TD5 problem zo startovanim.

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#41 Příspěvek od kudrnac » 02 srp 2010 09:22

Tak čerpadlo vyčištěné, na zkoušku i vyměněné ale auto je líné a netáhne, provedená také výměna váhy vzduchu a regulace kolem turba. Auti se trochu vzbudí tak od 2500 otáček, dřív to chodilo od 1800. Kde je chyba?
Defender 110 TDi 300, Discovery DII, S I 107 SW

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#42 Příspěvek od DanoDEF » 02 srp 2010 09:26

kudrnac píše:Tak čerpadlo vyčištěné, na zkoušku i vyměněné ale auto je líné a netáhne
... a tlak paliva merali ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#43 Příspěvek od kudrnac » 04 srp 2010 20:15

Problém se startem nadále pokračuje i přes opravu v servisu. Když stojí disco na rovině tak nastartuje vcelku normálně ale dnes jsme ji nechal hodinu stát čumákem do kopce žádný velký kopec, přední kola byla oproti zadním zhruba o 20 cm výš a po hodině musela nastoupit odvzdušnovací sekvence v délce 5 minut aby jsem nastartoval. Při odvzdušnění bylo slyšet jenom čerpadlo žádný jiný zvuk.
Defender 110 TDi 300, Discovery DII, S I 107 SW

Uživatelský avatar
Eddef
Příspěvky: 62
Registrován: 14 bře 2010 15:14
auto: LR Defender110SW Td5
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#44 Příspěvek od Eddef » 14 zář 2010 10:37

Aj moja Td5 - ka začína štrajkovať na naštartovanie studeného motora potrebuje tak 5 - 6 x pretočiť aby motor chytil, po naštartovaní sa z výfuku vyvalí riadne čierny dym.

Ono to začalo po tom ako som dal zvárať hlavu, mala 300 000 km ( praskla na 6 miestach- 3x medzi ventilmi a 3x medzi kanálikom chladenia a dierou na skrutku hlavy) a poskladal som motor nazad, skontroloval som nastavenie rozvodov niekoľko krát, myslím, že je to OK. Keď je motor zohriaty, chýtá na prvé otočenie kľuky, ale studený má problém. Výkonovo motor ide ako pred tým, dokonca asi lepšie.

Skúsil som zmerať žhaviče, jeden má odpor 0 Ohm, asi pošiel, lebo keď som ho odpojil a nechal zvyšné 3 tak motor štartuje rovnako ťažko ako pred tým. (Blbec nezmeral som ich, keď to bolo rozhodené)

Je možné, že jeden chýbajúci žhavič spôsobí horšie štartovanie? Vie niekto aký odpor má mať funkčný žhavič ?

Pri 290 500 km mi tiež zhorelo čerpadlo paliva, keď som to rozobral sitká boli presne také ako Danové od toho čierného slizu, ale moje čerpadlo malo dokonca sploštené hadice od podtlaku, už nevládalo ťahať.
LR Defender 110 SW Td5

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#45 Příspěvek od MadTom » 14 zář 2010 11:02

Pokud je TD5ka v pořádku, tak žhaviče vůbec nepotřebuje. Mě tak startovala celou zimu a i v -20stC nebylo poznat že nežhaví ani jeden - chytlo to na 2-3 otočení motoru.
Žhavič bere kolem 10-20A, takže ten co je v pořádku by měl mít odpor kolem 0,5-1Ohm - pokud má výrazně víc, tak je nejspíš špatnej. Navíc jsou dvojité - nejdřív rchle žhaví špička a potom až zbytek. Jediné jak to spolehlivě poznat je žhavič vyšroubovat a zkusit na baterce jestli a jak se rozsvítí - krátce, jinak hrozí popálení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Eddef
Příspěvky: 62
Registrován: 14 bře 2010 15:14
auto: LR Defender110SW Td5
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#46 Příspěvek od Eddef » 14 zář 2010 21:38

No tak som dnes vybral žhaviče, a zistil som že ten čo som si myslel, že je vadný, je v skutočnosti dobrý, fakt má 1 - 0,9 Ohm a po skúške na baterke fakt žhavil. Ale ostatné 3 sú po smrti, odpor maximálny a na baterke nič. Tak zatiaľ fachčím na jednom žhaviči a objednávam novú sadu. Sranda, že som si to doteraz vôbec nevšimol. Štartovalo to normálne.
LR Defender 110 SW Td5

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#47 Příspěvek od DanoDEF » 14 zář 2010 22:56

Eddef píše:...a objednávam novú sadu. Sranda, že som si to doteraz vôbec nevšimol. Štartovalo to normálne.
... a nezabudni, ze mas 5-valec. :mrgreen:

... no nie si sam (aj ja som bol) kto takto fungoval a dovolim si tvrdit, ze vela majitelov TD5 tak funguje
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Eddef
Příspěvky: 62
Registrován: 14 bře 2010 15:14
auto: LR Defender110SW Td5
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#48 Příspěvek od Eddef » 15 zář 2010 08:58

DanoDEF píše:
... a nezabudni, ze mas 5-valec. :mrgreen:

Ty si ale srandista, jeden musí byť do rezervy :lol:
LR Defender 110 SW Td5

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#49 Příspěvek od Jenda » 15 zář 2010 09:52

Tak ja uz v tom litam zase take.Myslel jsem si ze uz jsem to vyresil a ono ne. Ted co padli ranni teploty pod +10C uz s tim musim opakovane otacet(starterem) a jeste seslapnout plyn.pedal.Pak to naskoci.Kdyz jsem videl fotky od Dana,jak ma zaprasene cerpadlo,napadlo me ze to budu mit asi take tak(90 000km!) a ze je ta vrstva sra..k po ranu stuhla a pri provozu se ohratou naftou rozehreje.Pak uz to funguje dobre.No uvidime.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 135
Registrován: 20 srp 2007 15:28
Bydliště: Praha

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#50 Příspěvek od Ivo » 07 lis 2010 21:20

Ahoj,
mám stejnej problém na Disco,
nový kabelový svazek ke vstřikům, nové čerpadlo, palivový filtr, stále občas špatně chytá.
Z nádrže je občas slyšet po naskočení čerpadla zvuk že je v systému vzduch.
Jak fungujeto čerpadlo, je tam někde v okruhu podtlak, že by si to přisávalo vzduch?
Do úplného zahřátí motoru nepravidelný chod, v kopci netáhne :Ja blb:


Čerpal jsem info na zahraničních forech a tam jsem se dočetl, že může být
špatný o kroužek pod vstřikem a tam se to zavzdušňuje, je toto možný?
Od vstřikovačů se to dle schématu oravdu vrací zpět.

Ivo
D II - elektrárna na měchách
LR S III, 109 STW ex hasič

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#51 Příspěvek od DanoDEF » 07 lis 2010 22:02

Ivo píše: Od vstřikovačů se to dle schématu oravdu vrací zpět.

Ivo
... samozrejme, ze sa to vracia spät. Cerpadlo precerpa za hodinu 180l paliva
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 135
Registrován: 20 srp 2007 15:28
Bydliště: Praha

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#52 Příspěvek od Ivo » 07 lis 2010 22:17

A míchá se někde nafta vracející se zpět s naftou čerpanou z nádrže?
D II - elektrárna na měchách
LR S III, 109 STW ex hasič

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#53 Příspěvek od MadTom » 07 lis 2010 23:38

Funguje to asi tak - první stupeň čerpadla v nádrži saje naftu z nádrže a tlačí ji do filtru, z něj jde nafta zpátky do druhého stupně čerpadla v nádrži - ten dělá vyšší tlak a následně do regulátoru (v pringipu redukční ventil, který zajišťuje konstantní plnící tlak) paliva na motoru a z něj už z konstantním tlakem do vstřikovačů. Přepad vstřikovačů se vrací přes vodní chladič nafty do filtru a případný přebytek do nádrže.
Zní to složitě, ale není to tak hrozné. V RAVE je to i s obrázkama.
Pokud se z toho ozývají zvuky jako z topení, tak je tam vzduch. Kromě čerpadla které je v nádrži, je celej systém přetlakovej - teda za provozu. Po vypnutí motoru a chládnutí tlak klesá a můžou se i zvětšovat vůle a vznikat netěsnosti.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mešky
Příspěvky: 838
Registrován: 08 bře 2007 11:41
tel.: 602465066
Bydliště: Třeboň
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#54 Příspěvek od Mešky » 08 lis 2010 07:16

Řešil jsem to nedávno. Nechce chytat chladné. Provedena kontrola čerpadla(následně pro jistotu vyměněno z funkčního auta, nový pal. filtr, přetěsněné vstřikovače(gumičky a podložky pod), bylo rozpadlé sítko v hlavě pod regulátorem(vyměněno), nový regulátor, provedena kontrola tlaku manometrem, motor stále nechytá, chová se při startu jeko když nemá palivo. :cry
Defender 90, 110, 130 Camper , Discovery Camel Trophy , RR TDV8 3,6 , Serie III FFR

http://www.automeskan.cz
http://www.penzion-mlaka.cz

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3587
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#55 Příspěvek od Land Jirka » 08 lis 2010 09:17

Zdar Mešky, vyměnil bych na zkoušku ten startér. Někdo to tady už psal. Měl jsem v uplynulém měsíci na dílně čtyři nestartující TD5ky a u dvou to bylo startérem.
On točí normálně rychle, ale uvnitř tak jiskří, že ruší signál od snímače polohy klikovky a auto nechytne.
U jednoho auta stačilo vyměnit kontakty a u Rosiho se musel dát nový startér.
Dá se to prubnout i tak, že auto postavíš na kpec a když nechytne startérem, takto vyzkoušet přez kvalt
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 135
Registrován: 20 srp 2007 15:28
Bydliště: Praha

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#56 Příspěvek od Ivo » 08 lis 2010 10:11

Land Jirka píše:Zdar Mešky, vyměnil bych na zkoušku ten startér. Někdo to tady už psal. Měl jsem v uplynulém měsíci na dílně čtyři nestartující TD5ky a u dvou to bylo startérem.
On točí normálně rychle, ale uvnitř tak jiskří, že ruší signál od snímače polohy klikovky a auto nechytne.
U jednoho auta stačilo vyměnit kontakty a u Rosiho se musel dát nový startér.
Dá se to prubnout i tak, že auto postavíš na kpec a když nechytne startérem, takto vyzkoušet přez kvalt
Mám Automat
a teď babo raď, dá se někde zapůjčit starter, abych to odskoušel???
To je asi část problému, ale jak jsem psal, v palivovém systému se objevuje vzduch, čerpadlo chrochtá,
nafta nikde neteče

Ivo
D II - elektrárna na měchách
LR S III, 109 STW ex hasič

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#57 Příspěvek od DanoDEF » 08 lis 2010 12:40

MadTom píše:Funguje to asi tak - první stupeň čerpadla v nádrži saje naftu z nádrže a tlačí ji do filtru, z něj jde nafta zpátky do druhého stupně čerpadla v nádrži
... ale RAVE uvadza aj to, ze prvy stupen je nizkotlaky 0,75 bar a precerpa 30litrov za hodinu, druhy stupen je vysokotlaky 4bar a precerpa 180litrov za hodinu

... ako potom prvy stupen stihne zasobovat druhy ???

... a este jedna vec do palivoveho filtra vedie aj nizkotlaky aj vysokotlaky okruh. Palivovy filter ako taky je iba jeden okruh ( vstup a vystup paliva )

... tak a teraz debatujme
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#58 Příspěvek od MadTom » 08 lis 2010 13:55

Vždyť jsem to psal - první stupeň to tlačí do filtru a z filtru to jde do druhého stupně. Druhý stupeň to tlačí do motoru a ten to vrací do filtru a z něj to jde zase do druhédo stupně. Takže první stupeň to musí pouze natlačit palivem a potom doplňtav ztráty vzniklé jeho spalováním. Kdežto druhý stupeň to pod tlakem plní do vysokotlakových jednotek ve vstřikovačích a jejich přepad se mu vrací. je to tak udělané proto, aby se přečištěné palivo z vracečky z motoru posílalo znovu do vysokotlaké části systému.
Poprvé jsem na to koukal trošku našišato, ale pak jsem si to přečetl znovu a začlo to dávat smysl. Zvlášť s poznámkou, že první stupeň nasává palivo, které je čištěné pouze tím hrubým sítkem v nádrži.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#59 Příspěvek od DanoDEF » 08 lis 2010 14:15

... do drziaka pal. filtra idu 4 trubky vstup, vystup nizkotlakeho okruhu a vstup, vystup vysokotlakeho okruhu

... samotny filter, ktory sa srubuje na ten drziak ma vsak iba jeden vstup a vystup ako sa tam potom mozu filtrovat dva okruhy ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15262
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#60 Příspěvek od MadTom » 08 lis 2010 14:31

Tak jsi mě donutil otevřít RAVE - zkusím to popsat slovy:
1. palivo se nasaje nízkotlakým čepadlem v nádrži
2. nízkotlaké palivo jde z čerpadla do filtru.
3. z filtru se nízkotlaké palivo vrací do čerpadla
4. toto palivo je stlačeno vysokotlakým čerpadlem a jde do regulátoru tlaku paliva na motoru
5. v regulátoru se srovná tlak paliva na nastavenou hodnotu 4bary a změří jeho teplota
6. palivo jde do vstřikovačů
7. přebytek ze vstřikovačů a regulátoru jde do chladiče paliva
8. z chladiče paliva jde do filtru kde se smíchá s nízkotlakým palivem - jestli se znovu filtruje jsem nenašel
9. čtvrtý výstup z filtru je odvzdušňovací - je v něm malá dírka a kulička která se tlakem zavře a dále membrána, která pokud je suchá, tak propustí vzduch, ale až se namočí do paliva tak už ne.

Doufám, že je to takhle jasnější, večer si to zkusím ještě jednou celé přečíst, teď bych měl ještě pracovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět