Mongolsko 08
Moderátor: Miky_CZ
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4184
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
tak na uvod podotykam, ze jedna o me subjektivni nazory
- s naftou je to tam blbe, bo tam vse jezdi na benzin, ale s dojezdem na nadrz rekneme 700km jsi uplne v poho, pripadne si chvili pockas, ja by jsem s sebou vezl dva rezervni kanystry. (s benzinem je tam mensi problem)
- existuji gps pointy benzinek (pokud se to da nazvat benzinkou)
-kazachstan je lepsi objet bo tam nic neni a jsou tam priserne stepni lany (oni to nazvyaji silnici) po kterych se a) jede strasne blbe a nici to dost motorku/auto a je to zbytecne (neni to nazor jen dvou tri lidi)
- v rusku sezenes uplne vse a to jak silnice, tak naftu vesmes bez problemu
- mame nejake mapy do gps a jinak nejlepe v prodejne kiwi, jungmannova ulice. mapy KNOW HOW jedine a to do vsech regionu kam jsou a jinak do afriky je jeste velmi kvalitni michelin. jine nekupovat, vubešc nesedej
- navigace je dobra aby jsi vedel kde jsi a aby jsi videl ponity, ktere jsou nezbytne
- JE absolutni nesmysl jet do mongolska a projet ho po hlavnich silnicich, to je pak absolutne o nicem, je treba jet mimo do hor.
- low jezdi i sam, treba ted v zari dojizdime s jnaou uuuuplne sami do ne zrovna pohostinnych mist. ale pokud bych jel autem, tak bych taky rad jel alespon ve dvou autech, ale asi zase ne ve vice jak trech autech (zkusenosti)
- predpokladam, ze palivovej filtr navic je snad uplna samozrejmost (mozna bych zauvazoval nad filtrem mezi hadicky, takovej ten klasickej papirovej)
- ale nenechte se mylit, podle mne zatim nejhorsi benzin mame my, jakozto v cr, treba na irtanskej benzin si motorka jen chrochtala!!!!!
- znova opakuji, ze by jsem se nebal jet sam. neni ceho
- nemyslim, ze pevnostnak a navijak vyuzijes na takovemto vylete!
- pridavna nadrz neni potreba
- podle mne staci opravdu jen ten snorchl a mozna nejaka zahradka, vic nic (autoradio a nafukovaci mic proti trudomyslnosti)
-okolo afghanistanu zadne problemove ani riskantni zeme nejsou, ono ani sever afghanistanu neni problemovej, jen je tam problem s vizama, ale i to uz umim vyresit, jen to neco stoji (necum tolik na TV nova)
- houby do ruska stejne budes muset dvakrat, bo jinudy se z mng nedostanes, tedery ZASADNe musis mit multivstupove vizum, a ne nove!!!
-Z ruska se do turecka nedostanes!!!!!!
- jo bude to spise o spolehlivosti auta, nez o upravach
-uzbekistan a hlavne turkmenistan jsou z hlediska poulicni kriminality nejbezpecnejsi zeme na svete, bo je to policejni stat a NIKDO si tam nic nedovoli (snad tam jeste za kradeze sekaj ruce)
--- nemam rad zpravy typu JPP jedna pani povidala!
- s naftou je to tam blbe, bo tam vse jezdi na benzin, ale s dojezdem na nadrz rekneme 700km jsi uplne v poho, pripadne si chvili pockas, ja by jsem s sebou vezl dva rezervni kanystry. (s benzinem je tam mensi problem)
- existuji gps pointy benzinek (pokud se to da nazvat benzinkou)
-kazachstan je lepsi objet bo tam nic neni a jsou tam priserne stepni lany (oni to nazvyaji silnici) po kterych se a) jede strasne blbe a nici to dost motorku/auto a je to zbytecne (neni to nazor jen dvou tri lidi)
- v rusku sezenes uplne vse a to jak silnice, tak naftu vesmes bez problemu
- mame nejake mapy do gps a jinak nejlepe v prodejne kiwi, jungmannova ulice. mapy KNOW HOW jedine a to do vsech regionu kam jsou a jinak do afriky je jeste velmi kvalitni michelin. jine nekupovat, vubešc nesedej
- navigace je dobra aby jsi vedel kde jsi a aby jsi videl ponity, ktere jsou nezbytne
- JE absolutni nesmysl jet do mongolska a projet ho po hlavnich silnicich, to je pak absolutne o nicem, je treba jet mimo do hor.
- low jezdi i sam, treba ted v zari dojizdime s jnaou uuuuplne sami do ne zrovna pohostinnych mist. ale pokud bych jel autem, tak bych taky rad jel alespon ve dvou autech, ale asi zase ne ve vice jak trech autech (zkusenosti)
- predpokladam, ze palivovej filtr navic je snad uplna samozrejmost (mozna bych zauvazoval nad filtrem mezi hadicky, takovej ten klasickej papirovej)
- ale nenechte se mylit, podle mne zatim nejhorsi benzin mame my, jakozto v cr, treba na irtanskej benzin si motorka jen chrochtala!!!!!
- znova opakuji, ze by jsem se nebal jet sam. neni ceho
- nemyslim, ze pevnostnak a navijak vyuzijes na takovemto vylete!
- pridavna nadrz neni potreba
- podle mne staci opravdu jen ten snorchl a mozna nejaka zahradka, vic nic (autoradio a nafukovaci mic proti trudomyslnosti)
-okolo afghanistanu zadne problemove ani riskantni zeme nejsou, ono ani sever afghanistanu neni problemovej, jen je tam problem s vizama, ale i to uz umim vyresit, jen to neco stoji (necum tolik na TV nova)
- houby do ruska stejne budes muset dvakrat, bo jinudy se z mng nedostanes, tedery ZASADNe musis mit multivstupove vizum, a ne nove!!!
-Z ruska se do turecka nedostanes!!!!!!
- jo bude to spise o spolehlivosti auta, nez o upravach
-uzbekistan a hlavne turkmenistan jsou z hlediska poulicni kriminality nejbezpecnejsi zeme na svete, bo je to policejni stat a NIKDO si tam nic nedovoli (snad tam jeste za kradeze sekaj ruce)
--- nemam rad zpravy typu JPP jedna pani povidala!
ja to spis psal s nadsazkou, je jasny, ze asi nikdo z nas tady nema vic zkusenosti s cestovanim nez ty.
Mne se kazdopadne tyhle VEJLETY moc libej, ale bohuzel nemam ani tolik casu a ani penez na to, abych nekam jezdil castejc.
Mne se kazdopadne tyhle VEJLETY moc libej, ale bohuzel nemam ani tolik casu a ani penez na to, abych nekam jezdil castejc.
Naposledy upravil(a) Stavros dne 23 srp 2007 14:43, celkem upraveno 1 x.
- Radek D3
- Příspěvky: 540
- Registrován: 04 úno 2007 20:30
- tel.: 603427700
- auto: LR Discovery 3
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
re:
Myslím si, že auto mám už celkem dobře vybavené s předchozích výletů za dobrodružstvím. Chystám se zakoupit nějaký přívěsný vozík na expedice třeba merlin trailers..nebo tak nějak. Myslím si, že je dobré mít sebou alepsoŇ dvě rezervy ,alespoň dva 20 litrové kanystry, dále alespoň dvakrát filtry jak naftové, tak i vzduchové,namontovat ještě jeden jemný filtr s odkalovačem navíc. Taky si myslím, že je fajn mít ,alespoň jeden
hi-lift ve výpravě. Lepení pneu + knoty na menší díry. Aditiva do nafty.Četl jsem o výpravě co jela do Mongolska s PV3S a s naftou neměli problém-tedy ji zakoupit.
Je pravda, že Kazachstán ma v příšerným stavu cesty jsou tam hlavně ty stepní. Viděl jsem to na videu, co byli kluci v Mongolsku na motorkách v roce 2005.
Je pravda , že s Ruska se člověk do Turecka myslím nedostane, protože se tam nemají vůbec rádi. I když některým na motorkách se to podařilo.
Mongolsko má severní a jížní přechod. Oba s Ruskem to je pravda. Do číny se autem nedostanem, protože jak jsem zjistil, nedovolí ti tam řídit. Jedině auto s průvodcem přes místní cestovku. Sýrie by byla fajn, ale nejsem si jistý jakým spůsobem získat víza. Jinak 2-3 auta jsou v pohodě.
Díval jsme se na mapy kiwi, něco málo tam mají,ale kde jsi sehnal ty Poi body do navigace a nějaké mapy, protože já scháněl a nic nesehnal.
hi-lift ve výpravě. Lepení pneu + knoty na menší díry. Aditiva do nafty.Četl jsem o výpravě co jela do Mongolska s PV3S a s naftou neměli problém-tedy ji zakoupit.
Je pravda, že Kazachstán ma v příšerným stavu cesty jsou tam hlavně ty stepní. Viděl jsem to na videu, co byli kluci v Mongolsku na motorkách v roce 2005.
Je pravda , že s Ruska se člověk do Turecka myslím nedostane, protože se tam nemají vůbec rádi. I když některým na motorkách se to podařilo.
Mongolsko má severní a jížní přechod. Oba s Ruskem to je pravda. Do číny se autem nedostanem, protože jak jsem zjistil, nedovolí ti tam řídit. Jedině auto s průvodcem přes místní cestovku. Sýrie by byla fajn, ale nejsem si jistý jakým spůsobem získat víza. Jinak 2-3 auta jsou v pohodě.
Díval jsme se na mapy kiwi, něco málo tam mají,ale kde jsi sehnal ty Poi body do navigace a nějaké mapy, protože já scháněl a nic nesehnal.
low: Spousta prinosnych info, diky za ne:)
- projizdet mongolsko po hlavnich silnicich? to taky jde?:)(Delam si legraci)
- bez pevnostaku nejezdim nikam, vzdycky mam pak rozmlacenej predek:))(zkusenost)
- treba v Uzbekistanu jsem byl a reknu ti, ze v tech venkovskych blastech to bylo docela o drzku, ver ze to neni nazor ziskany cumenim na Novu:)))
- do Ruska budu muset dvakrat, ale ne trikrat coz bych musel z KAzachstanu(ty viza opravdu presne nevim, proto jsem taky psal, ze je "udajne potreba" ...je to jen informace od kamaradky zijici v Moskve)
- z Ruska pres Turecko ted projizdeli kamaradi a klaplo jim to, proto jsem to psal...jestli ale vite, ze tam jsou problemy tak je samozrejme lepsi se tomu vyhnout
- jo a je to Expedice:))) protoze to zni mnohem ale mnohem lip nez "vylet"
Radek D3: Syrie a viza nejsou problem, osobne vyzkouseno pred 14 dny(jedine ze bys mel v pase Izraelska razitka, pak problem mas, ale to se uspesne resi dvema pasy:))
- projizdet mongolsko po hlavnich silnicich? to taky jde?:)(Delam si legraci)
- bez pevnostaku nejezdim nikam, vzdycky mam pak rozmlacenej predek:))(zkusenost)
- treba v Uzbekistanu jsem byl a reknu ti, ze v tech venkovskych blastech to bylo docela o drzku, ver ze to neni nazor ziskany cumenim na Novu:)))
- do Ruska budu muset dvakrat, ale ne trikrat coz bych musel z KAzachstanu(ty viza opravdu presne nevim, proto jsem taky psal, ze je "udajne potreba" ...je to jen informace od kamaradky zijici v Moskve)
- z Ruska pres Turecko ted projizdeli kamaradi a klaplo jim to, proto jsem to psal...jestli ale vite, ze tam jsou problemy tak je samozrejme lepsi se tomu vyhnout
- jo a je to Expedice:))) protoze to zni mnohem ale mnohem lip nez "vylet"
Radek D3: Syrie a viza nejsou problem, osobne vyzkouseno pred 14 dny(jedine ze bys mel v pase Izraelska razitka, pak problem mas, ale to se uspesne resi dvema pasy:))
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM // DI 300TDi // Defender 110 td4
- Radek D3
- Příspěvky: 540
- Registrován: 04 úno 2007 20:30
- tel.: 603427700
- auto: LR Discovery 3
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
No Izraelské víza tam nemám , takže v pohodě. Jinak ruské víza se dají sehnat v tom není problém.
Taky je dobré mít kvalitní pojištění havarijní s doložkou odtahu, nebo proplacení odtahu. Já to měl i v Maroku, výjimka byla, že musím být na přístupné komunikaci, prý s duny by mě neodtáhli:-)
Určitě by bylo fajn se někdy sejít a dát hlavy dohromady, pokecat někde v hospodě nebo tak nějak.
Taky je dobré mít kvalitní pojištění havarijní s doložkou odtahu, nebo proplacení odtahu. Já to měl i v Maroku, výjimka byla, že musím být na přístupné komunikaci, prý s duny by mě neodtáhli:-)
Určitě by bylo fajn se někdy sejít a dát hlavy dohromady, pokecat někde v hospodě nebo tak nějak.
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4184
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Radek D3 to co pises za dily je snad samozrejme, ale vozi s sebou vozejk mne prijde trosku nadbytecne
houby rusko s tureckem nema problem, ale proste jsou to zeme ktery nelezej vedle sebe ))
do ciny se dostanes i s autem (vime jak) jen je to trosku drahy a musis si udelat cinskej ridicak (taky vime jak)
do syrie ti udelaji viza za 3 dny na velvyslaenctvi v praze, ale ta uz je krapet mimo cestu co popisujete.
POI se vymenuji mezi cestovatelema ))))) uplne volne na netu nevisej
krtekk007- co to znamena, ze to bylo o drzku?????? (ono nejde podle mne jet bez nejakeho treninku na vychode na vylet nekam takto dal do asie, ono to cestovani je tam trosku jine a dost narocne na psychiku, takze ti lide, co tam jedou, musi vedet do ceho jdou)
- do ruska Multivstupove vizum, zajistuje to jedna velmi hodna pani (ma na to agenturu) zajistuje samozrejme i viza do mongolska
- Z ruska pres turecko co vim tak z cechu jela motorkova expedice Motorute Sevan, ale ne po ose (protoze to OPRAVDU nejde) musi se jet trajektem se Sochi do Trabzonu (ano to jde). a pokud myslis tuto expedition, tak o tech mam svuj nazor, bo jsme je potkali v gruzii (osobne ti kliido povypravim neco vic, ale je to fakt drsny)
- na expedice nejezdim, takze fakt nevim
- pojisteni at je sebelepsi, tak vetsinou plati jen pro oblast evropa + maroko a tunis a tusim kypr ((( a toto uz evropa neni. precti si VPP
houby rusko s tureckem nema problem, ale proste jsou to zeme ktery nelezej vedle sebe ))
do ciny se dostanes i s autem (vime jak) jen je to trosku drahy a musis si udelat cinskej ridicak (taky vime jak)
do syrie ti udelaji viza za 3 dny na velvyslaenctvi v praze, ale ta uz je krapet mimo cestu co popisujete.
POI se vymenuji mezi cestovatelema ))))) uplne volne na netu nevisej
krtekk007- co to znamena, ze to bylo o drzku?????? (ono nejde podle mne jet bez nejakeho treninku na vychode na vylet nekam takto dal do asie, ono to cestovani je tam trosku jine a dost narocne na psychiku, takze ti lide, co tam jedou, musi vedet do ceho jdou)
- do ruska Multivstupove vizum, zajistuje to jedna velmi hodna pani (ma na to agenturu) zajistuje samozrejme i viza do mongolska
- Z ruska pres turecko co vim tak z cechu jela motorkova expedice Motorute Sevan, ale ne po ose (protoze to OPRAVDU nejde) musi se jet trajektem se Sochi do Trabzonu (ano to jde). a pokud myslis tuto expedition, tak o tech mam svuj nazor, bo jsme je potkali v gruzii (osobne ti kliido povypravim neco vic, ale je to fakt drsny)
- na expedice nejezdim, takze fakt nevim
- pojisteni at je sebelepsi, tak vetsinou plati jen pro oblast evropa + maroko a tunis a tusim kypr ((( a toto uz evropa neni. precti si VPP
Bohužel na delší akci než dva týdny už nemohu, tak akorát pomůžu s info.
Podívej se třeba sem:
http://cesty.me.cz/ru-mo-ci/index.html
nebo slušné info najdeš tady:
http://www.nox.cz/travel/travel-mongolsko03-jak01.htm
Na tomhle webu jsou mapy v el podobě jeko třeba tahle:
http://www.nox.cz/travel/mapy/mongolia-road-map.pdf
O takových informacích se nám dříve ani nesnilo. Mohu pouze sloužit se vzpomínkami z let 1991-93 kdy jsem byl v Zabajkalí (Ulan Ude, Chamar Daban, Selenga, Čita, Barguzin, a Bajkal). Nafta i benzín byl v pohodě. V "91" na jaře se nedal koupit chleba, jen rybičky a zelí. Za měsíc jsem sundal 20 kg (Teď bych tam potřeboval ) Po té co nechal v létě roztřílet Jelcin parlament se to změnilo a už v "93" bylo možno koupit skoro vše.
Do Mongolska se jezdí hodně na ryby a všude na tržnicích se prý prodávají Disca - sušenky
Jinak doporučuji přečíst cestopis od Svena Hedina. Ten jel z Moskvy do Pekingu ve dvacátých létech minulého století. Byl to švédský cestovatel který v letech 1886-1935 podnikl řadu expedic a napsal několik populárních cestopisů, 12 vyšlo v češtině. Knihu Z Pekingu do Moskvy ilustroval Karel Čapek. Stav některých silnic které v cestopise popisuje bohužel odpovídají i stavu současnému. (Pro zajímavost: Jak se ale pak ukázalo cesty mu sponzorovali nacisté. V roce 1936 jej Hitler pozval do Německa a vyzval jej k tomu, aby se zhostil zahajovacího projevu Olympiády v Berlíně)
Podívej se třeba sem:
http://cesty.me.cz/ru-mo-ci/index.html
nebo slušné info najdeš tady:
http://www.nox.cz/travel/travel-mongolsko03-jak01.htm
Na tomhle webu jsou mapy v el podobě jeko třeba tahle:
http://www.nox.cz/travel/mapy/mongolia-road-map.pdf
O takových informacích se nám dříve ani nesnilo. Mohu pouze sloužit se vzpomínkami z let 1991-93 kdy jsem byl v Zabajkalí (Ulan Ude, Chamar Daban, Selenga, Čita, Barguzin, a Bajkal). Nafta i benzín byl v pohodě. V "91" na jaře se nedal koupit chleba, jen rybičky a zelí. Za měsíc jsem sundal 20 kg (Teď bych tam potřeboval ) Po té co nechal v létě roztřílet Jelcin parlament se to změnilo a už v "93" bylo možno koupit skoro vše.
Do Mongolska se jezdí hodně na ryby a všude na tržnicích se prý prodávají Disca - sušenky
Jinak doporučuji přečíst cestopis od Svena Hedina. Ten jel z Moskvy do Pekingu ve dvacátých létech minulého století. Byl to švédský cestovatel který v letech 1886-1935 podnikl řadu expedic a napsal několik populárních cestopisů, 12 vyšlo v češtině. Knihu Z Pekingu do Moskvy ilustroval Karel Čapek. Stav některých silnic které v cestopise popisuje bohužel odpovídají i stavu současnému. (Pro zajímavost: Jak se ale pak ukázalo cesty mu sponzorovali nacisté. V roce 1936 jej Hitler pozval do Německa a vyzval jej k tomu, aby se zhostil zahajovacího projevu Olympiády v Berlíně)