Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#61 Příspěvek od Kangaroo » 13 pro 2016 07:49

kamca píše: Vyjádřil však pochybnosti o schopnosti motoru zvládnout cesty ve vysokých nadmořských výškách Jižní Ameriky, kde prý motor bude muset neustále pracovat na max a nejspíš to nepřežije.
Díky za názory.
Zdar projel jsem s přeloženým defem TD5 Kašmír, a nebál bych se toho, je to sice silnější motor, ale okolo 4000 bylo vše OK byl jsem několikrát nad 5000 a nejvíše 5600 (KardunkLA) tam už byl úbytek výkonu znát, ale předpokládám že tak vysoko nebudeš dlouhodobě.
Jinak supr plán!!

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#62 Příspěvek od kryten » 13 pro 2016 09:15

kamca píše:Mám pořád jen nafťáky a tak bych chtěl zůstat i nafty. I ve světě se v různých končinách vždy nějaká ta nafta našla mimo benzínku, navíc často se jezdí vodu a Ti s benzíňákama pořád něco utěsňovali, mazali...

Ten 200TDI bez turba se zdá dobrá volba. Do Série prý s turbem není dobrý, neb má moc výkonu a na to Série není stavěná. Tyhle info mám jen z netu, žádná vlastní zkušenost či technické vzdělání, jen to, co jsem vyčetl. Jeho vestavba je prý jednoduchá, tak pokud Tomáš dodá "orgán", půjdu "transplantovat".

Rovnou se pak udělá elektrika, přídavné topení,....
Určitě je 200Tdi nejlepší motor co se týče dieselů.Ať už bez turba nebo s turbem,se kterým to v LR series funguje taky bez problémů.Spíš jde o legalizaci takové přestavby,ať už budeš přihlašovat na běžné,nebo veteránské značky.(pokud budeš přihlašovat auto v ČR)
Já osobně bych šel cestou pětiložiskové 2 1/4 z SIII...

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#63 Příspěvek od kamca » 13 pro 2016 13:46

kryten píše:
kamca píše:Mám pořád jen nafťáky a tak bych chtěl zůstat i nafty. I ve světě se v různých končinách vždy nějaká ta nafta našla mimo benzínku, navíc často se jezdí vodu a Ti s benzíňákama pořád něco utěsňovali, mazali...

Ten 200TDI bez turba se zdá dobrá volba. Do Série prý s turbem není dobrý, neb má moc výkonu a na to Série není stavěná. Tyhle info mám jen z netu, žádná vlastní zkušenost či technické vzdělání, jen to, co jsem vyčetl. Jeho vestavba je prý jednoduchá, tak pokud Tomáš dodá "orgán", půjdu "transplantovat".

Rovnou se pak udělá elektrika, přídavné topení,....
Určitě je 200Tdi nejlepší motor co se týče dieselů.Ať už bez turba nebo s turbem,se kterým to v LR series funguje taky bez problémů.Spíš jde o legalizaci takové přestavby,ať už budeš přihlašovat na běžné,nebo veteránské značky.(pokud budeš přihlašovat auto v ČR)
Já osobně bych šel cestou pětiložiskové 2 1/4 z SIII...
Chci to dát na veteránské papíry v ČR a nenapadlo mne, že by to mohl být problém.
Cesta pětiložiskové 2 1/4 z SIII by asi byla varianta, která by auto neznehodnotila , zachovala by jeho historickou hodnotu a na cestování by to byl taky vyhovující motor jak jsem pochopil. Kde ale takový motor sehnat, aniž bych riskoval koupi někde na ebay? Do UK bych si pro něj mohl zajet, to není problém, ale zase nevím kam a taky bych nerad naletěl a koupil starý mrtvý kus.

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#64 Příspěvek od kryten » 14 pro 2016 09:47

S 200Tdi bude problém s přihlášením na veteránské značky.A je to i jak píšeš,pro zachování historické hodnoty.Jsou tam při přestavbě zásahy,které jsou teoreticky vratné ale poměrně zásadní.
Sehnat pětiložiskový motor v dobrém funkčním stavu asi nebude jednoduché,ale chce to pátrat.Pokud nechceš investovat do GO,vždy bude koupě použitého motoru riziko.Můžu rozhodit sítě v UK když budeš chtít.
Ještě je varianta rozhodit a prohlédnout motor,co máš v autě a zvážit střední opravu nebo GO.Třeba nebude opravdu ve špatném stavu a zachováš auto naprosto původní...

MadTom
Příspěvky: 15007
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#65 Příspěvek od MadTom » 14 pro 2016 11:04

A teď si vyber co chceš - jestli použít dnes veterána a s nějakou spolehlivostí s ním projet velikej kus světa, nebo se striktně držet toho, že je to veterán a musí to být originál. Tady je podle mě trošku rozpor. Nemám nic proti veteránům, ale kolik z nic bez úprav má projet takovou štreku, jako si plánuješ ty. Chce to zvážit vhodný kompromis - spolehlivé auto, které se dá ještě dostat na veteránské papíry, resp. zda je nutné řešit veteránské papíry jako takové.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2553
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#66 Příspěvek od pojir » 14 pro 2016 11:16

Jen tak mimochodem - pokud chces mit veteranske testace, tak se s tim budes muset kazdorocne vracet do CR v relativne pevnym terminu na retestace, ne?
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#67 Příspěvek od kryten » 14 pro 2016 11:42

MadTom píše:A teď si vyber co chceš - jestli použít dnes veterána a s nějakou spolehlivostí s ním projet velikej kus světa, nebo se striktně držet toho, že je to veterán a musí to být originál. Tady je podle mě trošku rozpor. Nemám nic proti veteránům, ale kolik z nic bez úprav má projet takovou štreku, jako si plánuješ ty. Chce to zvážit vhodný kompromis - spolehlivé auto, které se dá ještě dostat na veteránské papíry, resp. zda je nutné řešit veteránské papíry jako takové.
Já si vůbec nemyslím,že by s původním motorem nešel projet kus světa...za předpokladu že bude v dobré kondici samozřejmě...
Ale to platí u každého jiného motoru.

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#68 Příspěvek od kryten » 14 pro 2016 11:43

pojir píše:Jen tak mimochodem - pokud chces mit veteranske testace, tak se s tim budes muset kazdorocne vracet do CR v relativne pevnym terminu na retestace, ne?
Mělo by to tak být,ke každému 31.5. musí být přetestováno.
Na černo-bílých značkách je to každé 2 roky STK...

MadTom
Příspěvky: 15007
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#69 Příspěvek od MadTom » 14 pro 2016 12:04

Ad termíny testace resp. STK - na to jsem se ptal na úřadě a neuměli mi odpovědět - jak s STK pokud budu s autem mimo ČR víc než ty 2 roky v kuse? Jediné co věděli, bylo že se někam odstěhuju, ale co v případě, že na jednom místě (státu) vydržím pouze několik měsíců, to netušili.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#70 Příspěvek od kamca » 14 pro 2016 13:01

Je mně jedno na jakých značkách auto bude, ale dle dostupných info jsou veteránské lepší, neb pokud propadne atestace, udělá se nová snadněji. Běžně jsou u veteránů atestace propadlé při větších opravách a není to problém.V cizině to nikoho zajímat nebude, zda je auto bez STK či atestace.
Při poslední cestě na UK značkách, technická propadla po roce a pak se znova udělala v UK po návratu. Auto jsme navíc po dobu cesty vyřadili z registru V UK kvůli pojištění.
Ptal jsem se v CZ a postup by měl být stejný, prý napíši prohlášení, že auto opouští CZ a EU a až se vrátím, tak se znova udělá technická.

Chápu dobře, že pokud udělám GO motoru, jeho spolehlivost se výrazně zlepší? Nejsou v něm tedy nějaké slabiny již z principu jeho konstrukce?
Asi ty otázky zní dost blbě, ale nejsem moc, teda vůbec, technicky nadanej, ale zase mám chuť vyrazit do světa a vždy se vše nějak vyřeší.
Chci jen auto připravit co nejlépe dokud to lze, jakmile vyjedu, pak už se děj vůle boží.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2553
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#71 Příspěvek od pojir » 14 pro 2016 13:02

Pro takove pripady cestovani by mozna stalo za to hodit auto na znacky nejake zeme, kde se STK nevede, nebo kde je dostatecne fungujici korupce, aby to slo resit korespondencne (rumunsko?) :)
Ale to uz je off-topic, omlouvam se...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

MadTom
Příspěvky: 15007
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#72 Příspěvek od MadTom » 14 pro 2016 13:12

Myslím že dotaz ke GO motoru je naprosto na místě. Zvlášť u veterána se starým motorem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
tomáš štěpnička
Příspěvky: 1444
Registrován: 14 srp 2008 09:37
Bydliště: Nový Jáchymov

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#73 Příspěvek od tomáš štěpnička » 14 pro 2016 14:08

mě hlavně přijde ,že jsme v té naší republice moc málo benevolentní k čemukoliv co není originál ,ať už je to na bílejch značkách nebo veteránech .
přitom je to jen v lidech . a jaká to škoda .....přijde mi dost nuda vidět Serii 100x na stejný způsob s 2 1/4 ,jistě bylo lepší pokoukání kdyby každá druhá měla jiný motor ,nějak jinak řešený podvozek atd

a to samo neplatí jen pro serii ,ale napříč značkami

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#74 Příspěvek od Trewor - ségra » 14 pro 2016 14:33

Nestrašte ho a netlačte rovnou do výměny motoru.
Pokud by motor zdechl někde po cestě tak by se snad dala sehnat celá sada na přehození 200Di a poslala by se letecky, ne?
Nebo to vyžaduje převařit držáky na rámu či zásahy do rámu nebo bulkheadu aby se to nedalo udělat v nějaký dílně kde Land Rover nikdy neviděli?
Pak by ho stačilo otevřít, zhodnotit stav a opravit co je třeba + co se při tom vyplatí udělat jak navrhoval Kryten.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6488
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#75 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 14 pro 2016 14:48

Správně ségra! S motorem bych zkusil ujet pár tisíc km tady kolem komína, pokud se bude chovat mravně a stabilně, nebude tlouct, nesmyslně hřát nebo žrát olej, tak bych na něj nesahal a vyrazil. Co se týče legálnosti technickejch a úprav, tak mi tak nějak přišlo, že problémy končej na a začínaj na našich hranicích.

Co beru jako velkou vstřícnost, což se mi osvědčilo, je mít auto napsané jako majitel na sebe. Když si vzpomenu jak jsme v devadesátých letech (mobily a maily v plenkách) jezdili do rumunska s autama psanejma na různá eseročka a tam si ty bubáci vymejšleli, jak chtěj ověřený a přeložený výpisy z rejstříků a k tomu plné moci atd. nutno podoknout, že tam tehdy mizelo fakt celkem dost aut kradených v evropě. Tehdy jsme jezdili ještě s diplomatickou nótou z našeho ministrstva zahraničí, která poníženě žádala všechny úřady a fízly rumunska o maximální možnou byrokratickou shovívast - což fungovalo jako slevový poukaz na úplatky.

Z cesty po asii naopak vím, že často kladená otázka "čí je to auto" naprosto odzbrojí odpověďí "moje".
Jestli to má platnou stk stejně nikdo nezjistí a povinný ručení jsme taky neměli zaplacený když jsme byli v zemích kde stejně neplatí, akorát se to liší, že občas nějaká země má snahu donutit zaplatit pojistku při vstupu (dříve např. rusko) a opět pokud auto nebylo někoho z přítomných, tak i na toto občas chtěli plnou moc majitel.
Ono povinné ručení třeba ve střední indii je stejně k ničemu, tam jde o to po nehodě dokázat ujet, co nejrychleji a co nejdál, ikdyž je člověk poškozený a nehodu nezavinil.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#76 Příspěvek od kamca » 14 pro 2016 15:40

Hanys_a_Kaca píše:Správně ségra! S motorem bych zkusil ujet pár tisíc km tady kolem komína, pokud se bude chovat mravně a stabilně, nebude tlouct, nesmyslně hřát nebo žrát olej, tak bych na něj nesahal a vyrazil. Co se týče legálnosti technickejch a úprav, tak mi tak nějak přišlo, že problémy končej na a začínaj na našich hranicích.

Co beru jako velkou vstřícnost, což se mi osvědčilo, je mít auto napsané jako majitel na sebe. Když si vzpomenu jak jsme v devadesátých letech (mobily a maily v plenkách) jezdili do rumunska s autama psanejma na různá eseročka a tam si ty bubáci vymejšleli, jak chtěj ověřený a přeložený výpisy z rejstříků a k tomu plné moci atd. nutno podoknout, že tam tehdy mizelo fakt celkem dost aut kradených v evropě. Tehdy jsme jezdili ještě s diplomatickou nótou z našeho ministrstva zahraničí, která poníženě žádala všechny úřady a fízly rumunska o maximální možnou byrokratickou shovívast - což fungovalo jako slevový poukaz na úplatky.

Z cesty po asii naopak vím, že často kladená otázka "čí je to auto" naprosto odzbrojí odpověďí "moje".
Jestli to má platnou stk stejně nikdo nezjistí a povinný ručení jsme taky neměli zaplacený když jsme byli v zemích kde stejně neplatí, akorát se to liší, že občas nějaká země má snahu donutit zaplatit pojistku při vstupu (dříve např. rusko) a opět pokud auto nebylo někoho z přítomných, tak i na toto občas chtěli plnou moc majitel.
Ono povinné ručení třeba ve střední indii je stejně k ničemu, tam jde o to po nehodě dokázat ujet, co nejrychleji a co nejdál, ikdyž je člověk poškozený a nehodu nezavinil.
Souhlas ve všem. Auto bude napsáno na mně a přesně jak píšeš, v cizině jen řeší, zda máš místní pojištění. Já byl v civilizovanějších zemích než Ty a tak JAP, KOR, AUS pojištění chtěli, ale nebyl problém ho sjednat i přesto, že auto v bylo v UK odhlášeno...to nikdo neřeší.

Tak z diskuse vyplývá, že asi nej..varianta je nechat motor, popřípadě udělat jeho GO či něco na ten způsob a vyrazit.

MadTom
Příspěvky: 15007
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#77 Příspěvek od MadTom » 14 pro 2016 15:47

Aby to ode mě nevyznělo špatně - myslel jsem to tak, že pokud už řešit motor a jeho případnou výměnu, tak to rovnou udělat tak, aby tam by ve výsledku motor co nejlepší, ať už to znamená cokoliv. Tedy nekoukat jenom po motoru stejném. Ono totiž práce s tím bude podobné nebo stejné množství a výsledek může být o hodně lepší za stejné peníze. Mě se občas osvědčilo, zvlášť ve věcech co nejsou rutinní zeptat se na cizí názor - dost často bylo výsledkem možné a naprosto jiné řešení.
Jinak jak psal Kryten - sundat vanu a podívat se co je v ní na dně usazené a podle toho se uvidí. Samotná výměna oleje nemusí nic ukázat, ty úsady mohou časem nabýt podobu tuhého asfaltu, a ten prostě nevyteče.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#78 Příspěvek od kamca » 14 pro 2016 17:07

MadTom píše:Aby to ode mě nevyznělo špatně - myslel jsem to tak, že pokud už řešit motor a jeho případnou výměnu, tak to rovnou udělat tak, aby tam by ve výsledku motor co nejlepší, ať už to znamená cokoliv. Tedy nekoukat jenom po motoru stejném. Ono totiž práce s tím bude podobné nebo stejné množství a výsledek může být o hodně lepší za stejné peníze. Mě se občas osvědčilo, zvlášť ve věcech co nejsou rutinní zeptat se na cizí názor - dost často bylo výsledkem možné a naprosto jiné řešení.
Jinak jak psal Kryten - sundat vanu a podívat se co je v ní na dně usazené a podle toho se uvidí. Samotná výměna oleje nemusí nic ukázat, ty úsady mohou časem nabýt podobu tuhého asfaltu, a ten prostě nevyteče.
Měnil jsem olej a s autem od té doby nejel a ani teď jezdit nemohu. Sundám tedy vanu a uvidím co v ní bude. V únoru chci dělat komplet novou elektriku, tak bych do té doby rád vyřešil otázku motorizace, at pak zase něco nemusím předělávat.

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#79 Příspěvek od kryten » 14 pro 2016 18:14

kamca píše:Je mně jedno na jakých značkách auto bude, ale dle dostupných info jsou veteránské lepší, neb pokud propadne atestace, udělá se nová snadněji. Běžně jsou u veteránů atestace propadlé při větších opravách a není to problém.V cizině to nikoho zajímat nebude, zda je auto bez STK či atestace.
Při poslední cestě na UK značkách, technická propadla po roce a pak se znova udělala v UK po návratu. Auto jsme navíc po dobu cesty vyřadili z registru V UK kvůli pojištění.
Ptal jsem se v CZ a postup by měl být stejný, prý napíši prohlášení, že auto opouští CZ a EU a až se vrátím, tak se znova udělá technická.

Chápu dobře, že pokud udělám GO motoru, jeho spolehlivost se výrazně zlepší? Nejsou v něm tedy nějaké slabiny již z principu jeho konstrukce?
Asi ty otázky zní dost blbě, ale nejsem moc, teda vůbec, technicky nadanej, ale zase mám chuť vyrazit do světa a vždy se vše nějak vyřeší.
Chci jen auto připravit co nejlépe dokud to lze, jakmile vyjedu, pak už se děj vůle boží.
Ten starý diesel je skvělý motor,měl jsem jich spoustu já sám problém neměl.Ty staré,tříložiskové,mají slabinu v té klikovce,spodek vychází z benzínu,klika je vlastně stejná,ale je více namáhaná vysokými kompresními tlaky.Záleží ale hodně na údržbě předchozích majitelů.Když někdo neměnil olej a nakládal tomu za studena,je tam větší pravděpodobnost,že se to stane.Jinak je ten motor opravdu bez problémů,narozdíl od Tdi nemá gumový rozvodový řemen ale nesmrtelný řetěz,jednoduchá kovařina.Aby jsi měl jistotu,že klika už není naprasklá,musel bys jí vyndat a dát na defektoskopii.Pak by to byla tutovka :yes

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#80 Příspěvek od kryten » 14 pro 2016 18:20

tomáš štěpnička píše:mě hlavně přijde ,že jsme v té naší republice moc málo benevolentní k čemukoliv co není originál ,ať už je to na bílejch značkách nebo veteránech .
přitom je to jen v lidech . a jaká to škoda .....přijde mi dost nuda vidět Serii 100x na stejný způsob s 2 1/4 ,jistě bylo lepší pokoukání kdyby každá druhá měla jiný motor ,nějak jinak řešený podvozek atd

a to samo neplatí jen pro serii ,ale napříč značkami
Mně naopak přijde dost benevolentní to,že si můžeš vybrat,jestli auto přihlásíš na veteránské značky,za pochopitelné podmínky historické původnosti,nebo na běžné,černobílé značky s tím,že do TP lze zapsat aktuální stav auta při přihlašovací STK,to znamená třeba už vestavěnou Tdi...
Sérii mně nudné vidět nikdy nepřijde,všechny jsou krásné a každá něčím specifická.Mnohem nudnější mi přijde pohled na běžné silnice,kde člověk vidí převážně samá embéčka a lidová vozítka v pestré škále tří druhů barev :rofl

Odpovědět