Stránka 3 z 4

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 13 pro 2012 18:52
od libovka
Kolik ampér má svíčka v tom tvém příhřevu?

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 02 led 2013 17:11
od libovka
Tak jsem nainstaloval příhřev se čtyřma svíčkama.Zapojil jsem teda jen dvě jelikož jedna má 300w.Při teplotách okolo 0°C jsem zkrátil ohřev o poloviční čas.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 03 led 2013 11:38
od Eddef
a kde si to na Td5 dal, na ktorú hadicu ?

Mám doma ohrievaciu špirálu, ale keď to zvarím a dám do hromady, vystáva otázka - kam s tým v Td5 ?

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 03 led 2013 14:30
od diskous
cesta píše:Já našel tady toto vypadá to zajímavě, otázka je jak dlouho to vydrží ....chlapík říkal že to prodává 4 roky.
http://www.predehrevmotoru220v.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Já jsem si to s tím čerpadlem koupil , doma montáž půl hodinky. Mám na verandě v zásuvce spínací hodiny, ty sepnou ráno ohřev a čerpadlo a já startuju teplej motor jak v létě a hlavně to hned topí. No prostě bomba. Kdo má možnost připojení na síť 220 v tak vřele doporučuji

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 03 led 2013 15:52
od libovka
Eddef píše:a kde si to na Td5 dal, na ktorú hadicu ?

Mám doma ohrievaciu špirálu, ale keď to zvarím a dám do hromady, vystáva otázka - kam s tým v Td5 ?
Jenže já to nemám na 220V.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 04 led 2013 11:19
od cesta
diskous píše:
cesta píše:Já našel tady toto vypadá to zajímavě, otázka je jak dlouho to vydrží ....chlapík říkal že to prodává 4 roky.
http://www.predehrevmotoru220v.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Já jsem si to s tím čerpadlem koupil , doma montáž půl hodinky. Mám na verandě v zásuvce spínací hodiny, ty sepnou ráno ohřev a čerpadlo a já startuju teplej motor jak v létě a hlavně to hned topí. No prostě bomba. Kdo má možnost připojení na síť 220 v tak vřele doporučuji
Já taky ,mám to odzkoušené při -18 1 hod nahřívání a paráda start jak v létě a do 5km prac. teplota motoru.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 06 led 2013 10:58
od Lochy
Ježíšek přinesl Calix, tam je předehřev do mrazové zátky. Jak již bylo uvedeno výše, je to stavebnice, součástí může být i nabíječka a ventilátor, no spíš fén do interiéru. Zapojení je vcelku legrace, jen k té mrazové zátce není úplně ideální přístup

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 06 led 2013 11:12
od Miky_CZ
tak tohleto je mnohem lepsi nez ten predehrev do hadice, montaz jsi delal sam? jak jsi vyndal starou mrazovou zatku? a ta nova tam sla pekne a koukam ze tam mas jeste nejaky tmel, rozepis se trosku o te montazi.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 06 led 2013 13:05
od Lochy
Švédi to mají vymyšlený, objednáváš ohřev podle typu motoru, navíc je u toho blbuvzdorný návod. Vypustíš vodu z oběhu, do zátky vyvrtáš opatrně díru cca 6mm a zapáčíš. Tím se vylomí. Do toho otvoru navíkneš předehřev, který má uprostřed dlouhý šrou a na jeho konci je rozporka, která je cca o 3mm širší, než je průměr té díry. To dá asi nejvíc práce, usadit to tak, aby to sedělo přesně. Ale kdo to dával do Zetoru, tak už má zkušenosti. Ten předehřev má vlastní O kroužek, který těsní do místa zátky, ještě na okraj se mázlo trochu těsnícího silikonu a dotáhlo matičkou, čímž se zevnitř přitáhne ta rozporka. pak už jen nacvakneš kabeláž, přetáhneš sichrspojkou, všechno je součást balení a můžeš topit. Buhužel momentálně nemrzne, zkoušel jsem jen při cca 0°C a během půl hodky měl motor okolo 40°C. Mám to proto, že u nás bývá "prašivá" zima, jak říká kamarád z Děčína a s autem se jezdí ráno jen 7 km a furt z kopce. proto i ten ventilátor, aby se sedělo v teplým autě. Jen doufám, že mi díky tomu dřív neshnije :-)

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 06 led 2013 14:12
od Miky_CZ
Lochy píše:Švédi to mají vymyšlený, objednáváš ohřev podle typu motoru, navíc je u toho blbuvzdorný návod. Vypustíš vodu z oběhu, do zátky vyvrtáš opatrně díru cca 6mm a zapáčíš. Tím se vylomí. Do toho otvoru navíkneš předehřev, který má uprostřed dlouhý šrou a na jeho konci je rozporka, která je cca o 3mm širší, než je průměr té díry. To dá asi nejvíc práce, usadit to tak, aby to sedělo přesně. Ale kdo to dával do Zetoru, tak už má zkušenosti. Ten předehřev má vlastní O kroužek, který těsní do místa zátky, ještě na okraj se mázlo trochu těsnícího silikonu a dotáhlo matičkou, čímž se zevnitř přitáhne ta rozporka. pak už jen nacvakneš kabeláž, přetáhneš sichrspojkou, všechno je součást balení a můžeš topit. Buhužel momentálně nemrzne, zkoušel jsem jen při cca 0°C a během půl hodky měl motor okolo 40°C. Mám to proto, že u nás bývá "prašivá" zima, jak říká kamarád z Děčína a s autem se jezdí ráno jen 7 km a furt z kopce. proto i ten ventilátor, aby se sedělo v teplým autě. Jen doufám, že mi díky tomu dřív neshnije :-)
dobre to vypada docela jednoduse az na vyvrtani te diry, co ocelove spony? neni lepsi tu diru prorazit?

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 06 led 2013 14:41
od Lochy
No taky jsem o tom přemýšlel a dělalo mi to největší obavy, tak jsem vyvrtal jen díru tak, abych nebyl skrz a prorazil to špičkou a zátku vylomil ohnutým šroubovákem tak, aby mi ta zátka nespadla do motoru. Na druhou stranu, vyráběj to desítky let, tak jsem jim důvěřoval

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 18 led 2013 23:37
od chozzee
MadTom píše:Já mám v plánu něco jiného - elektrickou "náhradu" naftového přihřívače vody (Webasto). Je to takovej "kus trubky" ve které jsou 3 žhavící svíčky - připojit se dá 1 nebo 2 nebo všechny 3. Originál je to z Fordu Focus 1. generace. Zapojit to půjde do malýho okruhu - do trubky co vede do topení. A ovládání zkusím (přes relátka) odvodit z původního ovládání naftovýho přihřívače. O Webastu jsem uvažoval, ale na krátký trasy není vhodné - než dojedeš tak se akorát stihne zapálit, a hlavně na jeho místě už mám v motorovém prostoru druhou baterku. Tohleto je dost malý na to, abych to tam někam dostal a i průmě trubek zhruba odpovídá tomu, co do topení vede.
Předehřen na 230V jsem měl na několik autech, co jsem s nima jezdil, a bylo to fajn. Bylo jedno, jestli je to v bloku nebo v hadici, stejně jsme to provozovali tak, že to motor ohřálo na cca 20°. Akorát do hadice to šlo dát pouze u motorů, kde vedla do bloku motoru zespodu, a mimo termostat. U některých aut prostě dole hadice není a to teplo doopravdy dolů nesleze. Ohřívat vodu v chladiči taky k ničemu není.
Průser je, že hasičák je povenej jen v belgii :D

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 10 pro 2014 00:58
od azni
http://www.predehrevmotoru220v.cz/Montazni-postup.html

Jeste tam mj pisou, ze je treba dbat na to, aby byl maly chladici okruh - vymenik topeni interieru - vzdy otevren. Nebude mi to nejak blokovat klima ? Nebo jak ji nechat nastavenou ?

PS : mate s temihle predehrevy nekdo nejake nove zkusenosti ? Diky.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 10 pro 2014 06:13
od cesta

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 11 pro 2014 22:09
od hrabiko
Jak ta ohřátá chladící kapalina ovlivní první start po studené noci u Land Roverů? Měl jsem to kdysi na Volvu (Normans) a srandovní bylo, že to paradoxně špatně startovalo. Protože byla teplá voda u nějakého čidla, tak to nepřidalo naftu pro studený start a já musel startovat s plným plynem....

(Naštěstím mám P38 v naftě a ta startuje a topí na výbornou :yes )

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 12 pro 2014 07:59
od habakuk
hrabiko píše:Jak ta ohřátá chladící kapalina ovlivní první start po studené noci u Land Roverů? Měl jsem to kdysi na Volvu (Normans) a srandovní bylo, že to paradoxně špatně startovalo. Protože byla teplá voda u nějakého čidla, tak to nepřidalo naftu pro studený start a já musel startovat s plným plynem....

(Naštěstím mám P38 v naftě a ta startuje a topí na výbornou :yes )
Nijak rychleji to topí. Nesrovnával bych motory ve Volze a relativně moderní motory.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 12 pro 2014 08:03
od MadTom
TD5ka má více než jedno čidlo tepoty - je tam čidlo teploty chladící kapaliny, čidlo teploty naft, čidlo teploty vzduchu u filtru a čidlo teploty vzduchu v sání (za turbem a intercoolerem). Takže to řízení je doopravdy trošku složitější a inteligentnější. A dále je to motor konstruovaný LR pro terénní auta - tedy s trošku větí pravděpodobností provozu v extrémnějších teplotách, než u běžných aut.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 13 pro 2014 14:59
od azni
Tak jsem taky pro svoji Disko TD5 vybral ten 2kW predehrev http://www.predehrevmotoru220v.cz/
Muzu se zeptat, kam jste ho namontovali a na kterou hadici (od radiatoru z kabiny) jste pripojili vystup teple vody z predehrevu ? ( Od radiatoru jde jedna hadice zadem k tluste hadici, vedouci od hlavy k chladici, druha pak vede k chladici/predehrevu nafty ).
Jeste bych se rad zeptal, jak dokonale odvzdusnit chladici okruh u TD5 ? Jen tim plastovym odvzdusnovakem v horni hadici ? Stat treba lepe do kopce ? Diky.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 13 pro 2014 16:12
od MadTom
A máš Defa nebo D2? U D2 se při odvzdušňování musí zvednout z držáků expanzní nádobka. Jde to zhruba o 10-20cm.
Co se týče toho, kam to připojit - koukni se do RAVE. Pro obě auta je tam rozmalovanej vodní okruh, případně i včetně naftovýho bufíka, použitého jako příhřívač. Já bych ten elektrickej zapojil stejně jako je originál naftovej.

Re: zásuvka pro dobíjení a předehřev

Napsal: 13 pro 2014 16:43
od azni
Disko D2, uz jsem to opravil.
Ja ze jsem tam prave nasel jen ten odvzdusnovak v hadici...
V rawe je rozkresleny jen V8 :(