Stránka 1 z 7
td5 nejede
Napsal: 24 dub 2012 12:42
od peppino
Čau vespolek.Potřebuju malou nebo velkou radu.Moje disko(td5)asi dva měsíce stála.Bez baterky.Měla dole hlavu a dostala nový těsnění,vačku,vahadlo na 1 vstřik,všechny pak ultrazvukem vyčištěný a pár drobností.Po složení v poho chytla a na volnoběh pravidelně běží.Nijak nekouří, ale ztěžka jde do otáček a nemá vůbec žádný výkon.Po rovině max. na dvojku.Motor nijak nevynechává,neklepe se.S tím se ani nemůžu nikam vydat do servisu.Nějakej nápad?Díky.
Re: td5 nejede
Napsal: 24 dub 2012 13:01
od MadTom
Nezaponěl jsi nějakej hadr někde v sání? Tohle vypadá, jako když to má málo vzduchu a elektronika to zreguluje a nedá tomu naftu. Nebo obráceně - málo nafty a nechce to jet, protože nemá na co. Nechá se aspoň vytočit do obrátek? A ještě jedna věc k zamyšlení - správné nastavení rozvodů.
Re: td5 nejede
Napsal: 24 dub 2012 19:10
od peppino
Rozvody jsem přecházel znovu.Kolík na setrvák,kolík na vačku a vpořádku.Dneska jsem měl venku hadice,filtr a nic.Když podržím plyn,tak se pomalu rozeběhne,ale nezkoušel jsem jak moc,protože tam jsou nový šály.Tak to nechci moc honit.Je mi záhadou,že v žádným režimu nezahulí, jde pravidelně a startuje.Napadá mě jen váha a plyn.pedál.Ale zatím to nemám jak odzkošet.Vypadá to jako málo nafty,ale kdyby bylo načatý čerpadlo,tak začne cukat a bude dlouho tlačit.
Re: td5 nejede
Napsal: 27 dub 2012 20:04
od peppino
Vhledem k tomu,že už jsem vyzkoušel snad všechno-hadice,sání,výfuk,turbo,přívod nafty,rozvody několikrát,došly mi nápady.Rád bych věděl,jestli s určitostí je vačka na motor 15P označená LGC000310 totožná s vačkou označenou LGC107280.Měla by být,ale už si nejsem jistý ničím.Pak ještě jedna věc.Může mi někdo potvrdit,že rozvody dělám dobře? 1 válec v komresi,setrvák zaaretován ve výřezu na pravé straně za starterem ve frémě.Vačka na 1. válci ve střihu,vačka na 1.vstřiku v horní úvrati,to znamená,že je vačka zaaretovaná ve výřezu za řetězovým kolem.Jak jsem řek,už si nejsem jistý ničím.Díky.
Re: td5 nejede
Napsal: 09 kvě 2012 08:58
od peppino
Takže po absolvování prohlídky v defender kolín,zjištěn nízký tlak paliva.Čerpadlo nový,na diagnostice vymazáno spoustu chyb a vše v pořádku.Žádná závada.Až no malou drobnost-auto stále nejede.Teda kecám.Z Kolína jsem jel místy i šedesát.To je pokrok.Nemůžu se zbavit dojmu,že je to nějaká blbost,ale už mě začíná opouštět chuť něco zkoušet a uvažuju o nějakém konečném řešení.
Re: td5 nejede
Napsal: 09 kvě 2012 10:00
od visby
peppino píše:Rád bych věděl,jestli s určitostí je vačka na motor 15P označená LGC000310 totožná s vačkou označenou LGC107280.Měla by být,ale už si nejsem jistý ničím.
vacky medzi 10P a 15P nie su zamenitelne pokial viem. napis uzivatelovi PETER SK, tiez s tym bojoval.
Re: td5 nejede
Napsal: 09 kvě 2012 10:33
od Sláma Karel
visby píše:peppino píše:Rád bych věděl,jestli s určitostí je vačka na motor 15P označená LGC000310 totožná s vačkou označenou LGC107280.Měla by být,ale už si nejsem jistý ničím.
vacky medzi 10P a 15P nie su zamenitelne pokial viem. napis uzivatelovi PETER SK, tiez s tym bojoval.
To se ví, ale on má ode mě vačku z motoru 15P. Zřejmě asi s jiným číslem. Proto se ptá, jestli ty dvě vačky (obě z 15P jsou zaměnitelné)
Na 15P jsou i jiné koníky a všechno je to okem rozeznatelné.
K

Re: td5 nejede
Napsal: 09 kvě 2012 11:24
od discover
Nevím, jestli máš manual nebo automat, ale vypadá to, jakoby spojka špatně zabírala a nepřenášela krut jak má, jen se zlehka dotýkala a prokluzovala. St
Re: td5 nejede
Napsal: 09 kvě 2012 11:31
od MadTom
A jak poznali ten tlak paliva? Mamometrem? Nechci je podceňovat, ale diagnostika toto nepozná. Jinak můžeš zkusit postupně odpojovat čidla - kromě čidla polohy kliky a plynového pedálu - pokud se to někde sebere a pojede lépe, možná jsi na cestě, co se děje. Ona TD5ka moc čidal na to aby jela nepotřebuje, takže pokud čidlo upadne, tak si veme nějakou standardní hodnotu. Pokud ale dává čidlo jenom špatnou hodnotu, tak s ní motor počítá. A takto vadné čidlo nepozná.
To že vymazali soustu chyb je nejspíš způsobeno odpojením nějakých kabelů při zapnutém zapalování. Pokud se vymažou a nenaskáčou zpět, tak to nemá cenu řešit. Zvlášť když se ví, že byly nějaké kabely odpojovány a neví se, kdy naposledy byly mazané chyby.
Re: td5 nejede
Napsal: 09 kvě 2012 13:25
od visby
Sláma Karel píše:To se ví, ale on má ode mě vačku z motoru 15P. Zřejmě asi s jiným číslem. Proto se ptá, jestli ty dvě vačky (obě z 15P jsou zaměnitelné)
Na 15P jsou i jiné koníky a všechno je to okem rozeznatelné.
K

petovi dosla 10P vacka v obale 15p vacky a mal podobne priznaky ked to bolo nahodene ak si dobre pametam...
Re: td5 nejede
Napsal: 09 kvě 2012 22:10
od peppino
Jak říkal Karel,mám vačku od něho,jen s jiným číslem.Už vím že je to tatáž,jen jinak značená.Tlak paliva měřili externím manometrem,zapojeným do téčka.Mám to manuál a se spojkou to nemá nic společného,protože to nemá výkon.Evidentně má málo nafty,protože vůbec nezakouří.V DEFENDRU si myslí,že můžou být špatný trysky.Ale že by odešlo všech 5 najednou?Navíc na stojícím autě diagnostika ukazovala vše OK.
V servisu,kde mi je čistili ultrazvukem tvrdili,že by mohly být zakódovaný,že už se s tím setkali a že to zjistí za jízdy při zatížení.Bohužel se nedokázali na auto ani připojit.Tudíž opět nic.
Ale stále mám v plánu vyrazit v pátek do Jihlavy.
Re: td5 nejede
Napsal: 10 kvě 2012 06:14
od MadTom
Vstřikovače u TD5 se kódují do řídící jednotky, ale podle mojí zkušenosti, pokud se to neudělá, tak motor maximálně jede neklidně, ale jede (zkoušel jsem to , když jsem přehazoval v autě řídící jednotky a byl jsem línej furt ty vstřikovače překódovávat, tak jsou pouze spároval imobilizér). Na vršku vstřikovače je napsanej kód. Ty kódy řeší tolerance vstřikovače vzniklé nepřesnostma při výrobě a udávají o kolik se má posunout začátek a konec vstřiku oproti nějakému standardu.
Nevím co znamená, že ti vstřiky čistili ultrazvukem, ale tohle by mohlo být ono. Nebo je máš jenom proházený a v řídící jednotce motoru to nesedí. Nakódovat je není problém, na to stačí třeba Nanocom. Jestli ty vstřikovače byly při čistění rozebrané, tak si dovedu představit, že jsou teď KO - něco se nepovedlo. Kdo to dělal?
Re: td5 nejede
Napsal: 10 kvě 2012 08:31
od visby
v jihlave bude mat urcite niekto nanocom alebo hawkeye a nakoduje ti to.
inak td5 kove vstreky vedia otestovat
http://www.rada-bosch.cz" onclick="window.open(this.href);return false; ale je nepravdepodobne, ze vsetky odisli naraz. aj ked to cistenie zavana pruserom...
Re: td5 nejede
Napsal: 10 kvě 2012 10:59
od peppino
Trysky čistili ve firmě KopeckýChotěboř.Na stránkách píšou,co všecho umí(no asi něco jo),ale jak zjistili,na tyhle trysky nemaj program na otestování.Tudíž je "jen"vyčistili ultrazvukem.Co se s nima dělo,to nevím.
Re: td5 nejede
Napsal: 10 kvě 2012 13:46
od cyril
peppino píše:Trysky čistili ve firmě KopeckýChotěboř.Na stránkách píšou,co všecho umí(no asi něco jo),ale jak zjistili,na tyhle trysky nemaj program na otestování.Tudíž je "jen"vyčistili ultrazvukem.Co se s nima dělo,to nevím.
Takže bych nejdřív nakódoval vstřiky. Je to otázka půl hodiny včetně natažení prodlužky k PC.

Kdybys doskákal do Prostějova tak ti to udělaám, ale Chotěboř je docela z ruky....

Re: td5 nejede
Napsal: 10 kvě 2012 15:11
od DanoDEF
... ako pisal Tom nakodovanie vstrekov nema zasadny vplyv na vykon.
Re: td5 nejede
Napsal: 10 kvě 2012 15:20
od MadTom
Jo, ale přesto bych to udělal. Je to vylučovací metoda. Akorát ty kódy musíš znát a jediné jak je přečíst, je sundat víko ventilů. Pokud je teda nemáš někde už opsané.
A druhá věc - dát někam vstřiky, kde to neumí a nedělají, to bych osobně neudělal. Vycházím z toho, že na to nemají SW, takže to ani nedělají. Moc bych se nedivil, že na to ani nemají stanici (je to systém čerpadlo-tryska, kde součástí stanice je i vačka s pohonem), nebo do ní nemají ty správné upínací přípravky (jsou různé pro různé vstřikovače). Před dvěma lety jsem to řešil, kdy auto nechtělo jet a poskakovalo v Delphi servisu v Brně - ochotně poradili, ale rovnou řekli, že mašinu, co tyhle vstřikovače zvládne budou mít až za 2 týdny, tak pokud se to do té doby nevyřeší, ať se zastavím později. Jinak že nemá cenu, aby se vstřikovačema něco dělali, když je nemají jak pořádně otestovat. A nakonec to byl špatnej kontakt v konektoru na vstřikovači - řídící jednotka to poznala a snažila se to dohnat na dalších vstřikovačích, auto nejelo pořádně, cukalo a žralo jak žíravina. Stačilo vytáhnout z hlavy svazek, konektory ve svazku co jdou na vstřikovače opatrně rozebrat a kontakty napružit. Řídící jednotka psala chyby jako že nemá spojenej obvod vstřikovače (open circuit) a další.
Re: td5 nejede
Napsal: 10 kvě 2012 15:31
od DanoDEF
MadTom píše:Jo, ale přesto bych to udělal. Je to vylučovací metoda.
... to je jasne ak je moznost. V principe by tam mali byt tie vstreky ktore tam boli max budu porehadzovane. Ten kod vstreku je na vstreku napisany laserom takze ak niekto repasuje vstrek musi vydat protokol s novym kodom vstreku ten na vstreku uz bude neplatny.
Re: td5 nejede
Napsal: 10 kvě 2012 15:42
od MadTom
Dano máš pravdu, jde o to, co s tím vstřikovačem vlastně dělali. Jestli to vůbec rozebírali, nebo jenom ponořili do ultrazvuku.

Re: td5 nejede
Napsal: 10 kvě 2012 21:56
od peppino
Se vstřikovačema snad nedělali nic,protože zjistili,že nemaj sw.A do hlavy jsem je dal tak jak tam byly.Měl jsem je označený.Až zjistím co s tím je,dám na modlení.