Stránka 2 z 2
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Napsal: 25 zář 2025 22:41
od TomikV
Kubečka81 píše: 25 zář 2025 21:11
Ahoj, doporučil bych postup:
1. Zkontroluj mechanicky páčku čidla (není ohnutá, správná poloha, volný pohyb).
2. Změř kabeláž – signál, napájení, kostra, včetně zatížení. Hýbej svazkem v podběhu, jestli chyba naskočí.
3. Udělej kalibraci přes diagnostiku (výšky všech rohů).
4. Pokud i tak chyba, otestuj ventilblok (přetěsnění stojí pár stovek-prodávají na to sadu gumiček/těsnění, nebo nový ventilblok).
5. Kdyby pořád nic, pak až sahat na ECU EAS (ale to je až poslední).
1. Zkontroluj mechanicky páčku čidla (není ohnutá, správná poloha, volný pohyb). no vzhledem k tomu, že je to nějaký plast či co, tak ohnutá není, volně se hýbe a správná poloha, předpokládám, že jinak to ani nejde.
2. Změř kabeláž – signál, napájení, kostra, včetně zatížení. Hýbej svazkem v podběhu, jestli chyba naskočí. to proběhne o víkendu
3. Udělej kalibraci přes diagnostiku (výšky všech rohů). to bych rád, ale nemám diagnostiku a když jsem se na to ptal ve Smečně servis Šíma, tak říkal, že se to nedělá mimochodem, nešlo by to s
DELPHI?
4. Pokud i tak chyba, otestuj ventilblok (přetěsnění stojí pár stovek-prodávají na to sadu gumiček/těsnění, nebo nový ventilblok).
5. Kdyby pořád nic, pak až sahat na ECU EAS (ale to je až poslední). tak daleko se doufám nedostaneme ...
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Napsal: 26 zář 2025 09:14
od Josef-Z (Jugin)
TomikV píše: 25 zář 2025 22:27
Josef-Z (Jugin) píše: 25 zář 2025 20:08
A od jakého výrobce máš to čidlo?
Zdravím,
mám otázku, protože mě zlobí L přední strana a podle kódu
C1A68 dál C1A03 a C1A07 vím že jde o čidlo, přičemž po víměně čidla to cca rok fungovalo anyní se závada vrátila, znovu jsem koupil čidlo, nicméně, vyměnil i zástrčku, nicméně stále při rychlosti cca 80 km/h se vypustí vzduch a pomůže pouze restart, co mi ještě doporučíte,
nežli rozeberu púl auta.
Předem děkuji za konstruktivní rady.
Netuším, koupeno v Uhřiněvsi LR
[/quote]
Jestli to není originál LR, tak je možná problém pořád v čidle..
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Napsal: 26 zář 2025 20:05
od Kubečka81
Ještě jednou ahoj,
Delphi bohužel neumí kalibraci rohů ….chce to mít aspoň icarsoft …zkus to aspoň proměřit a uvidíš…..jestli je to čidlo z Uhříněvsi (british automotive) tak bude fungovat

Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Napsal: 28 zář 2025 11:05
od TomikV
Kubečka81 píše: 26 zář 2025 20:05
Ještě jednou ahoj,
Delphi bohužel neumí kalibraci rohů ….chce to mít aspoň icarsoft …zkus to aspoň proměřit a uvidíš…..jestli je to čidlo z Uhříněvsi (british automotive) tak bude fungovat
Dá se nějak otestovat to čidlo?,
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Napsal: 28 zář 2025 21:07
od Kubečka81
Hele nikdy jsem to nedělal, ale myslím si, že by to mělo jít multimetrem …..odpojil bych to čidlo na jednom z prostředních pinů bych měřil napětí proti kostře - při zapnutém klíčku, no a když budeš čidlem rukou hýbat, mělo by napětí plynule stoupat a klesat…..když to bude skákat nebo neukazovat tak je vadné….ale nikdy jsem to v reálu nedělal
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Napsal: 29 zář 2025 00:08
od TomikV
tak a mám asi problém, dnes jsem asi 4 hodiny řešil a nevyřešil ....
Takže čidlo má:
Pin 1 = Signál → vede do ECU (napětí se mění 0,5–4,5 V podle výšky).
Pin 4 = Zem (GND) → kostra vozu.
Pin 5 = +5 V referenční napájení → stabilních 5 V z ECU.
Přičemž jak asi měřit:
Mezi Pin 5 (+5 V) a Pin 4 (GND) → naměřeno ~5 V (stálé).
Mezi Pin 1 (Signál) a Pin 4 (GND) → je proměnné napětí podle pohybu ramínka senzoru (cca 0,5 až 4,5 V).
Mezi Pin 4 (GND) a kostrou vozu → je 0 Ω (spojené).
Abych eliminoval chybu čidla, tak jsem dal nové čidlo. Chyba nezmizela.
A jak se vlastně chyba projevuje? No asi takto:
Při jízdě do 70 km/h na 99% se nic nestane auto normálně jede i když už se stalo, ž i při cca 60 km/h se podvozek poroučel ....
Vždy pomůže restart (vypnutí zapalování a znovu nastartování)
A pak je to již záhada, někdy to padne hned jak se přehoupne rychlost přes 80 km/h, někdy to vydrží y vyšší rychlost, ale vždy se opakuje to samé, kdy se vypne podvozek a vyfoukne. Vždy pomůže restart.
Sama osobě je pak jízda po dálnici, kdy při vyšší rychlosti se podvozek vypne, ale stačí nepovolit a cca do 30 sec. se to samo resetne a pak již drží do zastavení, otestováno několikrát.
Napadá někoho, jak pokračovat dál??
čidlo je OK
kabeláž se zdá rovněž OK
Další co řeším v důsledku sledování:
nějaká možná spojitost s kompresorem? Ten normálně běží (fouká)
Nesliším nikde slyšitelný únik vzduchu
Když auto dofouknu do max tak jej tak určitě i za dva dny najdu ....
Jediné co nevím, ja dlouho trvá (v secundách), nežli se dofoukne z úpně vypuštěné polohy do úplně nejvyšší polohy To se mi zdálo docela dlouhé, ale možná se mi to jen zdá, několikrát se mi zobrazila hláška že je to v procesu, ale nevím jestli to má nějakáý vliv namůj problém ...
Takže, má někdo nějaký nápad?
Diagnostiku nemám a jediné co dokážu sehnat je DELPHInu
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Napsal: 29 zář 2025 00:13
od TomikV
Kubečka81 píše: 25 zář 2025 21:11
Ahoj, doporučil bych postup:
3. Udělej kalibraci přes diagnostiku (výšky všech rohů).
4. Pokud i tak chyba, otestuj ventilblok (přetěsnění stojí pár stovek-prodávají na to sadu gumiček/těsnění, nebo nový ventilblok).
5. Kdyby pořád nic, pak až sahat na ECU EAS (ale to je až poslední).
řeším: bod 4. Pokud i tak chyba, otestuj ventilblok (přetěsnění stojí pár stovek-prodávají na to sadu gumiček/těsnění, nebo nový ventilblok). Jak jej mám otestovat ...
a bod 3. Udělej kalibraci přes diagnostiku (výšky všech rohů). ... takto doposud neumím nemám k tomu diagnostiku ....
Neznáte někdo někoho v okolí Berouna či Rakovníka ....
Re: Discovery 3/4 vzduchový podvozek
Napsal: 29 zář 2025 14:31
od Kubečka81
1. Napájení a kostry EAS ECU
Všechny konektory k jednotce pod sedačkou řidiče – jestli není oxidace.
Pokud vypadne napájení senzoru jen na zlomek vteřiny, ECU to bere jako implausible signál (to vypustí ten podvozek) a při resetu se to znovu nafoukne…
2. Ventilbloky (přední, zadní, centrální)
Pokud jeden roh reaguje pomaleji, ECU to může vyhodnotit jako chybu senzoru.
Časté je přidřené nebo netěsné sedlo ventilu → pomalé dorovnání.
3. Kompresor
Pokud jede dlouho, může se přehřívat a ECU pak omezí funkci (ale to mi moc nesedí na tu jízdu…)
Orientačně: z úplně vyfouknutého auta do nejvyšší polohy by měl kompresor zvládnout cca 2–3 minuty. Pokud to trvá výrazně déle, kompresor už nestíhá.
Hele, zkontroluj ty konektory jestli to tam nemáš zoxidovaný (na to bych vsadil) pak bych šel po těch blocích…..ale chtělo by to určitě tu diagnostiku ….