Stránka 1 z 1

palivová sústava

Napsal: 30 kvě 2010 08:26
od tibortt
Mam TD4 r.v.2001 a potreboval by som sa dozvedieť, ako vlastne funguje palivová sústava. Jedná sa mi predovšetkým o palivové dopravné čerpadlá. Jedno je umiestnené v nádrži, predpokladám že pracuje nepretržite počas chodu motora, resp. pri zapnutom zapaľovaní. Druhé je v motorovom priestore pred palivovým filtrom. To beí po zapnutí klúčika a má po dosiahnutí určitého tlaku vypnuť? Mne beží strašne dlho (CCA 3 min ) až vypne. Je to v poriadku? Akde sa nachádza nejaký snímač tlaku v palivovom potrubí? Rád by som sa dopracoval k nejakej schéme alebo obrázkom okolo tejto problematiky. V´daka

Re: palivová sústava

Napsal: 31 kvě 2010 09:36
od cesta
Ty čerpadla jedou obě současně a myslím,že ten čas(jak dlouho běží po zapnutí klíčku,než vypne) je daný v řídící jednotce,není vypínaný tlakem.Protože když vypnou,a ty vypneš a zapneš znovu klíček tak se rozběhnou znovu a děje se tak pořád,je to cyklus.
Schémata máš tady.

Re: palivová sústava

Napsal: 31 kvě 2010 11:47
od tibortt
dik za schemy...su ok
..a s tým vypínaním, neviem...

Re: palivová sústava

Napsal: 31 kvě 2010 12:08
od cesta
Vyzkoušej a uvidíš,nechej ho vypnout(Po těch jak říkáš cca.3min)vypni a zapni klíčeka pojede zas cca3 min.a udělej to aj deset krát furt to bude stejné.Jak otočíš klíček do polohy II. jde nafta přes filtr(14) a na (17)je měřený nízký tlak (vypíná od 0,8 bar a níže)jinak by tam měl být ten nízký tlak cca.do 2,4bar.Pak jde do vysokotlakého čerpadla(2)a to je chráněné proti vysokemu tlaku přes redučák(7)(od2-2,4Bar) a vrací se zpět přes do okruhu přes tu 5rozbočku(12).Takže ta nafta trvale koluje pod tlakem do 2,4bar.Jinak primární čerpadlo ma výtlak 2 bar a sekundár 1,8bar.Tak by to mělo být v těch 3 minutách.Po nastartování jedou pořád. Když tak mě opravte jestli je to jinak.