Stránka 1 z 1

Free 2 - problém s turbem

Napsal: 31 kvě 2012 01:02
od Pipa74
prosím o pomoc...
už 5 měsíců řeším neustále dokola jeden problém. naprosto nepravidelně, ale vždy při jízdě do kopce a bez varování (škubání,snížení výkonu atd.) se v rozmezí otáček 1800 - 2500 auto dostane do nouzovýho režimu. Ve 3 případech z 5 se po cca 5-10km opět dostane samo do normálního režimu. Jinak lze odblokovat jenom na diagnostice. Diagnostika hlásí špatný turbo. Dal jsem tam nový turbo a ujel jsem s ním celkem 2000km a od začátku to dělalo úplně stejně jako před výměnou ale čím dál tím častěji. Turbo jsem reklamoval a údajně na něm byla vyzkratovaná elektrika. Koupil jsem teda nový turbo ale dělá to pořád dokola. A diagnostika pořád hlásí špatný turbo a teď k tomu přidala i RGV ventil.
Nemáte někdo prosím zkušenosti s tímto problémem???
Moc děkuju, už to začíná být nejdražší auto mýho života :-(
Petr

Re: free 2 turbo

Napsal: 01 čer 2012 10:09
od gericom
Zdravím,
mal som podobný problém, chyba bola v DPF. Chce to tankovať kvalitnú naftu, radiť pri 2200-2500.

Re: free 2 turbo

Napsal: 01 čer 2012 10:19
od Pipa74
moc díky. včera jsem vyměnil RG ventil ale žádná změna :-( Záčínám být hodně zoufalej. přece není možný aby autu při jízdě do kopce s 2500 otáčkama najednou přestalo fungovat turbo. včerejší zážitek :angry
jestli se nepletu tak DPF je filtr pevných částic. Pokud ano tak tento je kompletně vyčištěn...
nevím co dál...

Re: free 2 turbo

Napsal: 01 čer 2012 12:01
od moon13
A nebudeš mít to stejný co já? Taky mi to "kdesi" opravovali systémem, co řekne diagnostika, to uděláme :mrgreen:
a nebylo to to právé ořechové. Jen musím najít co to přesně bylo...

Re: free 2 turbo

Napsal: 18 srp 2012 07:20
od tom.forestry
Momentálně řeším tu stejou závadu :( Nevíte někdo co s tím? Díky

Re: free 2 turbo

Napsal: 18 srp 2012 09:39
od pavko222
Asi to je blba otazka ale jak poznam ze mi na aute turbo funguje.vim kde je a jak vypada tak me zajima jestli pouhym okem poznam ze je funkcni

Re: free 2 turbo

Napsal: 18 srp 2012 10:18
od moon13
pavko222 píše:Asi to je blba otazka ale jak poznam ze mi na aute turbo funguje.vim kde je a jak vypada tak me zajima jestli pouhym okem poznam ze je funkcni
Myslim,ze to poznas kdyz pojedes, reakce na plyn s turbem a bez turba je urcite poznat. Od oka poznas jen to jestli tam to turbo je nebo neni a nebo jestli u nej neco nechybi.

Re: free 2 turbo

Napsal: 18 srp 2012 10:25
od moon13
Nemuzu to najit, ale pred dvema roky mi tento problem vyresili nezavisle na sobe Cyril a Karel Slama. Mel jsem snizeny vykon resp. se vykon propadal,auto do kopce netahlo a pak se objevil i cerny kour. V LR servisu 2x ale bez vysledku,dokonce mam i nove turbo :-) Nakonec to byla ale jen praskla hadicka,kterou mi vymenili a od te doby bez problemu. Treba si to kluci prectou a vzpomenou si. Z

Re: free 2 turbo

Napsal: 18 srp 2012 11:27
od tom.forestry
Bylo mi řečeno že mi to dělá filtr pevných částic, tak uvidíme...ale už mě to začíná pekelně štvát. Prachů jak za kozu a výsledek pořád nikde :(

Re: free 2 turbo

Napsal: 20 srp 2012 08:08
od cesta
Zkus si pročíst tady http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 3&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;
třeba Ti to pomůže,je to sice frelander 1 , ale podobné to bude.

Re: free 2 turbo

Napsal: 02 zář 2012 09:09
od BiGGiE2P5
na 90% to bude nekde praskla hadice od turba nebo spis to vypada na ruplou hadici od pretlakovyho vzduchu to auto jede do urcitejch otacek normalne ale pak se ztraci vykon .... a kdyz je to pretlakova hadice tak je v zatahu slyset kraval jako by auto jelo s dirou ve svodech ... aspon takovej pocit jsem mel ja v aute :) prirovnaval jsem to k odfouknuti blowoff ventilu :) takovy veci to nedela ?


ne vsechno vyresi diagnostika

Re: free 2 turbo

Napsal: 13 zář 2012 12:02
od Pipa74
tak u mě je to dle diagnostiky která ukazuje chyby na budíkách na palubovce asi složitý. Vychytal jsem že do nouzáku se dostanu téměř pravidelně po ujetí cca 600km. Vždycky je to při jízdě do táhlého kopce a to i v otáčkách 2200. Pokud hláška nezmizí po vyjetí kopce tak stačí nahoře zastavit, nechat běžet motor, vytáhnout konektor od váhy vzduchu. Vypnout motor, nastarovat a konektor zasunout. Potom vypnout motor a zalarmovat celý auto. Opět nastartovat a jakmile rychlost překročí 40km/h hláška zmizí. Pak už jenom vypnout zalarmovat a znovu nastartovat. Dalších cca 600km je klid. Zkusím ještě vyměnbit tu váhu vzduchu ale moc tomu nevěřím...

Re: free 2 turbo

Napsal: 28 led 2013 01:24
od Pipa74
problémy s turbem a nouzovým režimem "odešli". Po vyčištění a odmaštění váhy vzduchu jezdím už víc než 15tis bez problémů :lol: Občas sice diagnostika ukáže na nějakou chybu v palubovce ale jinak pohoda. Na výkon to nemá vliv.
V lese a ve sněhu s vozíkem 2,5t plnýho dřeva se mu moc líbí.
Pochlubím se malým foto při oblížení těžebního terénu... :)