Stránka 2 z 3

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 30 srp 2016 20:33
od 22lukas277
Juricek píše:Pohrávam sa z myšlienkov dvoch Turieb , jedno toto a druhé z klasické obtokove maličké aby sa v nízkych otáčkach točilo , a perióda výkonu nestrácala ...
Presne niečo také rozmýšlam aj ja. Keď si to tak zoberiem neni to zas až toľko práce...

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 01 zář 2016 23:48
od Juricek
22lukas277 píše:
Juricek píše:Pohrávam sa z myšlienkov dvoch Turieb , jedno toto a druhé z klasické obtokove maličké aby sa v nízkych otáčkach točilo , a perióda výkonu nestrácala ...
Presne niečo také rozmýšlam aj ja. Keď si to tak zoberiem neni to zas až toľko práce...
Je to jednoduché stačí pozvarat zvody , a kúpim jedno externe ovládanie turba jedno bude ovládané normálne namiesto Original turba a druhé menšie sa nápoji s externého ovládania

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 02 zář 2016 07:40
od 22lukas277
Juricek píše:
22lukas277 píše:
Presne niečo také rozmýšlam aj ja. Keď si to tak zoberiem neni to zas až toľko práce...
Je to jednoduché stačí pozvarat zvody , a kúpim jedno externe ovládanie turba jedno bude ovládané normálne namiesto Original turba a druhé menšie sa nápoji s externého ovládania
Máš aj nejaký nápad z akého auta použiť to malé turbo ?

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 02 zář 2016 17:01
od Juricek
22lukas277 píše:
Juricek píše:
Je to jednoduché stačí pozvarat zvody , a kúpim jedno externe ovládanie turba jedno bude ovládané normálne namiesto Original turba a druhé menšie sa nápoji s externého ovládania
Máš aj nejaký nápad z akého auta použiť to malé turbo ?
Napríklad z Kanga tam je klasické obtokove a maličké to je ideál

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 02 zář 2016 17:03
od Juricek
Juricek píše:
22lukas277 píše:
Máš aj nejaký nápad z akého auta použiť to malé turbo ?
Napríklad z Kanga tam je klasické obtokove a maličké to je ideál
Uplne stačí aby tlačilo 0.8 - 1 bar do 2500 otáčok

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 02 zář 2016 21:39
od Chemik
A co turbo-kompresor? Něco jako Delta HF integrale :)
Jinak ty 2 turba měla třeba Delta S4, křížové plnění, doporučuju vygooglit a mrknout a když už budete koukat na ten motor tak si všimněte, jak jeho blokem prochází jedna zadní poloosa :yes

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 02 zář 2016 22:21
od MadTom
A co se přidržet při zemi a dát tam to co je vyzkoušené - VNT turbo. Vymýšlet a vyvíjet takovou věc, aby to bylo dobře funkční, opravitelné a udržitelné v provozu je podle mě nesmysl. To už je lepší ten čas věnovat tomu, že se koupí odzkoušené VNT a vyhraje se s jeho naladěním.

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 03 zář 2016 04:56
od Hubert
MadTom píše:A co se přidržet při zemi a dát tam to co je vyzkoušené - VNT turbo. Vymýšlet a vyvíjet takovou věc, aby to bylo dobře funkční, opravitelné a udržitelné v provozu je podle mě nesmysl. To už je lepší ten čas věnovat tomu, že se koupí odzkoušené VNT a vyhraje se s jeho naladěním.
Jsem stejného názoru. Ale na druhou stranu je třeba dát takovýmto věcem šanci. Jen je nech oni na to přijdou.je zde dost věcí co je třeba vyřešit. Například přepinání tlaků (klapky) mazání velikosti turb a další ovládání. Někde jsem viděl defa s 200 a ten měl biturbo systém a celkem to bylo zajímavé.

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 03 zář 2016 06:30
od 22lukas277
Juricek píše:
Juricek píše:
Napríklad z Kanga tam je klasické obtokove a maličké to je ideál
Uplne stačí aby tlačilo 0.8 - 1 bar do 2500 otáčok
jj tie tlaky by úplne stačili. No keď bude doma 300vka tak sa pustím do toho. To zas bude priateľka neštastná zo mňa keď budem v dielni aj spať :D

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 03 zář 2016 09:12
od forester
Ja osobne vidím problém hlavne v dávke paliva,neviem koľko dokáže dať paliva mechanické vstrekovacie čerpadlo v nízkych otáčkach.Táto téma by bola skôr na diskusiu z niekým kto dôkladne pozná tieto čerpadlá.Pretože nafúkať tam vzduch nieje problém,ale udržať správny pomer z palivom a s tým súvisiacu teplotu výfukových plynov je otázka laboratórnych meraní.Mechanický motor na takéto úpravy je otázka šťastia,či sa to podarí bez poškodenia motora.Preto ak sa niekto chce vyžívať v naháňaní koní pod kapotu treba ísť do Td5 kde comonrail dáva veľký priestor na vratné úpravy bez veľkých investícii.Mechanická 200/300 je na zvýšenie výkonu vyriešená a čokolvek iné je len kratochvíľou.(môj názor)

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 03 zář 2016 12:09
od 22lukas277
forester píše:Ja osobne vidím problém hlavne v dávke paliva,neviem koľko dokáže dať paliva mechanické vstrekovacie čerpadlo v nízkych otáčkach.Táto téma by bola skôr na diskusiu z niekým kto dôkladne pozná tieto čerpadlá.Pretože nafúkať tam vzduch nieje problém,ale udržať správny pomer z palivom a s tým súvisiacu teplotu výfukových plynov je otázka laboratórnych meraní.Mechanický motor na takéto úpravy je otázka šťastia,či sa to podarí bez poškodenia motora.Preto ak sa niekto chce vyžívať v naháňaní koní pod kapotu treba ísť do Td5 kde comonrail dáva veľký priestor na vratné úpravy bez veľkých investícii.Mechanická 200/300 je na zvýšenie výkonu vyriešená a čokolvek iné je len kratochvíľou.(môj názor)

Ja myslím že až taký problém to by´t nemôže nejako to ísť musí. O turbách viem toho dosť asi začnem študovať dačo o čerpadlách a uvidíme ale myslím že keď viacerý dáme hlavy dohromady mohol by s toho byť výsledok. Nedávno som videl ako na obyčajných starých tdičkach používajú seqenčné zapojenie turba a bez komplikácií tak prečo by to nešlo aj na 300vke ?

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 03 zář 2016 17:34
od Juricek
forester píše:Ja osobne vidím problém hlavne v dávke paliva,neviem koľko dokáže dať paliva mechanické vstrekovacie čerpadlo v nízkych otáčkach.Táto téma by bola skôr na diskusiu z niekým kto dôkladne pozná tieto čerpadlá.Pretože nafúkať tam vzduch nieje problém,ale udržať správny pomer z palivom a s tým súvisiacu teplotu výfukových plynov je otázka laboratórnych meraní.Mechanický motor na takéto úpravy je otázka šťastia,či sa to podarí bez poškodenia motora.Preto ak sa niekto chce vyžívať v naháňaní koní pod kapotu treba ísť do Td5 kde comonrail dáva veľký priestor na vratné úpravy bez veľkých investícii.Mechanická 200/300 je na zvýšenie výkonu vyriešená a čokolvek iné je len kratochvíľou.(môj názor)

Pozri :) nieje problem upraviť hlavu na čerpadle ... na patroloch bežná vec znižit hlavu , td5 je varianta nekonečních uprav :D ale aj mechanicke čerpadlo sa da krasne viladiť a nastaviť mam teraz dosť teoretických infromaci a nazbieral som dosť aj dokumentacie , a cez zimu sa ide nato ...

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 03 zář 2016 19:47
od 22lukas277
Juricek píše:
forester píše:Ja osobne vidím problém hlavne v dávke paliva,neviem koľko dokáže dať paliva mechanické vstrekovacie čerpadlo v nízkych otáčkach.Táto téma by bola skôr na diskusiu z niekým kto dôkladne pozná tieto čerpadlá.Pretože nafúkať tam vzduch nieje problém,ale udržať správny pomer z palivom a s tým súvisiacu teplotu výfukových plynov je otázka laboratórnych meraní.Mechanický motor na takéto úpravy je otázka šťastia,či sa to podarí bez poškodenia motora.Preto ak sa niekto chce vyžívať v naháňaní koní pod kapotu treba ísť do Td5 kde comonrail dáva veľký priestor na vratné úpravy bez veľkých investícii.Mechanická 200/300 je na zvýšenie výkonu vyriešená a čokolvek iné je len kratochvíľou.(môj názor)

Pozri :) nieje problem upraviť hlavu na čerpadle ... na patroloch bežná vec znižit hlavu , td5 je varianta nekonečních uprav :D ale aj mechanicke čerpadlo sa da krasne viladiť a nastaviť mam teraz dosť teoretických infromaci a nazbieral som dosť aj dokumentacie , a cez zimu sa ide nato ...

Potom sa môžeme skontaktovať a dačo poriešiť.

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 04 zář 2016 08:36
od Frenk
Hubert píše:
MadTom píše:A co se přidržet při zemi a dát tam to co je vyzkoušené - VNT turbo. Vymýšlet a vyvíjet takovou věc, aby to bylo dobře funkční, opravitelné a udržitelné v provozu je podle mě nesmysl. To už je lepší ten čas věnovat tomu, že se koupí odzkoušené VNT a vyhraje se s jeho naladěním.
Jsem stejného názoru. Ale na druhou stranu je třeba dát takovýmto věcem šanci. Jen je nech oni na to přijdou.je zde dost věcí co je třeba vyřešit. Například přepinání tlaků (klapky) mazání velikosti turb a další ovládání. Někde jsem viděl defa s 200 a ten měl biturbo systém a celkem to bylo zajímavé.

Chápu co mi tímto chcete říct ale pokud máte auto nastrojené pořádné pneu a 4lidi v autě v kufru věci tak se tomu autu prostě nechce proto řeším jak tomu pomoct a napadlo mě toto ikdyž 2 turba už je pro mě těžké kombo

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 04 zář 2016 10:13
od Acon
22lukas277 píše:
Juricek píše:Pohrávam sa z myšlienkov dvoch Turieb , jedno toto a druhé z klasické obtokove maličké aby sa v nízkych otáčkach točilo , a perióda výkonu nestrácala ...
Presne niečo také rozmýšlam aj ja. Keď si to tak zoberiem neni to zas až toľko práce...
Niekde to tu sem už dával, myslím, Mopadži. No podľa mňa je to zbytočná komplikácia a stačí jedno VGT. Pretekový špeciál z toho nikdy nebude a ak turbo pokryje otáčky 1500- 2500 prípadne 3000 tak to bohate stačí

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 04 zář 2016 11:21
od Land Jirka
Podle mého skromného názoru provádět takovéto zásahy do seriového motoru je dobré jen na sportovní a závodní účely.
Pro účely "expedic a delších cest je to podle mého mírně řečeno nevhodné.
Dělám s naftovýma motorama 25 let, dělaval jsem v BOSCH servisu na vstřikovacích čerpadlech a několik let jsem dělal na motorové brzdě zátěžové zkoušky a testy životnosti komponentů, tak o tom něco málo vím.

Napíšu pár důvodů, nebo připomínek kde se dělají nejčastější boty:

Hlavní je spolehlivost motoru a tím i celého auta ta se sníží o 50- 70% a to je velmi střízlivý odhad.

-těsnění pod hlavou i to plechové má své limity a hlava se ráda přehřívá a kroutí
-u třístovky je docela špatně vyřešeno spojení sacího potrubí a hlavy, protože tam jsou jen čtyři šrouby a těsnění tam lítá ven i na sériovém motoru
- namontovat na výfukové potrubí dvě turba, které mají svou váhu spolu s větším výkonem zvýší teplotu výfuku a zatíží spoj hlava -svody i samotné svody a může dojít k praskání svodů a vytrhávání šteftů z hlavy
- pro vyšší výkon nedostatečná únosnost ložisek klikovky a hlavně ojnic, které se po pár tisících km rády drolí
- vyřešit naladění poměru paliva a vzduchu ve všech režimech není u mechanického dvouturbového motoru hračka
- velkou pozornost bych dal i předělanému potrubí a hadicím při takové přestavbě se velmi často prodřou, zlomí či jinak poškodí, protože ne každý nejen z důvodu málo místa domyslí uchycení hadic a potrubí
- přenést větší výkon znamená problém s životností spojky, převodovek, kardanů, náprav a brzd, které u LR nejsou nijak předimenzované
- majitel auta musí být automechanik a auto je po úpravě skoro neprodejné
- projít s takto upraveným autem STK je taky trošku složitější

sám zastávám názor, že i trošku poladěné seriová třístovka motor jede celkem pěkně
a další přestavby chtějí už trošku zkušeností aby to fungovalo, ale i tak to nebude jednoduché a ani nic s extra dlouhou životností...

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 04 zář 2016 12:51
od 22lukas277
Land Jirka píše:Podle mého skromného názoru provádět takovéto zásahy do seriového motoru je dobré jen na sportovní a závodní účely.
Pro účely "expedic a delších cest je to podle mého mírně řečeno nevhodné.
Dělám s naftovýma motorama 25 let, dělaval jsem v BOSCH servisu na vstřikovacích čerpadlech a několik let jsem dělal na motorové brzdě zátěžové zkoušky a testy životnosti komponentů, tak o tom něco málo vím.

Napíšu pár důvodů, nebo připomínek kde se dělají nejčastější boty:

Hlavní je spolehlivost motoru a tím i celého auta ta se sníží o 50- 70% a to je velmi střízlivý odhad.

-těsnění pod hlavou i to plechové má své limity a hlava se ráda přehřívá a kroutí
-u třístovky je docela špatně vyřešeno spojení sacího potrubí a hlavy, protože tam jsou jen čtyři šrouby a těsnění tam lítá ven i na sériovém motoru
- namontovat na výfukové potrubí dvě turba, které mají svou váhu spolu s větším výkonem zvýší teplotu výfuku a zatíží spoj hlava -svody i samotné svody a může dojít k praskání svodů a vytrhávání šteftů z hlavy
- pro vyšší výkon nedostatečná únosnost ložisek klikovky a hlavně ojnic, které se po pár tisících km rády drolí
- vyřešit naladění poměru paliva a vzduchu ve všech režimech není u mechanického dvouturbového motoru hračka
- velkou pozornost bych dal i předělanému potrubí a hadicím při takové přestavbě se velmi často prodřou, zlomí či jinak poškodí, protože ne každý nejen z důvodu málo místa domyslí uchycení hadic a potrubí
- přenést větší výkon znamená problém s životností spojky, převodovek, kardanů, náprav a brzd, které u LR nejsou nijak předimenzované
- majitel auta musí být automechanik a auto je po úpravě skoro neprodejné
- projít s takto upraveným autem STK je taky trošku složitější

sám zastávám názor, že i trošku poladěné seriová třístovka motor jede celkem pěkně
a další přestavby chtějí už trošku zkušeností aby to fungovalo, ale i tak to nebude jednoduché a ani nic s extra dlouhou životností...
Po pravde napadol ma tento problém a uvažoval som nad tím. A napríklad také VNT turbo ? Čo si myslíte o ňom a o životnosti motora potom ? Díky.

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 04 zář 2016 14:45
od MadTom
Jirka to moc pěkně shrnul. Já bych ještě doplnil, že je to potom i o řidiči. Když auto bude mít přidané na výkonu, a posadí se do něj někdo, kdo ho nezná (manželka, přítelkyně, kamarádka, ...), tak při přejezdu někam po dálnici se klidně nechá strhnout a kromě výru v nádrži se dá motor uhřát/utahat velmi rychle. Na druhou stranu, s většíma kolama, navěšenýma kilama železa a naloženýma nesmyslama na výlet je jakýkoliv kousek výkonu navíc dobrej, i kdyby to mělo být jenom na chvilku při předjíždění.

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 05 lis 2016 20:09
od kupec18
Myslím si že spousta věcí o kterých Jirka píše se dá podchytit aby nedělaly větší problemy a zbytek řeší Tomuv dovětek o řidiči.
Můj názor je že je to z 80% o řidiči.


Což se doufám někdy na jaře potvrdí či vyvrátí, protože už davám dohromady material.

U mě to bude Vnt z Iveca 3.0... Učelem samozřejmě zlepšení pruběhu a v nizkých,, vrch je mi celkem šumák. A i ten spodek je třeba dělat trochu s rozumem a nefouknou tam cele 3Bary co by to umělo :mrgreen:

Re: LR D1 300TDI Turbo za jiné zvíšení výkonu

Napsal: 07 lis 2016 21:07
od Juricek
kupec18 píše:Myslím si že spousta věcí o kterých Jirka píše se dá podchytit aby nedělaly větší problemy a zbytek řeší Tomuv dovětek o řidiči.
Můj názor je že je to z 80% o řidiči.


Což se doufám někdy na jaře potvrdí či vyvrátí, protože už davám dohromady material.

U mě to bude Vnt z Iveca 3.0... Učelem samozřejmě zlepšení pruběhu a v nizkých,, vrch je mi celkem šumák. A i ten spodek je třeba dělat trochu s rozumem a nefouknou tam cele 3Bary co by to umělo :mrgreen:
rozteč , sedi? zvody na turbo ?

dalšia vec ovladanie turba ?