F1 Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#981 Příspěvek od macejky1 » 30 lis 2013 13:02

No tak potom dej vědět co jste vymysleli.

S tím samosvorem jsi mi fakt nasadil brouka do hlavy. Kdybych měl třeba dif. už nějak trochu načnutej tak bych se vůbec nerozmýšlel ale takhle nevím nevím.

Ještě mě taky jeden kamarád pomalu nalamuje na chiptuning. Sice odjakživa nejsem příznivcem čipování ale pokud by to bylo přepínatelné tak by se do toho dalo jít. Jezdit na seriovej program a jen když by bylo potřeba tak si přepnout mapu a mít o 60 Nm při 2000 ot. víc. To by se mi určitě hodilo hlavně v kombinaci s většími koly a MT pneu. Možná bych to díky tomu nemusel tolik tahat přes spojku. Na jedničku při 2000 ot. mi to jede cca 15-20 Km/hod což je v terénu většinou moc rychle ale alespoň by mi nechyběla síla a nemusel bych tolik "spojkovat". :-) A kdybych ještě vyměnil převodovku za tu z benzíňáka tak by mě teoreticky měla o něco málo zpomalit.


No zkrátka možných vylepšení je ještě pořád dost. A to jsem si myslel, že už prakticky není co bych do toho Freečka mohl nacpat :-)
Finančně se samozřejmě nic z toho nevyplatí protože základní kámen úrazu, což je podle mě redukční převodovka, se vyřešit nedá. Takže pro mě zůstává pořád stejná otázka jestli koupit něco jiného, většího a začít do toho cpát čas a peníze. Nebo jestli ještě dotáhnout Freečko o kousek dál. Přemejšlet se dá o všem :-)
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
will.26
Příspěvky: 1669
Registrován: 21 dub 2009 15:18

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#982 Příspěvek od will.26 » 30 lis 2013 13:13

no ono by stačilo vyměnit převodovku z benzínu ,má o dost kratší převody ale pokud někdo jezdí častěj dalnice tak je to trochu otrava

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#983 Příspěvek od fugín » 30 lis 2013 13:29

No tak to s těma většíma autama máme stejný dilema,no jednou na to zákonitě musí dojít :mrgreen: . Jinak s tou převodoffkou z benzínu si myslím,že je to skoro zbytečná investice a o práci ani nemluvě. Já sem v terénu taky děsně rychlej,když jede takhle víc aut za sebou musím si pořád nechávat auto před sebou dostatečně poodjet,hlavně v nějakým stoupáku už třeba jen kvůli ty nešťastný spojce. Vždycky mě sere jak si to ty offy přede mnou v klídku brblají nahoru. Navíc si myslím že zrovna ty mimo toho samosvoru si dotáhl friťáka někam úplně jinam a mnoho podstatného se vzhledem k potřebě jezdit v pohodě i po silnici se snad už ani dělat nedá. Takže je jen jediný řešení ....bude se shánět,šetřit a kupovat
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#984 Příspěvek od macejky1 » 30 lis 2013 14:05

Fugíne ty seš rychlej protože máš k tý benzíňácký převodovce připojenej benzínovej motor :-) Mě by to toho mýho diesela teoreticky zpomalit mělo.

Jen tak pro zajímavost. Jakou asi tak rychlostí projíždíš "těžším" terénem. Rygoly, přejezdy houpáků apod. ( předpokládám, že to bude podobné jako u mě asi tak 15- 20 Km/h aby bylo dost síly )
A kolik ti při tom točí motor otáček? Odhadoval bych to tak okolo 4 tis. Diesel má maximum kroutícího momentu při 2 tis. takže bych se s benzíňáckou převodovkou měl teoreticky ploužit o něco pomaleji.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#985 Příspěvek od macejky1 » 30 lis 2013 14:08

will.26 píše:no ono by stačilo vyměnit převodovku z benzínu ,má o dost kratší převody ale pokud někdo jezdí častěj dalnice tak je to trochu otrava
Na dálnice mám jiný auta. Tam moje Freečko nemá co pohledávat :-)
Stejně s ním nejezdím rychleji než 110 - 120 max.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#986 Příspěvek od fugín » 30 lis 2013 16:13

Ta rychlost se odvíjí od ty který překážky. Ono letět 20 km/h přes takový pasáže jako jsme jeli například minulou neděli (šutry jak koňský hlavy,pařezy,rygoly apod) by byla vražda. Ale hodně často je to spíš pod těch 15 a v některých průserových místech i krokem ale to jde zas motor z otáček a výkon je okamžitě v p....i. Když to okolnosti dovolí,tak se snažím motor na 1ku točit mezi 3-max4000 a zbytečně ho nepřetáčet. On ten výkon kolem těch 3500-4000 otáček je podle mě tak nějak na vrcholu. Točit víc by nemělo smysl a pod 2500 velice rychle ztrácí. Ta redukce prostě neskutečně chybí. Při tebou zmiňovaných 4000 ot na 1ku jedu určitě víc jak 20 km/hod. Ale přiznám se že nevím kolik přesně. Na silnici jedničku na 4tis netočím a v terénu zase tacho moc nesleduju...
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#987 Příspěvek od macejky1 » 30 lis 2013 18:23

Napsal sem to blbe. Tech 15-20km/h je asi nejnizsi rychlost pri ktery mam dostatek sily motoru abych nemusel pouzivat spojku. V terenu je to samozrejme rychlost likvidacni. Pocitam ze u benzinaku to bude podobne. Ale benzin bude tocit cca ty 3 tis. zatim co me staci 2 tis. Zkratka prevodovka z benzina sprazena s dieselem by mela byt ve vysledku "do pomala" takze bych snad nemusel v terenu tolik tahat pres spojku. Teoreticky :-)
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#988 Příspěvek od fugín » 30 lis 2013 19:20

No tak to potom asi ano. Ono by to šlo lehce spočítat podle převodových poměrů. Já myslel že ho chceš pustit....tohle na to nevypadá :mrgreen:
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#989 Příspěvek od macejky1 » 30 lis 2013 21:24

Dokud ho nekdo nekoupi tak se v nem muzu stourat :-)
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#990 Příspěvek od tagr » 06 pro 2013 16:23

Ahoj Maci to si radši ještě jednou přepočítej, bude to hrozně pomalý, na silnici pojedeš max. 90 a motor budeš točit na maximum, zadní automatická uzávěrka jde jen do diferáku od roku výroby 2001 tedy toho již s větším ložiskem
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#991 Příspěvek od macejky1 » 06 pro 2013 18:14

S tim difem dobry info. Stajne bych si v klidu nachystal druhej dif kdybych do toho sel. Vylagrovanejch difu po roce 01 se da sehnat myslim dost.

A s tou rychlosti u prevodovky z benzina to u me zase nebude takovej problem. Vydel jsi moje novy kola :-) svoji velikosti mi castecne vynahradi zmenu prevodu a stejne mi jde jen o to abych auto zpomalil na 1 stupen. Ja s fritackem moc rychle nejezdim.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
will.26
Příspěvky: 1669
Registrován: 21 dub 2009 15:18

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#992 Příspěvek od will.26 » 07 pro 2013 16:13

ja mám převodovku z benzínu a je to dobrý,spotřeba mi klesla skoro litr na sto ,po městě pohodička na dalnice trochu víc točí ale v terenu ohodně silnější ,zkoušel jsem maximalku -se dizlovou zhruba 200km/hod a s benzinovou 160km/hod a když jsem byl na emisích tak technik nechápal ,že u tak starého auta ještě neviděl tak čistý motor (asi to bude tím že furt jedím v rozmezí 2500-3000 ot/min)

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#993 Příspěvek od fugín » 07 pro 2013 19:08

Macejky,tak jsem to vyzkoušel a na těch 4000 ot/min na jedničku mě to na silničních 195/80 R 15 jede podle tacho cca 29 km/hod a podle navi 25-26 km/hod. Tak snad ti to pomůže ve výpočtech. Jinak už jsem se pevně rozhodl,jdu do tý keramiky. No a aby to bylo komplet,tak mě ruplo v kouli a ten samosvor koupím taky :mrgreen: . Nejdřív ale musím zjistit co mě to hučí zpod auta. Doufám že jen ložisko kardanu nebo v kole,protože kdyby náhodou IRD,tak by ten samosvor musel ještě chvilku počkat. Do jara bych to chtěl mít všechno na autě.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#994 Příspěvek od Zizal » 07 pro 2013 19:43

Kratsi jednicka by se hodila, ale nebylo by nejak resitelne rozebrat prevodovku a vymenit jen kola pro 1 pripadne 2 a zbytek nechat puvodni? Nevm jak jsou poskladane prevodove pomery pro benziny a nafty a bude to mozne.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#995 Příspěvek od tagr » 07 pro 2013 20:27

ad zizal , tohle je správné řešení a hezky ji udělat kvalitní, některá auta nemají 1 kalenou a pak při náporu odejde, jak to má free nevím , jinak , pokud mě automat neutáhne , přesně tohle udělám, ale to bude jiná převodovka i se šestkou
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#996 Příspěvek od tagr » 07 pro 2013 20:29

PS : Maci , ten diferák scháním marně 2 roky , a dvouhmotný setrvák půjde ven a bude klasika nerozbitné provedení jednohmota
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#997 Příspěvek od macejky1 » 07 pro 2013 21:57

fugín píše:Macejky,tak jsem to vyzkoušel a na těch 4000 ot/min na jedničku mě to na silničních 195/80 R 15 jede podle tacho cca 29 km/hod a podle navi 25-26 km/hod. Tak snad ti to pomůže ve výpočtech. Jinak už jsem se pevně rozhodl,jdu do tý keramiky. No a aby to bylo komplet,tak mě ruplo v kouli a ten samosvor koupím taky :mrgreen: . Nejdřív ale musím zjistit co mě to hučí zpod auta. Doufám že jen ložisko kardanu nebo v kole,protože kdyby náhodou IRD,tak by ten samosvor musel ještě chvilku počkat. Do jara bych to chtěl mít všechno na autě.
Tak to ti gratuluju k chlapskýmu rozhodnutí a těším se na výsledek a zkušenosti. :yes
Doufám, že se uvidíme za 14 dní v Jihlavě.

Já jsem sice pořád rozhodnutej pořídit jiný auto. ( což se týká jak Freečka tak budu brzo měnit i břichoplaze )
Ale určitě se v něm přes zimu taky ještě povrtám tak uvidíme jak moc mi rupne v kouli a co všechno mu ještě nadělím.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#998 Příspěvek od macejky1 » 07 pro 2013 22:14

tagr píše:PS : Maci , ten diferák scháním marně 2 roky , a dvouhmotný setrvák půjde ven a bude klasika nerozbitné provedení jednohmota
Myslím že kdybys tam zavolal tak by ti určitě nějakej obal bez pajšlu nechali za rozum. http://autobazar.hyperinzerce.cz/prevod ... qOPQOPhbIU
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
tagr
Příspěvky: 2254
Registrován: 18 lis 2009 06:49
auto: Freelander 2004
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#999 Příspěvek od tagr » 08 pro 2013 00:36

dík za odkaz a jihlava je po vánocích nebo před ?? Já jsem břichoplaza zařídil trochu jinak, mám ted nového ford tranzit custom 92 KW a 380 Nm v 6 kvaltu, verze s dlouhým rozvorem 5,34 m - verze mikrobus v plné palbě, ale bez kůže. Tak nějak se rozrústáme a i combi je malé tak nakonec 9 míst a multifunkční vůz. :D pár úprav bude, ale už ne komletní rozborka , ale postupné vylepšení kousek po kousku, bez auta už nebudu a tohle má jen 1500 km ,tak ani není moc potřeba.
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2300
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu

#1000 Příspěvek od fugín » 08 pro 2013 02:35

macejky1 píše:
fugín píše:Macejky,tak jsem to vyzkoušel a na těch 4000 ot/min na jedničku mě to na silničních 195/80 R 15 jede podle tacho cca 29 km/hod a podle navi 25-26 km/hod. Tak snad ti to pomůže ve výpočtech. Jinak už jsem se pevně rozhodl,jdu do tý keramiky. No a aby to bylo komplet,tak mě ruplo v kouli a ten samosvor koupím taky :mrgreen: . Nejdřív ale musím zjistit co mě to hučí zpod auta. Doufám že jen ložisko kardanu nebo v kole,protože kdyby náhodou IRD,tak by ten samosvor musel ještě chvilku počkat. Do jara bych to chtěl mít všechno na autě.
Tak to ti gratuluju k chlapskýmu rozhodnutí a těším se na výsledek a zkušenosti. :yes
Doufám, že se uvidíme za 14 dní v Jihlavě.

Já jsem sice pořád rozhodnutej pořídit jiný auto. ( což se týká jak Freečka tak budu brzo měnit i břichoplaze )
Ale určitě se v něm přes zimu taky ještě povrtám tak uvidíme jak moc mi rupne v kouli a co všechno mu ještě nadělím.
Bohužel se letošní zimní Jihlavy nezúčastním. Termín se kryje s naší firemní akcí a už jsem přislíbil svoji účast. Docela mě to mrzí,protože vloni to bylo super.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Odpovědět