Stránka 1 z 1
Pohon 4x4 Free
Napsal: 09 kvě 2007 21:45
od Hunter
Jelijkoz jsem desny stoural a rad mam ve vsem jasno, tak se musim zeptat, jak vlastne funguje pohon 4x4 u Free. sice se tu o tom nekde psalo, ale neni mi to vubec jasny. Bezi pohon stale na vsechny 4 a ta viskozni spojka funguje jako mezinapravovy diferencial nebo je normalne v provozu pouze predni naprava a v pripade potreby se pripoji zadni? Protoze to, ze to jde desne ztuha pri plnem rejdu by odpovidalo tomu, ze to bezi porad na vsechny 4 a ta spojka funguje jako ten dif, ale uzavreny

Napsal: 10 kvě 2007 21:36
od Ferro
Nazadar Huntre Free ma stabilně přední náhon a viskozní spojka se samočině zapína při nevyrovnanych otáčkach přední napravy a zadní.Když dáš plný rejd a rozjíždíš se tak se zapojuje i zadek,tedy 4x4 na asvaltě to poznáš podle toho že to jde stuha a má to tendence zhasnout.Na štěrku nebo v terenu to jde lechčeji.Jakmile srovnáš kola a jedeš tak už bez zadního nahonu.Takže stabilně přední nahon,při nevyrovnaných otáčkach se automaticky přidá zadní.Doufam že to takhle stačí jako vysvětlení

Napsal: 10 kvě 2007 21:44
od Hunter
Diky za vysvetleni, tak jsem predpokladal, ze to je.
Napsal: 11 kvě 2007 08:12
od ALF
Hunter píše:Diky za vysvetleni, tak jsem predpokladal, ze to je.
ČaOFF,v návodu je uvedeno že Freelandy je trvalá 4x4,kdy v normálním stavu je poháněn z 80% pohon předek a ze 20% zadek. Za určitých snížených trakčních podmínek, dojde k přenosu hnací síly až do poměru 50 na 50. Stejný názor jsem četl i někde tady. Ale jen uvádím,co jsem četl. Alf
Napsal: 11 kvě 2007 08:44
od Admin
Správně jak to napsal ALF.
Používejte více funkci hledat. Sedmý příspěvek od zhora.
http://www.mejznar.cz/forum/viewtopic.p ... D&start=20
Napsal: 11 kvě 2007 20:29
od Hunter
Diky diky a sorry

Sice jsem hledal, ale jak videt, tak spatne..
Napsal: 12 kvě 2007 08:50
od Admin
Hunter píše:Diky diky a sorry

Sice jsem hledal, ale jak videt, tak spatne..
Špatně né, ale málo

Napsal: 12 kvě 2007 09:21
od Hunter
Jeste takova drobnost, kdyz je to tedy staly 4x4, tak v momente prenosu vice sily na zadek se to nijak neprojevi nejakym skubnutim ci jinak? Jinak, poznam to tedy behem jizdy? A ten jev, kd pri plnem rejdu to jde desne ztuha, to tam tedy nic nefunguje (jako treba ta spojka, jak tu nekdo psal) jako mezinapravovy dif? Protoze 4x4 znm z Nivy, ta ma mezinapravovy dif a jeho uzaverku, a nebo z UAZu, kde se pripojuje rucne predek, ale nema to mezinapravovy dif, a taky se ten predek ale muze pouzivat pouze nekde, kde se kola muzou proklouznout, protoze pak tam prave je takove pnuti jako u Free a trpi ustroji, v karjnim pripade muze dojit k poskozeni. Tudiz tady se v krajni situaci budou vzdy tocit min. po jednom kole na kazde naprave. Nebo to ma treba na zadku samovorny dif?
Napsal: 12 kvě 2007 22:34
od Petr
Hunter píše:Jeste takova drobnost, kdyz je to tedy staly 4x4, tak v momente prenosu vice sily na zadek se to nijak neprojevi nejakym skubnutim ci jinak? Jinak, poznam to tedy behem jizdy? A ten jev, kd pri plnem rejdu to jde desne ztuha, to tam tedy nic nefunguje (jako treba ta spojka, jak tu nekdo psal) jako mezinapravovy dif? Protoze 4x4 znm z Nivy, ta ma mezinapravovy dif a jeho uzaverku, a nebo z UAZu, kde se pripojuje rucne predek, ale nema to mezinapravovy dif, a taky se ten predek ale muze pouzivat pouze nekde, kde se kola muzou proklouznout, protoze pak tam prave je takove pnuti jako u Free a trpi ustroji, v karjnim pripade muze dojit k poskozeni. Tudiz tady se v krajni situaci budou vzdy tocit min. po jednom kole na kazde naprave. Nebo to ma treba na zadku samovorny dif?
To zaškubání přenosu na zadek poznáš snadno : Postav se s Landym před svah cca 45 stupňů a hybaj nahoru. Vše co chceš vědět o přenosu síly se dozvíš úměrně k délce a strmosti dotčeného svahu. S pozdravem !škola hrou" Petr
Napsal: 13 kvě 2007 13:06
od Hunter
Tak takovy kopecek jsem uz zkousel a nic, asi ze bylo sucho. Ale ne jinem mi to obcas "bouchne" takze to bylo asi ono. Ono se to v zime ukaze
