Stránka 47 z 63

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 31 led 2021 09:52
od Vladicek
Tak já myslím, že nový motory LR žádný zázrak asi nebudou, jsou složitý a vůbec :-D
Už jen to, že na auto za 2 mega dostaneš záruku dva roky je trochu zklamání...

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 31 led 2021 20:52
od Mikeš
Zdravím pánové, před dvěma lety jsem koupil D5 sdv6. Nyní zde čtu o fatálních problémech motoru.
Nové auto jsem si osobně zajížděl cca 3000km. Myslím, že to každému novému autu jen prospěje.
Mimochodem, asi to málokdo ví, ale v manuálu je přímo kapitola záběh!!
Chtěl bych se zeptat zde odborníků. Myslíte si, že záběh nového auta může předejít fatálnímu poškození motoru.
Selským rozumem si myslím, že ano. Málo která značka auta má dnes v manuálu uveden záběh.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 31 led 2021 21:01
od eliott
Mikeš píše: 31 led 2021 20:52 Zdravím pánové, před dvěma lety jsem koupil D5 sdv6. Nyní zde čtu o fatálních problémech motoru.
Nové auto jsem si osobně zajížděl cca 3000km. Myslím, že to každému novému autu jen prospěje.
Mimochodem, asi to málokdo ví, ale v manuálu je přímo kapitola záběh!!
Chtěl bych se zeptat zde odborníků. Myslíte si, že záběh nového auta může předejít fatálnímu poškození motoru.
Selským rozumem si myslím, že ano. Málo která značka auta má dnes v manuálu uveden záběh.
Nemyslím si, že to něco vyřeší. Záběh je hlavně kvůli pístům ve válcích, ne kvůli klice.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 31 led 2021 21:09
od Mikeš
Díky za odpověď. Jen jsem tím chtěl říci, jestli ty pády motorů nezpůsobuje to,
že zákazník sedne prostě do nového auta a funguje s ním od začátku jako by bylo již zaběhnuté.
Nicméně také, kdo dnes čte manuály:-). I ta kliková hřídel se přeci při záběhu do bloku "zatáčí" a snaží se
s blokem motoru koexistovat a správně sladit.
Když tomu někdo od začátku hned šlápne na krk, tak se může něco špatně sladit a pak to dopadne časem blbě:-(.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 31 led 2021 21:57
od MadTom
Obrobení povrchů u klikové hřídele a jejich kluzných ložisek je trošku něco jiného, než u pístů, kroužků a válců. Hlavně ale je to z jiných materiálů a působí tam "jiné síly" - ve válcích přece jenom probíhají ty různě řízené výbuchy, to se v uložení klikového hřídele většinou neděje. Navíc ložiska kliky jsou tlakově mazaná olejem, takže zásadní je tam první namazání při složení motoru, potom už by to vždy mělo běžet na olejovém filmu. Písty jsou mazané jenom ostřikem.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 31 led 2021 22:08
od Kokesek
Mikeš píše:Díky za odpověď. Jen jsem tím chtěl říci, jestli ty pády motorů nezpůsobuje to,
že zákazník sedne prostě do nového auta a funguje s ním od začátku jako by bylo již zaběhnuté.
Nicméně také, kdo dnes čte manuály:-). I ta kliková hřídel se přeci při záběhu do bloku "zatáčí" a snaží se
s blokem motoru koexistovat a správně sladit.
Když tomu někdo od začátku hned šlápne na krk, tak se může něco špatně sladit a pak to dopadne časem blbě:-(.
[emoji86][emoji86][emoji86]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 02 úno 2021 19:02
od Franta D1
Co tam vrazit něco takovýho. Byl by v tom :devil aby se ta klika přeci jen nehla. :Pohoda:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 03 úno 2021 14:09
od spiti
To by slovní spojení motor do V získalo úplně nový význam 8)

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 03 úno 2021 14:19
od MadTom
Dobrej nápad, teď jenom jestli tím z jednoho polomotoru vzniknou dva čtvrtmotory, nebo se to rozdělí na třetiny a budou to šestinomotory. :mrgreen: Mám dojem, že něco takového s dělenými hlavami už jsem někde viděl, ale bylo to vzduchem chlazené.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 03 úno 2021 17:03
od Maxsel
Nebo ty dva válce úplně vyhodit a ze zbytku 3L udělat dvoulitrový čtyřválec do V ? Na čtyřech válcích by se třeba tolik nekroutilo. :rofl

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 03 úno 2021 19:40
od MadTom
Válce nevyhazovat - alespoň z jednoho bude pěknej kompresor - akorát mu dát menší průměr, ať to tolik nezatěžuje kliku. Když se to udělá dobře, tak to bude super třeba na foukání piva, když už nejsou otevřené ty hospody. :Pohoda:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 03 úno 2021 21:00
od Mikeš
Koukal jsem, že tento problém se týká více výrobců aut a různých motorů.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 úno 2021 08:12
od pchromcak
Zdravim, mam LR4 TDV6 306DT 2010 a pri ceste po dialnici asi 160km/h mi praskol pravy plast pre rozdelovanie vzduchu tzv "inlet manifold" auto sa hodilo do usporneho rezimu "Performance resticted" ale nejakym sposobom slo dalej tak som zasiel na najblizsie odpocivadlo a neskor pumpu, kde som zistil ze je prasknuty ten plast. Snazil som sa to nejak fixnut paskou aby tam neboli velke uniky a pomaly som chcel svoju cestu domov dokoncit. Auto sa tvarilo, ze je vsetko ok len nemalo vykon, ale to je zrejme. V jednom momente mi ale zhaslo a odvtedy sa mu velmi nechce nastartovat a aj ked nastartuje tak po 5sec zhasne akoby ho nieco dusilo :D. Auto ide na diagnostiku a do servisu len sa predbezne informujem ci sa uz tiez zaradim k tym "stastlivcom" co menia motory alebo to este nemusi byt take zasadne? najazdene mam 220 000km.
Dik

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 úno 2021 08:53
od Honza21
Osobní zkušenost nemám, ale dle toho co tady bylo o těch motorech napsáno se k problému zkrouceného bloku mílovými (kilometrovými) kroky "rychle" blížíš.
Soudím tak z první věty ... po dialnici asi 160km/h ...

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 úno 2021 09:10
od eliott
Honza21 píše: 09 úno 2021 08:53 Osobní zkušenost nemám, ale dle toho co tady bylo o těch motorech napsáno se k problému zkrouceného bloku mílovými (kilometrovými) kroky "rychle" blížíš.
Soudím tak z první věty ... po dialnici asi 160km/h ...
:yes :yes :yes :yes Přesně!!

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 úno 2021 11:13
od pchromcak
Akoze ten plast praskol lebo som siel 160km/h keby jazdim 130 tak sa nic nedeje ?
Pripadne mohlo mi kusok toho plastu potiahnut niekde to motora lebo mne sa to javi ako keby sa nieco neuzatvaralo spravne nakolko ked odpojim sanie a skusam startovat tak to niekedy pekne slahne ohen von zo sania a potom to skape.
Resp. ci jazda s deravim plastovým vikom na sani moze mat az take fatalne nasledky, ze mam pisat do GB? Teda chcem sa pripravit na kazdu moznost ked uz garazujem taky skvost :D.

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 úno 2021 11:17
od jbizik
pchromcak píše: 09 úno 2021 11:13 Akoze ten plast praskol lebo som siel 160km/h keby jazdim 130 tak sa nic nedeje ?
Pripadne mohlo mi kusok toho plastu potiahnut niekde to motora lebo mne sa to javi ako keby sa nieco neuzatvaralo spravne nakolko ked odpojim sanie a skusam startovat tak to niekedy pekne slahne ohen von zo sania a potom to skape.
Tým ti chceli povedať, že kľuky na týchto motoroch praskajú najmä pri takýchto jazdách a zaťažovaní . :mrk

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 úno 2021 11:24
od pchromcak
Ale to ja viem a nejazdim tak stale, len niekedy to proste inac nejde. Teda ide, ale ... :D

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 úno 2021 12:01
od Kokesek
Sani ti prasklo protoze jako na vetsine techto aut co jim praskne sani ti nefunguje spravne regulace turba. Vetsinou maleho. Nebo ti vazne klapa bypassu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Napsal: 09 úno 2021 13:37
od pchromcak
Kokesek píše: 09 úno 2021 12:01 Sani ti prasklo protoze jako na vetsine techto aut co jim praskne sani ti nefunguje spravne regulace turba. Vetsinou maleho. Nebo ti vazne klapa bypassu.
A moze to sposobit potom nejaky zasadny problem alebo to najskor bude v nejakom nastaveni, ked to po nastartovani zdochne ?