Stránka 2 z 4
Napsal: 19 úno 2008 10:15
od 1960SeriesII
OC píše:kryten píše:No ani nevím jak to bylo před válkou ve zbytku Evropy
Kdo znalý poradí?
Žábožrouti samozřejmě přišli právě s pravou stranou, co od nich také čekat jiného?
Tady je to podrobně.
To je super věc, díky. A jak jsem na netu zjistil, existuje o tom spousta článků (další ještě podrobnější je např.
tady). Vůbec jsem netušil, že to má všechno tak hluboké kořeny, natož to, že když jsme se spolu s Maďarskem nuceně přesouvali na opačnou stranu silnice, byli jsme jedna z posledních zemí kontinentální Evropy, která ještě s Anglií držela basu...
Napsal: 19 úno 2008 10:23
od Gobey
1960SeriesII píše:.....byli jsme jedna z posledních zemí kontinentální Evropy, která ještě s Anglií držela basu...
a to je další důvod
Mám vždycky hroznou radost, když se mi podaří najít (nebo někdo mi ho najde či řekne

) vysvětlení obyčejných věcí, které má hluboké kořeny do minulosti. Málokdo si uvědomuje proč je pátek 13, z čeho vzniklo V na prstech pro victory, proč se jezdí vlevo nebo v pravo, jak vzniklo slovo jeep a spoustu dalších. Některé ty historky jsou pravdivé, některé asi ne, ale i tak vždycky potěší.
H.
PS: mimochodem velice vtipný je etimologický původ slova piča

Napsal: 19 úno 2008 12:18
od 1960SeriesII
Ještě jsem se v ničem takovém nesvezl - jaké to je, řídit
(edit: chtěl jsem napsat "řadit") levou rukou? Pedály jsou stejně, to asi takový rozdíl není, ale mám takový pocit, že v začátcích bych nevěděl co s rukama
Ale to by určitě přešlo, myslím, že tohle fórum pokud jde o převýchovu myšlení na pravostranné řízení úplně nepohořelo, já si na tu myšlenku už zvykl

Napsal: 19 úno 2008 12:32
od DanielDesign
1960SeriesII píše:Ještě jsem se v ničem takovém nesvezl - jaké to je, řídit levou rukou? Pedály jsou stejně, to asi takový rozdíl není, ale mám takový pocit, že v začátcích bych nevěděl co s rukama
Ale to by určitě přešlo, myslím, že tohle fórum pokud jde o převýchovu myšlení na pravostranné řízení úplně nepohořelo, já si na tu myšlenku už zvykl

Aj pedály sú inak.

Plyn na ľavej...

Napsal: 19 úno 2008 12:40
od 1960SeriesII
DanielDesign píše:1960SeriesII píše:Ještě jsem se v ničem takovém nesvezl - jaké to je, řídit levou rukou? Pedály jsou stejně, to asi takový rozdíl není, ale mám takový pocit, že v začátcích bych nevěděl co s rukama
Ale to by určitě přešlo, myslím, že tohle fórum pokud jde o převýchovu myšlení na pravostranné řízení úplně nepohořelo, já si na tu myšlenku už zvykl

Aj pedály sú inak.

Plyn na ľavej...

Ale houby, víš o tom kulový, tak do toho nekecej. Chytrej jsi jak rádio, ale LR jsi viděl poprvé tady na fóru

Napsal: 19 úno 2008 12:41
od Sam
1960SeriesII píše: .... jaké to je, řídit levou rukou? Pedály jsou stejně, to asi takový rozdíl není.....
Pokuď řeknu své pocity, tak pak v zásadě pouze nezvyk řadit levou, nutný dostatečný odstup při začátku předjíždění a odřený pravý kotník od kaslíku ve dveřích. Jinak kupodivu poprvé mi nejvíc vadilo zvedat oči do zpětného zrcátka doleva nahoru...

Napsal: 19 úno 2008 12:42
od 1960SeriesII
Sam píše:Jinak kupodivu poprvé mi nejvíc vadilo zvedat oči do zpětného zrcátka doleva nahoru...

No vidíš, to mě ani nenapadlo - ale koneckonců na co zrcátka, když jedu dopředu

Napsal: 19 úno 2008 12:49
od Gobey
jestli už chvilku jezdíš, tak s ovládáním auta (šaltrpáky) nebudeš mít problém.
Nejvtipnější mi přišlo ovládání stěračů a blinkrů. Setkal jsem se s těmito variantami:
1. LHD, tj. blinkr vlevo, stěrače vpravo
2. RHD, ale blinkr a stěrače jako u nás, tj. blinkr vlevo, stěrače vpravo
3. RHD, ale vše zrcadlově, tj. stěrače vlevo, blinkr vpravo
To pak pravidelně na křižovatce stěrače stírají a za deště vidíš hovno
Další poznatek je, že mám pravidelně pocit, že mi ukradli ruční brzdu, než jí u levé ruky najdu. Ale to jen v civilech, u LR mám o ní otlačené koleno, tak mi nechybí.
H.
PS: ovládání jako bylo na Olcitu nebo některých medvědech neberu v úvahu

Napsal: 19 úno 2008 12:53
od 1960SeriesII
Sakra, nemůžeš mi to aspoň chvíli rozmlouvat?

Napsal: 19 úno 2008 13:02
od Sam
1960SeriesII píše: .....koneckonců na co zrcátka, když jedu dopředu ......
Jako salonnímu jezdci po polních cestách s 10 km týdně fakt na nic .......

Napsal: 19 úno 2008 13:11
od 1960SeriesII
No právě, na hlavu fešný klobouk, vedle na sedačku plato vajec a vyrážím

Napsal: 19 úno 2008 13:34
od Sam
1960SeriesII píše:No právě, na hlavu fešný klobouk, vedle na sedačku plato vajec a vyrážím

Á pan hrabě Kochanovsky na výletě

Tak pozor na zajíce

....
To onehdá jsme vezli před zadním sklem plato vajec a kde se vzal, tu se vzal zajíc přes cestu. Instinkt byl jasný. Zabrzdit a zachránit zajíce. Do kvílení brzd se ale ozýval i svistot letících vajec a praskání skořápek o přední sklo......... posléze vejce hbitě vtekly do průduchů u topení a prostor palubky. Bylo horké léto. Hádanka zní: Za jak dloho zmizí z auta vůně zkažených vajec

Napsal: 19 úno 2008 13:46
od 1960SeriesII
Sam píše:posléze vejce hbitě vtekly do průduchů u topení a prostor palubky. Bylo horké léto. Hádanka zní: Za jak dloho zmizí z auta vůně zkažených vajec

Vidíš, další argument pro koupi starého Land-Roveru. Na zadní okno si nic nedáš, maximálně něco ve svislé poloze. Když už dojde k průletu vajec skrz interiér auta, tak vnitřek vypereš hadicí a je to

Napsal: 19 úno 2008 14:48
od Gobey
Sam píše:..... Za jak dloho zmizí z auta vůně zkažených vajec

četl si nebo viděl Slavnostni sněženek? Tam je myslím zcela jasná odpověď

Napsal: 19 úno 2008 14:50
od Martin T
Hádanka zní: Za jak dloho zmizí z auta vůně zkažených vajec
Odpověď, obávam se, zní: už nikdy.
Ale vraťme se k původnímu tématu. Důvody, proč se kdysi začalo jezdit vlevo, jsou jasné. Co však vzniklo kdysi ve středověku nemůže platit dnes, v době politické korektnosti. Jak k tomu přijdou leváci, aby při případném konfliktu byli znevýhodněni nebo si bičem rozšvihali náklad. Navrhuji, aby v Anglii jezdili na obou stranách! Ve zbytku Evropy si rozšviháme náklad my, praváci, ale nás je většina, tak máme smůlu.
RHD
Napsal: 19 úno 2008 21:00
od Neklan
Tak trochu budu přemýšlet o těch svých důvodech pro RHD. Ale ještě předtím se sluší odpovědět na anketní otázku, tak tedy u mě je to 1:1. Discoverou jezdím denně a kupoval jsem jí tady, takže LHD a SIIA jsem si záměrně přivezl z Anglie, protože jsem chtěl RHD.
A teď ty důvody pro RHD:
1) Rád se liším od průměrného davu
2) Chutná mi roast beef s yorkshire puding a brown sauce, stejně jako fish and chips nebo steak and kidney pie a hlavně full english breakfast. Nepohrdnu ani bitters a ales a v Anglii jim vždy dám přednost před ležáky. Anglii mám prostě rád a ten volant vpravo k tomu patří.
3) Ať už původcem ježdění vpravo byl kdokoli, u nás to mám spojeno s Hitlerem. Churchill mi byl vždycky sympatičtější

.
4) Politika se mi sice hnusí, ale tu pravicovou beru snadněji na milost.
5) Hrdlo nádrže je u RHD vedle řidičových dveří. U pumpy nemusím obcházet auto.
6) U Series LR má řidič RHD vždycky víc místa než řidič LHD. U starších dvojek se Smith heater je to nejmarkantnější, protože topení je instalováno nalevo od středu.
7) RHD má méně vyosený volant než LHD.

Psát umím sice oběma, ale levou mám šikovnější (pokud se tedy v mém případě dá o šikovnosti vůbec mluvit), takže řazení levačkou žádný problém.
9) V LHD je k dílům v motoru horší přístup než je tomu u RHD.
10) Originál verze LR je RHD. LHD bude vždycky jenom dodatečně dodělávaný bastl, byť tovární.
Re: RHD
Napsal: 19 úno 2008 21:53
od Gobey
Neklan píše:.......2) Chutná mi roast beef s yorkshire puding a brown sauce, stejně jako fish and chips nebo steak and kidney pie a hlavně full english breakfast. Nepohrdnu ani bitters a ales a v Anglii jim vždy dám přednost před ležáky. Anglii mám prostě rád a ten volant vpravo k tomu patří.........
pane to mi nedělej, já dostal takovou chuť na kus podobného žvance

Napsal: 19 úno 2008 22:14
od Martin T
Originál verze LR je centre steer a mezi prvními 12 pre production bylo 6 RHD a 6 LHD. Ne nadarmo se angláni od 13 století učili toleranci. Ales a bitters zbožňuji.
Napsal: 19 úno 2008 22:17
od kudrnac
To já zase mohu dobře krvavý steak to je papača
Napsal: 19 úno 2008 22:19
od Neklan
Martin T píše:Originál verze LR je centre steer a mezi prvními 12 pre production bylo 6 RHD a 6 LHD. Ne nadarmo se angláni od 13 století učili toleranci. Ales a bitters zbožňuji.
To je sice pravda, ale na dvojkách je jednoznačně vidět, že byly konstruovány jako RHD

.