Stránka 4 z 4
Re: Motor DISCOVERY IV
Napsal: 13 bře 2016 08:34
od dava
eliott píše:Bohužel náklady na PHM jsou v porovnáním se servisem až na druhém místě...
OK, náklady jsou nějaký vždy a všude. Ale náklady musí být reálný tomu co věc umí a především vypočitatelný. Né ve stylu že nikdy nevíš kdy se ti na tom autě udělá nenadále škoda za 150 litrů - nebo taky ne. Já mám třeba ve zvyku dělat prevenci, tedy u auta měnit včas věci tak, aby se nenadálý trable omezily na minimum. Docela mi to funguje, a to i u LR. Ale to s motorama TDV6 a spol. je průser, tam není jak.
Ono by ani nevadilo, že ty kliky praskaj, kdyby se to dalo řešit rozumně. Pochopil bych že výrobce napíše doporučenou výměnu kliky po 120 tisících, támhle si kup za 30 litrů kliku se šálama a nech preventivně vyměnit. To by se dalo, to jsou vypočitatelný náklady, který buď unesu nebo to nemůžu mít. Ale že ten problém visí na věcech co jsou jednak pekelně drahý a ještě ke všemu OEM skoro nesehnatelný, to je úplně špatně.
Tohle není jedinej motor co má potíže, podobně padají motory Patrolům 3.0 Di, odcházej písty. Jenže tam jdeš, koupíš písty a rozvody a je to spravený. Máš šanci to za rozumný peníze i vyřešit preventivně, když tam uděláš vstřiky s pístama po nějakých km, tak tě to moc nestojí.
Re: Motor DISCOVERY IV
Napsal: 13 bře 2016 14:36
od iRRes
A co Dodge RAM 1500 5,7 ?

Re: Motor DISCOVERY IV
Napsal: 13 bře 2016 15:23
od dava
iRRes píše:A co Dodge RAM 1500 5,7 ?

Co by, chlastá míň než kterejkoliv V8 od LR, pokud by jeli spolu stejně.
Kámoš má Chevíka Avalanche v HEMI a jezdí s tím za 13 dlouhodobě už asi 5 let - divný ale je to tak. Když jsme s tím jeli loni v květnu do rakous s platem kupovat moji DII , tak si vzal 17, z Brna do Grazu a pak dom. Tam pak rozumím tomu že nemá cenu řešit plyn, to auto potřebuje jednou za rok kanystřík levnýho voleje a ošatku svíček a hotovo. Jenže LR v benzínu žerou nezřízeně, tam ten plyn je potřeba, jinak je ekonomika toho auta oničem. S plynem naopak jsi na tom líp jak v naftě, hlavně s ohledem na servisní náklady.
Re: Motor DISCOVERY IV
Napsal: 13 bře 2016 17:08
od stan
Kokesek píše:
zase tak hrozne to neni, kdyz to je na plyn.
Není to zase tak dlouho, kdy jsi mi říkal, že nemáš rád sporáky

Re: Motor DISCOVERY IV
Napsal: 13 bře 2016 18:05
od iRRes
dava píše:iRRes píše:A co Dodge RAM 1500 5,7 ?

Co by, chlastá míň než kterejkoliv V8 od LR, pokud by jeli spolu stejně.
Kámoš má Chevíka Avalanche v HEMI a jezdí s tím za 13 dlouhodobě už asi 5 let - divný ale je to tak. Když jsme s tím jeli loni v květnu do rakous s platem kupovat moji DII , tak si vzal 17, z Brna do Grazu a pak dom. Tam pak rozumím tomu že nemá cenu řešit plyn, to auto potřebuje jednou za rok kanystřík levnýho voleje a ošatku svíček a hotovo. Jenže LR v benzínu žerou nezřízeně, tam ten plyn je potřeba, jinak je ekonomika toho auta oničem. S plynem naopak jsi na tom líp jak v naftě, hlavně s ohledem na servisní náklady.
Tu spotřebu mi tvrdilo už několik lidí a nechce se tomu věřit, ale jestli je to pravda tak

Ja mám jedno auto pro práci i pro rodinu a RAM mi dává největší smysl. Odvezu paletu betonu v pohodlí osobáku, ale neprasím si interiér tak jak se to děje v Disku. Kdyby jenom nebyl tak narvanej chromem.
Re: Motor DISCOVERY IV
Napsal: 13 bře 2016 20:27
od Kokesek
stan píše:Kokesek píše:
zase tak hrozne to neni, kdyz to je na plyn.
Není to zase tak dlouho, kdy jsi mi říkal, že nemáš rád sporáky

no vsak nemam... to je UPLNA vyjimka.
jeste se pridejte další

Re: Motor DISCOVERY IV
Napsal: 13 bře 2016 21:41
od ThomasSK
Mám D3 benzin s plynom a keď sme boli na balkáne, mal som v prepočte lepšiu spotrebu ako Pajero a L200 v nafte. Kým som nedal na auto veľké pneu, mal som na dlhé trasy spotrebu benzínu 16L a na plyn 17-18L. A ten pocit z jazdy a tichosť motora je prudko návyková.