Stránka 4 z 6

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 10 říj 2016 11:35
od Hubert
Přesně jak píše MadTom. V podstatě je to tak. Vyrobí se vstřik ten se dá na stolici a za přesného režimu vstupu ele.pulsů se změří jeho dávka nafty. Množství dávky nafty se pak reguluje už jenom délkou nebo sílou el. puslu. Zkouší se to v různých režimech. Z tohoto vznikne korekční číslo. Toto číslo se pak zapíše do ECU. Je to tzv. zapsání střiku. Ecu dokáže do určité míry "dohonit" jednotlivé rozptyly vstřiků. Pokud má vstřik najeto několik set tisíc nedělám si iluze že bude mět stejné korekce jako nový. Takže testem vstřiků přijdou i jeho nové korekce a ty téměř vždy maji pozitivní vliv na chod motoru. Je snad jasné že tyto korekce je třeba zapsat do ECU.

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 10 říj 2016 11:58
od Hanys_a_Kaca
Což dává tušit hypotézu, že to řj nepozná :-)

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 10 říj 2016 12:17
od MadTom
K těm kódům vstřiků - jestli jsem to správně pochopil, tak z těch 5 znaků u TD5ky 2 udávají korekci počátku vstřikování, 2 korekci konce vstřikování a poslední typ vstřikovače (bylo jich časem víc, a nemyslím tím rozdíl Euro2 a Euro3).
A řídící jednotka z čidla polohy kliky poznává, jestli má motor hladkej chod a případně časovým posunem vstřikování to lehce dokorigovává. Takže pokud je jeden vstřikovač hypoteticky přidřenej, nebo k němu vede špatnej drát, tak vstřikuje později a tím pádem se ho jednotka snaží pošoupnout dopředu, a když to nestačí, tak "doprotivky" jinej vstřik zpozdí.
No a ta testovací stolice nejenom změří, že vstřik dává správnou dávku, respektive má správné otevření, ale taky tyhlety korekční časy.
V porovnání s klasickým mechanickým čerpadlem, kde se na vstřikovači nastavoval otevírací tlak a na čerpadle časování a dávkování, tak je to vlastně všechno v jednom, a s tím, že to časování a dávkování je lehce proměnné a řídí ho jednotka elektricky - délkou pulzů, což je z principu dlouhodobě o hodně přesnější, než jakékoliv mechanické vstřikovací čerpadlo.

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 10 říj 2016 12:50
od visby
Hubert píše:Přesně jak píše MadTom. V podstatě je to tak. Vyrobí se vstřik ten se dá na stolici a za přesného režimu vstupu ele.pulsů se změří jeho dávka nafty. Množství dávky nafty se pak reguluje už jenom délkou nebo sílou el. puslu. Zkouší se to v různých režimech. Z tohoto vznikne korekční číslo. Toto číslo se pak zapíše do ECU. Je to tzv. zapsání střiku. Ecu dokáže do určité míry "dohonit" jednotlivé rozptyly vstřiků. Pokud má vstřik najeto několik set tisíc nedělám si iluze že bude mět stejné korekce jako nový. Takže testem vstřiků přijdou i jeho nové korekce a ty téměř vždy maji pozitivní vliv na chod motoru. Je snad jasné že tyto korekce je třeba zapsat do ECU.
len dodam, ze moderne RJ to uz samozrejme spoznaju a korekcie musia vediet riesit on-the-fly. vplyva na to aj "starnutie" vstrekov, pripadne kvalita paliva... ale td5 je trochu primitivnejsi system;-)

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 10 říj 2016 13:12
od MadTom
Aby jsi to zase tak moc nezjednodušoval, i TD5ka dělá korekci za chodu permanentně - aby motor běžel pokud možno hladce. K tomu používá údaje ze vstřikovačů - jejich kódy a údaje z čidla polohy kliky. A to samozřejmě za chodu motoru. Ono to zase tak blbá elektronika není. Každopádně u novějšího motorů už to šlo o kousek dál.

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 10 říj 2016 13:32
od Hanys_a_Kaca
MadTom píše:TD5ka dělá korekci za chodu permanentně -
No to je to číslo, co hypnotizujeme očima na dijagnostice, to je ta "do"-korekce řj na každém vstřiku.

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 10 říj 2016 14:19
od MadTom
Jo přesně tak, a podle toho co jsem se kde dočetl, tak to číslo není jenom tak nějaké číslo, ale jsou to otáčky za minutu - tedy o kolik otáček za minutu to muselo daný vstřik posunout. A z toho tedy plyne, že malé hodnoty mají smysl pouze pokud motor běží v ustálených otáčkách, při zrychlování nebo zpomalování motoru jaksi z principu tohle číslo může být větší.

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 13 říj 2016 14:33
od azni
Jen postreh mimo technickou cast - co kdyz jsi nekde v horoucich peklech, stovky km od civilizace a odejdou 1-2 vstriky ? Ale mas je sebou, jen nemas diagnostiku ?

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 13 říj 2016 17:03
od Wiki
na takouvou to výpravu je vozit sebou diagn. něco jako vozit sebou vercajk , správně se má dát ŘJ jednotce na vědomí ty korekce ,ale asi by to "nějak fungovalo" a motor běžel v nějakém režimu na dojetí, /předpokl. že to mají pánové z LR nějak vykoumaný pro takovou to situaci/

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 13 říj 2016 18:40
od MadTom
Úplně normálně to poběží, motor to nijak nepozná. Maximálně bude mít trošku neklidnější chod. Má to pár ale - vstřikovače, musí být "v naftě", jinak umí zaschnout, a kromě vstřikovačů by to chtělo i těsnící Okroužky a měděné těsnění pod vstřikovače - když už to bude venku. Na druhou stranu, při tom jsou ty auta stará, tak problémů se vstřikovačema je naprosté minimum, nebo spíš ještě méně. Osobně bych to neřešil, abych si kvůli tomu pořizoval extra vstřikovače. Kdyby mi ležely doma, tak možná jo.
Diagnostika podle mě udělá lepší službu.

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 14 říj 2016 09:48
od visby
MadTom píše:Aby jsi to zase tak moc nezjednodušoval, i TD5ka dělá korekci za chodu permanentně - aby motor běžel pokud možno hladce. K tomu používá údaje ze vstřikovačů - jejich kódy a údaje z čidla polohy kliky. A to samozřejmě za chodu motoru. Ono to zase tak blbá elektronika není. Každopádně u novějšího motorů už to šlo o kousek dál.
nemali by sme pliest dve veci - dlzka vstreku (pripadne ich pocet a pozicia) a korekcia mnozstva.

korekcia mnozstva paliva je kod na vstrekovaci a RJ ho iba dava do rovnice pri vypocte dlzky vstreku. aby mala aspon nejaku informaciu o mnozstve paliva. problem je, ze sa tato hodnota opotrebovanim vstrekovaca meni - RJ nevie presne kolko paliva slo do valca.
dlzku/pozicia/pocet vstreku reguluje RJ podla aktualneho stavu motora, plynoveho pedalu atd. je to bezna regulacia a funkcia RJ. tymto mechanizmom vie do urcitej miery vyregulovat aj opotrebovany vstrek ale zase na ukor niecoho ineho.

pred par rokmi bolo state of the art, ze RJ modelovala opotrebenie vstrekovacov a pouzivala tieto data pri pocitani dlzky vstreku. momentalne je state of the art, ze RJ presne zisti ktory vstrek nefunguje ako ma a robi korekciu mnozstva automaticky. su systemy, kde vstrekovace nie su kodovane vobec, vsetko riesi logika v RJ.
vychadza to hlavne z toho, ze ked mas vstrekov 5-7 za jeden cyklus, tak vstrekovac mimo tolerancie uz nevies velmi dobre kompenzovat, nehovoriac o emisiach.

ad vylety: diagnostiku nosim vzdy zo sebou, v rusku ma zachranila;-)

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 14 říj 2016 10:07
od azni
visby píše:ad vylety: diagnostiku nosim vzdy zo sebou, v rusku ma zachranila;-)
No, pomalu ale jiste dochazim k zaveru, ze jedina sance jak zabranit tem vecnem porucham u LR je zase si koupit poradne auto...

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 14 říj 2016 10:25
od MadTom
K výletu do Ruska - napiš Visby, jak jsi auto utopil.
Ono diagnostika je dnes díky Nanocomu malá krabička. Kterou si vezmu stejně jako multimetr, šroubováky, klíče, nějaké dráty, kříž do kardanu, a pár dalších drobností. U čistě mechanických aut mi stačil voltmetr a žárovková zkoušečka. Pokrok nezastavíš, ale V3S nebyla zrovna moc pohodlná a stěrače poháněné vzduchem nebyly nic moc.
Ale vždy jsem musel vědět, co dělám.

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 17 říj 2016 14:36
od visby
azni píše:No, pomalu ale jiste dochazim k zaveru, ze jedina sance jak zabranit tem vecnem porucham u LR je zase si koupit poradne auto...
jedina sanca ako zabranit porucham u LR je tie poruchy poriadne opravit - nekupovat lacne nahrady dielov, nenechat si auto robit u hocikoho. ono je podla mna risk ist na dlhsi vylet bez diagnostiky na hocijakom aute, co ma RJ motora.

madtom: v rusku sme "trochu" brodili a vtedy som este netusil, ze RJ ma v obale diery na dychanie. natiekla mi do nej voda a zacala blbnut, z casu na cas som potreboval zmazat chyby, inak auto zhaslo a nestartovalo. na aute sme dosli domov, bez odtahu. RJ si mi opravil, doteraz na nej jazdim aj ked uz je v kabine;-)

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 17 říj 2016 14:38
od MadTom
Vidíš, ono se není zase tak moc čeho bát. Jedinej rozdíl je v tom co znamená "trochu".

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 17 říj 2016 14:45
od visby
MadTom píše:Vidíš, ono se není zase tak moc čeho bát. Jedinej rozdíl je v tom co znamená "trochu".
bolo to menej ako rok na to;-)

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 21 říj 2016 14:31
od azni
Takze Td5 - vylet cca 5tis. km, prijezd domu, rano po boji nastartovani ale jede na 3-4 valce... :(
Rozhreseni - 2 vstrikovace po smrti, nutna i oprava RJ. Je toto normalni nebo uz se nekde v aute skryva zly skritek ? :( Napada nekoho od ceho to mohlo byt, ze tak naraz a bez varovani ?

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 21 říj 2016 14:39
od visby
azni píše:Takze Td5 - vylet cca 5tis. km, prijezd domu, rano po boji nastartovani ale jede na 3-4 valce... :(
Rozhreseni - 2 vstrikovace po smrti, nutna i oprava RJ. Je toto normalni nebo uz se nekde v aute skryva zly skritek ? :( Napada nekoho od ceho to mohlo byt, ze tak naraz a bez varovani ?
palivo? co sa stalo v RJ?

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 21 říj 2016 14:48
od MadTom
Kabel ke vstřikovačům. Je to schopné hlásit i chybu v řídící jednotce, jak je z toho zblblá. Něco jako TOP SWITCH FAILURE.
A jinak to normální není.

Re: Disco2TD5 - problém se vstřikovačem

Napsal: 21 říj 2016 14:51
od azni
Palivo snad ne, tankuju porad stejne a tohle navic byla cesta NL a D... Jeden vstrik snad "sel" na kostru a to poskodilo jednotku. Elektrikar ji opravoval, co presne ale nevim...

Kabely jsou nedavne nove (komplet a original). Jeste poslu ty vstrikovace, at mi alespon reknou na co zahynuli... nerad bych aby se to opakovalo...