Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
Moderátor: Miky_CZ
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
Nj ale rano to moc pekne nebylo, to nevim, co by to udelalo, kdyby bylo celou noc tech -18 co bylo pred tim.
Free Td4 2004 HSE automat
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
... nic. Rovnako tekute. Mam doma celu zimu v plastovych bandaskach naftu z LukOilu a stale tekuta aj pri -18°. Dokonca som vcera precerpaval hadicou z bandasky a v pohode tieklo.Hunter píše:Nj ale rano to moc pekne nebylo, to nevim, co by to udelalo, kdyby bylo celou noc tech -18 co bylo pred tim.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
No ale az sem dam fotky.. Ten muj vzorek je uplne jiny nez je na tech fotkach, co daval Masar. Tam to je krasny ciry, ale u me... Narozdil od ten z OMV.
Free Td4 2004 HSE automat
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
... mozno preto, ze mam Slovensky LukOil 

LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- d4rk.n3.ss
- Příspěvky: 29
- Registrován: 04 pro 2011 21:51
- auto: Freelander 2.0Di
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
Ahoj tankuju tak porůznu a s naftou jako takovou žádnej problém u Free ještě nezmrzla ale jako prevenci dávám pořád aditivum, s části to je i tim že často stojim v garáži. Ale loni u venta sem tankoval na OMW Jirkov a bez aditiva sem se při -18 ani nehnul dokud jsme to s bráchou nezkusili a na prasáka roztáhli za jeho Golfem
říkejte mi vrah naftových motorů 


- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
Já letos minulý týden u OMW Modřice obyč naftu bez aditiv a při -18 chytla jak za mlada ...je to určitě všude jiný . Ony všechny jsou u nás prej filtrovatelný do -20°Cd4rk.n3.ss píše: Ale loni u venta sem tankoval na OMW Jirkov a bez aditiva sem se při -18 ani nehnul dokud jsme to s bráchou nezkusili a na prasáka roztáhli za jeho Golfem![]()

p.s. Filtr vyměněn v prosinci 2011 a zatím přez něj proteklo cca 120 l nafty ...
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
[quote="Sláma Karel"]Tak jsem u mého kamaráda na horách v Krkonoších. Dneska byl nakupovat a byl si pro naftu. Naštěstí je taky vyškolený z kvality našich čerpaček, tak se pořádně podíval jak vypadá nafta v okýnkách na stojanu.
Je to pumpa Shell v Trutnově dneska dopoledne 3.2.2012
Upozorňuji na to že to je nafta VPover kterou udávají jako arktickou a stojí litr přes 40kč.
Dalším paradoxem je to, že ta obyčejná nafta na stejné Shellce normálně tekla.
Jestli mi někdo poradí jak to poslat na obchodní inspekci, tak nebudu líný a klidně to udělám.

Je to pumpa Shell v Trutnově dneska dopoledne 3.2.2012
Upozorňuji na to že to je nafta VPover kterou udávají jako arktickou a stojí litr přes 40kč.

Dalším paradoxem je to, že ta obyčejná nafta na stejné Shellce normálně tekla.
Jestli mi někdo poradí jak to poslat na obchodní inspekci, tak nebudu líný a klidně to udělám.
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
Jsem laxni, fotky nafty v mraze stale v mobilu, ale tady to je taky pekne vyfocene
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... b64f#60377" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... b64f#60377" onclick="window.open(this.href);return false;
Free Td4 2004 HSE automat
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
Tady je další fotka z pokusu Pavla Záruby na FB: http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater" onclick="window.open(this.href);return false; Text převzat z kometářů u fotky.
Kvalita nafty se udává cetanovým číslem (cč)
Cč je asi jediný z parametrů nafty, které řidič pocítí při jízdě. Čím vyšší, tím rychleji se po vstříknutí do válce vznítí = lepší startovatelnost, nižší emise, nižší spotřeba, vyšší výkon, nižší hlučnost. Hodnota vyžadovaná normou je 51 jednotek
Odborná měření ukázala např.: PapOil Diesel - 52,9, Shell V-Power Diesel - 52,2, OMV Sprint Diesel - 53,2 Benzina Verva Diesel - 56,5, Benzina Top Q diesel - 56,5- prakticky se neliší od Vervy. Bohužel (pro nás) se v Německu tato hodnota pohybuje okolo 60 j.
Aby byla nafta kvalitní, musí obsahovat parafinické uhlovodíky (parafín),
V zimním období se tedy někdy můžeme setkat s motorovou naftou, která není zcela čirá, ale je do určité míry zakalená. Tento jev nemusí být nijak na závadu( viz. foto předešlého testu)
Vzniklé krystalky parafinů, které způsobily toto zakalení, jsou zpočátku malé a nebrání průchodu paliva palivovým traktem motoru.
V normě pro motorovou naftu je stanoveno, jaký obsah parafinů je přípustný pro dané roční období.
Distribučními společnostmi u vybraných čerpacích stanic je nabízena:
Letní motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy B v období od 15.04. do 30.09. s filtrovatelní nižší než 0 °C
Přechodová motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy D v období od 1.03. do 14.04. a od 1.10. do 15.11. s filtrovatelností nižší než -10 °C
Zimní motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy F v období 16.11. do 28.02. s filtrovatelností nižší než -20 °C
Pro zajištění bezporuchového provozu vznětových motorů za silných mrazů se vyrábí tzv. arktická motorová nafta s filtrovatelností nižší než -32 °C a bodem zákalu nižším než -22 °C,
Pokud tedy prodejce nakoupí ve správný okamžik správnou naftu, rafinérie jsou na to připraveny už s předstihem, tak by k žádnému problému nemělo dojít.
Pokud je tomu naopak, dochází v palivu při nízkých teplotách k tvorbě krystalů,jež ucpávají filtry = laicky - zamrzlá nafta
Filtry moderních vznětových motorů jsou jemnější, mohou se tak zanést mnohem dříve
V silných mrazech můžeme předejít zanesení filtru použitím Aditiv,odborně: modifikátory krystalické struktury parafinů. Pokud jsou v naftě přidány, netvoří se prostorově objemné krystaly ve tvaru dubového listu, ale pouze menší kuličky, které filtr ucpávají mnohem pomaleji.
Další zvyšování jejich koncentrace nepřináší žádný pozitivní efekt, ba naopak - i aditivy lze totiž pohonné hmoty "předávkovat" = opět dochazí k zanášení filtrů.
Některá aditiva na úpravu nízkoteplotních vlastností, tuhnou (přestávají téct) již pár stupňů pod bodem mrazu. Tento paradox je způsoben vysokou koncentrací přípravku. Jeho schopnost snižovat teplotu filtrovatelnosti se projeví až po jeho zředění samotnou naftou, K tomu je však potřeba, aby byl přípravek v tekutém stavu. Přípravek tedy nenechávejte v autě. Jinak do rána ztuhne a bude dočasně nepoužitelný. Po jeho zahřátí do tekutého stavu je opět použitelný bez újmy na jeho kvalitě.
Velmi účinný, jednoduchý, ale nikoliv bez nežádoucích vedlejších účinků, je též přídavek benzinu, který jako jediný dokáže rozpouštět již vzniklé krystaly parafínu. Již pět objemových procent obvykle poskytne žádaný účinek.
V tu chvíli ale prudce klesá mazivost, na kterou jsou velmi citlivé moderní vysokotlaké vstřikovací systémy, takže by benzin měli zkoušet pouze majitelé starších vozů.
Do problémů se také můžete dostat, pokud máte v palivovém systému zkondenzované větší množství vody.
Tento jev postihuje zejména šetřivé uživatele, kteří netankují plnou nádrž. Při každém otevření nádrže se totiž dovnitř dostává vzdušná vlhkost, která se v nádrži usazuje a následně je nasávána palivovým traktem.
Na zimu se může připravit tím, že si na čerpacích stanicích koupí určité chemické prostředky, které se přidávají do paliva, a které způsobí, že se voda v palivu lépe rozpustí, a tak nezpůsobuje problémy ve formě ledových krystalků,které by jinak ucpávaly palivový filtr.
Pokud je však palivový filtr dlouho neměněný a zanesený nečistotami, dojde k jeho ucpání mnohem snáze. Obecně se doporučuje palivový filtr před zimou vyměnit.
Problém s nastartováním motoru v teplotách pod bodem mrazu nemusí vždy zapříčinit pouze horší kvalita paliva. Některé elektronické vstřikovací systémy totiž vůbec nezačínají pracovat, dokud motor nedosáhne potřebných otáček – čili nestačí, když startér motorem při startu točí (když je slabá baterie), ale musí ho roztočit pořádně (typický př. Š. Octavia I 1,9 TDI).
Snad tento souhrn informací pomůže částečně pochopit problematiku tohoto paliva v zimním období……. ( z předešlé fotky,tedy nelze jednoznačně určit,která benz.pumpa má kvalitnější palivo. Na to je zapotřebí laboratorní rozbor. Z toho všeho bohužel vyplívá,že vím zase prd,které palivo kupovat

Kvalita nafty se udává cetanovým číslem (cč)
Cč je asi jediný z parametrů nafty, které řidič pocítí při jízdě. Čím vyšší, tím rychleji se po vstříknutí do válce vznítí = lepší startovatelnost, nižší emise, nižší spotřeba, vyšší výkon, nižší hlučnost. Hodnota vyžadovaná normou je 51 jednotek
Odborná měření ukázala např.: PapOil Diesel - 52,9, Shell V-Power Diesel - 52,2, OMV Sprint Diesel - 53,2 Benzina Verva Diesel - 56,5, Benzina Top Q diesel - 56,5- prakticky se neliší od Vervy. Bohužel (pro nás) se v Německu tato hodnota pohybuje okolo 60 j.
Aby byla nafta kvalitní, musí obsahovat parafinické uhlovodíky (parafín),
V zimním období se tedy někdy můžeme setkat s motorovou naftou, která není zcela čirá, ale je do určité míry zakalená. Tento jev nemusí být nijak na závadu( viz. foto předešlého testu)
Vzniklé krystalky parafinů, které způsobily toto zakalení, jsou zpočátku malé a nebrání průchodu paliva palivovým traktem motoru.
V normě pro motorovou naftu je stanoveno, jaký obsah parafinů je přípustný pro dané roční období.
Distribučními společnostmi u vybraných čerpacích stanic je nabízena:
Letní motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy B v období od 15.04. do 30.09. s filtrovatelní nižší než 0 °C
Přechodová motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy D v období od 1.03. do 14.04. a od 1.10. do 15.11. s filtrovatelností nižší než -10 °C
Zimní motorová nafta – tj. motorová nafta pro mírné klima třídy F v období 16.11. do 28.02. s filtrovatelností nižší než -20 °C
Pro zajištění bezporuchového provozu vznětových motorů za silných mrazů se vyrábí tzv. arktická motorová nafta s filtrovatelností nižší než -32 °C a bodem zákalu nižším než -22 °C,
Pokud tedy prodejce nakoupí ve správný okamžik správnou naftu, rafinérie jsou na to připraveny už s předstihem, tak by k žádnému problému nemělo dojít.
Pokud je tomu naopak, dochází v palivu při nízkých teplotách k tvorbě krystalů,jež ucpávají filtry = laicky - zamrzlá nafta
Filtry moderních vznětových motorů jsou jemnější, mohou se tak zanést mnohem dříve
V silných mrazech můžeme předejít zanesení filtru použitím Aditiv,odborně: modifikátory krystalické struktury parafinů. Pokud jsou v naftě přidány, netvoří se prostorově objemné krystaly ve tvaru dubového listu, ale pouze menší kuličky, které filtr ucpávají mnohem pomaleji.
Další zvyšování jejich koncentrace nepřináší žádný pozitivní efekt, ba naopak - i aditivy lze totiž pohonné hmoty "předávkovat" = opět dochazí k zanášení filtrů.
Některá aditiva na úpravu nízkoteplotních vlastností, tuhnou (přestávají téct) již pár stupňů pod bodem mrazu. Tento paradox je způsoben vysokou koncentrací přípravku. Jeho schopnost snižovat teplotu filtrovatelnosti se projeví až po jeho zředění samotnou naftou, K tomu je však potřeba, aby byl přípravek v tekutém stavu. Přípravek tedy nenechávejte v autě. Jinak do rána ztuhne a bude dočasně nepoužitelný. Po jeho zahřátí do tekutého stavu je opět použitelný bez újmy na jeho kvalitě.
Velmi účinný, jednoduchý, ale nikoliv bez nežádoucích vedlejších účinků, je též přídavek benzinu, který jako jediný dokáže rozpouštět již vzniklé krystaly parafínu. Již pět objemových procent obvykle poskytne žádaný účinek.
V tu chvíli ale prudce klesá mazivost, na kterou jsou velmi citlivé moderní vysokotlaké vstřikovací systémy, takže by benzin měli zkoušet pouze majitelé starších vozů.
Do problémů se také můžete dostat, pokud máte v palivovém systému zkondenzované větší množství vody.
Tento jev postihuje zejména šetřivé uživatele, kteří netankují plnou nádrž. Při každém otevření nádrže se totiž dovnitř dostává vzdušná vlhkost, která se v nádrži usazuje a následně je nasávána palivovým traktem.
Na zimu se může připravit tím, že si na čerpacích stanicích koupí určité chemické prostředky, které se přidávají do paliva, a které způsobí, že se voda v palivu lépe rozpustí, a tak nezpůsobuje problémy ve formě ledových krystalků,které by jinak ucpávaly palivový filtr.
Pokud je však palivový filtr dlouho neměněný a zanesený nečistotami, dojde k jeho ucpání mnohem snáze. Obecně se doporučuje palivový filtr před zimou vyměnit.
Problém s nastartováním motoru v teplotách pod bodem mrazu nemusí vždy zapříčinit pouze horší kvalita paliva. Některé elektronické vstřikovací systémy totiž vůbec nezačínají pracovat, dokud motor nedosáhne potřebných otáček – čili nestačí, když startér motorem při startu točí (když je slabá baterie), ale musí ho roztočit pořádně (typický př. Š. Octavia I 1,9 TDI).
Snad tento souhrn informací pomůže částečně pochopit problematiku tohoto paliva v zimním období……. ( z předešlé fotky,tedy nelze jednoznačně určit,která benz.pumpa má kvalitnější palivo. Na to je zapotřebí laboratorní rozbor. Z toho všeho bohužel vyplívá,že vím zase prd,které palivo kupovat

Land Rover Discovery 2 Td5
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
Už to asi není aktuální,když se oteplilo...u nás je už nad 0°C
Tak asi zas za rok 


D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Johny R
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 20 říj 2010 20:41
- tel.: 730622097
- auto: Defík 90 300Tdi
- Bydliště: Ostrava
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
No tak to néé! Já chci ještě lyžovat
. Tak ať hezky mrzne a sněží
. Vždyť je únor 



Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
Také se přimlouvám za ještě trochu zimy. Minulý týden jsem jezdil při kalamitě na Liberecku a fakt jsem si to užil
. Osvědčil se mi přídavek benzinu (cca 4 l na 90-ti litrovou nádrž) a nová baterka. Pak jsem už startoval i v těch největších mrazech.

Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
No myslel jsem ty katastrofický scénáře
Kdo chce jezdit i při -17°C,tak ať přijede natankovat do Modřic u Brna na OMW . Stačí i natankovat normální naftu bez nějakých aditiv a nemůžete mít problém. Tak sem to myslel,že se nemusí už letos špekulovat při -10°C a to sníh určitě vydrží .
A jak psal Masar,tak do moderních aut ( což D III je ) přídavek benzínu do nádrže nedoporučujou . ( do staršího motoru 300 TDI bych se nebál dát benzín 1:1
)

A jak psal Masar,tak do moderních aut ( což D III je ) přídavek benzínu do nádrže nedoporučujou . ( do staršího motoru 300 TDI bych se nebál dát benzín 1:1

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
kouknete sem http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=4629" onclick="window.open(this.href);return false; zacinaji se objevovat zkusenosti, ze Verva nic moc, zato ta OMV dobry.
Free Td4 2004 HSE automat
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: 21 lis 2009 17:04
- auto: RR L322 TD6
- Bydliště: Brno
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
Tak to máš teda štěstí...RudaK píše:No myslel jsem ty katastrofický scénářeKdo chce jezdit i při -17°C,tak ať přijede natankovat do Modřic u Brna na OMW . Stačí i natankovat normální naftu bez nějakých aditiv a nemůžete mít problém. Tak sem to myslel,že se nemusí už letos špekulovat při -10°C a to sníh určitě vydrží .
A jak psal Masar,tak do moderních aut ( což D III je ) přídavek benzínu do nádrže nedoporučujou . ( do staršího motoru 300 TDI bych se nebál dát benzín 1:1)


- Johny R
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 20 říj 2010 20:41
- tel.: 730622097
- auto: Defík 90 300Tdi
- Bydliště: Ostrava
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
No já beru jen obyč OMV, problém jsem v těch mrazech měl jen jednou, ale to byla hlavně slabá baterka. Od té doby jsem ale začal přidávat ten zázrak jménem VIF
. Nějakou změnu jsem nezaznamenal, auto jelo vždy výborně. Jak tak koukám na to zbarvení, tak ten Maxx ani nevypadá jako nafta
. Asi to vyzkouším, ale až vyjedu nádrž. Zvědavost mi nedá
.



- budsky
- Příspěvky: 267
- Registrován: 14 říj 2009 12:42
- auto: SIIA;Discovery I
- Bydliště: Vrátkov a ted i Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
Trošku je to mimo téma už,ale neměl by někdo tip na to jak tankovat levnou,ale kvalitná naftu,neb ty ceny jsou děsný. jedná se o prahu východ či okolí černého mostu
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
Mrkni sem http://regiony.impuls.cz/ceny-benzinu/? ... livo=nafta ale obávám se, že si v Praze moc nepomůžeš, ČM vychází nejlíp.budsky píše:Trošku je to mimo téma už,ale neměl by někdo tip na to jak tankovat levnou,ale kvalitná naftu,neb ty ceny jsou děsný. jedná se o prahu východ či okolí černého mostu
Kdybys jel do vých. čech, tak v Ostroměři máme u Shellky za 34,50 (mám na Shellkartě 2% slevu takže 33,80

Jinak ONO má taky 34.50 http://www.tank-ono.cz/cz/index.php?page=cenik
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.
Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
Ono stejně drahý jako Shell. Kam se to ten svět řítí. 

Re: Hodně špatná kvalita nafty kdy a kde
http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-se-ma ... nomika_neh" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: Free II 2,2 TD4, Disco II 4,0 V8, Disco III 2,7 TDV6