Stránka 75 z 87
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 12 led 2015 22:43
od erik
Ta cena je zlomek toho, co by stálo s tím závodit... jestli by to ale někam dojelo

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 13 led 2015 08:28
od DanoDEF
... pekne video priamo z diania.
https://www.youtube.com/watch?v=bJF3mt6r_ao
... par rocnikov dozadu zacal Tomas Tomecek na AER s peknou reportaznou podporou a Tomas Vratny to teraz povysil. Klubuk dole myslia aj na "nas" a za to si zasluzia podakovanie.
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 13 led 2015 09:19
od Tonny
erik píše:
Ta cena je zlomek toho, co by stálo s tím závodit... jestli by to ale někam dojelo

myslím že by to mohlo dojet, ale už je to zastaralá koncepce.... když už tak bych šel do Nemesis
http://www.bowlermotorsport.com/portfolio/bowler-exr/
http://www.motortrend.com/features/perf ... exr_drive/
a o spolehlivosti se dá polemizovat... na maratonových závodech může odejít nebo prasknout prakticky cokoliv... tam je hlavní síla velkých teamů, kteří mají rychlou a nebo i pomalou asistenci, která je schopná přivést díly a dostatečně rychle vrátit auto do závodu...
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 13 led 2015 09:22
od visby
dojst to asi dojde, vsak aj race2recovery na takych sli a dosli. skor mi pride sialene za take auto dat take peniaze, za to sa daju kupit osvedcene auta. pripadne ist v t2 triede, kde sa da aj umiestnit...
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 13 led 2015 10:17
od Luboš M.
ty sváry u Nemesisu jsou docela brutus. Divím se, že je stále ještě na klasickém rámu, Wildcat už byl trubkovej svařenec od základu.
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 13 led 2015 11:09
od Tonny
Luboš M. píše:ty sváry u Nemesisu jsou docela brutus. Divím se, že je stále ještě na klasickém rámu, Wildcat už byl trubkovej svařenec od základu.
jo s tím rámem jsem se taky podivoval... a sváry ... klasický anglán

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 13 led 2015 12:40
od Neklan
visby píše:
dojst to asi dojde, vsak aj race2recovery na takych sli a dosli. skor mi pride sialene za take auto dat take peniaze, za to sa daju kupit osvedcene auta. pripadne ist v t2 triede, kde sa da aj umiestnit...
No ono v podstatě není osvědčenější auto, než Wildcat. Jezdily už před deseti lety. Myslím, že kdyby jely aspoň dva v jednom týmu a měly slušné zázemí a jezdce, kteří to umí, tak pořád dokážou dojet ve třicítce. Pokud si dobře pamatuji, tak ještě cca před 3-mi nebo 4-mi roky, tedy už v Jižní Americe je nasazoval francouzský tým Cummins a Patrick Sireyjol, který teď jede s SMG buggy zatím na 16. místě, dojel někde kolem 20. místa. Měli zázemí a cca 3 Wildcaty v jednom týmu, Patrick jel na výsledek a zbylé dva Wildcaty byly klientské s cílem dojet. Od té doby ale s Wildcaty jezdí jenom amatéři bez zázemí a podle toho to vypadá.
Třeba takový Zapletalův H3 už je ale technicky někde jinde, letos oba Kazašské dojely do cíle AER a jeden velmi dobře. Až Mirek vychytá dětské nemoci poslední evoluce s V8, bude to myslím auto s dobrým potenciálem. Ta hnusná karoserie není problém, nechá se to překarosovat do jakékoli podoby. Ten jeden kazašský H3 jezdí s karoserií Toyota. Zapletal sám chce jet znovu na velký Dakar a dojet ho na slušném místě s autem vlastní konstrukce.
Ale jak už tady bylo řečeno, auto je jedna věc, ale ta důležitější a také daleko dražší, je týmové zázemí. Nevím, kolik stojí pronájem Toyoty u Overdrive nebo Mini u X-Raidu, ale někdo někde říkal, že nejlevnější varianta startu na Dakaru s motorkou, tzn. bez mechaniků, všechno si musíte udělat sami, někdo vám jenom veze pneumatiky a bednu s osobními věcmi a náhradními díly, vyjde na cca dva miliony a v tom není motorka samotná. Jenom velmi mlhavý odhad potom říká, že pronájem Toyoty u Overdrive včetně týmového zázemí, mechaniků, náhradních dílů, pneumatik, paliva a v neposlední řadě startovného (13.300 EUR za jednu osobu bez auta), pojištění a já nevím, čeho všeho ještě, může být tak kolem 15-ti mega v korunách.
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 13 led 2015 13:48
od visby
Neklan píše:No ono v podstatě není osvědčenější auto, než Wildcat. Jezdily už před deseti lety. Myslím, že kdyby jely aspoň dva v jednom týmu a měly slušné zázemí a jezdce, kteří to umí, tak pořád dokážou dojet ve třicítce. Pokud si dobře pamatuji, tak ještě cca před 3-mi nebo 4-mi roky, tedy už v Jižní Americe je nasazoval francouzský tým Cummins a Patrick Sireyjol, který teď jede s SMG buggy zatím na 16. místě, dojel někde kolem 20. místa. Měli zázemí a cca 3 Wildcaty v jednom týmu, Patrick jel na výsledek a zbylé dva Wildcaty byly klientské s cílem dojet. Od té doby ale s Wildcaty jezdí jenom amatéři bez zázemí a podle toho to vypadá.
Třeba takový Zapletalův H3 už je ale technicky někde jinde, letos oba Kazašské dojely do cíle AER a jeden velmi dobře. Až Mirek vychytá dětské nemoci poslední evoluce s V8, bude to myslím auto s dobrým potenciálem. Ta hnusná karoserie není problém, nechá se to překarosovat do jakékoli podoby. Ten jeden kazašský H3 jezdí s karoserií Toyota. Zapletal sám chce jet znovu na velký Dakar a dojet ho na slušném místě s autem vlastní konstrukce.
Ale jak už tady bylo řečeno, auto je jedna věc, ale ta důležitější a také daleko dražší, je týmové zázemí. Nevím, kolik stojí pronájem Toyoty u Overdrive nebo Mini u X-Raidu, ale někdo někde říkal, že nejlevnější varianta startu na Dakaru s motorkou, tzn. bez mechaniků, všechno si musíte udělat sami, někdo vám jenom veze pneumatiky a bednu s osobními věcmi a náhradními díly, vyjde na cca dva miliony a v tom není motorka samotná. Jenom velmi mlhavý odhad potom říká, že pronájem Toyoty u Overdrive včetně týmového zázemí, mechaniků, náhradních dílů, pneumatik, paliva a v neposlední řadě startovného (13.300 EUR za jednu osobu bez auta), pojištění a já nevím, čeho všeho ještě, může být tak kolem 15-ti mega v korunách.
wildcat je super auto, ale nie za taku cenu. ked sa pozries, ake auta su teraz v prvej 30ke tak je zase niekde inde ako pred 4-5 rokmi. presne na zapletalove hummery som narazal, cena je tam podobna a je to auto v inej lige.
s tym poslednym odstavcom suhlasim, treba len dodat ze zalezi aj na tom ci chces dakar aj dojst alebo ho iba zazit. pocul som, ze autom sa da dakar zazit za 250-300tis eur aj s prenajmom auta ale na 90% ho nedojdes. ak ho chces dojst a nebodaj aj sutazit, tak to je urcite 7 ciferna suma v euro...
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 13 led 2015 14:19
od Luboš M.
pokud by někoho zajímalo, kolik stojí dakar tak jsem to dával na Fcb....viz níže
zde staženo http://www.ceskeokru...vnym-na-dakaru-94710
Velmi častý dotaz se týká financí a startovného. Rozhodl jsem se napsat na to téma článek:
Startovné - záleží na tom, kdy se člověk přihlásí. Po určitém datumu už jsou ceny vyšší. A pozor - zájem bývá větší než počet startujících, takže oni pak posuzují, jakou má ten člověk šanci dojet, jak má kvalitní zajištění, jaký je jeho tým, jaké má sportovní výsledky apod.
Moto/ quad: 3500EUR + 10000EUR za pilota
po polovině června je cena 3500 + 12200EUR.
Amatéři to mají trošku lepší - mohou platit na splátky 4500+3500+2000EUR v průběhu roku nebo 6200+6000 pokud je to po polovině června.
Amatér je podle regulí člověk, který nikdy neměl nic společného s motosportem a jehož "sláva není jakkoliv spojená s motoristickými sporty". Jinak řečeno - nesmí to být závodník. Cena zahrnuje dopravu stroje z Evropy a zpátky (pochopitelně že ne z ČR ale z Francie a do Francie), poplatky za sportovní organizaci a základní lékařskou pomoc, jídlo a pití v bivaku, povinné přístroje (zapůjčení ale vyžaduje značné kauce na půl roku ve výši řádově několika tisíc EUR), palivo na CP během etap a pojištění vč. repatriace. Cena nezahrnuje dopravu vybavení kromě dvou beden stadardní dakarské velikosti z bivaku do bivaku (střídavě) a dvou kol do každého bivaku (2+2 na střídačku) ale i za to se připlácí 500EUR. Povinností je zaplatit si víza a palivo v bivaku a na všechny přejezdy a dopravu tam a zpátky.
Auta platí 2800EUR za auto, 4100EUR za 4x4 kamion nebo 5100EUR za 6x6 kamion + 10000 za každého člena posádky (pokud je hlášený jako možný řidič, což se dělá vždy aby v případě nehody mohl dojet navigátor). Opět je to dražší po polovině června (12000EUR) a požadavky na amatéry jsou stejné jako u motorek. Cena zahrnuje víceméně totéž jako u motorek ale nepřepravují se žádné bedny ani pneumatiky. Ovšem v případě aut cena NEZAHRNUJE odtah vraku nebo nepojízdného vozidla ze závodu do Buenos Aires!
Asistence platí 2000EUR za auto, 3300EUR za kamion 4x4 a 4300EUR za kamion 6x6 + 8500EUR (resp. 9500EUR) za člena posádky. Opět v ceně není odtah v případě havárie do BA ani zápůjčky iritracku, vysílačky a vůbec žádné palivo.
Rozpočet na servisní (asistenční) zajištění se obvykle musí dohodnout s majiteli kamionů, kteří to poskytují jako službu a nesmí se zapomenout na to, že prakticky každý člen týmu - včetně mechaniků, vozidel převážejících materiál do bivaku atd - musí být registrovaní v závodě a mít zaplaceno jako asistence. Takže každé auto, každý člověk. Pokud pro tým jede hlášená rychlá asistence (tedy na trati), musí jít o vozidlo odpovídající kategorie a přihlášené jako každé jiné ostré vozidlo v soutěži. To znamená, že po trati nemůže jet nějaké obyčejné auto 4x4 s materiálem ale musí splňovat například podmínky kategorie T2 podle regulí FIA - vnitřní rámy, sedačky, úpravy, nádrže, homologace atd.. V případě motorek a quadů je obvykle levnější a lepší se domluvit na spolupráci resp. asistenčním zajištění nějakým specializovaným týmem (např. Elf nebo tým Yamaha Europe a další, které se tím zabývají - protože cena bývá kolem 10.000EUR/moto a v ceně člověk dostane rychlou asistenci a kompletně připravený servisní kamion a vše potřebné v bivaku. Pochopitelně že v té ceně nejsou vlastní náhradní díly a materiál - co si zničíš, to zaplatíš. S tím je potřeba počítat a rovnou si vyčlenit rozpočet na dva náhradní motory (které můžu ale nemusím použít), oleje, filtry, pneumatiky, mousse atd. Jedna obruč mousse počítejte nějakých 200EUR. Když je zle a zásoby v bivaku dochází, cena se zvedá a stalo se, že se nedaly sehnat vůbec. Takže je lepší je nakoupit dopředu. Ale mousse je za půl roku na vyhození, takže i tyhle peníze jsou prostě součást rozpočtu, stejně jako je potřeba počítat s tím, že většina věcí na motorce bude po závodě zničená. Rovnou se musí brát několik náhradních roadbooků, tlačítkových ovladačů, IMO/ICO a senzorů atd... Všechno to v písku odchází velice rychle.
Pochopitelně stroje musí splňovat poměrně náročné regule organizátorů, jinak neprojdou přejímkami. Musí mít koupené držáky povinné výbavy (ty se kupují, celková částka kolem 3000EUR za moto/quad) - tedy držák GPS a Iritracku s anténami a napájením, držák Sentinelu s anténou, držák balízy.. Všechny motorky jedou prakticky s elektrickým roadbookem a dvojicí tripmasterů plus repeater. Volitelně je možné kopit speedocap, který indikuje vjezd do měřené zóny rychlosti. Povinná výbava na motorku dále obsahuje seznam věcí pro přežití, které člověk musí koupit (vč. světlic, stroboskopu...) ale cena balíčku není tak hrozná ve srovnáním s tím ostatním. Další úpravy stroje jsou ovšem drahé - zvětšené nádrže, tlumič řízení (pokud jede někdo mistrovsky jako R. Krejčí, tak ho nepotřebuje ale musí mít předloktí jako wrestler), téměř všichni mají předělaná světla na xenony, pohodlnější rallye sedlo, povinné osvětlení vzadu, box na umístění povinné zásoby vody a vybavení pro přežití) atd...
K tomu letenky pro všechny členy týmu tam a zpátky, řada nocí v hotelech, pekelné poplatky za použití satelitního i GSM telefonu a internetu, nejméně dvě cesty do Francie a a zpět na přejímky a pro vozidla po akci a většina lidí má ještě další pojištění, které není v ceně startovného..
Zdroj: martinmacek.blogspot.com
´ů
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 14 led 2015 20:33
od PavelU
Dnes se tam Marťas asi někde zakopal...

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 14 led 2015 21:17
od erik
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 14 led 2015 21:38
od kupec18
Hergot kam se ztratil Kolomy? A Vratneho už jsem tam 2dny neviděl vubec.
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 14 led 2015 21:45
od erik
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 14 led 2015 21:50
od kupec18
Děkuju ale tohle už raději ani neotviram minuly rok jsem to udělal a 3dny seděl a četl, letos už by mi to asi neprošlo

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 15 led 2015 23:30
od kupec18
Sakra ten Dakar se nám něják zamíchal Mardejev 9. nikolayev 3. První dvě mista Stacey s De royem, Kolomy skočil na 6. Loprais na 7.
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 16 led 2015 09:30
od visby
kupec18 píše:Sakra ten Dakar se nám něják zamíchal Mardejev 9. nikolayev 3. První dvě mista Stacey s De royem, Kolomy skočil na 6. Loprais na 7.
na celkovom poradi sa nic nezmenilo, ale jakes nalozil!
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 16 led 2015 14:01
od Maxsel
Stopa LR na Dakaru 2015:
http://www.dakar.com/dakar/2015/us/rider/394.html - Desert Warrior s čelním facem Freelandera pilotovala dáma
http://www.dakar.com/dakar/2015/us/rider/396.html - Wildcat
http://www.dakar.com/dakar/2015/us/rider/411.html - Desert Warrior
http://www.dakar.com/dakar/2015/us/rider/418.html - designová variace Freelandera
http://www.dakar.com/dakar/2015/us/rider/420.html - dle popisu vypadá na klasický Defender TD5 !
http://www.dakar.com/dakar/2015/us/rider/424.html - Desert Warrior ala Evoque
Do páté etapy se nedostal žádný...

viz. výsledky, které jsou u každé posádky na stránce dole.
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 16 led 2015 14:18
od Sláma Karel
Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 16 led 2015 22:15
od Neklan
... a může si říkat, že osmiválec v Dacii hned tak někdo nemá

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race
Napsal: 17 led 2015 01:15
od stiinek
Dneska se Defík mihnul v sestřihu onboardů.