Stránka 2 z 4
Re: Únik vody
Napsal: 29 bře 2011 20:58
od diskous
Tak jsem vyměnil termostat,jezdil jsem celej tejden a vše v pohodě.Dneska jsem kontroloval vodu v nádržce a OK.Ujel jsem asi 20 Km a teploměr zase do červenýho otevřel jsem topení a nic netopilo,zastavil jsem nechal jsem běžet motor a teplota za tři vteřiny padla na normál a topení topí.Zas je to ok . NEMŮŽE TO BÝT ČIDLO TEPLOTY VODY?

Re: Únik vody
Napsal: 30 bře 2011 07:30
od powl
Tak se zadarilo, dneska jen nahodim klinak, naleju vodu a frcim

Nastesti slo vsechno dobre povolit, na radu Eliotta jsem dal i nove tesneni pod pumpu. Jen bych mel na Vas otazecku: Jak dostanu vodu z bloku abych nalil novou smes? Zaclo to hodne tyct kdyz jsem jel z orlickejch hor takze sem tam musel lejt kohoutkovku.... Nebo to nemusim resit

Re: Únik vody
Napsal: 30 bře 2011 07:33
od powl
diskous píše:NEMŮŽE TO BÝT ČIDLO TEPLOTY VODY?

Kdyby to bylo cidlo teploty neblblo by topeni. Co pumpa?
Re: Únik vody
Napsal: 30 bře 2011 07:53
od Lochy
tohle sice asi nebude ono, ale doporučuju kontolu těsnění víčka expanzky. jsou tam dva O kroužky a po čase jsou dost placatý a netěsní. mě tam tudy při náklonech utíkala voda, dolil jsem až 6 litrů. ale to už bylo po grilování motoru

Re: Únik vody
Napsal: 30 bře 2011 15:42
od Piskot
powl píše:Jen bych mel na Vas otazecku: Jak dostanu vodu z bloku abych nalil novou smes? Zaclo to hodne tyct kdyz jsem jel z orlickejch hor takze sem tam musel lejt kohoutkovku.... Nebo to nemusim resit

Na levém (po směru jízdy) boku bloku motoru je zátka, po jejím vyšroubování vypustíš vodu z bloku. Ta zátka je blízko trubičky kudy vede do vany měrka na olej a je tuším mosazná s jemným závitem.
Re: Únik vody
Napsal: 30 bře 2011 15:43
od powl
Diky

Re: Únik vody
Napsal: 31 bře 2011 18:42
od diskous
powl píše:diskous píše:NEMŮŽE TO BÝT ČIDLO TEPLOTY VODY?

Kdyby to bylo cidlo teploty neblblo by topeni. Co pumpa?
Pumpa je nová asi rok- origo-
dnes jsem zase musel dolít asi dva litry vody Nikde to neteče není cítit chladící kapalina z výfuku se nekouří.Ještě vyměním víčko expanzky,ale kde je ku..va ta voda??

Re: Únik vody
Napsal: 31 bře 2011 18:42
od diskous
Re: Únik vody
Napsal: 31 bře 2011 19:38
od powl
Radiator netece to bys sis asi vsim co. Ale jak to nekdo psal, kdyz to tece na tom bloku tak to neni poznat pze se to hned vypari, taky sem to nemoh najit nez se to tesneni vyfouklo uplne a furt sem se divil proc to tak rano bubla v topeni
Re: Únik vody
Napsal: 31 bře 2011 20:38
od DjALF
Zkus se podívat na mrazový zátky jestli to někde neteče přes ně. Vidět to být nemusí.Třeba se stopy na horkým motoru vypaří.
Re: Únik vody
Napsal: 01 dub 2011 10:09
od diskous
Asi počkám až se to někde projeví,aby to šlo najít.
Re: Únik vody
Napsal: 06 dub 2011 22:37
od Steve
Diskous píše: Pumpa je nová asi rok- origo-dnes jsem zase musel dolít asi dva litry vody Nikde to neteče není cítit chladící kapalina z výfuku se nekouří.Ještě vyměním víčko expanzky,ale kde je ku..va ta voda??
[/quote]
Já jsem ji měnil sám, v létě to budou dva roky, a o pár příspěvků zpět jsem si stěžoval, že mi někde uniká.
Jezdil jsem málo, ale od Nového roku jezdím každý den, tak se "něco" projevilo.
Už jsem nevěděl, nikde nic viditelného a tak jsem zkontroloval šrouby, co drží vodní pumpu. No a tři byly volné! Přesněji řečeno nedotažené. některé další trošku taky, ale jen čtvrt otáčky (snad ani to ne).
Muselo to povolit provozem, změnami teploty nebo bůhví čím, jinak by to teklo už ten rok a půl, ale začalo to před měsícem.....
No a vypadá to, že je to OK, už je to 14 dní a nebylo nutné dolévat.
Dnes jsem zjistil, že večer, po celodenním stání, už zřetelně topí po dvou kilometrech. Bylo celkem teplo, ale ručička teploměru stejně ještě ležela jak po sexu....úplně dole

Re: Únik vody
Napsal: 26 črc 2011 18:03
od Steve
Tak zase navazuju.....
Pro změnu mi zase vaří voda. Protože mám problém s teploměrem - ukazuje, zničeho nic umře, pak zase naskočí....už jsem několikrát čistil kontakty na koleně u termostatu na čidlech. Nevím který je teploměr a který něco jiného (pro ventilátor?). Ale nepomohlo to a po čase teploměr umřel zatím natrvalo, takže mě nic nevaruje, že mi vaří voda.
Nedávno jsem uslyšel rány jakoby v palubní přihrádce. Znělo to jako kočka v krabici, rány jak hrom! No a po zastavení všude okolo expanzky vyvařená voda. Průběžně jsem dolil a doma jsem vyměnil termostat, vypadalo to dobře, to ještě teploměr občas ukazoval.
vypadalo to dobře, ale ujedu 20 km a nahlídnu pod kapotu - zase to vaří. Zkoušel jsem to odvzdušnit, na volnoběh dvacet minut, pořád to trochu bublalo, nechtěl jsem s vařícím motorem nijak manipulovat, ale nevím, co s tím.
Termostat je nový, horní trubka k chladiči horká, chladič různě teplý až horký na více místech, přední ventilátory se netočí, v expanzce to zřetelně bublá, je mokro všude okolo.
Nahlížel jsem i na hlavu, vzadu poslední šikmý šroub (pravá strana motoru až u přepážky) mastně mokrý, nad tím jsou nějaké opletené hadičky, přivedené do "Y", poslední vývod je volný. Nemůže to jít odtud?
Potřebuju jet ve čtvrtek do Znojma a těch 180 km nechci riskovat, navíc, když mi neukazuje teploměr....
Má někdo nějaký nápad nebo vodítko?
Re: Únik vody
Napsal: 26 črc 2011 21:37
od Piskot
Ahoj, nerad bych Tě vylekal, ale podle toho co píšeš bych tipoval na prasklou hlavu nebo vyfouklé těsnění pod hlavou. P
Re: Únik vody
Napsal: 26 črc 2011 21:44
od Steve
Stejně se toho bojím......
Kdysi jsem měl podobné problémy se starou stopětkou, pár kiláků OK, pak po kiláku vařící voda....prasklá hlava.
Od té doby nesnáším "vůni" vařící chladící kapaliny.
Myslel jsem, že u Lanďáku to nehrozí...
Jde to nějak identifikovat? Najít prasklinu (těžko) nebo to jinak zjistit?
A těsnění? Po čem se dívat?
Ten teploměr mě taky sere, alespoň bych tušil, že se zvedá teplota, takto nevím nic.....Nevím, kde hledat závadu. Jestli je to čidlo, dráty nebo přímo měřák...
Re: Únik vody
Napsal: 26 črc 2011 21:50
od SJ410
A ta voda přímo vaří nebo jenom bublá a smrdí to po vejfuku?
Re: Únik vody
Napsal: 26 črc 2011 22:20
od Steve
Zastavím, kolem expanzky všechno mokré, poprskané od vody a v expanzce živo...
Nevzpomínám si, že bych u motoru cítil výfuk. Ale nenapadlo mě to sledovat.
Na volnoběh jsem to ještě odvzdušňoval, ale stále to bublalo a nechtěl jsem to otevřít úplně. Navíc tam mám tu plastovou zátku .
Ráno mrknu, jestli mi po nastartování jde něco neobvyklého z výfuku. Zpětně si vzpomínám, že jsem se po nastartování o víkendu mrknul do zrcátka a zdálo se mi, že vidím slabý bílý kouř, spíš jen jako od cigarety, slabě.
No a včera ráno to netopilo, takže to asi bylo zavzdušněné, ale dnes to topilo hned a výsledek je stejný - vaří to...
Zkusím Jardu Pešlíka, jestli na mě bude mít čas, snad jo. Alespoň nahlídnout a identifikovat problém. Pokud teda ujedu 50km bez závažných problémů.....
Dovolenou asi budu muset odpískat...

Re: Únik vody
Napsal: 26 črc 2011 22:30
od MadTom
Nastartuj to studené, nalej vodu a pokus se odvzdušnit. Pokud to bude v otevřené nádobce furt bublat a případně z ní bude cítit výfuk, tak je to nejspíš těsnění pod hlavou nebo hlava. Moc bych s tím nejezdil, než zjistíš co to je. Pokud by to bylojenom těsnění, tak to není tak hrozné, ale byla by škoda, to dorazit (zadřít nebo uhřát ještě víc).
Re: Únik vody
Napsal: 26 črc 2011 22:54
od Steve
V otevřené nádobce
Myslíš tím expanzku, že?
Nebo myslíš bublat u odvzdušnění u termostatu?
Za tepla jsem expanzku neotvíral, to je jasné, a ráno tam chyběla voda (ale předtím odpoledne jsem ji trochu odpustil při tom odvzdušňování).
Ráno za studena zkusím
-zkontrolovat dým z výfuku
-předtím doplnit expanzku?
-čichat k expanzce a sledovat bubliny
-které čidlo na koleně je k teploměru? Zadní?
Re: Únik vody
Napsal: 26 črc 2011 22:59
od MadTom
Nádobkou myslím expanzku. Které čidlo je které ti neřeknu, akorát pokud je to zavzdušněné, tak se na ně stejně nedá moc spoléhat.
Dolej vodu, nastartuj s otevřenou expanzkou a nech to brblat na volnoběh. Zkus to odvzdušnit a koukej jestli se v expanzce nebudou objevovat bubliny (bez víčka). Přípaně tam dej víčko a koukni se, jestli nebudou tvrdnout hadice od vody - jestli se to netlakuje.