Stránka 2 z 4
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 12 pro 2013 10:06
od Balú
jen píše: U D2, P38 je díky elektronice údajně cesta snažší - chipuje se, nemám zkušenost. Ale tyto převodovky už bez úprav řadí docela inteligentně.
snažší ako pre koho

a ani netuším kto do toho už skúsil šťourat touto cestou...viem,že sa menia hydromeniče za večšie a to je všetko...o inteligentnom radení pri DII je to tiež na dlhšiu debatu

už si pomaly zvykám,ale fakt pomaly
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 12 pro 2013 10:48
od MadTom
U D2 to má vyřešení Ashcroft - hledejte compushift - plně programovatelná řídící jednotka pro automatickou převodovku. Druhá věc je ale cena. A třetí věc je umět to využít - správně nastavit.
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 12 pro 2013 11:52
od Honza21
Je zamkutý měnič dostatečný argument pro jednání s policii při "lehkém"překročení "70-tky" ?
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 12 pro 2013 12:23
od MadTom
Není, jedině že by byl zamknut policisty v cele.

Nejspíš to bude jenom horší - protože jsi o překročení rychlosti věděl = udělal to úmyslně.
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 12 pro 2013 12:27
od fidzi
Jediná obrana je jít do správního řízení. Nechce se mi to rozepisovat, tak více zde:
http://www.autoweb.cz/materialni-aspekt ... hodne-ano/
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 12 pro 2013 18:53
od hifi
MadTom píše:U D2 to má vyřešení Ashcroft - hledejte compushift - plně programovatelná řídící jednotka pro automatickou převodovku. Druhá věc je ale cena. A třetí věc je umět to využít - správně nastavit.
tak to je desiva kybernetika, ale mooc zaujimave. by ma zaujimalo kto by to vedel do auta aj namontovat a urobit aspon zakladne nastavenie k prevadzky schopnosti.
inak to nevyzera ze by to bol jeho vymysel, na ebay som nasiel niekolko predajcov z USA. tento zazrak podporuje okre ZF aj nejake AT od GM,Ford,Nissan a Toyota
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 12 pro 2013 19:10
od hifi
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 15 pro 2013 13:16
od Josef-Z (Jugin)
jen píše:Tak je to tam.... A super!
- předvolba D: 1-2-3-4-4 lockup při cca 65 km/h tachometrových - takže na D do cca 65 je to jako předtím (takové to bublání po městě), nad 65 při D spíše jen z kopce (zamyká při normálním plynu na 4 a to tak při cca 1500 ot.), ale pokud se tak stane nevhod a motor je podtočený... prostě hned převolím na 3 a nechám jí si podřadit,
- předvolba 3: 1-2-3-3 lockup opět při těch cca 65,
- změna přeřazení z 3 na D a naopak bez znatelného cukání (zkoušel jsem všeliké razantní změny, přirovnal bych spíše k manuálu s citlivým spuštěním spojky... samozřejmě je to pro automatku asi přeci jen větší šok než s prokluzem, ale čekal jsem to tedy horší), např. při řazení z 1 na 2 při malém plynu to před i po modifikaci cukalo/cuká mnohem více,
- běžně tedy jezdím na 3 a po roztáhnutí se zamčeným měničem při 75 - 90 převolím na D, uzamčen se drží i do kopce - už žádný upřený pohled na tachometr a nervózní čekání na odemčení pod 83 km/h, jde si pod a stále táhne - a když už se podtáčí, převolím/podřadím na 3, zase roztáhnu a převolím na D apod.
Není to asi pro každého, ale pro mě ano. Tak jsem zvědav, jak dlouho to vydrží

jdu testovat redukci a kickdown. J.
To vypadá zajímavě, od 65km\h ideál

Musí to být super dát 3 a jed v klidu na zamknuté třeba 80km\h a nemuset to po okreskách hnát 90km\h aby to bylo zamknuté

Nebo jestli dobře chápu, tak se to zamkne i na D (4kvalt) třeba v 70km\h? Co spotřeba, už jsi zjišťoval rozdíl? O to mi hlavně jde.
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 15 pro 2013 15:47
od jen
Ano. Zkrátka zamyká při cca 65 - 70 ... a to i na D. Takže častěji ručně volím mezi 3 a D - a to mě osobně baví - a je lepší to roztahvat s předvolenou 3. Spotřebu časem zjistím. Určitě půjde hodně dolu při tahání. Jinak se zatím tak trochu nechávám unášet zrychlením, takže až se za 2 nádrže nabažím, spočítám reálnější spotřebu (tedy pro mé zvedlé auto atd.).
Přesně tak. Ten klid na okresce, že to v každém zpomalení v zatáčce či kopečku neodemkne, to je asi u tohoto typu auta to nejpozitivnější. Na čtyřku táhne hodně dobře i pod těch původních 83 km/h.
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 04 led 2014 12:10
od Josef-Z (Jugin)
Nějaké novinky, jak to šlape, kolik to žere atd..?

Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 04 led 2014 12:37
od Sláma Karel
Tohle je ale jenom pro 4HP24. Což není ani pro Discovery ani pro RRC ani pro P38 4,0l a 2,5TD. Je to jenom pro P38 4,6HSE.
K

Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 04 led 2014 13:02
od hifi
ano teraz som si to vsimol ze na americkej stranke pisu ZF4HP24 a Ashcroft uvadza 4HP22/24. ked vsak porovnam obrazky su krabicky (balenie) takmer identicke. dokonca by som povedal ze v tej americkej je viac kablikov, cize by to cisto teoreticky mohlo byt aj na 4HP22.
ale fakt ze v USA sa asi inym motorom ako 4,6l od LR zapodievat nebudu. no v kazdom pripade Ashcroft je istejsi a aj celkova cena s dovozom/clo z USA je asi priaznivejsia.
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 04 led 2014 13:14
od Josef-Z (Jugin)
hifi píše:ano teraz som si to vsimol ze na americkej stranke pisu ZF4HP24 a Ashcroft uvadza 4HP22/24. ked vsak porovnam obrazky su krabicky (balenie) takmer identicke. dokonca by som povedal ze v tej americkej je viac kablikov, cize by to cisto teoreticky mohlo byt aj na 4HP22.
ale fakt ze v USA sa asi inym motorom ako 4,6l od LR zapodievat nebudu. no v kazdom pripade Ashcroft je istejsi a aj celkova cena s dovozom/clo z USA je asi priaznivejsia.
Pokud se nepletu tak 4HP22 je bez jednotky, takže to na ni být nemůže..

Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 04 led 2014 13:16
od jen
ZF4HP22 je mechanohydraulická, žádný elektronický tuning převodovky není možný ... kablíky navíc tam moc nepomůžou. U novějších (4HP24,... u P38, td5) ano. Tam ale dobrou práci odvede větší měnič, také měnič už v továrním zamyká celkem inteligentně. U novějších mi nepřijde tuning tak zajímavý.
Oprava ZF4HP22 nejen mechanohydralická, upřesňuje níže Karel Sláma.
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 04 led 2014 13:28
od Josef-Z (Jugin)
jen píše:ZF4HP22 je mechanohydraulická, žádný elektronický tuning převodovky není možný ... kablíky navíc tam moc nepomůžou. U novějších (4HP24,... u P38, td5) ano. Tam ale dobrou práci odvede větší měnič, také měnič už v továrním zamyká celkem inteligentně. U novějších mi nepřijde tuning tak zajímavý.
A co tvá "vytuněná" 4HP22, spotřeb, redukce atd..? Jestli už jsi to všechno teda zkoušel

Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 04 led 2014 13:37
od hifi
tak uz som z toho uplne domotany a vsade si pisu co chcu...
Ashcroft tam pise ze sa dava nejaky spinac pozicie pre D2 a v compushifte sa nastavy "transmissin type" na ZF 4HP24 cez tento spinac.
som uz z toho jelen, niekde som zas cital ze medium menic z V8 4l ked sa dava do td5 4HP22 si vyzaduje aj vacsi konvertor housing. tak fakt neviem ...
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 04 led 2014 14:07
od jen
Josef-Z: Zatím jsem počítal spotřebu z asi půl nádrže, popojíždění okresky, město, dálnice a nic moc změna k lepšímu. Asi to ale bude stylem jízdy a zimou. Redukci jsem moc nezkoušel. Ještě mi dejte čas
hifi: co vím, u td5 se větší měnič vejde do stávajícího bellhousing; u 300 tdi bohužel ne a namontovat tam větší bellhousing z V8 je taky komplikované (dély převodovek, pozice starteru aj.).
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 04 led 2014 16:46
od Sláma Karel
4HP22 se dělá jak ve verzi mechanické (RRC a D1) tak elektronické (DII a P38 4,0l a 2,5Tds)
rozdíl mezi 22 a 24 není elektronika, ale velikost vnitřností. A dokonce ani kanály mezi mechanickou a elektronickou 4HP22 nejsou stejné. Když přehodíš mechanický mozek z DI do DII, kde je normálně elektronický, tak to neřadí.
Do DII se nikdy 4HP24 nedávala. (když tedy nepočítám Americkou verzi benzín 4,6) Zrovna tak se nedávala do P38 4,0l a 2,5Tds.
Teoreticky by to mohlo být použitelné pro obě ty varianty, když tam stejně všechno nastavuješ.
K

Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 04 led 2014 17:12
od hifi
ano, lebo som kdesi videl ECU pre automat 4HP22
cize ak som tomu spravne pochopil 4HP22 elektronická pre D2 a P38 je plne kompatibilna/zamenitelna medzi sebou? z P38-V8 4l na D2-td5 ? videl som nejaku verziu P38 4l THOR, v tom je aky rozdiel od klasickej V8-4l?
ale predsa ciste teoreticky by nesla namontit 4HP24 z D2 alebo P38 V8-4,6l na D2 td5?
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Napsal: 04 led 2014 21:38
od Sláma Karel
4HP22 v DII má myslím jiné hřídele v té převodovce než 4HP22 v P38. A verze 4HP24 má ještě jiné hřídele. A nemyslím si ani, že by spolupracovala elektronika mezi těmito modely.
Takže záměnnost bez úprav je podle mého 0%
(nejsem si úplně jistý jak je to mezi tou DII a P38)
Zrovna tak nejde bez úprav zaměnit benzínová a naftová mechanická 4HP22 v DI ani RRC. Tam jsou také jiné vstupní a výstupní hřídele.
K
