Stránka 3 z 4
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 26 úno 2010 18:27
od Jenda
...ja ted nevim jestli je to vysko spojka nebo nejaky jiny system ale cinnost ventilatoru se meni s narustajici teplotou.Jenze to toci vetsinou uz od zacatku ,je to ciste samocinna zalezitost
Honza
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 26 úno 2010 19:14
od DEFIKPV
Jenda píše:...ja ted nevim jestli je to vysko spojka nebo nejaky jiny system ale cinnost ventilatoru se meni s narustajici teplotou.Jenze to toci vetsinou uz od zacatku ,je to ciste samocinna zalezitost
Honza
ano ano .. určo je tam vyskozní spojka (TD5) a musím uznat že to točí hned a DOST

... proto si myslím že lepší jak vyndat ventilátor a nebo tam

NABYSTLIT nějakej elektrickej... tak myslím že je lepčejší raději dečku před mřížku
přece jenom ten ventilátor s vysko spojkou je na věčině turbodísláků.... a to má asi nějakej smysl ne ?... v létě se zase ten motor hřeje docela DOST..

a dle mého názoru mechanická vysko spojka je určitě spolehlivější jak el. Ventilátor

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 28 úno 2010 20:58
od IvanM
Tak teď jsem z toho jelen...z jedny strany chladiče mám elektrickou vrtuli a z druhy strany mechanickou... Divny
I.
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 28 úno 2010 21:02
od PavelU
Ta elektrická je na klimu...

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 28 úno 2010 21:03
od Land Jirka
Elektrická je na chladič klimatizace.
Ten kdo si namontuje el vrtuli, místo visco, by se měl zamyslet i nad tím, že vrtule chladí i mezichladič nasávaného vzduchu od turba

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 28 úno 2010 21:20
od DanoDEF
... a hlavne by si mali majitelia TD5tiek uvedomit, ze teplomer v pristrojovke neukazuje to co mera cidlo teploty ale to co mu dava riadiaca jednotka motora. Takze pripadne prehriatie zistia az poklesom vykonu motora a prudkym "vyletenim" rucicky do cerveneho pola. Teplomer v TD5 ukazuje rovnako od 80 - cca115 stupnov (v tomto rozsahu sa rucicka ani nepohne )
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 28 úno 2010 22:51
od Jenda
...Dano to je pravda,jednou uz jsem to zazil a byl jsem z toho jelen.Trochu jsem to uhnal na dalnici a zapomel na zakryty chladic
Ten narust teploty na teplomeru me prekvapil
Honza
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 28 úno 2010 23:21
od MadTom
To by ale s elektrickým ventilátorem neměl být problém - prostě bude spínanej svým termostatem a pokud očekávám problémy s chlazením (léto v africe s velým přívěsem např.), tak se dá paralelně s ventilátorem zapojit kontrolka, která bude svítit pokud ze ventilátor bude točit. A pokud by svítila furt, tak se to točí furt a jako indikace je lepší použít např. Nanocom - ten to je schopnej hlásit sám.
Horší je, co s tím chlazením intercooleru ve chvíli, kdy se elektrickej ventilátor netočím. Možná to nebude problém, protože v tu chvíli nejspíš motor nepojede ve výkonu, nebo pojede auto dost rychle, aby se to chladilo náporově.
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 01 bře 2010 02:55
od discover
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 01 bře 2010 09:58
od Jenda
...jak psal Land Jirka,tohle poznas az pri nizsich rychlostech(v terenu) na vykonu motoru,neb nedojde k ucinnemu ochlazeni vzduchu v interkuleru.Jsem tez zvedav na vydrz ve vode a bahne

Honza
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 01 bře 2010 11:29
od IvanM
Tak jestli to správně chápu, tak tam jsou na sobě 3 chladiče. Jeden na motorovou vodu, jeden na klimu a jeden na stlačenej vzduch. Ten na klimu je vepředu a má svůj větrák s elektrickou vrtuli, a na ty dva za nim fouká ta velká vrtule z druhý strany. Ta vrtule na klimu je proto, aby to mohlo sepnout/dochladit i když neběží motor?
Jaký jsou vůbec teploty v těch různejch chladičích?
A řeší dečka na mřížce chladiče něco, nebo naopak škodí?
Uf, zlatá motorka. Ta byla chlazená vzduchem...vodou poze při brodění
I.
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 01 bře 2010 14:50
od MadTom
Začnu od konce - pokud máš fungující termostat a viskózní spojku na ventilátoru tak dečka nic neřeší (kromě extrémních mrazů), spíš se zapomene oddělat a je šance to uvařit.
Na klimatizaci je samostatnej elektrickej ventilátor, aby fungovala bez závislosti na otáčkách motoru a jeho provozním režimu. Ona by se bez toho docela blbě regulovala.
Chladící voda a stlačenej vzduch naproti tomu nepotřebujou velké chlazení, poku je motor ve volnoběhu, protože nedává výkon.
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 03 kvě 2010 09:25
od IvanM
DanoDEF píše:... a hlavne by si mali majitelia TD5tiek uvedomit, ze teplomer v pristrojovke neukazuje to co mera cidlo teploty ale to co mu dava riadiaca jednotka motora. Takze pripadne prehriatie zistia az poklesom vykonu motora a prudkym "vyletenim" rucicky do cerveneho pola. Teplomer v TD5 ukazuje rovnako od 80 - cca115 stupnov (v tomto rozsahu sa rucicka ani nepohne )
Tak přesně tohle se mi stalo teď o víkendu - smažim si to po dálnici a najednou to cuklo, ručička vylítla nahoru, hned zas spadla dolu a jelo to dál. Za chvilku znova, tak jsem ubral na kilo a už se to nestalo. Doma jsem pak koukal co a jak a měl jsem zanesenou velkou část chladiče bahnem. Problém je v tom že jak tam jsou tři chladiče na sobě, tak bahno dostanu vapkou z těch prvních dvou a ten zadní/největší je zajebanej pořád. Tak jsem to odstrojil, vystříkal vapkou ze starny od motoru a nestačil jsem se divit, co z toho leze z druhý strany ven.
Předpokládám, že to cuknutí a reakce teploměru je poslední výstraha, nebo je tam nějaká ochrana před totálnim utavením?
I.
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 03 kvě 2010 12:57
od Jenda
.presne tak,v momente prehrati je tam ochrana a autak prestava jet
H.
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 04 kvě 2010 10:24
od PETA
Hmm.já sem jel posledně z Jihlavy s ucpaným chladičem a v kopci u meziříčí vyskočila teplota a auto nechtělo jet víc než 60.Tak sem pustil topení z koca na neutrál a dojel sem.Až dom do Brna. Jinak auto mi topí v zimě dobře i na volnoběh,ale jen vepředu.v zadu vozívám hromadu dek

Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 24 zář 2014 21:29
od popel
Zdarec panove.tak ctu ze nejsem jediny kdo ma problem s topenim.ja ho tady na Mallorce pravda moc nepouzivam ale jelikoz jedu pres zimu do Evropy hledam co nefunguje.vec se ma takto.prepinam studeny a taply vzduch zapinam ventilator ale do kabiny proste vzduch nejde.kde je problem prosim? Dle meho laickeho usudku nefunguje ventilator.nebo jaka je jina mozna pricina? Dekuji za rady.
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 24 zář 2014 21:54
od lopik
laický usudok je správny...
ako prvé skontroluj poistku, ak je OK tak
ako druhé skontroluj napätie na konektore ventilátora pri boxe kúrenia v motorovom priestore (v pravo v rohu, konektor je dostupný), ak nemáš merák priveď osobitným káblom 12V od batérie priamo na ventilátor
ako tretie neostáva iné, ako ten box s ventilátorom vybrať von...
držím palce aby to bola tá prvá možnosť
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 24 zář 2014 22:09
od popel
Uz jenom to ze mi drzis palce mi nahani hruzu

pojistky jsem kontroloval.v poradku.teda jestli jsou jen ty u radici paky.nrbo je k ventilatoru jeste jinde nejaka jina?zitra zkusim tu druhou moznost.pokud i ta selze je jedine rrseni demontaz te plechove bestie co? Ventilator je ukryty uvnitr ze?
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 25 zář 2014 06:49
od lopik
nič sa neboj
poistky k ventilátoru inde nie sú...
na konektore zistíš či je problém vo ventilátore alebo v spínači, ak to bude vo ventilátore, treba odpojiť hadice a vybrať celú tú plechovú búdku kúrenia, ventilátor je tak zboku, ale nedá sa sa vybrať bez toho aby to bolo celé von (aspoň mne sa to nepodarilo)
http://jozefpales.rajce.idnes.cz/defender/#P1030005.jpg
Re: Pls help - Topeni / Kurenie TD5
Napsal: 15 říj 2014 16:58
od popel
Zdar panove.tak jsem se konecne dostal k oprave toho ventilatoru.jeste mi to nedalo a zkusil jsem jedbu moznost. Odsrouboval jsem pristrohovku ze se podivam na to tahlo ktere ventilator ovlada.a svete div se chyba byla jen v tom.kdyz bylo tahlo uplne nahoru tzn. ventilator na nulu vyjede z buzirky ten drat ktery otevira klapu.jenze kdyz jsem dal tahlo smerem dolu do pozice foukani vzduchu drat uz do buzirky nevklouzl a zkroutil se pred ni.tim padem vzduch nefoukal.takze jsem zjistil ze ted musim mit tahlo priblizne uprostred,pokudposunu o jeden stupen dolu fouka polovicne a o jeden stupen dolu fouka naplno.takze problem vyresen za cca 15 min bez investice s jedinou podminko a to je, ze nesmim tahlo vytahnout uplne nahoru.pokud se tak stane musim znovu odmontot budikt a vratit drat do buzirky.ale to je to nejmensi.vse funguje jak ma a toje dulezite.jsem rad ze mam Land Rover.