#739
Příspěvek
od MadTom » 11 kvě 2017 07:54
Přesně jak píše Jirka, dá se to spočítat. Když jsem D2 zvednul o těch zhruba 5cm a dal tlumiče s delším chodem, tak výsledkem bylo opakované vytržení (vypáčení) horního kulového čepu tyčky stabilizátoru na zadní nápravě. Poprvé v terénu, tam jsem si myslel, že je to kvůli rychlejší jízdě. vyměnil jsme tyčky, dal delší a znovu jsem to utrhnul v Rumunsku, kdy jsem téměř krokem projížděl šikmo žlábek mezi silnicí a polní cestou. Výsledek jsou tyčky z Jeepa, které mají dole kulový čep a nahoře silentblok nalisovaný v oku s dírou skrz. Ke stabilizátoru mám přišroubované U vyříznuté z kusu ocelového jeklu, protože 5mm silné železo jsem neměl jak ohýbat. Od té doby mám klid, tyčky se netrhají.
Když jsem to zkoušel, tak ať jsem laboroval s délkou tyček jak jsem chtěl, tak prostě kvůli většímu rozsahu chodu nápravy, díky delším tlumičům, se ten horní kulák měl vždy snahu páčit ven. Možná by se dala najít nějaká vhodná délka, ale HD tyčky z Jeepa vyšly cenově podobně, jako slušné tyčky od LR a životnost je zatím 4 roky.
Původní nápad není můj, ale od Patrika ze Slovenska.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo