Stránka 12 z 24
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 12 úno 2011 07:52
od Acon
MadTom píše:Proč by měl vadný drát znamenat výměnu čidla? Já jsem ho normálně opravil a i přesto, že jsem neměl ten ideální materiál, tak je to víc než rok a pohoda.
To akože si odstrihol drôty a naletovali iné? Som tu na fóre niekde čítal, že ak sa netrafí odpor tých drôtov, tak to robí problémy... No v každom prípade ak ho vymením, tak ho nevyhodím a skúsim ho zrepasovať do rezervy.
S tou nerezovou skrutkou sa mi to nezdá. Je hrdzavá ako cigánsky žiguli. No možno je len na povrchu od náboja.
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 12 úno 2011 08:59
od MadTom
No, přesněji řečeno jsem našel kde je to zlomené, rozstříhnul a vletoval tam kus nového drátu. Pokud zachováš přibližně průřez, tak na odporu vodičů to nikdo nepozná, to není podstatné. Podstatné je, aby nové i staré dráty byly stejně zkroucené - to má velký vliv na odolnost proti rušení. A hlavně to dobře zaizolovat - já jsem použil smršťovací bužírku na každý drát a potom druhou na celý kabel, kterou jsem před smrštění naplnil silikonovým tmelem vhodným na elektroniku (není kyselý a nežere dráty). Bužírka s lepidlem se nedala použít, protože po smrštění to není ohebné. A ohebné to musí zůstat.
Pokud si nejsi jistej s tím šroubem, tak vyčistit a polýt nějakým uvolňovačem - pomůže i WDčko - předem.¨
Vlastní čidlo je v náboji těsněno Okroužkem, tak pozor na něj.
Až budeš mít čidlo venku, tak zkontroluj tou dírou po něm zubatej kroužek, ze kterého snímá - neměl by být rezavej nebo poškozenej, pouze zapatlanej od vazelíny.
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 12 úno 2011 13:48
od Acon
Dík. Budem na to myslieť. A s tým káblom uvidím. Neviem si predstaviť ako zistím, kde je nalomený, pretože väčšinou funguje, len po jazde terénom ak dôjde k veľkým vykríženia, tak sa rozsvieti kontrolka.
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 12 úno 2011 15:42
od MadTom
To zjišťování zlomeného kabelu je docela jednoduché - měříš mu odpor - to čidlo má normálně tuším 1000Ohmů a pokud bude zlomenej kabel, tak tam bude odpor podstatně větší, až k nekonečnu.
Toť teorie a praxe je taková, že vezmeš nějaký rychlý indikátor - digitální multimetry jsou většinou nahoby, protože jsou pomalé, a připojíš ho k čidlu místo řídící jednotky. Já používám jednoduchou zkoušečku, která mění tón v závislosti na odporu - dají se tím poznat i chrastící konektory a podobně. Dál začneš ten kabel od čidla pořádně ohýbat - hodně na tvrdo a pokud se někde přeruší, našel jsi chybu.
Pokud se ti to nepodaří, tak znovu, ale už s čidlem vyndaným z auta - k drátům je lepší přístup. A to je vše.
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 12 úno 2011 16:49
od masar
MadTom píše:To zjišťování zlomeného kabelu je docela jednoduché - měříš mu odpor - to čidlo má normálně tuším 1000Ohmů a pokud bude zlomenej kabel, tak tam bude odpor podstatně větší, až k nekonečnu.
Asi to není tak docela pravda

když jsme koupili nové čidlo, tak jsem ho měřil a mělo 870Ohm a ostatní na autě co byly v pořádku měly 1000Ohm (to rozbitý mělo sice taky 1000Ohm, ale zase na rozdíl od ostatních ukazovalo o polovinu nižší napětí při roztočení kola). Zapojily jsme to nový, Three Amigos po pár kilometrech zhasli a vše funguje. Starý čidlo se teď válí v šuplíku, protože jsem nebyl schopnej sehnat žádný lepší zařízení pro měření toho odporu kromě multimetru a nenašel jsem tedy ten zlomenej drát.
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 12 úno 2011 16:54
od Acon
Tiež mám len multimeter. A s mojim vzdelaním, ktoré má k elektrike blízko asi ako čert ku královstvu nebeskému, tak to s tým meraním vidím čierne. Kým bola el. na autách obmedzená na + a - tak som si všetko robil sám, no teraz keď už ani to + nie je čo bývalo...
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 12 úno 2011 17:37
od MadTom
870 nebo 1000Ohmů je jedno, u toho čidla se nehraje na odpor. To čidlo jsou dva dráty z řídící jednotky a na konci je v tom kovovém válečku cívka, namotaná slaboučkým drátem a zalitá nějakým sajrajtem aby byla mechanicky odolná. Jak se před ní otáčí to zubaté zmagnetované kolo v náboji, tak to v té cívce vyrábí (= indukuje) napětí stejně, jako se to dělá v alternátoru. A to napětí potom měří řídící jednotla SLABS.
Jak jsem psal dřív - většina závad budou zlomené dráty - jsou jednak trochu blbě udělané - gumové průchodky mají na jedné straně ostrou hranu a jednak mechanicky velmi zranitelné. Dál do bude kulatý konektor - je sice vodotěsný, ale i tak může zaoxidovat - proto u nových čidel už není a drát se vede v kuse až do řídící jednotky - toto vše je jednoduše opravitelné.
Dál bych to typl na poškození vlastní snímací cívečky - drát na ní bude silnej jako vlas, takže při nekvalitním výrobku se může uklepat. Nebo se spíš poškodí izolace jednotlivých závitů mezi sebou a udělá se tam částečný (tzv. mezizávitový) zkrat a potom to bude dávat menší napětí.
Zbývá mechanické poškození čidla, nebo snímacího kroužku, jejich špatná vzdálenost, vůle na ložiscích náboje a tím zase špatná vzdálenost.
A ještě se může poškodit (i částečně) vstup řídící jednotky. A protože napětí z čidla je malé, nejsou tam moc rezervy na nepřesnosti.
S tím souvisí i případné rušení zvnějšku, od ostatních elektických věcí v autě - tady bych to ale tipoval spíš na nějaké další poškození. V normálním stavu by to dělat nemělo.
Doufám že je popis vyčerpávající. Pokud má někdo ještě další poznatky - prosím sem s nimi.
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 12 úno 2011 18:11
od masar
MadTom píše:870 nebo 1000Ohmů je jedno, u toho čidla se nehraje na odpor. To čidlo jsou dva dráty z řídící jednotky a na konci je v tom kovovém válečku cívka, namotaná slaboučkým drátem a zalitá nějakým sajrajtem aby byla mechanicky odolná. Jak se před ní otáčí to zubaté zmagnetované kolo v náboji, tak to v té cívce vyrábí (= indukuje) napětí stejně, jako se to dělá v alternátoru. A to napětí potom měří řídící jednotla SLABS.
Jak jsem psal dřív - většina závad budou zlomené dráty - jsou jednak trochu blbě udělané - gumové průchodky mají na jedné straně ostrou hranu a jednak mechanicky velmi zranitelné. Dál do bude kulatý konektor - je sice vodotěsný, ale i tak může zaoxidovat - proto u nových čidel už není a drát se vede v kuse až do řídící jednotky - toto vše je jednoduše opravitelné.
Dál bych to typl na poškození vlastní snímací cívečky - drát na ní bude silnej jako vlas, takže při nekvalitním výrobku se může uklepat. Nebo se spíš poškodí izolace jednotlivých závitů mezi sebou a udělá se tam částečný (tzv. mezizávitový) zkrat a potom to bude dávat menší napětí.
Zbývá mechanické poškození čidla, nebo snímacího kroužku, jejich špatná vzdálenost, vůle na ložiscích náboje a tím zase špatná vzdálenost.
A ještě se může poškodit (i částečně) vstup řídící jednotky. A protože napětí z čidla je malé, nejsou tam moc rezervy na nepřesnosti.
S tím souvisí i případné rušení zvnějšku, od ostatních elektických věcí v autě - tady bych to ale tipoval spíš na nějaké další poškození. V normálním stavu by to dělat nemělo.
Doufám že je popis vyčerpávající. Pokud má někdo ještě další poznatky - prosím sem s nimi.
O stránku dřív jsi psal, že by jsi porouchaná čidla chtěl, tak ti ho můžu poslat, ale je bez konektoru (předchozí majitel to měl přidělaný v čokoládě) - pokud máš teda zájem?
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 12 úno 2011 20:17
od MadTom
Dneska jsem jedno vzfasoval od Miloše - v týdnu provedu yjištění stavu a dám vědět. Případně i s fotkama opravy. Myslím, že se to bude hodit více lidem. Každopádně děkuju za nabídku, možná na ni dojde.
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 13 úno 2011 11:23
od eliott
MadTom píše: tak jsem prostě ten kulatej konektor trošku splácnul kleštěma a on potom prolezl. Akorát před zpětným zapojením to bylo potřeba porovnat kontakty.
Barbare

Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 13 úno 2011 11:51
od MadTom

No ono to bylo rychlé a účinné a dělal jsem to na ulici před garáží. Stačilo ho potom splácnout zpátky do kulata. Akorát to bylo celé dělané v létě, takže bylo teplo.
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 13 úno 2011 13:52
od PavelU
Jako každý mechanik používá velké kladivo, tak elektrikář kleště...

Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 18 úno 2011 21:30
od A.Joe
Zdar, pošilhávám po Disku tak 2003, jsem z Brna a chtěl bych tam mít manualní uzávěrku samosvoru, nevíte jestli je v Brně a okolí servis, spíš neautorizovaný, kde mi mě to udělali?
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 18 úno 2011 21:39
od Acon
A.Joe píše: a chtěl bych tam mít manualní uzávěrku samosvoru..

Chceš samosvor, alebo manuálnu uzávierku, resp. jednoducho zadnú uzávierku?
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 19 úno 2011 10:01
od A.Joe
manuální, vyvedenou do kabiny. Ale myslel jsem, že jde o mezinápravový diferák LSD. Vůbec se v tom nevyznám, tak ně prosím poraďte.
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 19 úno 2011 11:38
od Acon
ak si prečítal celé vlákno, dočítal si sa, že napr. u tumicha sa dá kúpiť páčka s ovládaním na CDL. Tu je potom postup ako sa to ovládanie montuje. Dôležité je, aby si mal prevodovku s výstupom (v tom odkaze to je) z prevodovky.
http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Potom ešte existujú úzávierky pred. a zad. diferákov no je to o peniazoch. Účinná a lacnejšia alternatíva je samosvor, ktorý má tu na fóre samostatné vlákno. Daj si do vyhladávania (vpravo hore) True Track alebo si pozri toto
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... True+Track" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 19 úno 2011 18:28
od A.Joe
Díky moc, nějak tak jsem to myslel, snad koupím dobře.
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 19 úno 2011 20:42
od papavel.k
zdravím

....a nebo tento návod co jsem dostal k objednávce u Tumicha
dělal jsem to přesně podle návodu a šlo to bez problémů...jen jsem neměl asistenci

...
http://www.youtube.com/watch?v=H92ea_clC6U" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 19 úno 2011 22:32
od Benjamin
papavel.k píše:zdravím

....a nebo tento návod co jsem dostal k objednávce u Tumicha
dělal jsem to přesně podle návodu a šlo to bez problémů...jen jsem neměl asistenci

...
http://www.youtube.com/watch?v=H92ea_clC6U" onclick="window.open(this.href);return false;
Ahoj, montoval jsem ho minulý týden, vše je snad ok, jedino co, tak mám pocit, že je tam pod autem ten bowden trochu narvany, nemáš náhodou foto zespoda kudy si ho protahoval? Blbě jsem tam viděl, když jsem to dělal a ted premýšlím, esi sem ho nemel protáhnout nekudy lépe v tom tunelu mezi rámem a převodovkou....esi teda zas neřeším kraviny no

Re: Uzavierky na Disco II
Napsal: 20 úno 2011 16:36
od papavel.k
...foto nemám..sice v jednu chvíli jsem pod tím ležel, ale vzhledem k tomu, že jsem tam sotva viděl a nemohl se napít kafe

, jsem přesně podle návodu rozebral tunel a vše dělal horem...na ten bowden tam sice moc místa není, ale žádná trgédie..pokud jsi ho tam dostal a funguje tak bude vše v pořádku, ono není moc možností jak to namontovat špatně
