Stránka 7 z 9

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 13 črc 2011 22:14
od Acon
čo stojí taký špás? Ja sa už dlho pohrávam myšlienkou riešiť to cez I.Jezberu (remap Pete Bell) no stojí to prachy a ja ešte nemám X vecí, ktoré sú v rebríčku vyššie. Napr. TT minimálne na zadok a ovládanie CDL. Do toho mi na 1. miesto skočila prevodovka :roll:

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 13 črc 2011 22:45
od MadTom
Cenu ti řekne Ivan, prásdná jednotka se dá v UK sehnat kolem 220-250GBP a moc jich není. Mě se občas podaří sehnat nějakou jednotku už s vylepšeným softwarem, občas nefunkční. Tak se bavím, nejdřív opravit jednotku, potom vzít software co v ní byl a podívat se, co je v něm za změny (otevřít ve specíálním software jednotlivé mapy) a odhadnout, jestli je to k něčemu. No a potom otestovat v autě (mém neb cizím).
Potom je ještě možnost upravit starší jednotku (označenou MSBxxxxxxx), která se nedá přepsat v autě, ale musí se vyměnit paměť přímo uvnitř. Výsledek je stejnej, akorát je s tím víc práce.

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 18 říj 2011 21:16
od MadTom
Tak jsem si dneska zase chvilku hrál a mám v řídící jednotce pamět s dvojnásobnou kapacitou a v ní dvě různé mapy. Oproti předchozí verzi to nevypadá tak nehezky, jako dva brouci nalepení jeden na druhým, a hlavně je jednodužší přepínání. A jednodužší přepínání znamená větší spolehlivost (méně součástek = méně věcí co se může pokazit).

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 18 říj 2011 21:20
od DanoDEF
... aaaa foto :mrgreen:

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 18 říj 2011 21:21
od MadTom
Zítra, dneska je to mo obabrané od tavidla. :mrgreen: A to není moc fotogenické.

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 18 říj 2011 21:24
od DanoDEF
... tak posli privatne na mail. PS. Nic ?

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 19 říj 2011 08:50
od Jenda
...gratuluju Tome k uspechu.Teda jestli to mas uz otestovane v provozu :yes
H.

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 19 říj 2011 19:39
od MadTom
V provozu byla Milošem otestovaná předchozí verze - se dvěma paměťovýma čipama. Tuhletu novou mu dám na hraní tento týden. Já na to nějak s finišujícíma opravama bytu nemám čas.
A tady jsou i slíbené fotky - jednak detail a jednat to, jak to ve finále vypadá, zapatlané speciálním silikonem, jako ochranou proti utržení nebo uklepání. Ovádací drát (nepřipojeno = standardní mapa, připojeno na 12V = laděná mapa, protože logicky větší napětí je větší výkon) je zatím vedenej dírou v krytu, ale v plánu je možnost použít nějakej volnej pin na červeným konektoru, jenom je potřeba najít, kterej je doopravdy volnej. To že není zapojenej na schématech auta, totiž ještě neznamená, že je volnej v řídící jednotce.

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 19 říj 2011 21:03
od Honza_offroad
Tome, rad vidim, ze uz te presla ta myslenka "druheho" patra a prisel jsi na to, ze ctyrstovka je to reseni... nebo je to jinak? ;-)
Praci zdar, drzim palce.

H.

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 19 říj 2011 21:06
od MadTom
Máš i nemáš pravdu. Funkčne je to to samé, akorát 400ky se dají normálně sehnat, kdežto 200ky už jsou pomalu nesehnatelné, nebo za cenu, která není zrovna nejlepší. Jediné kde se dají sehnat jsou od lidí co dělají úpravy řídících jednotek, nebo na ně prodávají díly.

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 23 říj 2011 22:03
od DanoDEF
MadTom píše:... ale v plánu je možnost použít nějakej volnej pin na červeným konektoru, jenom je potřeba najít, kterej je doopravdy volnej. To že není zapojenej na schématech auta, totiž ještě neznamená, že je volnej v řídící jednotce.
... mozno by bol vhodny PIN 28 (je vedeny ako NOT USED a v kabelazi Defendera nie je fakt osadeny(to ci v plosaku je to netusim)) je mechanicky dostupny na prerusenie mimo plosaku (PIN 31 je tiez NOT USED a v kabelazi Defendera je osadeny (nesledoval som kam) ine PINy na mechanicke prerusenie nie su moc pristupne) - nutne overit u Disko

... jak je to s nahravanim softu?

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 24 říj 2011 00:23
od MadTom
Dano, díky za návrhy, kouknu se do schémat a uvidím. Hledám nejlépe něco, co není zapojené ani v řídící jednotce, a to je trošku složitější, než projít schémata od aut. Vetšina pinů v řídící jednotce je někam propojená a není moc vidět kam, kvůlu vácevrstvému plošnému spoji.
Co se týče funkce, tak to funguje jako normální jednotka, s tí rozdílem, že si vybíráš, do které části paměti to bude koukat. Společnou to má konfiguraci kde jsou uložené vstřikovače a podobné věci.

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 24 říj 2011 07:38
od DanoDEF
MadTom píše:Dano, díky za návrhy, kouknu se do schémat a uvidím. Hledám nejlépe něco, co není zapojené ani v řídící jednotce, a to je trošku složitější, než projít schémata od aut. Vetšina pinů v řídící jednotce je někam propojená a není moc vidět kam, kvůlu vácevrstvému plošnému spoji.
... je mi jasne o com pises ale ak nemas podrobne schemy ECU tak to budes iba "stopovat" o to viac, ze typv ECU je niekolko a aj to nebude 100% istota. V podstate PIN 2,9,12,14,15,28,31 su uvadzane ako NOT USED
MadTom píše:Co se týče funkce, tak to funguje jako normální jednotka, s tí rozdílem, že si vybíráš, do které části paměti to bude koukat. Společnou to má konfiguraci kde jsou uložené vstřikovače a podobné věci.
... ide o to co to bude znamenat pre "NANOCOM" uzivatela

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 24 říj 2011 10:28
od MadTom
Pro Nanocom uživatele to bude znamenat to, že když dá tuto jednotku prvně do auta, tak si spáruje imobilizér a nastaví vstřikovače a typ plynového pedálu. To je stejné jako u každé jiné jednotky. Dále si naleje první mapu - třeba tu standardní. Vypne auto, přepne přepínač, zapne auto a naleje druhou mapu - třeba tu tuněnou. A to je všechno. Přepínat mezi mapama se teoreticky dá i za chodu motoru, prakticky je to omezené na dvojici map se stejným základem, jinak se mohou dít neočekávané věci. Takže pokud vezmu normální mapu a udělám z ním mapu natuněnou (změním hodnoty, ale nezměním strukturu), tak se bude dát přepínat za chodu. Pokud ale budu mít mapy z rozdílnou strukturou, tak přepínání jedině s vypnutím motoru. Ono je to i tak lepší si zastavit, stejně není kam spěchat s tím přepínáním.

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 24 říj 2011 10:32
od visby
MadTom píše:Pro Nanocom uživatele to bude znamenat to, že když dá tuto jednotku prvně do auta, tak si spáruje imobilizér a nastaví vstřikovače a typ plynového pedálu. To je stejné jako u každé jiné jednotky. Dále si naleje první mapu - třeba tu standardní. Vypne auto, přepne přepínač, zapne auto a naleje druhou mapu - třeba tu tuněnou. A to je všechno. Přepínat mezi mapama se teoreticky dá i za chodu motoru, prakticky je to omezené na dvojici map se stejným základem, jinak se mohou dít neočekávané věci. Takže pokud vezmu normální mapu a udělám z ním mapu natuněnou (změním hodnoty, ale nezměním strukturu), tak se bude dát přepínat za chodu. Pokud ale budu mít mapy z rozdílnou strukturou, tak přepínání jedině s vypnutím motoru. Ono je to i tak lepší si zastavit, stejně není kam spěchat s tím přepínáním.
ako moze mapa zmenit strukturu?

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 24 říj 2011 10:48
od Miloš II
... je mi jasne o com pises ale ak nemas podrobne schemy ECU tak to budes iba "stopovat" o to viac, ze typv ECU je niekolko a aj to nebude 100% istota. V podstate PIN 2,9,12,14,15,28,31 su uvadzane ako NOT USED

No když se kukneš na patice ne na ECU... ale ty připojovací tak tam jsou gumový záslepky tak by stačilo vyhledat tu "universálně" zaslepenou . Miloš II

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 24 říj 2011 10:58
od MadTom
Ad připojovací piny - vzal jsem schémata od Defa a D2 a našel nepoužité piny, teď je ještě projdu v řídící jednotce a najdu něco co nené použité. V jednotce se potom příslušnej pin konektoru uštípne (vratně) a připojí se na něj náš novej ovládací drát.
Co se týče struktury dat v mapách, tak pokud do jednotky šahá někdo, kdo doopravdy ví co která část programu uvnitř dělá, tak se dá i šáhnout to struktury dat a lehce i upravit. Nejenom šáhnout do hodnot dat. Já to neumím. Zatím. :D

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 24 říj 2011 11:00
od visby
MadTom píše:Co se týče struktury dat v mapách, tak pokud do jednotky šahá někdo, kdo doopravdy ví co která část programu uvnitř dělá, tak se dá i šáhnout to struktury dat a lehce i upravit. Nejenom šáhnout do hodnot dat. Já to neumím. Zatím. :D
ale toto je trochu hustejsi reverse engineering. hlavne mapa je nieco ine ako kod.
ale uznavam, ak ma niekto schemy a kompletny dump hexu tak sa da zistit dost vela;-)

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 09 čer 2014 11:16
od MadTom
Tak opět něco nového - od Vizoura jsem měl nějakou dobu na opravu řídící jednotku z Defa - závada se projevovala tak, že auto nejdřív občas zdechlo a nakonec nejelo vůbec. Po výměně jednotky fungovalo bezproblémově.
Po pár hodinách hledání a porovnávání s jinou funkční jednotkou jsem se prokousal až k signálu z čidla polohy kliky a tomu, na kterej pin řídícího procesoru vede, a kterej obvod se v řídící jednotce stará o zpracování tohoto signálu.
A ve Vizourově jednotce na procesoru nic nebylo. Závada nakonec velmi triviální - jedem SMD odpor byl od výroby připájenej pouze za jeden vývod, místo za oba, a druhej vývod se pouze dotýkal. A časem se dotýkat přestal. Stačilo proletovat a vše začalo fungovat.
Bohužel nebylo ani co fotit, ale je to klasická závada při osazování, které se dá odhalit pouze optickým testerem, protože při výrobě vše fungovalo jak má.
Stále chci tvrdit, že ty jednotky se nekazí. Tahle fungovala minimálně 10 let bez problému. Jediné co jim vadí je voda.

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava

Napsal: 05 črc 2014 12:51
od MadTom
Tak opravena další řídící jednotka - tentokrát MSB verze - chvilku fungovala, chvilku ne, a protože se v ní už někdo hrabal a pamět byla v patici, tak jsem patici vyměnil za novou a zatím to vypadá, že to funguje. Patice byla taková nějaká celá divná - na plastech otřepy od lisování a podobně, asi nějaké levná kopie. A navíc to zase bylo celé zababrané od tavidla.
No a protože jsem v pondělí prodal řídící jednotku z naší D2, tak mě to konečně donutilo si udělat druhou - tentokrát se dvěma mapama. Zatím funguje na stole, odpoledne půjde do auta. Ještě vymyslet, kam dám vypínač na ovládání.