Stránka 27 z 67
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 30 čer 2010 14:15
od macejky1
Pár fotek z víkendu.
Ochrana motoru uz je taky na autech a bude pasovat na vsechny motory a vsechny verze, i po faceliftu.
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 30 čer 2010 16:19
od Mylda
Hustý

předpokládám, že ten Monster Freelander je Tagra

Tím myslím toho vlevo na fotce. Chudák ten prostřední, je takovej malej. Krásný auta...
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 30 čer 2010 22:27
od Sláma Karel
Já myslím, že ne. Tagr má mezifacelifta a ne posledního facelifta. Tagrův bych si typnul že je ten na první fotce vzadu na heveru.
Ale ten facelifťák je fak pěknej.

Super práce.
K

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 01 črc 2010 07:44
od macejky1
Sláma Karel píše:Já myslím, že ne. Tagr má mezifacelifta a ne posledního facelifta. Tagrův bych si typnul že je ten na první fotce vzadu na heveru.
Ale ten facelifťák je fak pěknej.

Super práce.
K

Bejvávalo - ted uz má toho "monster" facelifta
Jeste v pátek "monster" nebyl no a v nedeli uz jo

.
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 01 črc 2010 14:49
od Mylda
Jsem ho typoval podle disku a kol a trefil jsem správně

Jakto, že je tak velkej?

Vy jste fakt blázni, jsem nevěděl, že chce předělat na facelift. Moc se mi to Tagrovo fáro líbí. Jen tak dál

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 01 črc 2010 15:37
od tagr
Ahoj všichni, no není to tak hrozné, je to na standartním podvozku asi max co se dá udělat , aby to jezdilo ,,normálně" po dálnici 150 km/h a v terénu jsem moc neškrtal

ty zátěžové pružiny ( vzadu) se jak to zatím vypadá osvědčily, není to tvrdé a zůstává to dost vysoké , tak je dám při nových tlumičích i do předu

at to je ještě o 1-2 cm vyšší i ve předu.Zadek při narvaném kufru nářadím ,cca 100 kg a dvou lidech ( stopařky )sedí a v zatáčkách to opravdu nejde utrhnout , gumy se ozvaly až při průjezdu opravdu ostrou zatáčkou a rychlosti 85 km/h , ale auto se neutrhlo ani malinko

jen ta zátěž vzadu trochu

, ale pak si zvykly.Takhle nejezdím normálně , ale prověrka být musela

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 01 črc 2010 16:09
od macejky1
Mylda píše:Jsem ho typoval podle disku a kol a trefil jsem správně

Jakto, že je tak velkej?

Vy jste fakt blázni, jsem nevěděl, že chce předělat na facelift. Moc se mi to Tagrovo fáro líbí. Jen tak dál

jo jo, má tam 5cm lift stejne jako já (ten nejstarsí na fotkách vpravo) ale má uz i vetsí kola asi o 3cm na prumeru, vytezené o peknej kus ven diskama s malým ET a vzadu narvané prídavné pruziny takze mu ta prdel neklesá ani pri zatízení.
Taky se na to jeste do zimy chystám ale víme jak to je s tou kovárovou kobylou ze

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 01 črc 2010 16:17
od macejky1
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 01 črc 2010 17:18
od tagr
Maci vidíš trávu růst

Jinak Karle , jo mám plný facelift 2004 110 000 km, leštěnka - tedy byla

.Je naní dost práce, ale snad se výměna vyplatila .Ten malinkatý je na prodej hodím odkaz na forum, nechal jsem na něm dost práce , starostí i peněz , ale život holt mění , co člověk míní . Je v dobrém stavu i když něco na něm pro klid je třeba dodělat, ale zátah 5 000 km do anglie a zpět v pohodě bez zaváhání

Takže na mně perfekcionalistu je práce dost, pro někoho na ježdění i do lehkého terénu OK.

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 01 črc 2010 17:23
od tagr
Ještě k tomu ET mám tam místo ET 40 ,ET 13 ,jiné se nedělají, stačilo by bohatě ET 25 aby se tam ten rozměr vešel, jenže ten jsem našel jen na hliníku a jak uvedl mistr Karel, jiné hliníky než origo praskají tak jsem je tam nedal.Přes blatníky jdu tak 1-2 cm jen hranou pneu, vzorek je schovaný celý.Dám tam asi ty 5 cm gumové lemy a bude klid.Myslím že jsem to nepřepálil, vzhledem k výšce vozu je trochu širší rozchod na místě

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 02 črc 2010 13:55
od tagr
Pro maciho jeden scan aby bylo co dělat, nějak mně to nejde poslat osobkou
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 07 črc 2010 08:42
od BeerRudolf
Zdravím,
tak o uplynulém prodlouženém víkendu jsem měl tu čest se osobně seznámit s Tagrovým autem. Na pohled v reálu to vypadá ještě lépe než na fotkách. Kvalita provedení krytů nádherná práce

(velké uznání Macimu). Pak následovala projížďka po polňačce a louce za Písnicí. Polní cestu auto žehlí o poznání komfortnějc než běžný podvozek (připisoval bych to i vyšším gumám) výmoly při přejezdu polního můstku také pohoda. (zvýšení je znát). Takže na auto jen chvála. Ale ten řidič

ještě že má šíbra jinak by měl důlek ve střeše

Tagre těch 70km/h při spáteční cestě bylo na ten můstech fakt dost

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 07 črc 2010 09:24
od tagr

jo jo bylo , ale auto to zvládlo,

byla to zkouška jinak jezdím kolem 40-50 km, a ještě budou i nové tlumiče tak to bude ještě lepší o výkonu po dokončení motoru nemluvě

Tak se neboj nemám auto na ničení, ale na ježdění

Děkuji za pochvalu snad tedy jdu správným směrem
PS : já jel připoutaný a ďůlek nehrozil, proto doporučuji poutat se i na polních cestách

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 13 črc 2010 15:38
od Tim
Otázka pro Tagra: Nedělaj ti ty velký gumy problém při velkym bočnim náklonu?? Když píšeš že ti koukaj tak 1-2 cm ven??? Já jen že dneska jsem přezouval na pneu 215/70 R16 a když jsem zvedl celou půlku auta a šel na druhou stranu tak ty nový gumy tam už skoro lízaly ten plast,myslim že mít tam ty tvoje kolesa tak si jdu po práci hledat klempíře

nebo ty zátěžový pružiny nedovolí klesnout tolik dolů? Já to zved jen tak abych sundal kola ale umim si to představit i víc nakloněný a to už by možná bylo zle nebo???
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 14 črc 2010 08:23
od macejky1
Ahoj vsem,
zacátkem srpna budou k mání ty prídavné zátezové pruziny. Samozrejme vcetne misek a vseho co je potreba k jejich montázi. Musel jsem jich nechat udelat 20 Ks jinak by mi je nikde nestocili. Takze kdyby byl zájem tak pár sad bude navíc. Výrobní cena za sadu na jednu nápravu vcetne laku atd. bude do 1 900,- Kc coz je polovina toho kolik stojí od MAD.
Funguje to tak, ze pri nezatízeném aute není prídavná pruzina funkcní a pri vetsím zatízení nedovolí autu "lehnout" a drzí ho stále ve stejné výsce. Udrzuje stejnou charakteristiku pruzení jak nezatízeného tak i zatízeného vozu.
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 14 črc 2010 10:15
od moon13
macejky1 píše:Ahoj vsem,
zacátkem srpna budou k mání ty prídavné zátezové pruziny. Samozrejme vcetne misek a vseho co je potreba k jejich montázi. Musel jsem jich nechat udelat 20 Ks jinak by mi je nikde nestocili. Takze kdyby byl zájem tak pár sad bude navíc. Výrobní cena za sadu na jednu nápravu vcetne laku atd. bude do 1 900,- Kc coz je polovina toho kolik stojí od MAD.
Funguje to tak, ze pri nezatízeném aute není prídavná pruzina funkcní a pri vetsím zatízení nedovolí autu "lehnout" a drzí ho stále ve stejné výsce. Udrzuje stejnou charakteristiku pruzení jak nezatízeného tak i zatízeného vozu.
To je moc hezký! A kdy začneš dělat něco na Free2? Včera jsem měl narozeniny a nic, čekal jsem, jestli mi něco třeba nenabídneš... nějaký narozeninový speciál

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 14 črc 2010 10:45
od macejky1
moon13 píše:macejky1 píše:Ahoj vsem,
zacátkem srpna budou k mání ty prídavné zátezové pruziny. Samozrejme vcetne misek a vseho co je potreba k jejich montázi. Musel jsem jich nechat udelat 20 Ks jinak by mi je nikde nestocili. Takze kdyby byl zájem tak pár sad bude navíc. Výrobní cena za sadu na jednu nápravu vcetne laku atd. bude do 1 900,- Kc coz je polovina toho kolik stojí od MAD.
Funguje to tak, ze pri nezatízeném aute není prídavná pruzina funkcní a pri vetsím zatízení nedovolí autu "lehnout" a drzí ho stále ve stejné výsce. Udrzuje stejnou charakteristiku pruzení jak nezatízeného tak i zatízeného vozu.
To je moc hezký! A kdy začneš dělat něco na Free2? Včera jsem měl narozeniny a nic, čekal jsem, jestli mi něco třeba nenabídneš... nějaký narozeninový speciál

Tak to ti dodatecne gratuluju. Ted mám moc práce s prestavbou své haciendy ale na podzim kdyz prijedes na omerení tak se neco vymyslet urcite dá.

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 14 črc 2010 20:05
od Maxsel
macejky1 píše:Ahoj vsem,
zacátkem srpna budou k mání ty prídavné zátezové pruziny. Samozrejme vcetne misek a vseho co je potreba k jejich montázi. Musel jsem jich nechat udelat 20 Ks jinak by mi je nikde nestocili. Takze kdyby byl zájem tak pár sad bude navíc. Výrobní cena za sadu na jednu nápravu vcetne laku atd. bude do 1 900,- Kc coz je polovina toho kolik stojí od MAD.
Funguje to tak, ze pri nezatízeném aute není prídavná pruzina funkcní a pri vetsím zatízení nedovolí autu "lehnout" a drzí ho stále ve stejné výsce. Udrzuje stejnou charakteristiku pruzení jak nezatízeného tak i zatízeného vozu.
Kam a jak se ta přídavná pružinuna montuje? A co když tam teď budu dávat ty podložky na zvednutí? Je případně možné objednat jen zadní pár?
Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 14 črc 2010 22:43
od tagr
Ahoj, mám je normálně i při zvednutí ,protože se dávají stejně tak jako pružiny na tlumič, tedy musíš vyndat tlumiče povolit je jako by jsi je měnil a nastrčíš je na pístnici tlumiče, vše zase sešroubuješ ,nahoru nandáš úplně stejně podložky a vše dáš zpět.

jinak klidně je mužeš dát jen na zadek, já je dávám i na předek jednak kvuli navijáku, jednak kvuli tomu že budu mít na autě asi o 100kg víc železa než je běžné, motor bude upravený a chci mít světlou výšku i při naložení výbavy co největší, nehledě na to že auto trochu ztvrdne, ale ne tak jako s ,,off" pružinou, tedy pohodlí zůstane, ale průjezdnost i jízdní vlastnosti jsou lepší.
Jinak já tam ted mám ty pružiny na zadku , na předek se budou dávat při výměně tlumičů byl to pokus a zkouška co se pořila a osvědčila

Tedy budou jak nové stavitelné tlumiče tak i přídavné pružiny na obou nápravách.
Jinak ta cena je za nápravu, tedy 2 pružiny s příslušenstvím.Normálně se dávají jen na zadek především akyž se tahá vozík, nebo se často vozí těžší náklad.já i Maci je budem dávat na předek i zadek.

Re: Zvednutí a úpravy Freelandera do terénu
Napsal: 15 črc 2010 08:25
od macejky1
Maxsel píše:macejky1 píše:Ahoj vsem,
zacátkem srpna budou k mání ty prídavné zátezové pruziny. Samozrejme vcetne misek a vseho co je potreba k jejich montázi. Musel jsem jich nechat udelat 20 Ks jinak by mi je nikde nestocili. Takze kdyby byl zájem tak pár sad bude navíc. Výrobní cena za sadu na jednu nápravu vcetne laku atd. bude do 1 900,- Kc coz je polovina toho kolik stojí od MAD.
Funguje to tak, ze pri nezatízeném aute není prídavná pruzina funkcní a pri vetsím zatízení nedovolí autu "lehnout" a drzí ho stále ve stejné výsce. Udrzuje stejnou charakteristiku pruzení jak nezatízeného tak i zatízeného vozu.
Kam a jak se ta přídavná pružinuna montuje? A co když tam teď budu dávat ty podložky na zvednutí? Je případně možné objednat jen zadní pár?
Ahoj Maxseli
Presne jak psal Tagr. Tahle pruzina se vkládá dovnitr originální pruziny a pod prachovku ( po montázi není videt je schovaná pod prachovkou ). Cena je za jeden pár a bude asi jeste o neco nizsí zatím nevím presne ( dodání az po 20.8. ). Podlozkám to nevadí spís naopak. Hodne zjednodusený popis funkce je tady
http://pruziny.info/
Presnejsí popis funkce je asi takovýhle. Díky zvlástnímu, otevrenému tvaru zakoncení pruziny je po namontování pruzina mírne stlacena ( aby nevypadla ) ale neklade vpodstate zádný odpor. V podstate nefunguje a nijak nemení charakteristiku pruzení vozu. Pokud je ale auto zatízeno tak na prvních 20 mm stlacení vytvárí pruzina dodatecný odpor od 0 do 170 Kg a pri dalsím stlacování od 20mm do 120mm ( provozním pruzení za jízdy ) vytvárí dodatecný odpor v rozmezí 170 - 190 Kg. Takze pri jízde nemení charakter pruzení pouze pomáhá proti "lehnutí" nalozeného auta a to o max. 170 Kg na jedno kolo.