Zdravim vospolok,
tiez som namontoval tempomat na defika
http://nakatanenga-tours.de/shop/articl ... DTEMPDE%26" onclick="window.open(this.href);return false;
115 eue s dph...fungoval skvele..na stvorke

nuz co, pozabudol som

, ze som v rozvodovke pozmenil prevod z 1,41 na 1,22 a o nejakych 14% znizil rev pri vyssich rychlostiach.. Nieco podobne ako overdrive, ale bez dalsej paky a s dostatocnym (aspon pre mna) efektom..
Na webe som nasiel mnoho prispevkov co a ako robit v takomto pripade, ak chcem mat funkcny tempomat so sucasne zapnutym pouzitim "overdrive" co je u mna zmenou prevodu uz stala a ireverzibilna zmena (slo by to vratit, ale uz nechceeem

)
Chybala mi na kazdom fore odpoved: "toto som urobil a funguje to!"
Dnes sa s vami podelim o svoju pozitivny vysledok, aj ked cesta k nemu bola pomerne strastiplna.
Aby som osidil riadiacu jednotku, ktora potrebuje,aby defik pri 120 (povazujem za horne jazditelne max) reval ako tur, zakupil som siditko
http://nakatanenga-tours.de/shop/articl ... 5201000%26" onclick="window.open(this.href);return false;
159 eur s dph
doslo bez navodu. navod, ktory som ziskal hovoril prerusit vystupny kabel privadzajuci signal rychlosti a nastavit aj tachometer tak aby ukazoval spravne (kedze sa pouzitim "overdrive" rozladil). Pri zamene na prevod 1,22 a standardnom rozmere kolies som vsak dosiahol, ze mi tahometer (podla GPS) zacal ukazovat spravne a tak som potreboval iba dosiahnut aby ta uzasna riadiaca jednotka dostala info po ktorom tuzi
Pomohol mi pan Saskovic (pre mnohych znami ako Brano), ktory prestudoval ako vedu kable a oznamil mi, ze ak mi taho ukazuje spravne tak to mozem prerusit az za tahometrom.. V ciernej ECU, tam kde sa zapaja aj tempomat je na pozicii 13 zltoruzovy kabel (ide od budikov), ten prerusit a do neho nasukat vecicku uvedenu vyssie.. Po prestrihnuti je ta cast kablu co ide od budikov povazovana za vstup a ta co zostane trcat v ECU je vystup (pre to siditko).
Po zapojeni nastala tortura nastavenia siditka (moznost od 1% - 999%) bolo to celkom krute a takmer ma to stalo 130 eur po prekroceni povolenej rychlosti o 25 km a zamerani prislusnikmi v obci. Boh ocen pochopenie ludi pre zufalca so sroubovakom v zuboch, vyhodene sedadlo spolujazdca a kopec kablov hladajucich spravne umiestnenie...
Vysledok: 86 -90% nastavenie siditka..nepytajte sa ma preco.. lebo ak vam zacnem vysvetlovat o znasobovani signalu pri budikoch a ubytku pri znizeni prevodu, tak sa zacnem pytat sam seba ako je mozne, ze to funguje

A funguje to skvele aj na 5tke!!! Pista bez Teba by som to pocas jazdy nenastavil!! Dakujem
Pre tych, ktory pri pouziti skutocneho overdrive, inych nez standardnych rozmerov kolies.. a zmerani GPS zistia, ze im tahometer ukazuje nepresne odporucam nevyskusanu (podotykam mnou neoverenu) moznost prerusit signal z rozvodovky pred vstupom do budikov. Z rozvodovky ide konektor s troma kablami. Ten tmavy s cervenym pasikom treba prestrihnut (po prestrihnuti prestane defik ukazovat rychlost) a absolvovat nastavenie podla navodu k siditku. Vysledok by mal byt, ze tahometer zacne ukazovat spravne a tempomatu sa zacne pacit aj 5tka
Ak mate defik r.v.2002 a vyssie bez uprav tak postaci dodrzat schemu
http://www.flickr.com/photos/the_steyns ... /lightbox/" onclick="window.open(this.href);return false; a pojde to na 5tke aj bez siditka ((:
Verim, ze Vam toto info pomoze, rovako ako aj kontakt na Brana Saskovica, ktoremu touto cestou dakujem za ochotu a cenne rady.. Robi autoelektoinstalacie a zmeny na vsetky auta. V znace LR je macher, znamy aj v autorizoovanych servisoch.
sabra@zutom.sk 0903 225 738 BA. Z vlastnej, a nielen tejto skusenosti, Odporucam!!!
Boh ochranuj kralovnu (GB) ked bude chciet nainstalovat tempomat na svojich krasavcov

pred r.v. 2002
V.