Seznam závad a neduhů po půl roce RR P38 2,5 DSe
Napsal: 17 pro 2010 13:55
Letos v dubnu jsem si přivezl domů pěknej kousek RR P38. Najeto měl 160 000. Je to miláček, ale párkrát mě pořádně naštval a ani náhodou se nedá říct, že teď už všechno funguje. Rozhodl jsem se sepsat seznam závad a neduhů, které mě od jara potkaly, mám pocit že většinu uživatelů potkaly problémy jak přes kopírák.
Když jsem auto přivezl, tak:
- šíbr nefungoval, koupil jsem z vrakáče od Mr. Slámy a vyměnil
- stahovačka okna řidiče. stejné řešení
- displej klimatizace nefunkční, číslice nejsou čitelné. (zůstává nevyřešeno)
- chladič klimatizace má únik. (taktéž ještě neopraveno)
- el. stavění zrcátka na pravé straně. Jeden kontakt pod čtyřsměrným ovladačem nespíná. (taktéž zůstává neopraveno)
- zámky. Věčné téma. V obou předních dveřích nefunguje motor v zámku, ale podařilo se mi zprovoznit alespoň jejich čidla, takže alarm funguje. Jen je potřeba manuálně cvakat oběma zámky.
Později
- prasklé těsnění pod hlavou, odtah, rozebrání motoru a výměna, včetně GO hlavy. moc příjemná a laciná záležitost. Preventivně vyměněna i vrtule chladiče s visco spojkou.
- úniky oleje. Z měniče kape trochu Dextron. Nevím, jak moc častá je tahle závada. Problém je asi v hřídeli měniče, kterou se vrací olej zpátky do vany. Podle manuálu tam je gufero a to je asi třeba vyměnit. Nevim, jak náročná je tahle oprava. Ale asi bude třeba vyndat obě převodovky.
- Dextron taky trochu kape z chladiče převodového oleje. Ještě jsem nepřišel na to, odkud přesně.
- motorový olej jakoby lítal z turbodmychadla zpátky do sání a prosakoval jednou z gumových hadic. Taky nemůžu přijít na to, kde přesně to je.
- kdosi instaloval novou wifinu a někdy na podzim se mi začala vybíjet baterie, ale jen když jsem parkoval auto doma. Starý známý problém s probouzením BeCM radiovou interferencí. Vyřešil jsem to radikálně, vyřadil jsem přijímač a pokaždé musím teď zadávat kód klíčem. Zdá se mi to lepší, než odpojovat baterii, ale prý to má řešení v instalaci nové antény. Máte někdo zkušenost?
- EAS. na pohled vypadají měchy dobře a vzduch z nich neuchází. Když nechám auto ve výšce "terén", zůstane tak třeba i týden. Ale jen někdy, občas se stane, že měchy se vyfouknou hned a pak celkem dlouho trvá, něž se systém zas natlakuje a auto se zvedne na požadovanou výšku. Nicméně EAS fault se nikdy neobjevilo.
a pak pár neduhů, takových ne-závad, spíš postřehů a povzdechů:
- spotřeba po dálnici tak 10,5 L. po městě v zimě ve sněhu někdy i 14. chtělo by to asi nahrát novou mapu do počítače, ale komu to svěřit, aby to nedojebal?
- Kontrolka žhavení před startováním. nikdy nesvítí, i když v manuálu je nakreslená. myslim, že u dieselu by svítit měla.
- jazyk v palubním počítači. němčina mě pěkně irituje. dá se to nějak změnit?
- počítač hlásí, že je prasklá nějaká žárovka, ale všechny světla svítí normálně.
- stěrače na světla. oba jsou celkem jetý a potřebovaly by vyměnit. prodává to někdo? jeden ostřikovač světel neostřikuje, hadička je pryč. co s tím?
takže, jako správný zelenáč jsem se zde vypsal ze svejch problémů, který tu na fóru už určitě někdo rozebíral. Preventivně se za to omlouvám.
SilverWolf
Když jsem auto přivezl, tak:
- šíbr nefungoval, koupil jsem z vrakáče od Mr. Slámy a vyměnil
- stahovačka okna řidiče. stejné řešení
- displej klimatizace nefunkční, číslice nejsou čitelné. (zůstává nevyřešeno)
- chladič klimatizace má únik. (taktéž ještě neopraveno)
- el. stavění zrcátka na pravé straně. Jeden kontakt pod čtyřsměrným ovladačem nespíná. (taktéž zůstává neopraveno)
- zámky. Věčné téma. V obou předních dveřích nefunguje motor v zámku, ale podařilo se mi zprovoznit alespoň jejich čidla, takže alarm funguje. Jen je potřeba manuálně cvakat oběma zámky.
Později
- prasklé těsnění pod hlavou, odtah, rozebrání motoru a výměna, včetně GO hlavy. moc příjemná a laciná záležitost. Preventivně vyměněna i vrtule chladiče s visco spojkou.
- úniky oleje. Z měniče kape trochu Dextron. Nevím, jak moc častá je tahle závada. Problém je asi v hřídeli měniče, kterou se vrací olej zpátky do vany. Podle manuálu tam je gufero a to je asi třeba vyměnit. Nevim, jak náročná je tahle oprava. Ale asi bude třeba vyndat obě převodovky.
- Dextron taky trochu kape z chladiče převodového oleje. Ještě jsem nepřišel na to, odkud přesně.
- motorový olej jakoby lítal z turbodmychadla zpátky do sání a prosakoval jednou z gumových hadic. Taky nemůžu přijít na to, kde přesně to je.
- kdosi instaloval novou wifinu a někdy na podzim se mi začala vybíjet baterie, ale jen když jsem parkoval auto doma. Starý známý problém s probouzením BeCM radiovou interferencí. Vyřešil jsem to radikálně, vyřadil jsem přijímač a pokaždé musím teď zadávat kód klíčem. Zdá se mi to lepší, než odpojovat baterii, ale prý to má řešení v instalaci nové antény. Máte někdo zkušenost?
- EAS. na pohled vypadají měchy dobře a vzduch z nich neuchází. Když nechám auto ve výšce "terén", zůstane tak třeba i týden. Ale jen někdy, občas se stane, že měchy se vyfouknou hned a pak celkem dlouho trvá, něž se systém zas natlakuje a auto se zvedne na požadovanou výšku. Nicméně EAS fault se nikdy neobjevilo.
a pak pár neduhů, takových ne-závad, spíš postřehů a povzdechů:
- spotřeba po dálnici tak 10,5 L. po městě v zimě ve sněhu někdy i 14. chtělo by to asi nahrát novou mapu do počítače, ale komu to svěřit, aby to nedojebal?
- Kontrolka žhavení před startováním. nikdy nesvítí, i když v manuálu je nakreslená. myslim, že u dieselu by svítit měla.
- jazyk v palubním počítači. němčina mě pěkně irituje. dá se to nějak změnit?
- počítač hlásí, že je prasklá nějaká žárovka, ale všechny světla svítí normálně.
- stěrače na světla. oba jsou celkem jetý a potřebovaly by vyměnit. prodává to někdo? jeden ostřikovač světel neostřikuje, hadička je pryč. co s tím?
takže, jako správný zelenáč jsem se zde vypsal ze svejch problémů, který tu na fóru už určitě někdo rozebíral. Preventivně se za to omlouvám.
SilverWolf