Stránka 9 z 52
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz
Napsal: 14 pro 2013 18:59
od MadTom
Tak jsem si auto včera dovezl, jenom abych dnes zjistil, že člověk sice může napsat co chce, aby v servisu udělali, ale stejně to dopadne tak, že udělají, co se jim bude chtít a zbytek je třeba urgovat. Takže v pondělí si to odvezou a dodělají odrezení a hlavně natření zbytku bulkheadu. Hlavně, že dělali o 5cm vedle.
Dneska jsem se pustil do elektriky pod palubkou - když tam palubka není, jde to docela rozumně.
Narazil jsem na pár problémů:
Některé spoje drátů byly asi originál omotané páskou, která se nedochovala. Takže omotat novou páskou. A když už jsem v tom byl, tak kontrola, jestli volně pohyblivé dráty nejsou někde poškozené - na pár místech byly. Nakonec jsem omotal páskou volné svazky po celé délce - vždy od konektoru na konci až k přechodu do hlavního svazku.
Druhej problém jsou spojovací hřebínky - ty, do kterých vedou jenou slabé dráty, jsou OK, ale část těch, do ve kterých jsou spojené silové dráty je natavená, nebo brzo bude. Docela by mě zajímalo, kterej anglickej inteligent tohle vymyslel. Ve spojovacích hřebíncích jsou tz nejmenší fastony - já bych je použil tak na 2A, ale ne víc. A tady přes to běží i světla a podobné. Takže poškozené hřebínky odstranit a příslušné dráty zkroutit, propájet a na spoj dát smršťovací bužírku.
Nejhorší jsou ale relátka, co jsou dole pod pojistkama - část kontaktů vytavená, část drátů polámaná, nebo těsně před ulomením. Prozatím jsem poškozené patice nahradil jinýma, co jsem měl, ale ty mají jiné upevňovací zámky, takže je tam připevním asi vázací páskou.
Takže dotaz je - kde se dají sehnat originál patice - ja na nich psáno BMW a kontakty do nich?
A pozitivní zpráva - vypadá to, že do klimatizace bude pasovat výparník z Clia.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - klimatizace? patice rel
Napsal: 15 pro 2013 18:05
od MadTom
Tak elektrika po palubovkou učesaná.
Mám dotaz - jde někde sehnat patici relé, jako je originál použitej dole u pojistek? Tedy aby to mechanicky drželo pohromadě.
No a zjistil jsem, že nejsem dost blázen - tenhle to dělá 6x6 a na každě straně o 6" širší.
http://forum.lro.com/viewtopic.php?f=18&t=89595 Má tam pěkné obrázky.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 31 pro 2013 17:35
od MadTom
Tak vzhledem k příznivému počasí se mi podařilo za poslední dny složil palubku, přadní podlahu a naimplantovat i přední koberce.
Takže je možné s autem v půlce ledna na technickou - zbytek chybějících věcí prý vadit nebude.
Máme už vyhlídnutej i novej výparník na klimatizaci, aby se vešel do boxu spolu s výměníkem topení.
A jeden dotaz - těsnění okolo dveří už má to nejlepší za sebou - místy je vyrezlá ta kovová část uvnitř.
Takže musím pořídit nové. Existuje nějaká lepší varianta, než jenom nahradit to tím samým?
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 31 pro 2013 18:15
od DanoDEF
MadTom píše:Existuje nějaká lepší varianta, než jenom nahradit to tím samým?
... je to aj tu na fore niekde. Tesnenie dveri zo Santany.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 31 pro 2013 18:23
od DanoDEF
MadTom píše:Máme už vyhlídnutej i novej výparník na klimatizaci, aby se vešel do boxu spolu s výměníkem topení.
... viem, ze to riesis z dovodu priestoru len neviem ci to bude najstastnejsie riesenie.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 31 pro 2013 18:41
od MadTom
Bude nutné znovu rozebrat skoro celou palubku - ale napodruhé už to bude podstatně jednodušší.
Předpokládám, že výparník bude v boxu společně s výměníkem topení v motorovém prostoru. Topení bude spínáno a časem i regulováno pomocí regulačního ventilu z Tranzita - umožňuje obcházet výměník topení. A když tomu vymyslím nějakou regulaci, tak i plynule regulovat kolik teplé vody teče přes výměník a kolik obtokem.
Stávající klapka, která přepíná studenej a teplej vzduch bude přepínat dál, pouze studenej vzduch půjde vždy přes výparník klimatizace. Tak jak se to v autech běžně dělá. Ovládání klapek pomocí bovdenů to celé zjednodušuje. A klimatizace půjde zapnout pouze s plně zavřeným topením a přepnutou klapkou.
Vodorovnej kanál co je v palubce kupodivu nebyl moc rezavej, ale bylo vidět, že do něj zatékalo. Tak jsem to teď řešil jenom dobrou barvou. Jakmile tam bude foukat i klima, tak předpokládám, že ho vylepím nějakou izolací. A hlavně zakryju díru pro reproduktor.
Takže kromě úpravy boxu topení a doplnění nějaké izolace, odtoku kondenzátu a pokud možno i pilového filtru, použiju originál ovládání klimatizace, včetně "řídící jednotky".
A pro zjednodušení asi vyměním regulační odpory ventilátoru za provedení pro montáž na chladič, abych je nemusel ofukovat ventilátorem. Vhodnou hliníkovou krabičku už mám a místo se najde.
A když to bude fungovat jak si představuju, tak pomocí druhého ventilu pustím teplou vodu do druhého výměníku topení - dozadu do auta. Případně v létě do zásobníku s teplou vodou na umývání. Ten by se měl vejít pod sedadla ve druhé řadě. Ale to až bude hotová celá bedna.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 31 pro 2013 20:50
od DanoDEF
Tome ja vsetko chapem a nie si prvy s touto myslienkou. Mozno ju dotiahnes do konca.
Zakladny problem je mnozstvo vzduchu prehananeho "vzduchotechnikou" a "vzduchotecnickymi rozvodmi".
Vzduch na prvom stupni ventilatora je vhodny tak na trvale prefukovanie a na druhom stupni uz huci. Distribucia vzduchu je chaba.
Najlepsi vysledok co sa tyka klimatizacie v Defenderi je aj uzavries vonkajsi privod vzduchu na vnutornu cirkulaciu a mas pustenu klimu. Ak privadzas teply vzduch z vonku degradujes klimu.
Ak zastavas vyparnik do kurenia podla mojho nazoru budes mat malo privadzaneho vzduchu do kabiny resp budes musiet pouzit II. stupen ventilatora a to ta zas bude obtazovat pomerne znacny hluk vzduchu.
Je to len moj nazor a niekolkorocne skusenosti s klimou v Defiku.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 31 pro 2013 22:38
od MadTom
No uvidíme. Každopádně 3 různé Defendery s originál klimatizací do kterých jsem si sednul mě přesvědčili, že takto ne - když moc, tak jsem měl před kolem 1cm místa a to jsem ještě neseděl, jak bych chtěl. Asi jsem na to moc velkej.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 31 pro 2013 22:53
od KRANG
Bych to možná na tvojem místě řešil takhle
http://www.karavany-lovosice.cz/eshop/telair-silent ..takovej nápad
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 31 pro 2013 23:42
od PavelU
MadTom píše:No uvidíme. Každopádně 3 různé Defendery s originál klimatizací do kterých jsem si sednul mě přesvědčili, že takto ne - když moc, tak jsem měl před kolem 1cm místa a to jsem ještě neseděl, jak bych chtěl. Asi jsem na to moc velkej.

...další pacient, který se snaží předělat Defendera minimálně na Discoveru, v tomto případě bych to viděl spíše o pokus dorovnat se Range Roveru...
Sorry Tome, ale musel jsem...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 01 led 2014 10:03
od Jenda
....ja jen k tomu tesneni do dveri, dej tam original a dej si zalezet s napasovanim dveri.Ja to tak udelal a je to
Ty z te Santany pasuji ale jsou to zvykacky,nic nevydrzi a rozdil v zaveru ,,0".
Jen jsem jeste odhlucnil i ty dvere(protihlukove desky) a je to o dost lepsi

H.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 01 led 2014 10:31
od MadTom
Díky za praktické info - tak nějak jsem to měl v úmyslu. Ale nejdřív musím dveře zrepasovat. Kromě konce rámu, spodku příčky mezi motorem a kabinou je to asi to nejhorší na autě. Ale mají jednu výhodu - dají se z auta sundat a opravit v dílně, kde neprší.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 06 led 2014 22:08
od PavelU
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 06 led 2014 22:12
od MadTom
Na toho jsem koukal - možná to takto nějak dopadne, druhá možnost je zvedací střecha.
Včera jsem auto odvezl, snad na dlouho naposledy kamarádovi do servisu - aby se pokusil stáhnout páku z převodky řízení - já mám malej stahovák, a vyměnil poslední kulák řízení, udělal geometrii a technickou. Až mi to vrátí, tak se budu moci konečně pustit do dveří, a následně do boxu pod předníma sedadlama. Ale to už bude muset být nejdřív zase venku teplo.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 06 led 2014 22:40
od Hanys_a_Kaca
MadTom píše:.... Ale to už bude muset být nejdřív zase venku teplo.
Žádný vejmluvy, kvůli tobě se letos zima vůbec nekoná, tak hezky dělej

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 06 led 2014 22:50
od MadTom
Jo to máš vlastně pravdu. Akorát teď to musím aspoň na 2 týdny odložit - náběh na zápal plic není zrovna ideální věc.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 06 led 2014 22:52
od DanoDEF
MadTom píše:náběh na zápal plic není zrovna ideální věc.
... to by si prepalil husacinku.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 11 led 2014 16:11
od PavelU
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 11 led 2014 16:53
od MadTom
No skoro ono, akorát já se z čistě praktických a cenových důvodů chci zatím podržet něčeho jako 110HT s jednou řadou dveří navíc. Tyhlety už jsou o kus dál. Ono to vyplynulo i z domluvy s p. Stehnlíkem, aby se to dalo rozumně dostat na papíry.
Ale narazil jsem na zajímavou věc - na některou z edic Defendera se sériově montovala roll-cage a v papírech to bylo psané jako držák střešního nosiče. Je to i v katalogu originál LR dílů. Pokud by to bylo originál příslušenství, dalo by se zapsat do TP. A takovej držák by nemusel být špatnej.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - těsnění dveří?
Napsal: 11 led 2014 17:07
od PavelU
MadTom píše:No skoro ono, akorát já se z čistě praktických a cenových důvodů chci zatím podržet něčeho jako 110HT s jednou řadou dveří navíc. Tyhlety už jsou o kus dál. Ono to vyplynulo i z domluvy s p. Stehnlíkem, aby se to dalo rozumně dostat na papíry.
Ale narazil jsem na zajímavou věc - na některou z edic Defendera se sériově montovala roll-cage a v papírech to bylo psané jako držák střešního nosiče. Je to i v katalogu originál LR dílů. Pokud by to bylo originál příslušenství, dalo by se zapsat do TP. A takovej držák by nemusel být špatnej.
Foto jsem dal jenom pro inspiraci aby ti práce lépe utíkala...

S tou klecí jako držák střešního nosiče jsem se už taky někde setkal, to máš pravdu.
