Stránka 50 z 67
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 30 lis 2013 13:02
od macejky1
No tak potom dej vědět co jste vymysleli.
S tím samosvorem jsi mi fakt nasadil brouka do hlavy. Kdybych měl třeba dif. už nějak trochu načnutej tak bych se vůbec nerozmýšlel ale takhle nevím nevím.
Ještě mě taky jeden kamarád pomalu nalamuje na chiptuning. Sice odjakživa nejsem příznivcem čipování ale pokud by to bylo přepínatelné tak by se do toho dalo jít. Jezdit na seriovej program a jen když by bylo potřeba tak si přepnout mapu a mít o 60 Nm při 2000 ot. víc. To by se mi určitě hodilo hlavně v kombinaci s většími koly a MT pneu. Možná bych to díky tomu nemusel tolik tahat přes spojku. Na jedničku při 2000 ot. mi to jede cca 15-20 Km/hod což je v terénu většinou moc rychle ale alespoň by mi nechyběla síla a nemusel bych tolik "spojkovat".

A kdybych ještě vyměnil převodovku za tu z benzíňáka tak by mě teoreticky měla o něco málo zpomalit.
No zkrátka možných vylepšení je ještě pořád dost. A to jsem si myslel, že už prakticky není co bych do toho Freečka mohl nacpat

Finančně se samozřejmě nic z toho nevyplatí protože základní kámen úrazu, což je podle mě redukční převodovka, se vyřešit nedá. Takže pro mě zůstává pořád stejná otázka jestli koupit něco jiného, většího a začít do toho cpát čas a peníze. Nebo jestli ještě dotáhnout Freečko o kousek dál. Přemejšlet se dá o všem

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 30 lis 2013 13:13
od will.26
no ono by stačilo vyměnit převodovku z benzínu ,má o dost kratší převody ale pokud někdo jezdí častěj dalnice tak je to trochu otrava
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 30 lis 2013 13:29
od fugín
No tak to s těma většíma autama máme stejný dilema,no jednou na to zákonitě musí dojít

. Jinak s tou převodoffkou z benzínu si myslím,že je to skoro zbytečná investice a o práci ani nemluvě. Já sem v terénu taky děsně rychlej,když jede takhle víc aut za sebou musím si pořád nechávat auto před sebou dostatečně poodjet,hlavně v nějakým stoupáku už třeba jen kvůli ty nešťastný spojce. Vždycky mě sere jak si to ty offy přede mnou v klídku brblají nahoru. Navíc si myslím že zrovna ty mimo toho samosvoru si dotáhl friťáka někam úplně jinam a mnoho podstatného se vzhledem k potřebě jezdit v pohodě i po silnici se snad už ani dělat nedá. Takže je jen jediný řešení ....bude se shánět,šetřit a kupovat
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 30 lis 2013 14:05
od macejky1
Fugíne ty seš rychlej protože máš k tý benzíňácký převodovce připojenej benzínovej motor

Mě by to toho mýho diesela teoreticky zpomalit mělo.
Jen tak pro zajímavost. Jakou asi tak rychlostí projíždíš "těžším" terénem. Rygoly, přejezdy houpáků apod. ( předpokládám, že to bude podobné jako u mě asi tak 15- 20 Km/h aby bylo dost síly )
A kolik ti při tom točí motor otáček? Odhadoval bych to tak okolo 4 tis. Diesel má maximum kroutícího momentu při 2 tis. takže bych se s benzíňáckou převodovkou měl teoreticky ploužit o něco pomaleji.
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 30 lis 2013 14:08
od macejky1
will.26 píše:no ono by stačilo vyměnit převodovku z benzínu ,má o dost kratší převody ale pokud někdo jezdí častěj dalnice tak je to trochu otrava
Na dálnice mám jiný auta. Tam moje Freečko nemá co pohledávat
Stejně s ním nejezdím rychleji než 110 - 120 max.
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 30 lis 2013 16:13
od fugín
Ta rychlost se odvíjí od ty který překážky. Ono letět 20 km/h přes takový pasáže jako jsme jeli například minulou neděli (šutry jak koňský hlavy,pařezy,rygoly apod) by byla vražda. Ale hodně často je to spíš pod těch 15 a v některých průserových místech i krokem ale to jde zas motor z otáček a výkon je okamžitě v p....i. Když to okolnosti dovolí,tak se snažím motor na 1ku točit mezi 3-max4000 a zbytečně ho nepřetáčet. On ten výkon kolem těch 3500-4000 otáček je podle mě tak nějak na vrcholu. Točit víc by nemělo smysl a pod 2500 velice rychle ztrácí. Ta redukce prostě neskutečně chybí. Při tebou zmiňovaných 4000 ot na 1ku jedu určitě víc jak 20 km/hod. Ale přiznám se že nevím kolik přesně. Na silnici jedničku na 4tis netočím a v terénu zase tacho moc nesleduju...
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 30 lis 2013 18:23
od macejky1
Napsal sem to blbe. Tech 15-20km/h je asi nejnizsi rychlost pri ktery mam dostatek sily motoru abych nemusel pouzivat spojku. V terenu je to samozrejme rychlost likvidacni. Pocitam ze u benzinaku to bude podobne. Ale benzin bude tocit cca ty 3 tis. zatim co me staci 2 tis. Zkratka prevodovka z benzina sprazena s dieselem by mela byt ve vysledku "do pomala" takze bych snad nemusel v terenu tolik tahat pres spojku. Teoreticky

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 30 lis 2013 19:20
od fugín
No tak to potom asi ano. Ono by to šlo lehce spočítat podle převodových poměrů. Já myslel že ho chceš pustit....tohle na to nevypadá

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 30 lis 2013 21:24
od macejky1
Dokud ho nekdo nekoupi tak se v nem muzu stourat

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 06 pro 2013 16:23
od tagr
Ahoj Maci to si radši ještě jednou přepočítej, bude to hrozně pomalý, na silnici pojedeš max. 90 a motor budeš točit na maximum, zadní automatická uzávěrka jde jen do diferáku od roku výroby 2001 tedy toho již s větším ložiskem
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 06 pro 2013 18:14
od macejky1
S tim difem dobry info. Stajne bych si v klidu nachystal druhej dif kdybych do toho sel. Vylagrovanejch difu po roce 01 se da sehnat myslim dost.
A s tou rychlosti u prevodovky z benzina to u me zase nebude takovej problem. Vydel jsi moje novy kola

svoji velikosti mi castecne vynahradi zmenu prevodu a stejne mi jde jen o to abych auto zpomalil na 1 stupen. Ja s fritackem moc rychle nejezdim.
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 07 pro 2013 16:13
od will.26
ja mám převodovku z benzínu a je to dobrý,spotřeba mi klesla skoro litr na sto ,po městě pohodička na dalnice trochu víc točí ale v terenu ohodně silnější ,zkoušel jsem maximalku -se dizlovou zhruba 200km/hod a s benzinovou 160km/hod a když jsem byl na emisích tak technik nechápal ,že u tak starého auta ještě neviděl tak čistý motor (asi to bude tím že furt jedím v rozmezí 2500-3000 ot/min)
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 07 pro 2013 19:08
od fugín
Macejky,tak jsem to vyzkoušel a na těch 4000 ot/min na jedničku mě to na silničních 195/80 R 15 jede podle tacho cca 29 km/hod a podle navi 25-26 km/hod. Tak snad ti to pomůže ve výpočtech. Jinak už jsem se pevně rozhodl,jdu do tý keramiky. No a aby to bylo komplet,tak mě ruplo v kouli a ten samosvor koupím taky

. Nejdřív ale musím zjistit co mě to hučí zpod auta. Doufám že jen ložisko kardanu nebo v kole,protože kdyby náhodou IRD,tak by ten samosvor musel ještě chvilku počkat. Do jara bych to chtěl mít všechno na autě.
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 07 pro 2013 19:43
od Zizal
Kratsi jednicka by se hodila, ale nebylo by nejak resitelne rozebrat prevodovku a vymenit jen kola pro 1 pripadne 2 a zbytek nechat puvodni? Nevm jak jsou poskladane prevodove pomery pro benziny a nafty a bude to mozne.
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 07 pro 2013 20:27
od tagr
ad zizal , tohle je správné řešení a hezky ji udělat kvalitní, některá auta nemají 1 kalenou a pak při náporu odejde, jak to má free nevím , jinak , pokud mě automat neutáhne , přesně tohle udělám, ale to bude jiná převodovka i se šestkou
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 07 pro 2013 20:29
od tagr
PS : Maci , ten diferák scháním marně 2 roky , a dvouhmotný setrvák půjde ven a bude klasika nerozbitné provedení jednohmota
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 07 pro 2013 21:57
od macejky1
fugín píše:Macejky,tak jsem to vyzkoušel a na těch 4000 ot/min na jedničku mě to na silničních 195/80 R 15 jede podle tacho cca 29 km/hod a podle navi 25-26 km/hod. Tak snad ti to pomůže ve výpočtech. Jinak už jsem se pevně rozhodl,jdu do tý keramiky. No a aby to bylo komplet,tak mě ruplo v kouli a ten samosvor koupím taky

. Nejdřív ale musím zjistit co mě to hučí zpod auta. Doufám že jen ložisko kardanu nebo v kole,protože kdyby náhodou IRD,tak by ten samosvor musel ještě chvilku počkat. Do jara bych to chtěl mít všechno na autě.
Tak to ti gratuluju k chlapskýmu rozhodnutí a těším se na výsledek a zkušenosti.
Doufám, že se uvidíme za 14 dní v Jihlavě.
Já jsem sice pořád rozhodnutej pořídit jiný auto. ( což se týká jak Freečka tak budu brzo měnit i břichoplaze )
Ale určitě se v něm přes zimu taky ještě povrtám tak uvidíme jak moc mi rupne v kouli a co všechno mu ještě nadělím.
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 07 pro 2013 22:14
od macejky1
tagr píše:PS : Maci , ten diferák scháním marně 2 roky , a dvouhmotný setrvák půjde ven a bude klasika nerozbitné provedení jednohmota
Myslím že kdybys tam zavolal tak by ti určitě nějakej obal bez pajšlu nechali za rozum.
http://autobazar.hyperinzerce.cz/prevod ... qOPQOPhbIU
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 08 pro 2013 00:36
od tagr
dík za odkaz a jihlava je po vánocích nebo před ?? Já jsem břichoplaza zařídil trochu jinak, mám ted nového ford tranzit custom 92 KW a 380 Nm v 6 kvaltu, verze s dlouhým rozvorem 5,34 m - verze mikrobus v plné palbě, ale bez kůže. Tak nějak se rozrústáme a i combi je malé tak nakonec 9 míst a multifunkční vůz.

pár úprav bude, ale už ne komletní rozborka , ale postupné vylepšení kousek po kousku, bez auta už nebudu a tohle má jen 1500 km ,tak ani není moc potřeba.
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 08 pro 2013 02:35
od fugín
macejky1 píše:fugín píše:Macejky,tak jsem to vyzkoušel a na těch 4000 ot/min na jedničku mě to na silničních 195/80 R 15 jede podle tacho cca 29 km/hod a podle navi 25-26 km/hod. Tak snad ti to pomůže ve výpočtech. Jinak už jsem se pevně rozhodl,jdu do tý keramiky. No a aby to bylo komplet,tak mě ruplo v kouli a ten samosvor koupím taky

. Nejdřív ale musím zjistit co mě to hučí zpod auta. Doufám že jen ložisko kardanu nebo v kole,protože kdyby náhodou IRD,tak by ten samosvor musel ještě chvilku počkat. Do jara bych to chtěl mít všechno na autě.
Tak to ti gratuluju k chlapskýmu rozhodnutí a těším se na výsledek a zkušenosti.
Doufám, že se uvidíme za 14 dní v Jihlavě.
Já jsem sice pořád rozhodnutej pořídit jiný auto. ( což se týká jak Freečka tak budu brzo měnit i břichoplaze )
Ale určitě se v něm přes zimu taky ještě povrtám tak uvidíme jak moc mi rupne v kouli a co všechno mu ještě nadělím.
Bohužel se letošní zimní Jihlavy nezúčastním. Termín se kryje s naší firemní akcí a už jsem přislíbil svoji účast. Docela mě to mrzí,protože vloni to bylo super.