Rad bych zde pridal svou zkusenost s AMT v Praze Kolbenova.
Zakoupil jsem si tam Freelander pred 2 roky. Mel jsem k nemu priplatkovou vybavu za 80 tis., mimo jine bocni listy, ktere se lepi na dvere.
Pri prebirani noveho vozu, a jeho prvni prohlidce jsem malem omdlel, kdyz jsem zjistil, jakym zpusobem tam ty listy prilepili. Vetsi cunarnu jsem nevidel. Nakonec jsem rezignoval, protoze pri predstave, ze to budou ztrhavat a znovu lepit... Navic muj vuz je cerne barvy, takze to na prvni pohled neni videt. Dale jsem si objednal spec. potahy, ktere se daji snadno vycistit v cene 10 tis. Byla mi dodana pouze predni polovina, zadni se pry nekde ztratila po ceste. Nemam je dodnes!!!!, ani po mnoha urgencich.
Rok jsem jezdil, vse bylo OK az do prvni garancky. Jelikoz nemam prvni auto, dukladne jsem se na ni pripravil a dolil vsechny tekutiny. Auto jsem tam odvez a odjel domu. Za par hodin jsem mel prvni telefon, ze je nutne vymenit brzdove deticky, pri dotazu kolik na ne jeste najedu, zaznela vyhybava odpoved neco okolo 2 tis. km, kdyz jsem pojal podezreni a rekl, ze je budu chtit videt, rekli, ze jeste zavolaji. Preci jen se nejedna o zavodni vuz a nejsem clovek, ktery jezdi stylem brzda - plyn. Mel jsem hodne ostry vuz a desticky na nem vydrzeli 30-40 tis.
Dalsi telefonat byl jiz umirnenejsi a desticky pry najezdi odhadem 5 tis. ale jelikoz dalsi garancka je za 20 tis., doporucuji je vymenit. Rekl jsem jim tedy, at je tam nechaji, ze pro me 5 tis. km je dost dlouha doba a ze pak prijedu na vymenu.
Pro vuz jsem si prijel a zaplatil neco malo pres 12 tis. korun. Vsiml jsem si, ze mezi provadenymi ukony bylo doliti tekutin do ostrikovacu. Na me upozorneni, ze nadrzka musi byt nejspis praskla, ji prijimaci technik zkontroloval a kupodivu praskla nebyla. Na muj dotaz, jak je mozne ze dolili nekolik litru tekutin, ktere jsem osobne dolil a nadobka pritom neni poskozena, me neumel odpovedet. Nicmene jsem to neresil a odjel jsem.
Na prvni krizovatce jsem se otocil a jel zpet. To co se ozyvalo z mych brzd se snad ani nedalo popsat. Bylo mi receno, ze to je normalni, ze si ty stare zajete desticky musi sednout. Nechal jsem si to radeji zapsat do protokolu a odjel zajizdet zajete desticky. Po nekolika dnech a najetych kilometrech tyto zvuky neprestavali. Proto jsem se vratil zpet do AMT a pozadoval napravu. Rekli mi, ze mi desticky vymeni za nove s cim jsem nesouhlasil, protoze vizualni kontrolou nebyly opotrebovane ani z 50%.
Na radu meho znameho (sefa servisu Alfa Romeo) jsem pozadoval jejich reklamaci. Na to mi rekli, ze by to v Anglii neproslo. Po mem nalehani a po tvrdem rozhovoru se sefem prodeje mi ty desticky ZBROUSILI!!!. Ano ve znackovem servisu mi desticky opravdu zbrousili a musim priznat, ze po te se zavada jiz neprojevila a po nekolika kilometrech si desticky opravdu sedly. Najel sem na nich pres 15 tis. kilometru. Nicmene kotoucum se vymena moc nelibila.
Mezi tim me prisel tesne pred vanocemi od AMT dopis, ze jim dluzim onech 80 tis. za priplatkovou vybavu. Kontrolou dokumentu, jsem zjistil, ze bylo vse zaplaceno, coz se po vanocich vysvetlilo. Dopis s omluvou jsem si musel vyprosit. Stastne a vesele. (To jen tak mimochodem

)
Kdyz jsem se bavil s mym kamaradem, ktery se ucil autoelektrikarinu a byl na praxi v Autecu (stejny vlastnik jako AMT), bylo me to objasneno. Zpravne by se desticky nemeli vubec vyndavat a merit specialni merkou. Pokud k vyndani preci jen dojde, meli by se dat na misto presne v tom poradi, jak byly vyndany. Pro usnadneni prace se dela takova cunarna. Mezi kotouce a desticky se zarazi sroubovak a vydloubnou se ven. Tim se ale narusi vrchni vrstva. Takove desticky se ale nedaji dat zpet. Navic se desticky podmazavaji vazelinou, ta se nesmi dostat na jejich povrch, jinak se desticky zapecou. To se mimochodem take stalo u mych desticek.
To ale nebyl mym peripetiim konec

Po asi ujeti 500 km me auto ztracelo vykon. Nakonec se rozsvitila kontrolka motoru. Musel jsem chca necha jet spatky do servisu, kde bylo zjisteno, ze prestalo fungovat palivove cerpadlo. Pri garance se ma delat i diagnostika motoru a je mi divne, ze se to na ni neprojevilo. Stane se

. Protokol s teto prohlidky se nenasel, i kdyz jsem za diagnostiku zaplatil

Jelikoz jsem tam jiz znama firma, zavadu me odstranili na pockani!!!!!
Od te doby auto jezdi jak ma a musim dodat, ze jsem s nim velice spokojen. Mozna je to i tim, ze jsem s nim od te doby nebyl v AMT
A jake z toho plyne ponauceni? Pred garancni prohlidkou si auto zkontrolujte. Upozornete prijimaciho technika na doliti tekutin, a ze si neprejete menit desticky, kdyz maji 50% co jste si pred chvili zkontrolovali. Zadejte kopii protokolu z diagnostiky a poradne si zkontrolujte, jestli neni padelana. Ano i to se jim vyplati delat pro urychleni prace maji 1 original z jineho a lehkou upravou znej vyrobi vasi kopii. Kazdy ukon je pro technika urcity pocet bodu, za ktery je placen. Ulite tekutiny se daji znovu prodat. Cim vic toho technik za den stihne tim vic ma penez. To nemam z vlastni hlavy.
Do provozu servisu vidim, protoze se o jeden staram, takze celkem chapu, ze nekteri zakaznici jsou opravdu na zabiti. Doufam ale, ze mezi ne nepatrim

Jinak clovek se tam citi mezi Range a Jaguary jako social. Bodejt by ne, kdyz si tam koupite socialni auto za 800 tis. Taky vam to daj pekne sezrat. To je alespon muj pocit z AMT. Na 2. garancni prohlidku jsem jiz nejel. Prijdu i o rok zaruky, ale myslim, ze se mi to porad vyplati.
Omlouvam se za velmi dlouhy prispevek.
