Stránka 3 z 3
Re: Startovaci kabely - konektor
Napsal: 06 srp 2018 21:50
od MadTom
To se mi nikdy nestalo, a rozhodně jsem měl tyhle konektory v různých velikostech od různých výrobců a v různých barvách.
Koukni se, třeba tam najdeš něco chytrého - je to katalogový list od těchto konektorů:
https://www.andersonpower.com/_global-a ... t-ppmp.pdf
Re: Startovaci kabely - konektor
Napsal: 06 srp 2018 21:53
od MadTom
Tak jinak - už jsem to našel - v to katalogovém listu je to na straně 51 - kódování barva/napětí/klíč aby se to nepomíchalo navzájem. Není to ale pravidlem. Asi by to mělo stačit trošku upilovat.
Re: Startovaci kabely - konektor
Napsal: 06 srp 2018 22:13
od mr-tomas
Ono to má i jinak ohnuté ty piny, tak to asi radši vyměním za žlutý ať jsou všechny stejný.
Jinak diky za info.

Re: Startovaci kabely - konektor
Napsal: 06 srp 2018 22:28
od MadTom
Těch pinů je víc typů - jestli si to dobře pamatuju, tak pro silné a slabé zasouvání. Ale měly by pasovat do sebe.
Re: Startovaci kabely - konektor
Napsal: 09 srp 2018 13:24
od mr-tomas
Jestě dumám co se týče startování, všeobecně je doporučováno při startování dát plus na baterku a mínus někam co nejblíže k motoru třeba na blok. Pak tedy jestli není lepší dát připojit konektor někam v motorovém prostoru než to dávat, sice elegantně, pod sedačku přímo na baterku. A nebo dát dva konektory a zapojit podle toho jestli jsem dárce nebo přijemce.

Re: Startovaci kabely - konektor
Napsal: 09 srp 2018 13:55
od MadTom
Přímo na baterku, dát to někam na motor si jenom říká o problémy, když to někam nebude pořádně spojené se zbytkem motoru. Navíc já to vždy přes kabely dělám tak, že se nejdříve nechá chvilku (5-10 minut) nabíjet přes kabely baterka ve startovaném autě a až potom se zkouší startovat, teda pokud je jenom vybitá.
Re: Startovaci kabely - konektor
Napsal: 09 srp 2018 14:44
od mr-tomas
Já to doteďka taky dával bez vyjimky vždy na baterku, jen mě zarazilo že všude striktně doporučují dávat mínus na kostru.
Re: Startovaci kabely - konektor
Napsal: 09 srp 2018 14:55
od MadTom
Teoreticky, když se ti podaří perfektní kontakt někde na motoru, tak by to mělo mít menší odpor toho mínusového drátu, než od baterky. Prakticky bude motor špinavej a navíc se bude třepat, tak hrozí, že to nebude kontaktovat, nebo že to sklouzne, případně se to něčeho namotá.
Jak už jsem psal, i v případě, že baterka je ve stavu, že neotočí startérem, ale ještě to "udrží kontrolky", tak za 5 minut je natolik dobitá, že při startování výrazně pomůže. Takže vlastně startuji ze dvou baterek. A tohle se uplatní tím víc, čím slabší jsou startovací kabely.
Kamarád se v práci stará o větší množství dodávek a podobných strojů, které se často pohybují po stavbách. Tak jsem mu dělal startovací kabely z velikých izolovaných svorek, kde kontakt byl na obou čelistech a svařovacích kabelů (jsou ohebné) o průřezu 50mm2. Nastartuje to všechno, ale stěžoval si, že je to těžké a kde se s tím má tahat.
Re: Startovaci kabely - konektor
Napsal: 09 srp 2018 15:03
od mr-tomas
Ok, tak to nechám přimo na baterku.

Re: Startovaci kabely - konektor
Napsal: 10 srp 2018 09:07
od DanoDEF
... navyse na novych autach plnych plastov v motorovom priestore len tak kovovu cast nenajdes. Pri startovani cez kable musis mysliet na to, ze pomahas baterke nie hladas chybu takze kontakty by mali stacit ak teda nemas odborne vedomosti z elektriky.
Re: Startovaci kabely - konektor
Napsal: 11 srp 2018 15:14
od fofrh
Nebo pouzit takzvany NATO konektor, neni to uplne nejlevnejsi zaezitost, zato plne funkcni muze byt prisroubovany klidne nekde venku, vojaci to pouzivaji standartne ma to kazdy nakladak i 4x4 ofroad
Honza