Stránka 1 z 1

Kotúče a brzdy

Napsal: 16 dub 2012 18:58
od dzordzi
:?: Dajú sa použit predné kotúče z benzínového Free2002 na dieselový 99?? Poprípade aj celé strmene?..
na 1.8 sú už dvojité a chladené....

Re: Kotúče a brzdy

Napsal: 16 dub 2012 20:47
od fugín
Brzdové kotouče se na všechna auta volí podle roku výroby (mnohdy je důležitý i měsíc výroby auta),dále podle obsahu motoru ,výkonu motoru,druhu motoru(benzin/diesel). Může pak být rozdíl v průměru kotouče a v síle brzdné plochy kotouče. Většinou platí že čím výkonější motor tím silnější brzdná plocha a větší průměr kotouče,k tomu se vztahují i brzdiče s brzdovými destičkami. Něco o tom vím (pracuju ve firmě vyrábějící brzdové kotouče). Přesný typ kotouče se dá zjistit vcelku rychle na netu.

Re: Kotúče a brzdy

Napsal: 17 dub 2012 08:40
od fugín
Tak mě to nedalo a mrknul sem se na to. Na 1,8 benz. rok 2002,88kw ( od ATE,to je jistota) jsou to kotouče 24.0121-0114.1
nebo od SDB je to SDB 101070. A na free 2,0 TD4,80kw jsou úplně shodný jako na 1,8 benz. sám se tomu divím ale je to tak. Na obě auta je průměr 277mm,tloušťka brzdné plochy 21mm s minimálním Th 18mm. Tohle platí i na free 2,0 DI,72 kw rok výroby od 02/98 do 11/00. Asi je to tím že mají přibližný výkon motorů při zhruba stejné hmotnosti aut. Je ovšem otázka jestli to původní majitel nějak neměnil.... pokud tam je originál tak to platí. To samé by tím pádem mělo platit i pro brzdiče a destičky,ale s těmi brzdiči a destičkami si nejsem jistý na 100 procent, ovšem pokud je stejný kotouč není důvod aby tam bylo něco extra jinýho.

Re: Kotúče a brzdy

Napsal: 17 dub 2012 12:46
od macejky1
To je zajímavý. Já mám 2.0Di r.v.99 a nemám tam ventilovaný kotouče. A myslím že bych je do brzdiče určitě nenarval i kdybych hodně chtěl :-).

Zatím teda používám drážkovaný a provrtávaný kotouče ( jakýsi power disc ) ale stejně to není ono jako chlazený kotouč. Takže přemýšlím o upgradu brzd na verzi TD4 po roce 2001. Kompletně to překopat - brzdiče, destičky, chlazené kotouče.

Re: Kotúče a brzdy

Napsal: 17 dub 2012 13:17
od tagr
jo pujde to uložení je stejné :)

Re: Kotúče a brzdy

Napsal: 17 dub 2012 13:47
od fugín
Ahoj. To že máš Macejky na autě jednoduchý plný kotouče je možný,ale dzordzi mluvil o ventilovaných tak sem mu popsal případ kdy na obou autech je použít stejný typ kotouče. Ono totiž obě auta byli vyráběny s oběmi variantami. Proto také každý obchod nabízí obě alternativy,plný i větráný(chlazený). Tzv power disc s drážkováním a vrtáním na brzdné ploše může mít i ventilovaný kotouč ,drážky slouží pro odvod nečistot,vrtání zlepšuje samochladicí schopnost kotouče a oboje dohromady zvyšuje trvanlivost a účinost brzd. systému. Mrkni třeba na netu na E-cat náhradní dily a podle výrobce,typu,roku výroby,motorizace tě to navede až na brzdy a kotouče a zjistíš že tam mají uvedeny obě možnosti,jak ventilovaný tak jednoduchý. Jinak se tam dá zjistit i výška kotoučů,nebo třeba i vnitřní průměr. Výrobců kotoučů může být i vic,ale pro mě je volba Ate jasná,bo je pro ně vyrábíme a znám složení tavby materiálu,přesnost a tolerance obrobených kotoučů. Ate má jedny z nejpřísnějších norem vůbec....např. vzájemná boční házivost mezi plochou dna klobouku( na kterou je kotouč přitažen) a oběma brzdnými plochami je max. 0,03 mm,u kotouče Bosch je to 0,05 mm......ale to jen pro zajímavost.

Re: Kotúče a brzdy

Napsal: 17 dub 2012 16:20
od tagr
Ahoj, tak když jim tak věříš, mám otázku.Ve předu mám klasiku chlazené na TD4 rv.2004, vzadu mám plné nechlazené kotouče z free 1,8 z 2002 .děláte i s drážkama a ,,ďůlkama" pro lepší odvod tepla a tím i lepší brždění? , případně za kolik se nechá složit sada od vás ne moje neobvyklé free :ty jeden...:

Re: Kotúče a brzdy

Napsal: 17 dub 2012 16:54
od fugín
Jo věřím jim dost,měl sem je na víc autech. Problém je v tom že na LR děláme jen dva typy a to ještě jen na nějakýho osobního rovera,jsme součástí nadnárodní firmy pobočky v německu v anglii u nás.... Každá pobočka má určitý objem výroby s ohledem na místní trh.

Re: Kotúče a brzdy

Napsal: 17 dub 2012 17:00
od majkro
fugín píše: :ty jeden...:

cenzura, sorry:) :bandit

Re: Kotúče a brzdy

Napsal: 17 dub 2012 17:15
od fugín
majkro píše:
fugín píše:Jo věřím jim dost,měl sem je na víc autech. Pro známý a kamarády je cena jednotná...litr božkova. Problém je v tom že na LR děláme jen dva typy a to ještě jen na nějakýho osobního rovera,jsme součástí nadnárodní firmy pobočky v německu v anglii u nás.... Každá pobočka má určitý objem výroby s ohledem na místní trh. Lidi svině kradou :D. Němci dělají např. na Škodovky,u nás zase na německý auta. A kotouče na free se dělají v německu a v anglii. Sám bych je potřeboval,ale u nás v Hradci je neděláme. Možná by je pro mě mohl přivézt kamioňák co pendluje mezi německou,anglickou firmou a náma. Už sem takhle dvoje kupoval,byly jen za režijní náklady za euro,ale bylo to na dlouhý lokte. Dneska se už na sklady moc nedělá a výroba určitého kotouče je závislá na objednávkách Teves Continental. To znamená že se nedělají každý měsíc.

Takze muzes za litr bozkova udelat kotouce na Audi, ktery se daji prodat a za ne koupit kotouce na free? :bandit
ježíš lidi,koukám že sem si asi tím příspěvkem nas..l. Já nemůžu zásobovat forum kotoučema...mám tu práci rád a docela mě dobře živí...

Re: Kotúče a brzdy

Napsal: 17 dub 2012 18:35
od tagr
:ty jeden...: mě nejde je mít za nic.Pokud by jsi je dokázal sehnat za režijní cenu pro velkosklad, tak by to bylo fajn.Tedy ofiko a asi ve víc kusech,aby se vyplatilo se s tím babrat.Mě jde o to nekoupit šunt, když už jsem si s tím zatím takhle vyhrál a chci brzdit auto v základu o cca 200 kg těžší než je z výroby.

Re: Kotúče a brzdy

Napsal: 17 dub 2012 18:38
od tagr
PS: případně poradit co za jaké peníze stojí a co ne.Pokud děláte jen hlaadké asi by šlo s rozumem na fréze a dle vyzkoušeného vzoru aspoň čistící drážky udělat a

Re: Kotúče a brzdy

Napsal: 17 dub 2012 19:02
od majkro
Uz ho neprudte :) Ted mu kazdej bude psat "jeste ja" a "jenom pro me a nikomu to nereknu" a tak :) Nema cenu si delat problemy.

Re: Kotúče a brzdy

Napsal: 17 dub 2012 21:33
od tagr
jo jo jasně :)