kamca píše:Je mně jedno na jakých značkách auto bude, ale dle dostupných info jsou veteránské lepší, neb pokud propadne atestace, udělá se nová snadněji. Běžně jsou u veteránů atestace propadlé při větších opravách a není to problém.V cizině to nikoho zajímat nebude, zda je auto bez STK či atestace.
Při poslední cestě na UK značkách, technická propadla po roce a pak se znova udělala v UK po návratu. Auto jsme navíc po dobu cesty vyřadili z registru V UK kvůli pojištění.
Ptal jsem se v CZ a postup by měl být stejný, prý napíši prohlášení, že auto opouští CZ a EU a až se vrátím, tak se znova udělá technická.
Chápu dobře, že pokud udělám GO motoru, jeho spolehlivost se výrazně zlepší? Nejsou v něm tedy nějaké slabiny již z principu jeho konstrukce?
Asi ty otázky zní dost blbě, ale nejsem moc, teda vůbec, technicky nadanej, ale zase mám chuť vyrazit do světa a vždy se vše nějak vyřeší.
Chci jen auto připravit co nejlépe dokud to lze, jakmile vyjedu, pak už se děj vůle boží.
Ten starý diesel je skvělý motor,měl jsem jich spoustu já sám problém neměl.Ty staré,tříložiskové,mají slabinu v té klikovce,spodek vychází z benzínu,klika je vlastně stejná,ale je více namáhaná vysokými kompresními tlaky.Záleží ale hodně na údržbě předchozích majitelů.Když někdo neměnil olej a nakládal tomu za studena,je tam větší pravděpodobnost,že se to stane.Jinak je ten motor opravdu bez problémů,narozdíl od Tdi nemá gumový rozvodový řemen ale nesmrtelný řetěz,jednoduchá kovařina.Aby jsi měl jistotu,že klika už není naprasklá,musel bys jí vyndat a dát na defektoskopii.Pak by to byla tutovka