Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6488
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#101 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 20 pro 2016 21:17

Při pohledu na tu šlapku bych se rozhodl, jestli se mi líbí tak jak je, nebo bych ji zahodil (do skříně).
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#102 Příspěvek od kamca » 20 pro 2016 22:16

Šlapku tedy rozeberu a dám opískovat spolu s 10ti diskama co mám k autu.

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#103 Příspěvek od kamca » 21 pro 2016 14:32

Mám zase jeden asi divný dotaz. Ani jedny dveře nedrží v otevřeném stavu a hned se zavřou..asi úprava pro deštivé anglické počasí :grin:

Je nějaká vychytávka, jak docílit, aby dveře drželi otevřené? Nemyslím tím, zašprajclovat je klackem či tak něco. :lol:
Na zadních bude sklopný stolek, tak tam to asi pořeší očko a háček, aby to bylo bytelné při otevření a případném větru.

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#104 Příspěvek od Rover » 21 pro 2016 15:04

Jestli ono to není třeba tím, že ty dveře na to aby držely otevřené nejsou ani konstruované... 8)
Country boy...

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#105 Příspěvek od Trewor - ségra » 21 pro 2016 17:23

Rover píše:Jestli ono to není třeba tím, že ty dveře na to aby držely otevřené nejsou ani konstruované... 8)
Některý jsou a maj i spínač aby rožly vnitřní osvětlení.
Za velkou louží zarážku dveří prodávaj i samostatně. Funkci by mohl plnit i menší plynová vzpěra. Ale asi by se pak dveře obtížněji zavíraly.

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#106 Příspěvek od kryten » 21 pro 2016 18:42

Nejsou,a nikdy nebyly,je to konstruované pouze jako omezovač proti vyvrácení a následnému poškození hran sloupků a dveří.To,že ti na fotce drží otevřené,je buď tím,že stojíš z kopce nebo jsou zarezlé panty i osičky omezovačů :lol:
Žádné spínače osvětlení se tam továrně nikdy nemontovaly,ani nejsou v katalogu volitelných doplňků.

Pokud by jsi chtěl,aby dveře držely otevřené,jedině vyrobit větší silonové vložky omezovačů vepředu a rolnu vzadu.Plynová vzpěra se dá namontovat na 5.dveře,je na to ke koupi sada,stejná i na Def.

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2899
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#107 Příspěvek od Neklan » 23 pro 2016 11:15

Já mám na S3 několik úprav provedených asi ve Švýcarsku a jednou z nich je plynová vzpěra na zadních dveřích. Ta původní už nefungovala, tak jsem ji vyměnil za vzpěru z vrchního tailgatu z RRC, která se dá koupit.
Přílohy
zz.jpg
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#108 Příspěvek od kamca » 23 pro 2016 12:19

Díky za foto. Pokud má někdo ještě nějaké vychytávky zpříjemňující život se Sérií, bud rád za náměty.
Přeji všem hezké svátky.

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#109 Příspěvek od kamca » 28 pro 2016 16:28

Poradíte prosím, kde koupit snorkel? Rád bych nějaký kvalitní, ne vyrobený z kusu instalatérské trubky.
Předpokládám, že část co je v motorovém prostoru se asi bude muset nějak přizpůsobit dle typu motoru co tam nakonec bude. Ono snorkel na Sérii asi stejně přímo nedělají/ aspoň jsem na netu nic nenašel/.
Díky.

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#110 Příspěvek od kamca » 28 pro 2016 21:32

Ještě bych se rád vrátil k tématu nádrže na naftu. Z Vašich rad i internetu vyplynulo, že asi nejlepší možnost je dát nádrž pod sedačku. Volil bych kvůli praktičnosti stejnou stranu, kde se plní i hlavní nádrž.
Dělala se origo vojenská verze a tu bych i rád koupil včetně všeho příslušenství. Nemáte ji někdo na prodej popřípadě typ, kde v CZ koupit?
Pokud má někdo nějaké jiné řešení či námět, opět budu rád. Děkuji.

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#111 Příspěvek od Wiki » 28 pro 2016 22:21

ještě by to chtělo jednu užitečnou věc -naviják :!: nebo viják , /ev. alespon pořádný HiLift tak 150,/ u navijáku bych mechanický s el . je velký riziko že odděláš baterku . Schnorchl prakticky asi nevyužiješ, /beru to jako parádu, aby to vypadalo kovbojsky :grin: /, ale bez navijáku se pokud pojedeš sám /1 auto/ prostě nevobejdes. Přídavná nádrž též nutnost.

Uživatelský avatar
kamca
Příspěvky: 576
Registrován: 01 dub 2009 23:28
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#112 Příspěvek od kamca » 28 pro 2016 22:59

Wiki píše:ještě by to chtělo jednu užitečnou věc -naviják :!: nebo viják , /ev. alespon pořádný HiLift tak 150,/ u navijáku bych mechanický s el . je velký riziko že odděláš baterku . Schnorchl prakticky asi nevyužiješ, /beru to jako parádu, aby to vypadalo kovbojsky :grin: /, ale bez navijáku se pokud pojedeš sám /1 auto/ prostě nevobejdes. Přídavná nádrž též nutnost.
HiLift mám ten nejdelší co dělají, naviják jsem nikdy nepotřeboval, pokud nějaký terén vypadal blbě, raději jsem to vzdal, když nebyl nikdo kolem. Nejsem žádný hrdina :grin: Ono poničit auto nějakým blázněním je na cestách nerozum a taky ten naviják něco váží a já se snažím jezdit nalehko. Myslím, že váha je největší zabiják auta,
Šnorchl je myslím dost důležitý, v Rusku nám šla voda párkrát až k okýnkům a hlavně třeba v Kazakstánu a Austrálii šnorchl chránil vzduchový filtr od prachu.
Ano, nádrž je nutnost, neb palivo je hlavní omezující faktor.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4172
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#113 Příspěvek od low » 28 pro 2016 23:23

snorchl urco hlavne kvuli prachu, vsak to je jeho puvodni urceni.

ale proc by potreboval tak nutne navijak????
http://www.cestoffka.cz expedice po celém světě, offroadskola, firemni akce, eventmanagement http://www.offroadskola.cz

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#114 Příspěvek od Wiki » 29 pro 2016 06:58

naviják /viják je potřeba v případě že když jedeš sám /1 auto / do těžkýho terénu, ale kdo je šikovný dokáže ho docela dobře nahradit HiLiftem. Brodění je ošemetná záležitost, - do cca 50-60cm je to :grin: nad 80cm bych doporučoval se tomu taky vyhnout , Jenom šnochl -v případě brodění , je málo -je potřeba např. aby i výfuk byl vyveden vysoko, mít např.utěsněnou zátku na vent. víku, víčko na nádrži , mít odzvdušnění náprav a převodovky a motoru vyvedeno dosti vysoko atd. Když něco podobnýho co chceš jet projeli s Trabantama tak to Land Rover 109 zmákne zcela v pohodě.

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#115 Příspěvek od kryten » 29 pro 2016 10:54

kamca píše:Poradíte prosím, kde koupit snorkel? Rád bych nějaký kvalitní, ne vyrobený z kusu instalatérské trubky.
Předpokládám, že část co je v motorovém prostoru se asi bude muset nějak přizpůsobit dle typu motoru co tam nakonec bude. Ono snorkel na Sérii asi stejně přímo nedělají/ aspoň jsem na netu nic nenašel/.
Díky.
Přímo na SIII šnorchl neseženeš,jedině požít ten klasický kovový na Defender nebo něco elegantně vyrobit.Každopádně tě ale nemine díra do blatníku...Musí se taky upravit hrnec vzduchového filtru,jeho vrchní část,k propojení se šnorchlem.Pro lepší ochranu proti prachu bych dal nahoru dobrý cyklón místo obyčejného "hříbku" :wink:
Co se týče brodění,do 1m hloubky vody je to úplně v pohodě i bez něj a bez dalších komplikovaných úprav na autě.Hlouběji by už byl problém.Nezapomeň na utěsňovací zátku pod setrvačníkem na odlitku frémy,vždy našroubovat před broděním a potom vyšroubovat.

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#116 Příspěvek od Wiki » 29 pro 2016 12:47

u brodění nad 80cm taky dobrý sundat řemen, no ale každý radí a riskuje jinak , no finančně atd. je něco jinýho utopit auto někde tady na srazu a něco jinýho někde venku . Když jsem měl Mutta A2 tak brodění 1,6m nebyl žádný problém ,/ale to auto je na to vyloženě stavěno,/ akorát nabrat tu potřebnou dávku odvahy :-)

MadTom
Příspěvky: 15008
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#117 Příspěvek od MadTom » 29 pro 2016 14:01

K tomu šnorchlu a prachu - osvědčilo se mi, když jsme jezdili víc v prašném prostředí (šotolinové cesty) jednou za pár dní vyfoukat vzduchovej filtr. Malej 12V dvoupístovej kompresor na foukání kol v autě na to byl více než dostatečněj. Pokud by se jezdilo někde v poušti, tak klidně každej den. U auta s turbem se přicpanej filtr projeví podstatně méně, než u atmosférického.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#118 Příspěvek od kryten » 29 pro 2016 21:33

SIII má vzduchový filtr řešený drátěnkou s olejovou náplní,takže spíš být vybaven zásobníkem na použitý olej,čistícím sprejem a novým olejem :wink:

MadTom
Příspěvky: 15008
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#119 Příspěvek od MadTom » 29 pro 2016 22:42

To jsem netušil, a ani nikdy nezkoumal. Takže ještě systém, jak z toho oleje vyprat přilepenej písek, když vyfoukat to nepůjde. Nevím co je lepší, ale to asi není podstatné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Cestovní úpravy SIII 2,25 diesel, jak na to?

#120 Příspěvek od Wiki » 30 pro 2016 06:04

systém je vyprat to v benzínu a znovu naolejovat

Odpovědět