Stránka 1 z 4
Únik vody
Napsal: 28 úno 2011 09:13
od marek martinec
Ahoj, nemá niekto skúsenosť s únikom vody medzi blokom a prírubou na ktorej je slternátor a vodná pumpa .... ? Pozriem pod auto a tam kaluž

myslel som najprv že to ide spod vodnej pumpy ale tá sa javí ok. Dik
Re: Únik vody
Napsal: 28 úno 2011 09:30
od Miky_CZ
marek martinec píše:Ahoj, nemá niekto skúsenosť s únikom vody medzi blokom a prírubou na ktorej je slternátor a vodná pumpa .... ? Pozriem pod auto a tam kaluž

myslel som najprv že to ide spod vodnej pumpy ale tá sa javí ok. Dik
delalo mi to kdyz jsem auto koupil, nakonec to peslik nejak cele pretesnoval kdyz menil rozvody
Re: Únik vody
Napsal: 28 úno 2011 10:08
od Sláma Karel
To je zcela běžná moucha (ani ne zavada) na motorech 300tdi. Stačí sundat ten mezikus na kterém je přidělaná vodní pumpa altík a servopumpa a pod tím je takové malé těsnění a to stačí dát nové. Dělá se buď papírové (originál co pak takhle začne téci) nebo plechové a to už bude podle mého navždy. Cena asi 50kč
A sundavat dekl od rozvodů se nemusí. Ten držák je zvlášť. Jen někdy bývají zahnilé ty šroub co jsou skrz tu vodní pumpu.
Vypadá to takhle
http://www.famousfour.co.uk/new_parts/p ... artID=2713" onclick="window.open(this.href);return false;
K

Re: Únik vody
Napsal: 28 úno 2011 11:08
od marek martinec
Dik Karke, idem to zhodiť a vymeniť.
Re: Únik vody
Napsal: 09 bře 2011 21:52
od Steve
Hmmmmmmm, to nevypadá na pět minut práce...
Stačila mě výměna pumpy, resp. ta háklivá operace s těmi třemi dloooooooouhými šrouby.
Mám podobný problém - ráno auto málo (střídavě nebo po dlouhé době) topí, v jiném vlákně jsem zjistil, že je to zavzdušnění-málo vody.
Jenže:
Ujedu 25km, zastavím a za tři-pět hodin (ne hned!) se objeví loužička, voda mi odkapává mírně vlevo od středu na tyč řízení, ale netuším odkud. Po pár dnech bez doplňování sice už vyteče málo, ale zase to netopí a mám málo vody. Když to doleju, zase to rychleji vyteče.
Zajímalo by mě, jestli je to stejná závada, objevilo se to před cca dvěma týdny a v té zimě něco zjišťovat....a tak mrznu a čekám na oteplení
Předtím to začínalo mírně topit už po dvou - třech kilometrech, i v mrazech.
Re: Únik vody
Napsal: 09 bře 2011 22:06
od marek martinec
mne ku podivu tie dlhé šróuby cez vodnú pumpu išli von krásne. Bol som prekvapený, šlo to celkom fajn. Podľa toho čo píšeš, to vyzerá na to tesneníčko čo som menil ja, ale nemal som to sprevádzané s problémami topení - tečení. Mne to kvapkalo za studena, keď som to zohrial a dokonca natlakoval systém na 1,5 baru tak ani kvapka.
Re: Únik vody
Napsal: 09 bře 2011 22:11
od Steve
Mě taky, začne to téct až po pár hodinách od zastavení. A když se zavzdušní topení, tak netopí.
Chápal bych, kdyby to teklo za jízdy (což bych nepoznal), když je voda pod tlakem a horká. Nebo hned po zastavení. Ale tak dlouho po zastavení?
Stejně musím zjistit, kde mi teče servo. Mastné je to všude, i dost nahoře, tak možná neteče jen těsnění oleje ale možná i nějaká z hadic. Ale to už nepatří k tématu.

Re: Únik vody
Napsal: 10 bře 2011 01:13
od Sláma Karel
Steve píše:Mě taky, začne to téct až po pár hodinách od zastavení. A když se zavzdušní topení, tak netopí.
Chápal bych, kdyby to teklo za jízdy (což bych nepoznal), když je voda pod tlakem a horká. Nebo hned po zastavení. Ale tak dlouho po zastavení?
Stejně musím zjistit, kde mi teče servo. Mastné je to všude, i dost nahoře, tak možná neteče jen těsnění oleje ale možná i nějaká z hadic. Ale to už nepatří k tématu.

Je to přesně ono. Uplně stejná závada. Dá se to vysvětlit jednoduše: když se motor ohřeje, tak se materiál roztáhne a tím pádem to neteče. Když motor vychladne železo a slitina se stáhne a vznikne prostor pro to aby voda prolínala ven.
Podle toho místa co jsi popsal je to přesně ono. Tam není nic jiného co by mohlo téct.
K

Re: Únik vody
Napsal: 10 bře 2011 08:29
od Miky_CZ
ano, presne takto se to projevovalo aji mi
Re: Únik vody
Napsal: 10 bře 2011 15:33
od diskous
Mě to nikde neteče,ale vodu musím jednou za čas doplnit proto že se ztrácí a já nevím kde.Letos v zimě jsem dolil tak 8 litrů

Re: Únik vody
Napsal: 10 bře 2011 15:45
od Frana
Mel jsem na D1 presne to, co popisuje Karel (teklo to mezi blokem motoru a tou prirubou vodni pumpy) - oprava je nove tesneni. Je potreba opatrne na ty tri dlouhy srouby, pokud to nikdy nikdo nerozdelaval, tak budou urcite pekne zarezly. Menil jsem je tusim za nerez. Tesneni jsem si vyriznul sam z takovyho toho papiru k tomu urcenyho, ted si nevzpomenu jak se to jmenuje. pripadne se to da udelat bez tesneni na cervenej motorovej silikon. Taky to tesni. Ty tri srouby to chce v kazdym pripade poradne namazat po cele delce, kdyz se to tam vraci zpatky, pokud nejsou nerez. Jo a jediny,. co musi prijit povolit je alternator, kryt rozvodu je zvlast - je to prace tak na dve, mozna tri hodky pred barakem.
Re: Únik vody
Napsal: 10 bře 2011 18:09
od MadTom
Doporučuju namazat i případné nerezové, i ty se doukážou zažrat, a většinou jsou tvrdší než pouze železné, takže se podstatně hůř odvrtávají.
Re: Únik vody
Napsal: 10 bře 2011 23:04
od Steve
Sláma Karel píše:Steve píše:Mě taky, začne to téct až po pár hodinách od zastavení. A když se zavzdušní topení, tak netopí.
Chápal bych, kdyby to teklo za jízdy (což bych nepoznal), když je voda pod tlakem a horká. Nebo hned po zastavení. Ale tak dlouho po zastavení?
Stejně musím zjistit, kde mi teče servo. Mastné je to všude, i dost nahoře, tak možná neteče jen těsnění oleje ale možná i nějaká z hadic. Ale to už nepatří k tématu.

Je to přesně ono. Uplně stejná závada. Dá se to vysvětlit jednoduše: když se motor ohřeje, tak se materiál roztáhne a tím pádem to neteče. Když motor vychladne železo a slitina se stáhne a vznikne prostor pro to aby voda prolínala ven.
Podle toho místa co jsi popsal je to přesně ono. Tam není nic jiného co by mohlo téct.
K

Takže je to pod vodní pumpou? Ne to malé těsněnní, co popisovali chlapi přede mnou?
Já jsem pumpu měnil před rokem a dost málo jsem jezdil, sotva pár tisíc km. Teď jezdím denně. Ne moc, ale každý pracovní den + někdy o víkendu.
Takže zase pumpu dolů? Nejde to zatěsnit (přetřít) zvenku tím tmelem? Já jsem tehdy dával novou pumpu i těsnění a navíc ten červený silikon, šrouby jsem stříkl měděným sprejem. Je mi divné, že by se to tak brzo poondilo

Re: Únik vody
Napsal: 10 bře 2011 23:06
od Steve
Ještě tady kdysi byla zmínka o tom, že někdy po výměně vodní pumpy začne téct voda někde mezi blokem motoru a nějakým hliníkovým těsněním.
Kde přesněji by to mělo být?
Může to být i tato možnost?
Re: Únik vody
Napsal: 10 bře 2011 23:14
od Sláma Karel
Je to až za tím na čem je ta pumpa přišroubovaná. K

Re: Únik vody
Napsal: 11 bře 2011 08:52
od diskous
Tak včera večer jsem musel zastavit, (Teplota až do červenýho) Když jsem otvíral vyrovnávací nádržku,tak to uvnitř chrčelo bublalo a po otevření voda nechyběla,tak co to ku ...va je.
Re: Únik vody
Napsal: 11 bře 2011 10:59
od Hubert
diskous píše:Tak včera večer jsem musel zastavit, (Teplota až do červenýho) Když jsem otvíral vyrovnávací nádržku,tak to uvnitř chrčelo bublalo a po otevření voda nechyběla,tak co to ku ...va je.
Začal bych tímto. Mohl dělat zasekávající termostat. Byl horkej chladič? Lepší varianta.
Další varianta nepříliš příznivá. Prasklé těsnění pod hlavou. To se projevuje různě. Ztrácí se voda, Bílej kouř z vejfuku u studenýho motoru. Motor se v kopci snadno přehřeje. Do expanzky jdou bubliny.
Re: Únik vody
Napsal: 11 bře 2011 14:00
od diskous
Hubert píše:diskous píše:Tak včera večer jsem musel zastavit, (Teplota až do červenýho) Když jsem otvíral vyrovnávací nádržku,tak to uvnitř chrčelo bublalo a po otevření voda nechyběla,tak co to ku ...va je.
Začal bych tímto. Mohl dělat zasekávající termostat. Byl horkej chladič? Lepší varianta.
Další varianta nepříliš příznivá. Prasklé těsnění pod hlavou. To se projevuje různě. Ztrácí se voda, Bílej kouř z vejfuku u studenýho motoru. Motor se v kopci snadno přehřeje. Do expanzky jdou bubliny.
Dneska jezdím po Znojmě od rána a celé odpoledne nic to nedělá teplota normální.Zkusím vyměnit termostat a pak se uvidí
Re: Únik vody
Napsal: 29 bře 2011 16:01
od powl
Tak uz to potkalo i me

Dneska jdu na to

Re: Únik vody
Napsal: 29 bře 2011 20:44
od martin martin
Jak píše Karel běžná moucha, ale umí někoho pěkně potrápit auto většinou pořádně netopí z důvodu že se ti nenatlakuje chladící soustava hadice jsou pořád mněký, voda mizí kolikrát jak podle nálady to podle toho jak je to těsnění moc v pr.... pří jízdě většínou teče po bloku dozadu náporem vzduchu a stačí se na horkým motoru odpařit takže komu to dělá prvně docela hledá i nějakej uvařenej motor už jsem kvůli tomu viděl naposledy i třikrát prasklou hlavu což mne ale potěšilo protože díky tomu jsem vykous u Brém luxusní DI 97 A1 stav za 1200euro prodávaný jako nepojízdný no a máma si ho nemůže vynachválit takže nový těsnění a kvalitní nééé ten papír.