TD5 - řídící jednotka - oprava
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Tak si prosim termin na prerabku/prekladku, dik
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4204
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
bude, dokud nepouzijes pripadny navijak, na ten je tam potreba premostovaci odpojovacMadTom píše: A kromě konektorů přišlo i pěkné relé s kontakty na 150A trvalého proudu - myslím že bude dostatečné na připojení druhé baterky.
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
LOW - souhlasím, pokud ovšem obě baterie budou schopné dávat velké proudy (tj. budou "startovací"), pokud ta pomocná bateri bude určená pro cyklické použití (deep discharge), tak ta stejně velkej proud nemá ráda a ani ho nedá, takže tam to stačit bude. Koukal jsem na parametry solenoidů Albright a ty měly trvalý proud 100A, 180A po dobu nějakých snad minut a 300A po dobu cca půl minuty, takže o moc víc dimensované nejsou.
Pokud bych chtěl lepší solenoid, tak se dělá v Kroměříži - 12V/200A trvale - je určenej původně do tanku T72.
Pokud bych chtěl lepší solenoid, tak se dělá v Kroměříži - 12V/200A trvale - je určenej původně do tanku T72.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Tak mám nabídku na konektory pro řídící jednotku případně prodlužovací kabely - cena za konektor je cca 300Kč, to by ještě šlo, problém je jinde - dodací termín 15týdnů (dnes u elektronických spoučástek bohužel obvyklé) a minimální odběr buďto 100ks nebo 120ks (dle typu, bohužel i toto je normální).
Prolezl jsem sklady většiny velkých distributorů součástek po světě, se kterými mám dobré zkušenosti a bohužel nikdo nemá, takže menší monžství za větší cenu není sehnatelné.
Celková kalkulace by byla 1200Kč za sadu 4 konektorů (těla konektorů, piny k nim, těsnící gumy a zajišťovací plasty) * 100kusů a to je na mě trošku moc.
Pokud máte někdo nápad jak z toho ven, sem s ním. Jinak zbývá ustříhnout stávající konektory a kabely k nim nadstavit.
Ze 4 typů potřebných pro sestavení prodlužovacího kabelu, se mi od výrobce podařilo sehnat vzorek od 3 typů,a bohužel ani přes osobní kontakty se mi nepodařilo zajistit zbytek - výrobce ve skladu nemá a z toho plyne nutnost objednávky celé jedné výrobní šarže.
Prolezl jsem sklady většiny velkých distributorů součástek po světě, se kterými mám dobré zkušenosti a bohužel nikdo nemá, takže menší monžství za větší cenu není sehnatelné.
Celková kalkulace by byla 1200Kč za sadu 4 konektorů (těla konektorů, piny k nim, těsnící gumy a zajišťovací plasty) * 100kusů a to je na mě trošku moc.
Pokud máte někdo nápad jak z toho ven, sem s ním. Jinak zbývá ustříhnout stávající konektory a kabely k nim nadstavit.
Ze 4 typů potřebných pro sestavení prodlužovacího kabelu, se mi od výrobce podařilo sehnat vzorek od 3 typů,a bohužel ani přes osobní kontakty se mi nepodařilo zajistit zbytek - výrobce ve skladu nemá a z toho plyne nutnost objednávky celé jedné výrobní šarže.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Další info ke konektorům - ani další distributoři je nemají a od výrobce pouze v množství, které je neakceptovatelné - aspoň pro mě.
Mám jeden dotaz - kam se dá v D2 TD5 přemýstit rozumně řídící jednotka motoru? Sice se mi ji podařilo "zasunout" mezi karoserii a řádácá jednotku ACE, ale je to na milimetry a to není úplně ono. Máte někdo nějaké lepší řešení?
V rámci upgrade elektriky se chystám i na přesunutí ECU a tím uvolnění místa pro stolenoidy plánovaného navijáku.
Mám jeden dotaz - kam se dá v D2 TD5 přemýstit rozumně řídící jednotka motoru? Sice se mi ji podařilo "zasunout" mezi karoserii a řádácá jednotku ACE, ale je to na milimetry a to není úplně ono. Máte někdo nějaké lepší řešení?
V rámci upgrade elektriky se chystám i na přesunutí ECU a tím uvolnění místa pro stolenoidy plánovaného navijáku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
ja sice zatial presuvanie neplanujem, ale keby ano tak bud by som obetoval kastlik u spolujazdca, alebo nad nim vyhodil Airbag a pichol to rovno pod palubovku, prípadne spravit tam nejaky dekel pre rychly prístup.MadTom píše:Další info ke konektorům - ani další distributoři je nemají a od výrobce pouze v množství, které je neakceptovatelné - aspoň pro mě.
Mám jeden dotaz - kam se dá v D2 TD5 přemýstit rozumně řídící jednotka motoru? Sice se mi ji podařilo "zasunout" mezi karoserii a řádácá jednotku ACE, ale je to na milimetry a to není úplně ono. Máte někdo nějaké lepší řešení?
V rámci upgrade elektriky se chystám i na přesunutí ECU a tím uvolnění místa pro stolenoidy plánovaného navijáku.
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Vyhodit airbag nechci - má tak svoje opodstatnění. Kastlík u spolujezdce je docela praktickej, ale dal by se zmenšit a potom se tam řídící jednotka perfektně vleze - zkoušel jsem.
Chtěl jsem hlavně vědět, jestli už to někdo nemá vyřešené, ať to nemusím znovu vymíšlet. Zatím to vypadá na "úklid kabelů" a zasunutí jednotky meci jednotku ACE a karoserii, s tím, že tam nacpu nějaký molitan, ať se dá suvně zasunout a nedrncá tam.
Chtěl jsem hlavně vědět, jestli už to někdo nemá vyřešené, ať to nemusím znovu vymíšlet. Zatím to vypadá na "úklid kabelů" a zasunutí jednotky meci jednotku ACE a karoserii, s tím, že tam nacpu nějaký molitan, ať se dá suvně zasunout a nedrncá tam.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
hodis potom foto? ja to chcem riesit v zime...
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
U pravé nohy spolujezdce vedle kastlíku s motorového prostoru je tam velká gumová průchodka. Předěláno už tři roky bez problémů fonguje. MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
No ja nemam stresne okno, takze by som ju dal na plafon, problem je stale ten kabel a konektory co k tomu teba.....MadTom píše:Mám jeden dotaz - kam se dá v D2 TD5 přemýstit rozumně řídící jednotka motoru?
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
V Disco2 nemá cenu dávat jednotku moc vysoko - jsou tam ještě, další nad nohama spolujezdce, který už moc přemístit nejdou a jednotka airbagů u řadící páky.
Konektory definitivně vzdávám - 120 000Kč do nich doopravdy investovat nebudu a méně mi jich výrobce nevyrobí a skladem je nemá.
Doporučil bych (já to tak udělám) - konektor ustříhnout a dráty prodloužit, při té příležitosti je možné upravit kabelový svazek motoru tak, aby se pěkně vyrovnal a dráty neběhaly z jednoho konce motoru ke druhému a zpátky. Konektor by měl jít i s přidělaným kabelem protáhnout gumovou průchodkou mezi motorovým prostorem a místem nad nohama spolujezdce.
Chce to akorát zachovat průřezy vodičů, dobře letovat a použít smšťovací bužírky. Odhaduji ti na práci na odpoledne . když bude vše nachystané.
Konektory definitivně vzdávám - 120 000Kč do nich doopravdy investovat nebudu a méně mi jich výrobce nevyrobí a skladem je nemá.
Doporučil bych (já to tak udělám) - konektor ustříhnout a dráty prodloužit, při té příležitosti je možné upravit kabelový svazek motoru tak, aby se pěkně vyrovnal a dráty neběhaly z jednoho konce motoru ke druhému a zpátky. Konektor by měl jít i s přidělaným kabelem protáhnout gumovou průchodkou mezi motorovým prostorem a místem nad nohama spolujezdce.
Chce to akorát zachovat průřezy vodičů, dobře letovat a použít smšťovací bužírky. Odhaduji ti na práci na odpoledne . když bude vše nachystané.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Mne nejde ani tak o vysku ako skor o to, ze na plafone mam na to suche miesto s dobrym pristupom. Co sa tyka pretiahnutia kablov medzi motorom a kabinou, to nie je problem, je tam prechodka ako pise milos. Co sa tyka konektorov, alebo letovania, tak letovanie ma len jeden problem, ze to nie je jednoducho vratne do povodneho stavu v pripade, ze by so nefachcilo na 100%...MadTom píše:V Disco2 nemá cenu dávat jednotku moc vysoko - jsou tam ještě, další nad nohama spolujezdce, který už moc přemístit nejdou a jednotka airbagů u řadící páky.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
... preco nie ? Kable v Disko alebo Defe su krasne farebne oznacene. Ak sa to strihne na jednom mieste a nadpoji tak v pripade nezdaru to ide krasne spojit na povodnom mieste. Ako elektromechanik by som sa toho vobec nebal.jezbera ivan píše:Co sa tyka konektorov, alebo letovania, tak letovanie ma len jeden problem, ze to nie je jednoducho vratne do povodneho stavu v pripade, ze by so nefachcilo na 100%...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
On chtěl asi Ivan napsat, že už to bude přestřižené a letované. Já si taky myslím, že je to jedno a kabely mohou být dost dlouhé - viz Defender.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
No přemístnění je pěkná drbačka....Aby jsi neroztrhnul těsnící gumu je potřeba samotné patice rozložit na atomy tj. vyháčkovat jednotlivé piny Jelikož jsem neměl opravnou sadu na patice tak jsem to dělal takovým dlouhým špedlíkem..navíc po samotném přetažení patic jsem se k nim nejednou varcel páč tím špendlíkem jak lovíš ten jistící háček dojde k částečnému zborcení pinu a následným problémům s funkcí ECU...MIlošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Ještě se pokusím někde sehnat aspoň samostatné piny, když už nejsou celé konektory. Pak to nebude taková drbačka.
Jo a ty průchodky jsou tam dvě - ta větší není z fabriky využitá (u mě nebyla).
A než abych vytahoval piny z konektorů, tak to radši celé ustřihnu, označím, prodloužím a protáhnu z druhé strany.
Jo a ty průchodky jsou tam dvě - ta větší není z fabriky využitá (u mě nebyla).
A než abych vytahoval piny z konektorů, tak to radši celé ustřihnu, označím, prodloužím a protáhnu z druhé strany.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
milos: ale ked strihnes kable, tak to rovno prevlecies a az potom naletujes konce. ci takto to nejde?
ja som sa uz rozhodol obetovat cas kastliku;-)
ja som sa uz rozhodol obetovat cas kastliku;-)
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
co by sa stalo keby sa ten kabel len prestrihol a nadpojil bez rozoberania konektora? sice potom budu na kabli spoje dva, ale aspon zostanu povodne piny v konektore...
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Už si to přesně nepamatuji kolik je jich nutno přestřihnout, ale mám ten pocit, že jsem stříhal jen 7 vodičů (čím míň spojů tím méně problémů) tak proto....Miloš
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
-
- Příspěvky: 15256
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Ano, přesně tak je to myšlené - střihnout a vložit kus novýho drátu.
Akorát se musí dát pozor na pár věcí:
- nepřehodnit dráty
- dobře zaizolovat - smršťovací bužírky jsou mocná věc
- dobře zapájet - aby se to neuklepalo - mě se osvědčily zamačkávací dutinky na kabely do kterých ty dva dráty zmáčknu a potom to proletuju, nebo jako postaru - namotaná pružinka ze slabýho pocínovanýto drátu. Pájení natupo není v autě ideální.
- dobře to celé upevnit, aby se dráty někde neprodřely - osvědčila se plastová omotávka na kabely (je rozebiratelná, používá se k vyvazování kabelů třeba od počítačů a podobně, aby to vypadalo pěkně) - celý svazek se tím zpevní, dá se to namotat na hotový svazek a hlavně se dráty neklepou uvnitř, jako v "husím krku", tloušťka toho plastu je cca 2mm a na vipadá to jako spirála, kterou se svazek omotá.
Akorát se musí dát pozor na pár věcí:
- nepřehodnit dráty
- dobře zaizolovat - smršťovací bužírky jsou mocná věc
- dobře zapájet - aby se to neuklepalo - mě se osvědčily zamačkávací dutinky na kabely do kterých ty dva dráty zmáčknu a potom to proletuju, nebo jako postaru - namotaná pružinka ze slabýho pocínovanýto drátu. Pájení natupo není v autě ideální.
- dobře to celé upevnit, aby se dráty někde neprodřely - osvědčila se plastová omotávka na kabely (je rozebiratelná, používá se k vyvazování kabelů třeba od počítačů a podobně, aby to vypadalo pěkně) - celý svazek se tím zpevní, dá se to namotat na hotový svazek a hlavně se dráty neklepou uvnitř, jako v "husím krku", tloušťka toho plastu je cca 2mm a na vipadá to jako spirála, kterou se svazek omotá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo