Stránka 2 z 2

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 03 dub 2020 11:54
od Kokesek
bassman píše:Díky moc za schéma a za tipy - určitě se hodí ;-) Jinak kromě baterky jsou i žhavičky nové. Nechtělo mi to v mrazech totiž startovat, tak jsem dal nový žhavičky, čidlo teploty chladiva, podávací palivové čerpadlo a nakonec se ukázalo, že to bylo levým railem, resp. čidlem na railu - ten šel celý nový i s čidlem a vyřešilo se to.

EGRy jsem měnil, protože mi za studena občas nechytli všechny válce a diag mi na ně ukázala. Řešil jsem to tady:
viewtopic.php?f=6&t=40321

No a po najetém tisíci po výměně EGRů najednou nouzák, kterýho se nemůžu zbavit - viz obrázek. Takže doufám, že to bude opravdu jen vadnej EGR (dostal jsem tip, že to bude tím) a nic jinýho.
A EGR-1 znamená pravá strana? Pokud má zem taženou přímo z ECU, mohlo by to vysvětlovat, proč mi diag vyhazuje i chybu ECU...?

.
Cim to ctes?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 03 dub 2020 12:10
od bassman
Kokesek píše: 03 dub 2020 11:54
bassman píše:Díky moc za schéma a za tipy - určitě se hodí ;-) Jinak kromě baterky jsou i žhavičky nové. Nechtělo mi to v mrazech totiž startovat, tak jsem dal nový žhavičky, čidlo teploty chladiva, podávací palivové čerpadlo a nakonec se ukázalo, že to bylo levým railem, resp. čidlem na railu - ten šel celý nový i s čidlem a vyřešilo se to.

EGRy jsem měnil, protože mi za studena občas nechytli všechny válce a diag mi na ně ukázala. Řešil jsem to tady:
viewtopic.php?f=6&t=40321

No a po najetém tisíci po výměně EGRů najednou nouzák, kterýho se nemůžu zbavit - viz obrázek. Takže doufám, že to bude opravdu jen vadnej EGR (dostal jsem tip, že to bude tím) a nic jinýho.
A EGR-1 znamená pravá strana? Pokud má zem taženou přímo z ECU, mohlo by to vysvětlovat, proč mi diag vyhazuje i chybu ECU...?

.
Cim to ctes?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Čtu to jen obyčejnou malou WiFi diagnostikou Sixtol za tři stovky a appkou CAR SCANNER. Nejsem žádnej odborník, stačí mi, že vidím živý data a že mi to ukáže a smaže chyby.

EGR kalibrácia

Napsal: 03 dub 2020 12:11
od Kokesek
Precti to necim pro lr urcenym. Jestli to bude stejne. Disco tri sice podporuje obd standart ale..... uz to nejakou dobu delam a to by ses kolikrat zasmal.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 03 dub 2020 19:40
od Tazik1992
bassman píše: 03 dub 2020 11:28 A EGR-1 znamená pravá strana? Pokud má zem taženou přímo z ECU, mohlo by to vysvětlovat, proč mi diag vyhazuje i chybu ECU...?
To nevím. Bohužel nemám k Disco4 důležitou část dokumentace "Electric Library", kde se dají najít umístění a zapojení konektorů , dle kterých by so to mohlo identifikovat.
Kdybys mezi těma chybama (včetně tý U3003) neměl tu s EGR, tak bych se stočil ke kontrole napájení od plus pólu baterky do hlavní skříňky v motorovém prostoru, jestli tam není něco volného nebo se tam třeba nedostala vlhkost a něco nezoxidovalo. Kontrola kostry samozřejmě taky. Ale ty tam máš tu obecnou chybu P0489, to bych zkusil změřit napětí na kabelu kde je "plus" pro oba ERGy - vývod VA1_F. Možná kdyby byl nějaký EGR ve zkratu, tak by to mohlo zahýbat s napájením ŘJ.

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 03 dub 2020 20:16
od Kokesek
Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 03 dub 2020 23:49
od bassman
Jinak když jsem posledně odmazával ty chyby, o kterých jsem mluvil (ECM, TCM, EGR), při dalším hupnutí do nouzáku mi ještě diagnostika vysypala asi milión "Céček" - C10F0, C10C4, C1060, C005B, C105B, C005A nebo B2BC4. Připadalo mi, že se to uplně zbláznilo :shake

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 04 dub 2020 12:33
od Tazik1992
To sou ňáký hodně specifický LR (možná Disco4) chyby. Ale jestli souvisí s elektrikou, tak o to víc bych zkontroloval to základní napájení - kabeláž, svorky, konektory k pojistkovým skříňkám. A kostření.

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 09 dub 2020 23:22
od bassman
Potvrzeno: Z výroby byl vadný EGR ventil značky Magneti Marelli. Vyměněno za značku Esen SKV (která je cca o dvě stovky dražší). Uvidíme, jak tuto levnou značku prověří čas. Všem děkuju za názory, rady a tipy!

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 10 dub 2020 08:10
od adam24
Ja teda pridám moju skúsenosť alebo teda ukončím toto téma ktore som vytváral: cize ja som mal pôvodný orig. Egr ventil zly, no ked sa namontoval novy bola potrebná kalibrácia+ musel byt prehratý softvér na koľko bola chyba niekde v el. Snad niekomu pomozem...

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 10 dub 2020 10:13
od Tazik1992
Tak hlavně, že jste to oba úspěšně vyřešili. Ťuk, ťuk, ťuk :grin: Tohle bude poučné vlákno!
Většina výrobců se snaží, aby jejich výrobky byly pokud možno funkčí, ale v M.M. jak je vidět vyznávají jinou strategii...
Jestli ty EGRy od nich nejsou jen atrapy do dětských autíček :grin:

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 10 dub 2020 10:34
od Kokesek
A vcem je problem na MM? Potenciometr nebo motorek a mechanika ventilu?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 15 dub 2020 21:17
od bassman
Kokesek píše: 10 dub 2020 10:34 A vcem je problem na MM? Potenciometr nebo motorek a mechanika ventilu?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mechanik samotný ventil po demontáži už příliš nezkoumal, ale na můj Tvůj dotaz odpověděl, že s největší pravděpodobností byl špatný potenciometr.

Re: EGR kalibrácia

Napsal: 15 dub 2020 21:19
od bassman
adam24 píše: 10 dub 2020 08:10 Ja teda pridám moju skúsenosť alebo teda ukončím toto téma ktore som vytváral: cize ja som mal pôvodný orig. Egr ventil zly, no ked sa namontoval novy bola potrebná kalibrácia+ musel byt prehratý softvér na koľko bola chyba niekde v el. Snad niekomu pomozem...
Za mě (Disco 4) - po výměně EGR není třeba kalibrace ani adaptace či nějaké přehrávání softwaru. Namontoval se nový a jede se.