v S2A je uz 2,25l, tak budu mluvit jen o nem, protoze 2l diesel, co se daval jeste do S1-S2 je trochu krok vedle
rozhodne to neni nijak uchvatnej motor, hlucnej, malo vykonnej a relativne prumerne poruchovej

, ale je to made in Land-Rover, takze to ma proste sve mouchy a no "vyhody" nevim, spis standardy
pokud je v dobrem stavu, tak neni co resit, jezdi do 12 l nafty, sezere cokoliv mu nalejes, vcetne ruznejch prirodnich nahrad, vetsinu dilu ma shodnou s benzinakem, levne nahradni dily, vetsinou jednoduchy servis
hlavni slabinou je 3x ulozena klika, prevzata z benzinu, o ktere se rika, ze rada praska, nebo ulozeni nevydrzi 4x takovou kompresi, dalsi specialitou je rotacni cerpadlo CAV, ktere kdyz nema tlaky, tak s nim nemas sanci cokoliv udelat a repase stoji nemale penize, nove pak rachu a do stareho nevidis...
pri koupi je nutny vyzkouset kompresi a nejlepe si ji i zmerit, zatocit si motorem pres vsechny uvrate, zkontrolovat stav zhavicich svicek, prusaky nafty kolem vstriku a trubicek, prusaky pres hridelky na cerpadle apod., dale kourivost je hodne dulezita, barva koure hodne napovi o stavu vstriku a cerpadla a nastaveni presdtriku, mimochodem nastaveni predstriku je bez spravnych nastroju temer nemozne bez dlouheho pokusomylu
nejcasteji u starych motoru zlobi prave rotacni cerpadlo a unavene vstriky, nebo vytahane rozvody a rozhozeny predstrik a take vsechno dohromady, to zpusobuje mizerne startovani i pri teplotach kolem 20 stupnu, nedejboze 0, dale opotrebeni valcu, s klikou sem se nesetkal a mam spise podezreni, ze tento trochu mytus je zpusoben neodbornymi opravami v Anglii, kdy spousta kutilu pri repasich motoru vymenila kovane kvalitni pro diesela za mene odolne benzinove (ktere jou levnejsi a navic vsude dostatek) coz pochopitelne u benzina neva, pote se auto prevalilo pres x majitelu, kteri uz nevedeli, co se kde opravilo a praskla klika byla za cas na svete
