Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
Napsal: 09 čer 2020 08:33
Pro příznivce této anglické značky
https://landroverforum.cz/forum/
toto ne, je to 5 kW
Ono to rozmístění sání a výdechu ohřívaného vzduchu je docela zásadní pro komfort vlastního spaní. Nemám sice D3 ale D2 a udělal sem podle mě chybu v umístnění sání ohřívanýho vzduchu. Topení mám na podlaze pod levou zadní kapsou,nad topením udělaný falešný dno aby bylo možno kapsu používat. Studený vzduch mi to tahá z kapsy přes dva otvory osazený mřížkama těsně nad podlahou. Funguje to skvěle, ale.... . Byl sem zvyklý používat topení v pohotovostním režimu kdy po dosažení nastavené teploty (hodinky v prostoru kde spim) dojde k přerušení hoření a provětrávacímu cyklu s následným vypnutím větráku a při poklesu teploty o cca 5 stupňů k znovunastartování topení (větší odběr el. neřeším). Bohužel v tomto režimu topení se ukázalo umístění průduchů nasávaného vzduchu nešťastné. Rozložením ložné plochy prakticky téměř oddělím vnitřní prostor na dvě části. Spodní odkud nasávám vzduch na ledovou jeskyni a horní kde spím. Při nízkých a mínusových teplotách je rozdíl při provětrávání tak značný,že po provětrání teplotní čidlo v ovládání co mám v prostoru spaní téměř okamžitě velí start. Prostě rozdíly teplot jsou tak značné, že topit v tomto režimu je úplně na pikaču. Zatím to řeším tak,že používám topení v režimu podle výkonu (na minimum) nebo v režimu podle teploty (příjemnější) se stálým hořením. Ovšem v obou těchto případech je nutné částečné otevření oken aby nedošlo k uvaření nocležníka. Už třetím rokem se chystám přeložit sání někam k prostoru nad ložnou plochu od čehož si slibuju pozvolnější (nikoliv skokovou) výměnu při pohotovostním režimu. Snad to letos konečně udělám.MadTom píše: 09 čer 2020 07:14 Jenom poznámka ke vzduchu - výdech teplého vzduchu a sání ohřívaného vzduchu z kabiny musí být dost daleko od sebe, aby nehrozilo, že to do topení bude přímo nasávat ohřátý vzduch a to se potom bude přehřívat a předčasně vypínat.
Druhá věc - pokud topení často startuje, tak to má podstatně větší nároky na spotřebu elektriky, než když jenom trvale běží, při provozu to bere maximálně cca 25W, se sníženým výkonem a tedy méně funícím ventilátorem o hodně méně. Při startu 75W a více. A hlavně, po každém startu by se to mělo pořádně proběhnout, jinak hrozí, že se bude topení zanášet sazemi a postupně se zhorší jeho funkčnost, až do stavu, že nebude startovat. Já jsem to poznal předloni v Bosně v horách - díky nadmořské výšce a řidšímu vzduchu jsem měl z topení generátor zadýmování. Horší bylo, že to stejně nechytlo. Naštěstí nebylo zase tak moc zima. Doma jsem to potom rozebral a v 10 let starém topení byl namísto drátěnky v hořáku velikej škvarek čehosi spečeného.
Radku, pochybuji, že to porovnává teplotu ze 2 čidel a podle toho topí. Topení jede buď podle vnitřního nebo externího čidla.fugín píše: 09 čer 2020 09:04
Ono to rozmístění sání a výdechu ohřívaného vzduchu je docela zásadní pro komfort vlastního spaní. Nemám sice D3 ale D2 a udělal sem podle mě chybu v umístnění sání ohřívanýho vzduchu. Topení mám na podlaze pod levou zadní kapsou,nad topením udělaný falešný dno aby bylo možno kapsu používat. Studený vzduch mi to tahá z kapsy přes dva otvory osazený mřížkama těsně nad podlahou. Funguje to skvěle, ale.... . Byl sem zvyklý používat topení v pohotovostním režimu kdy po dosažení nastavené teploty (hodinky v prostoru kde spim) dojde k přerušení hoření a provětrávacímu cyklu s následným vypnutím větráku a při poklesu teploty o cca 5 stupňů k znovunastartování topení (větší odběr el. neřeším). Bohužel v tomto režimu topení se ukázalo umístění průduchů nasávaného vzduchu nešťastné. Rozložením ložné plochy prakticky téměř oddělím vnitřní prostor na dvě části. Spodní odkud nasávám vzduch na ledovou jeskyni a horní kde spím. Při nízkých a mínusových teplotách je rozdíl při provětrávání tak značný,že po provětrání teplotní čidlo v ovládání co mám v prostoru spaní téměř okamžitě velí start. Prostě rozdíly teplot jsou tak značné, že topit v tomto režimu je úplně na pikaču. Zatím to řeším tak,že používám topení v režimu podle výkonu (na minimum) nebo v režimu podle teploty (příjemnější) se stálým hořením. Ovšem v obou těchto případech je nutné částečné otevření oken aby nedošlo k uvaření nocležníka. Už třetím rokem se chystám přeložit sání někam k prostoru nad ložnou plochu od čehož si slibuju pozvolnější (nikoliv skokovou) výměnu při pohotovostním režimu. Snad to letos konečně udělám.
pokud je to otázka Radku na mě, tak já mám eberspacherafugín píše: 09 čer 2020 20:02 Jaký máš ovládání? Já mám PU-8M. U PU-8M se dá navolit venkovní kabinový snímač i když ho nemáš a pak to topí divoce. To s tou rozdílnou teplotou nad ložnou plochou a pod ní si vysvětlíme v Jihlavě![]()
Jasně, to chápem. Ale teorie, co razí Fugín a mi to přijde taky logický je postavená na tom, že pod postelí, kde je topení je pořád násobně chladněji než nad postelí, kde je ovladač a v něm čidlo. Mám nastavené snímání podle čidla v ovladači, ne v topení. Ale prostě když to topení zapnu a nastavím třeba 20 stupňů, mám to tam během 5ti minut ... ale jen nad postelí, pod postelí je furt 5, nebo možná v tu chvíli 7 stupňů ... výdech je nad postelí a teplo jde nahoru, takže pod postelí je prostě pořád zima ... planar přestane topit, a začne jen cirkulovat vzduch v prostoru, ale tím, že je pod postelí tak nasává vzduch studený, který během pár cyklů ochladí spalovací komoru v topení a během pár minut 2-3 začne vlastně ochlazovat i vzduch nad postelí ... a vzhledem tomu, že mám ten ovladač kousek od výdechu, tak začne během pár minut kolem ovladače proudit studený vzduch zpod postele ... a ten zase sepne! Navíc je to naprogramovené tak, že sepne na plné koule, protože se snaží vytopit prostor co nejrychleji ... takže to jede jak lokomotiva a během dalších 3 minut to zase vypne, protože prostor v autě resp. nad postelí je opravdu na 2 kw malý, jak zase píše Tom ...xxx píše: 09 čer 2020 15:58 hoši, co máte planary a máte ovládač s čidlem, zkuste si to přepnout na toto externí čidlo. ovládač máte určitě aspoň o 1m výše než topení. bude vám to fungovat lépe.
Vůbec nezáleží na teplotě nasávaného vzduchu. Pokud planar (na podlaze) řídíte přes čidlo nasávaného vzduchu, tak vám topení jede pořád bomby. Při regulaci na výkon je čidlo teploty (nasávaného vzduchu nebo externí) odstavené.
tomu rozumím, máš prostě špatně umístěné ovládání s čidlem nebo si udělejte rozfuk teplého vzduchu i k podlaze nebo si dejte externí čidlo do středu, ne pod strop. Těch možností máte spoustu.hrochado píše: 10 čer 2020 07:10
Jasně, to chápem. Ale teorie, co razí Fugín a mi to přijde taky logický je postavená na tom, že pod postelí, kde je topení je pořád násobně chladněji než nad postelí, kde je ovladač a v něm čidlo. Mám nastavené snímání podle čidla v ovladači, ne v topení. Ale prostě když to topení zapnu a nastavím třeba 20 stupňů, mám to tam během 5ti minut ... ale jen nad postelí, pod postelí je furt 5, nebo možná v tu chvíli 7 stupňů ... výdech je nad postelí a teplo jde nahoru, takže pod postelí je prostě pořád zima ... planar přestane topit, a začne jen cirkulovat vzduch v prostoru, ale tím, že je pod postelí tak nasává vzduch studený, který během pár cyklů ochladí spalovací komoru v topení a během pár minut 2-3 začne vlastně ochlazovat i vzduch nad postelí ... a vzhledem tomu, že mám ten ovladač kousek od výdechu, tak začne během pár minut kolem ovladače proudit studený vzduch zpod postele ... a ten zase sepne! Navíc je to naprogramovené tak, že sepne na plné koule, protože se snaží vytopit prostor co nejrychleji ... takže to jede jak lokomotiva a během dalších 3 minut to zase vypne, protože prostor v autě resp. nad postelí je opravdu na 2 kw malý, jak zase píše Tom ...
Je to kombinace více faktorů ... auto je strašně malý prostor takže se rychle vyhřeje, ale zároveň neizolovaný, takže zase strašně rychle vychladne ... a to umístění ovladače a topení resp. nasávání studeného vzduchu zpod postele tomu asi taky přispívá
Ale jak říkám, naučil jsem se žít s tím, že to mám zapnuté permanentně na minimum ... mám pocit, že to takto žere jak méně nafty, tak méně proudu, než ty náběhy ... a prostě si otevřu okýnka, které stejně tak jako tak otevřené máme ... akorát jsem si nemusel kupovat ten "lepší" ovladač, ale stačil by na to ten základní manuální ...
ano, to je čerpadlo webastakrynn píše: 17 dub 2021 21:07 Pokracuju dal - protahl jsem pod autem elektriku a palivovou trubicku. Mam dotaz. Je toto privod k pumpe od webasta? Logicky by mel. Na to dam T spojku a spojim s novou pumpou.
Diky