Stránka 14 z 52

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

Napsal: 27 kvě 2014 10:24
od Hanys_a_Kaca
Třeba ramena mi zas až takovou starost nedělají, je na nich povrchová lištička, ale do hloubky to moc nejde a řekl bych, ž než prorezne rameno, tak to bude fakt dlouho trvat. Opiskovat a dvousložkovou barvu, to je moje vize, jak to udělám já, ale zkušenosti nemám.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

Napsal: 27 kvě 2014 10:39
od MadTom
Souhlasím, že pokud je to 1-2cm tlustej kus železa, tak nejspíš neurezne. Ale jdu na to z jiného pohledu - když už to budu rozdělávat a drát kartáčem od rzdi a následně natírat, tak ať to stojí ve výsledku za to. Nechat to takto připravené proběhnout navíc zinkem už je jenom malá práce navíc.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

Napsal: 27 kvě 2014 10:53
od habakuk
Ano, galvanický zinek je jen malá práce navíc, ale efekt nulový. Odolnost proti otěru a korozi je tristní. Pořádná barva udělá mnohem větší službu.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

Napsal: 27 kvě 2014 11:07
od MadTom
Na galvanický zinek by šla barva. A s tou odolností proti otěru bych si tak jistej nebyl. Podle mých zkušeností je porovnatelná s žárovým zinkem, akorát toho galvanického je tam slabší vrstva. On i ten zinek na vzduchu postupně ubývá, a tlustší vrstva vydrží déle, nehleděna to, že žárový zinek zateče i do mezer, kde po galvanickém zbydou pouze zbytky kyselin z lázně, co se nepodařily pořádně umýt.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

Napsal: 27 kvě 2014 11:47
od mr-tomas
Já jsem na jednom veteránu dal všechno pomědit, na to kadmium a navrch pořádnou barvu. A věřím tomu že mě to přežije. :grin:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

Napsal: 27 kvě 2014 11:56
od habakuk
Nemám zkušenosti s použitím na podvozku auta, ale děláme vodní turbíny kdy se na určité části používal galvanický zinek a nebylo to vůbec dobré za pár měsíců to bylo jak liška. Šrouby mají zinek dole po jednom dotažení co bylo žárově bylo výrazně lepší. Tedy předpokládám, že vrstva vydrží větší zatížení. Doplním jenom bylo použito na prvky které nemají přímí styk s vodou. Nátěr je prostě nutnost. Jak bylo psaný výše jedná se spíše o estetické hledisko než o akutní potřebu zabránit prorezivění ramen.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

Napsal: 27 kvě 2014 12:12
od MadTom
Tak s tím souhlasím. Mě to vysvětlovali tak, že zinek chrání to železo a barva chrání zinek. A celé to funguje i u menších škrábanců. Jinak jsem si nechal zinkovat držák na kanistr a k tomu takové prodloužené matky co jsem svařoval ze dvu různých matek a že by se to loupalo tak to určitě ne. Akorát z držáku se odírá barva - nedal jsem tam pořádnou žravou základovku, ale jenom obyčejnou a ta na tom prostě nedrží.
Měď a kadminum je dobré řešení, ale dnes docela problematické - teda to kadmium.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

Napsal: 27 kvě 2014 14:09
od mr-tomas
Kadmium dělají v Praze LOM, mají na to výjimku.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

Napsal: 27 kvě 2014 14:19
od MadTom
Tak u vojáků bych tomu docela věřil. Docela živě si pomatuju, jak jsem před pár rokama řežil niklování hliníkových věcí do radarů - dělá to Mesit v Uherském Hradišti a ti tehdy nestíhali. Nakonec jsem se dozvěděl, že nejspíš ještě někdo u vojáků, ale to je tak vše. Takže jsem si tehdy 2 měsíce počkal. A bude hůř.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

Napsal: 12 čer 2014 18:12
od MadTom
Tak po večerech pomalu pokračuji z ohýbání trubiček od klimatizace.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

Napsal: 13 čer 2014 18:05
od MadTom
A protože poskládat trubky od klimatizace je takové malé puzzle, tak jsem si to vyfotil.
http://ok2mtm.rajce.idnes.cz/2014_06_11 ... heater_box

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

Napsal: 06 črc 2014 18:19
od MadTom
V mezidobí jsem začal pomalu přemýšlet, kam nacpat veškerou elektroniku, co v autě je nebo bude potřeba. Narazil jsem na možnost podložit cubby box extra bednou pro elektroniku a tam šoupnout řídící jednotku motoru, pojistky a relátka co budou navíc. Docela se mi to jako idea líbí - jednotka bude výš, nad případnou hladinou a pod spolujezdce se bude dát namontovat jedna ze dvou plánovaných 105Ah baterek, a tím lépe rozložit váhu.
S elektronikou bych se chtěl dostat aspoň tak vysoko, jako je to v D2 - tam je nad nohama spolujezdce.
Bednu si asi budu muset udělat na míru. Jednak bych chtěl místo stávající páky ruční brzdy použít páku z RRC - nebude tak zavazet a furt koketuji s možností 3 sedačky vpředu - tak trošku spíš nouzové.

Jednu 105Ah baterku jsem s rezervou nacpal místo originální - chtělo to akorát delší lištu na upevnění. Dvě by se asi vešly, s malýma úprava, ale každá váží 30kg a to už je na jednu stranu auta hodně.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

Napsal: 07 črc 2014 16:19
od DanoDEF
MadTom píše:a pod spolujezdce se bude dát namontovat jedna ze dvou plánovaných 105Ah baterek, a tím lépe rozložit váhu.
... nezabudni, ze box pod spolujazdcom je na vysku nizsi ako box pod vodicom Tak aby ti baterka neiskrila o kryt. :mrgreen:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

Napsal: 07 črc 2014 16:51
od MadTom
Jo, tak nějak počítám s kompletní rozborkou obou boxů co jsou pod předníma i zadníma sedačkama a nějaká úprava je potom to nejmenší. Navíc baterky co mám nachystané jsou sice delší, ale zato o něco nižší, než to co tam bylo.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

Napsal: 07 črc 2014 23:11
od Hanys_a_Kaca
Nepodceňuj teplotu, zjisti jak se ti kde co ohřívá, a abys to uchladil (odvětral). Když defa celej den honíš někde v subtropech na redukci a teplota vzudchu koketuje s padesátkou, rozpálí se uplně všechno a převodovky topěj jaxvině, tak s tou řídící jednotkou opatrně, nacpat ji někam, kam se sotva vejde, možná nebude to nejšťastnější. Jsem byl docela rád, že si v klidu topila v te velke prazdne krabici pod spolujezdcem... Tou dobou styk holé ruky s plechem pod cubby boxem znamenal popálení prstů.
Ale zas jsou lidi, co maj v převodovkách volej a těm se to možná hřeje míň, ale teplo je svině - jak ho někam zavřeš, nezná bratra a řj je přecejen celkem základ pohybu.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

Napsal: 08 črc 2014 08:33
od DanoDEF
Hanys_a_Kaca píše: Ale zas jsou lidi, co maj v převodovkách volej a těm se to možná hřeje míň, ale teplo je svině - jak ho někam zavřeš, nezná bratra a řj je přecejen celkem základ pohybu.
... neboj hreje rovnako jak svina a nemusis byt ani v subtropoch staci niekolko sto km cesta.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

Napsal: 08 črc 2014 13:07
od Kangaroo
DanoDEF píše:
MadTom píše:a pod spolujezdce se bude dát namontovat jedna ze dvou plánovaných 105Ah baterek, a tím lépe rozložit váhu.
... nezabudni, ze box pod spolujazdcom je na vysku nizsi ako box pod vodicom Tak aby ti baterka neiskrila o kryt. :mrgreen:
Máš pravdu, já to řešil jeho zvětšením (prohloubením) nejprve z obyčejného později z nerez plechu. Mám dvě žluté optimy 75 AH pod každou sedačkou jednu.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

Napsal: 02 zář 2014 09:31
od MadTom
Tak pomalu začínám auto používat na to na co bylo určeno - malý náklaďák, v rámci přípravy na stavbu garáže. O víkendu to byl odvoz trošky kamení, co zbyla po předchozích nájemnících - měli z toho skalku. Akorát když se při nakkládání začalo zadní čelo pomalu opírat o zem, tak jsem pojal podezření, že ty šutry jsou trošku těžší, když jsou pohromadě. Ale stačilo dofouknout kola a přestalo to tahat zástěrky po zemi.
A příjemné překvapení - auto po vyložejí jede velice dobře, a nejsou tam ani problémy při rozjedu jako u D2. Prostě to má správné zpřevodování pro danou velikost kol. Takže si čím dál víc myslím, že kombinace větších kole (255/85/R16), pomalejších převodů do diferáků a overdrive bude dobře použitelná. Né že by D2 nejelo, ale s naloženým autem a většíma kolama to prostě není při rozjedech ono.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

Napsal: 02 zář 2014 10:25
od Hanys_a_Kaca
Mi tak připadá, že nakonec každý objeví, že ta velikost kol a převodů je tak nějak nejlíp navržená už v základu :P Disko jede nejlíp s těma kolama, co na něj patří a def - kupodivu taky.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

Napsal: 02 zář 2014 10:45
od MadTom
Ano s tím souhlasím. Na druhou stranu, u D2 změna z 235/70/R16 na 235/85/R16 je mimo silnici hodně poznat. Akorát to chce ještě zpomalit diferenciály stejným poměrem, aby se to dostalo tam, kam to patří.