Stránka 10 z 10

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 15 pro 2021 08:26
od jareku
Míra27 píše: 15 pro 2021 07:58 Šel bych cestou repasované přídavné převodovky s mezinápravovou uzávěrou jen s HD křížkem. To jen pro to, že v případě poruchy, třeba jednoho z kardanů nebo prasklé poloosy, dojedeš domu. Na “normální” cestování nepotřebuješ žádné extra srandy. Ke všem těm doplňkům, se váže také spousta věcí a peněz navíc. Kolik km při tvém cestování pojedeš v opravdovém terénu? Nemyslím polní a lesní cesty, které zvládne třeba v Rumunsku 2Golf.
S tím naprosto souhlasím! Jak Def, tak i D1 a D2 mají i v sériovém stavu skvělé terénní vlastnosti a projedou neskutečné věci. Důležitější je volba správných pneumatik - ty dělají velmi mnoho. Pokud budeš jen rozumně cestovat, stačí max. 2" lift a "větší kola" pro lepší průchodnost. To za mne...

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 15 pro 2021 10:54
od MadTom
Tady bych doplnil jednu věc - nejdůležitější je řidič, protože jízda v terénu se v autoškole neučí a nikdo učený z nebe nespadl. Občas je to i o tom se včas otočit a necpat se dopředu hlava nehlava, aby to po 10 metrech už dál vůbec nešlo a muselo se pro traktor.
Uzávěrku mezinápravového diferenciálu v D2 určitě ano, pokud by se měl dávat samosvor, tak ten se dá také uzavřít natvrdo a autu jednoznačně prospěje, a hlavně, když už se to bude dělat, tak přídavnou převodovku rovnou zrepasovat a doplnit o to ovládání uzávěrky diferenciálu. V lepší případě bude repase jenom výměna všech těsnění (gufera a okroužky), pravděpodobněji ale bude vzhledem k stáří těchto aut vymačkané uložení střední hřídele v obalu převodovky, a bude tam utíkat olej. Ostatní už je spíš individuální. Pokud by se nedával samosvor, tak HD kříž do mezinápravového diferenciálu dát při repasi určitě.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 15 pro 2021 10:58
od pojir
Ja bych jen doplnil, ze pokud to ma byt auto na dlouhe vylety, tak urcite tu uzaveru mezinapravy - rozhodne ne jen stredovy samosvor bez moznosti uzamceni. A to proto, aby se dalo v pripade nutnosti jet s jednim kardanem.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 15 pro 2021 11:30
od vinicpp
jareku píše: 15 pro 2021 08:20
vinicpp píše: 15 pro 2021 04:30 Prosim o vysvetlenie. Čo je teda lepšie? samosvor alebo uzavierky? Kamos ma staršie Géčko, 3x manualne uzávierky a nadava na to. Ale prečo? Ved to v terene musí byt super ked sa všetko mechanicky zamkne a proste sa to "musí" všetko točit naraz. To je predsa ciel nie? Či aka je nevyhoda?
No nadává na to, protože musí "myslet" na to, kdy kterou uzávěrku použít = musí umět aspoň trochu předvídat co ho v terénu čeká a někdo je holt "líný"... pokud máš všude samosvory - nemyslíš na nic a jedeš - to asi tak stručně... Mám Defa a D3 a s obojím jezdím terénem - v Defovi se musí přemýšlet... v D3 strčíš prst do nosu, navolíš program a jedeš :grin: ano v D3 se o vše stará elektronika a ne samosvory ale je to "podobné"...
Vlastne máš pravdu. Toto spomínal aj on, že on pred kopcom musí zastaviť a porozmýšľať čo a ako, čo tam zapne.. a ktorú rýchlosť atd. Ok ok. Dakujem za vysvetlenie. :hand

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 15 pro 2021 12:34
od MadTom
V D2 mám všechny 3 uzávěrky, a ano, musí se u toho přemýšlet, a když si něčeho nevšimnu, tak začne fungovat TC (kontrola trakce) a blikat příslušná, a ta mi rychle napoví. A buďto tam něco cvaknu, nebo to nechám tak, podle toho, co je přede mnou. Ono D2 na slušných gumách projede hodně i jako úplně sériové auto.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 15 pro 2021 12:49
od Adam P.
vinicpp píše: 15 pro 2021 11:30
jareku píše: 15 pro 2021 08:20

No nadává na to, protože musí "myslet" na to, kdy kterou uzávěrku použít = musí umět aspoň trochu předvídat co ho v terénu čeká a někdo je holt "líný"... pokud máš všude samosvory - nemyslíš na nic a jedeš - to asi tak stručně... Mám Defa a D3 a s obojím jezdím terénem - v Defovi se musí přemýšlet... v D3 strčíš prst do nosu, navolíš program a jedeš :grin: ano v D3 se o vše stará elektronika a ne samosvory ale je to "podobné"...
Vlastne máš pravdu. Toto spomínal aj on, že on pred kopcom musí zastaviť a porozmýšľať čo a ako, čo tam zapne.. a ktorú rýchlosť atd. Ok ok. Dakujem za vysvetlenie. :hand
no tak toto je ale dobré dělat vždycky. aj když máš automat. uzávěrky nebo super-truper elektroniku. a právě tím, že nejdřív zastavíš a trochu to promyslíš, možná zjistíš, že se to dá třeba vyjet i bez uzávěrek :)

taky furt uvažuju o uzávěrkách do náprav, ale zatím jsem si skoro vždycky vystačil jen s mezinápravou. jak už zde bylo zmíněno, alfa-omega jsou gumy. a zkušenosti. osobně mám pocit, že se furt učím, každým ježděním se malinko posunuješ a dokážeš s autem víc. uzávěrky jsou určitě super, ale zatím jsem ty prachy vždycky investoval do něčeho jiného na autě a pokaždé se mně ukázalo, že to bylo dobré rozhodnutí. protože např. naviják, bufík, lednička, střešní stan, bezvadný mech. stav vozu... to jsou všechno věci, bez kterých bych nedal ani polovinu výletů, co jsem absolvoval. ačkoliv bych na autě měl ty vysněné 3 uzávěrky ;)

za mě by to teda byla mezinápravová uzávěrka (manuální) + naviják (klidně čína, to je jedno). protože kde chybí nápravové uzávěrky, tak pomůže naviják. ale kde už nepomůžou ani uzávěrky, tak tam si bez navijáku v prd... :)

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 15 pro 2021 13:03
od masar
Já bych jen dodal, že ty samosvory nebo uzávěrky nejsou vždycky jenom taková rozmařilost "nutně to potřebuju", ale když už jde člověk po několikátý měnit diferenciál, tak je to ve výsledku spíš úspora než rozmar.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 15 pro 2021 20:14
od petr pp
Ano odkedy mam samosvor menim poloosy :roll: ale inak parada bezproblemova!

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 15 pro 2021 21:37
od habakuk
Od doby co mám zadní ARB o ní v podstatě nevím jen mi hlodá v palici co kdybych dal i přední ARB.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 16 pro 2021 09:19
od Adam P.
petr pp píše: 15 pro 2021 20:14 Ano odkedy mam samosvor menim poloosy :roll: ale inak parada bezproblemova!
tak já jsem teda měl za to, že ty samosvory ashcroft by měly být k poloosám milosrdnější než 100% uzávěrky. i proto o nich pro sebe stále uvažuju... :nerd :think

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 16 pro 2021 09:27
od habakuk
Adam P. píše: 16 pro 2021 09:19
petr pp píše: 15 pro 2021 20:14 Ano odkedy mam samosvor menim poloosy :roll: ale inak parada bezproblemova!
tak já jsem teda měl za to, že ty samosvory ashcroft by měly být k poloosám milosrdnější než 100% uzávěrky. i proto o nich pro sebe stále uvažuju... :nerd :think
To je jenom předzvěst toho tam dát HD poloosy.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 16 pro 2021 12:18
od petr pp
Ano

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 16 pro 2021 21:35
od jazz
Tak mě z toho vychází asi toto:

- pořídit přídavnou převodovku s uzávěrou a nechat ji zrepasovat
- pořídit HD kříž, nebo samosvor od ashcroftu (samosvor chápu jako bonus, ne nezbytnost)
- pořídit kvalitní pneu
- naučit řidiče volantovat vozidlo v terénu

Děkuji za Vaše názory :-)

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 17 pro 2021 08:40
od habakuk
No já bych to postavil ještě jinak. Koupit přídavku s CDL v dobrém stavu, jezdit až začne zlobit udělat repas. Zbytečně cpát peníze někam kde to funguje prachy budou potřeba jinde.

Re: automaticke uzaverky diferencialu

Napsal: 17 pro 2021 15:55
od jareku
No a já bych řekl: začni jezdit aniž bys kupoval něco "extra" a sám zjistíš co budeš potřebovat. Na standardní cestování je D2 "v základu" velmi schopné auto. Kup dobré pneu - na cestování stačí AT, nauč řidiče jezdit v terénu :grin: a pak kupuj dle potřeby...