Stránka 3 z 3

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 25 lis 2011 19:04
od tagr
Tak jak jsem pochopil 2 nejde zvednout více jako o 20 mm tak to by se nám ta výška hezky srovnala s 1 :D
Kufr je ve 2 určitě nižší (počítáno pod střechu) a cop se týká elektroniky, tak se snažím co to jde udělat vše poctivě mechanicky a odolně :D

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 25 lis 2011 20:15
od cyril
Free 1 ani Free 2 nejsou dle mého srovnání s ostatními lanďáky ve své podstatě terénní auta, ale káry na silnice a pouze alternativně pro lesní a polní cesty. Jsou taková, aby se naše manželky dostaly s nákupem a s děckama, když je vezou z hudebky až k chalupě za každého počasí. To, že z toho děláme teréňáky, bude díky ekonomickejm možnostem většiny čechů spíš improvizace nám tolik vlastní. Pokud chceš od LR terénní auto, kup si Defender nebo Discovery. Vše ostatní je SUV. Možná si ještě pamatujete, když jsem pro ženu scháněl Free1 facelift. Nakonec jsme po několika zkušebních jízdách ve Free1 oba sáhli zklamaně po Free2. Jede líp, má lepší systém 4x4, Terrain Response funguje parádně a o tom jak to auto vyádá, je zbytečný mluvit. Všichni nemáme stejný vkus. Je to velké a bezpečné auto na silnici a tam mu to také sluší. Mě se líbí i facelift Free1, ale japonská automatická převodovka JAPCO se s novou 6ti kvaltovou AT u Free 2 prostě nedala srovnat. Výkon motoru 160PS a moderní technika včetně komfotru ovládacích prvků jsou taky úplně jinde. No a kufr...ještě nikdy mi žena nevolala, abych přijel s D2, D4 - nebo teď aktuálně s Defem pomoct odvézt nákup od Špáru, protože se jí nevejde do kufru.

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 25 lis 2011 20:29
od tagr
:ty jeden...: Ahoj máš v mnohém pravdu ,až na pár věcí. Na to co chci a potřebuji v 90% potřebu je free v pohodě jak na silnici , tak ve středním terénu. Na těch 10% mně nestačí ani diskotéka, nebo defendr, takže musím jít zase jinou cestou. Pracant bude asi něco jiného než LR, pokud se nerozhodnu pro radikální úpravu, jenže to asi už moc mimo zevnějšku LR nebude :Sorry: :Sorry:

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 25 lis 2011 20:34
od cyril
tagr píše::ty jeden...: Ahoj máš v mnohém pravdu ,až na pár věcí. Na to co chci a potřebuji v 90% potřebu je free v pohodě jak na silnici , tak ve středním terénu. Na těch 10% mně nestačí ani diskotéka, nebo defendr, takže musím jít zase jinou cestou. Pracant bude asi něco jiného než LR, pokud se nerozhodnu pro radikální úpravu, jenže to asi už moc mimo zevnějšku LR nebude :Sorry: :Sorry:
V tom případě mi prosím popiš, jak vypadá těch tvých deset procent, na který LR nestačí. Mě by skutečně zajímalo, jaký máš konkrétní zkušenosti. Nemyslím akademický úvahy. Myslím fotky a zážitky, kde jsi už byl, kde to nestačilo a podobně. Mě totiž všechny auta, který jsem měl upravený a s kterýma jsem někde byl překonaly několikanásobně. Tam, kde já už byl podělanej strachy, mělo auto ještě obrovský rezervy. Tak proto se ptám. Buď seš strašnej offroad-vrahoun, nebo já děsnej posera. :mrgreen:

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 25 lis 2011 21:04
od tagr
Dej si za D2 3,5 tuny vozík a pokud ji máš na měchách a vozík naložíš na cca 4 tuny 1. potíž, automat na D2 další potíž s vozíkem se přehřívá většině lidí co znám.A nevyřeší se to ani dalším dochlazením.Prostě tam už mohl a měl být 5 kvalt . Nápravy musíš dát taky aspoň ,,salisbery" :Sorry: jinak nevydrží zátěž. Olej v řídící jednotce u TD5 je no coment a jezdit s defíkem, byt se mně opravdu z venku moc líbí je vzhledem k alespoň mé ergonometrii za trest.

Pokud něco tak by to musela být D3 jenže na pevných nápravách s pružinama , včetně přídavných, ,bez zbytečných elektrických ,,vychytávek(ruční brzda....) s motorem diesel V8 ,mechanickým řešením uzávěr.
Ale spíš to vidím alá Stavros a kovářská toyota s náběhem motoru klidně 750000 km bez zbytečné elektroniky. :Sorry:

Nebo holt pracant V3S s deutzem pod kapotou a pohodlnější kabinou z avie (jenže to už je jiná třída( . :Sorry:

K jízdním vlastnostem u free se samosvorem na zadku a kotoučema bude 1 o něčem jiném a vzhledem k výšce po liftu a kvalitě motoru TD4 se s ostrým porovnání s free 2 nebráním ani v nejmenším, nehledě na to ,že byť na visco tady hartusíte, je bez elektroniky a tedy při repasy po 60 000 za cca 3 000,- Kč mně nic nehrozí.Narozdíl od ,,elektrárny " toho co je pod 2 v podvozku.Kola 225/70 R16 mně stačí na to co potřebuji dostatečně.
Prostě na to dojet si na louku pro seno, či do lesa na palivo , do stavebnin pro materiál se bude free stačit určitě , po dálnici 150 000 na AT klidně jezdím taky a na to těžší se teď rozhoduju a počítám co bude lepší.

Pár ha je a musí to být čím object a něco na tom udělat,je otázka zda jít cestou V3S za cca 1000 000,- po nástavbě a přestavbě, nebo stejné peníze narvat do pickapa s 3,5t vozíkem.Jenže kdo mě zná ví, že utahám i vola , tak asi bude ta V3S ,která s deutzem a s tím co uveze bude na provoz asi méně náročná.Ale na srazy a cestování zbyde free.

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 25 lis 2011 21:29
od tagr
PS: LR mám rád a líbí se mě,proto ho mám,ale jsem asi věčný rýpal a nespokojenec,snažící se ze všeho dostat maximum.Myslím ,že v rámci SUV se v terénu najdou stěží lepší auta než freelandery .
Co se týká Off tak LR jsou karosářsky nádherné ,jen ta technické stránka věci je leckdy rozporuplná. Je škoda, že si LR přehazují větší autobilky a pak ..... :( Ale to je osud dnešního světa včetně toho, že alespon já si už nové auto pořizovat nechci a spíš složím nějakého toho staršího s co nejmenší nutnustí diagnostiky a jezdícího bez ,,eko blbinek" :Sorry: :Sorry:
Jenže tohle je jiná kapitola a už nebudu zas.. vlákno. Mám 1 a 2 nechci z mnoha již popsaných důvodů. Zde přiložená fotka je ještě před konečným liftem a úpravama .
tagr a free2.jpg
tagr a free2.jpg (76.63 KiB) Zobrazeno 3259 x

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 25 lis 2011 22:45
od Martas
Ta 1 je nejaka uzka proti 2 :coze:

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 25 lis 2011 22:59
od ssang
Řekl bych, že je to pouze optický klam. Fotograf stál blíž k F2 a F1 je nafocen víc z boku. Podle počtu dlaždic mezi předními koly je téměř shoda v šířce.

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 25 lis 2011 23:42
od tagr
šířka mezi koly freelander 2 cca 1601 mm ,freelander 1 1534 jenže s disky ET 13 je to cca 1594 tedy jen několik mm rozdíl :) Uvnitř kabiny je to jné tam je 2 širší- není tolik zkosená jako 1,ale v náklonu v lese se zase zkosení opravdu u 1 hodí. :) protože strom ve svahu při bočním náklonu ...

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 26 lis 2011 12:24
od moon13
sténě je to debata o ničem,každýmu se líbí něco jinýho... mě se líbí všecky LR. už ani nevím, který si vybrat na příště :wink:

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 26 lis 2011 12:41
od tagr
Souhlas :) jen s tím že čím novější tím složitější opravy a cesta 5 let auto a pak vyměnit za nové a staré na recyklaci, co se ted chystá se mě moc nelíbí :(

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 28 lis 2011 08:11
od macejky1
tagr píše:PS: LR mám rád a líbí se mě,proto ho mám,ale jsem asi věčný rýpal a nespokojenec,snažící se ze všeho dostat maximum.Myslím ,že v rámci SUV se v terénu najdou stěží lepší auta než freelandery .
Co se týká Off tak LR jsou karosářsky nádherné ,jen ta technické stránka věci je leckdy rozporuplná. Je škoda, že si LR přehazují větší autobilky a pak ..... :( Ale to je osud dnešního světa včetně toho, že alespon já si už nové auto pořizovat nechci a spíš složím nějakého toho staršího s co nejmenší nutnustí diagnostiky a jezdícího bez ,,eko blbinek" :Sorry: :Sorry:
Jenže tohle je jiná kapitola a už nebudu zas.. vlákno. Mám 1 a 2 nechci z mnoha již popsaných důvodů. Zde přiložená fotka je ještě před konečným liftem a úpravama .

Nebijte mně, ale podle mně je v terénu lepší třeba suzuki grand vitara poslední generace. :mrgreen: Ale to bude asi všechno.

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 28 lis 2011 09:32
od tagr
Maci JIMI a spol je samostatné vozidlo řadící se mezi veverky :D ,moc ho nenaložíš,ale vyjede skoro vše :D to není rodinné SUV :(

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 28 lis 2011 10:36
od macejky1
tagr píše:Maci JIMI a spol je samostatné vozidlo řadící se mezi veverky :D ,moc ho nenaložíš,ale vyjede skoro vše :D to není rodinné SUV :(
Grand vitara není Jimny a je stejně velká jako moje Free. Kamarád ji má a to auto není vůbec špatný spíš hodně dobrý. Jen se mi designově moc nelíbí.

Ale původní otázka zněla jestli je hezčí Free1 nebo Free2. Podle mně je to Free 2. Je hezčí a celkově je to asi lepší auto ( nemám moc osobních zkušeností ). Ale to by mělo být když je o mnoho novější a nesrovnatelně dražší.

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 28 lis 2011 11:40
od tagr
Tak až budu mít hotovo, můžem se jet projet :) a prověřit to .

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 01 pro 2011 12:22
od macejky1
tagr píše:Tak až budu mít hotovo, můžem se jet projet :) a prověřit to .
To budu mít vousatý děti :-)

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 01 pro 2011 12:51
od Safraporte
macejky1 píše:
tagr píše:Tak až budu mít hotovo, můžem se jet projet :) a prověřit to .
To budu mít vousatý děti :-)
Spíš vousatý vnuky :mrgreen:

Re: Freelander1 vs Freelander2

Napsal: 01 pro 2011 16:36
od tagr
no nebojte, dočkáte se :D