Stránka 6 z 9
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 17 úno 2011 22:31
od Sláma Karel
Co se týká té teploty vody a palivoměru. Víš MadTome, že to má defender na jiném pinu než DII v té ŘJ?
To jenom kdyby náhodou.
K

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 17 úno 2011 22:32
od Hubert
DanoDEF píše:Hubert píše:Tam je větší mezera mezi vývrty nebo jak to je?
... ano su tam vyvrty podla ktorych si to ECU rozpocita
Mě zajím jak to konkrétně je? Chybí tam díra nebo nebo je tam jedna navíc?
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 17 úno 2011 22:36
od DanoDEF
Hubert píše:
Mě zajím jak to konkrétně je? Chybí tam díra nebo nebo je tam jedna navíc?
... myslis, ze pojdem v tejto kose teraz fotit ten tazky kus zeleza...
Sláma Karel píše:Co se týká té teploty vody a palivoměru. Víš MadTome, že to má defender na jiném pinu než DII v té ŘJ?
To jenom kdyby náhodou.
K

... aj Def aj Disko maju meranie teploty na PINe c.7
... rozdiel je v sposobe merania paliva, kym Defenderu s klesajucim mnozstvom paliva klesa aj "odpor plavaka" u Disko je to opacne "odpor plavaka" stupa
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 18 úno 2011 10:10
od Sláma Karel
Nevím Dano jestli vstup nebo výstup, ale pamatuji si, že kdysi dávno když jsme to přehazovali, tak se musel ten drátek přepinovat, protože jinak to pořád ukazovalo max teplotu na budíku. Je to už ale třeba 8let zpátky, když jsem si ještě nemohl vybrat tu jednotku která tam patří. K

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 18 úno 2011 10:14
od DanoDEF
Sláma Karel píše:Nevím Dano jestli vstup nebo výstup
... neboj Tom nam to objasni. Ty pises o praktickej skusenosti a ja iba teoretizujem podla schem zapojenia.
... u palivomeru je to urcite opacne tam som to fyzicky meral a tomu odpoveda aj zapojenie podla schemy.
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 18 úno 2011 10:22
od MadTom
Ano, termočidla u Euro2 a Euro3 se lehce liší. Každopádně to co jsem včer zkoušel dopadlo tak, že mám dvě stejné jednotky a na jedné to funguje a na druhé ne.
Jinak stačí vzít RAVE a srovat si schémata jednotlivých verzí - D2 euro2 a euro3, Def .... .
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 23 bře 2011 19:05
od MadTom
Tak jsem otevřel řídící jednotku pro D2 s automatem a konečně jsem přišel na to, na co jsou jinak prázdná místa na plošném spoji - je v ní víc součástek, konkrétně těch, co souvicí s CAN sběrnicí pro komunikaci s řídící jednotkou automatické převodovky.
Na první pohled to vypadá, že by jednotka z automatu měla jít přestrojit na manuál, opačně ale ne.
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 23 bře 2011 21:23
od eliott
MadTom píše:Tak jsem otevřel řídící jednotku pro D2 s automatem a konečně jsem přišel na to, na co jsou jinak prázdná místa na plošném spoji - je v ní víc součástek, konkrétně těch, co souvicí s CAN sběrnicí pro komunikaci s řídící jednotkou automatické převodovky.
Na první pohled to vypadá, že by jednotka z automatu měla jít přestrojit na manuál, opačně ale ne.
No vidíš, já ti to říkal

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 11 dub 2011 19:55
od MadTom
Tak jsem v sobotu dal Milošovi na testování jednotku se dvěma mapama s možností přepínání a po pár telefonech auto jezdí a přepínat to jde. Sice né za běhu motoru a jsou tam ještě nějaké drobnosti, ale podstatné je, že to jde a není to až tak složité. Takže teď už jenom vylepšit systém přepínání z relátka na něco lepšího a ovládání připojit na nějaký volný pin řídící jednotky a je hotovo.
Důvod proč tento systém - tuněné auta mohou mít snahu se při jízdě po dálnici více přehřívat než se standardním nastavením. Nakolik je to zvýšením výkonu, nebo tím, že se na to víc šlape a ono to víc jede rozebíra nechci. Toto srovnání nemám.
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 14 čer 2011 20:00
od MadTom
Tak další drobnost - Boost Box - né že bych to vymyslel, to už udělali jiní, ale první prototip co jsem udělal já, leží na stole. Je to jednoduchá krabička, co trošku oblbne řídící jednotku, aby se dalo nastavit plnění z turba na vyšší tlak a jednotka u toho nepadala do nouzového režimu. Samozřejmě tomu musí být přizpůsobena mapa v řídící jednotce, aby se to naplno využilo.
Je to sice takové technicky né moc elegantní řešení, ale funguje. Elegantní řešení by bylo posunout hodnotu limitu v řídící jednotce, ale asi to jednoduše nejde a TD5ka není jediné auto, kde se to moc nedá.
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 14 čer 2011 20:01
od Geo
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 14 čer 2011 20:10
od MadTom
No a že zrovna ty koukáš.

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 14 čer 2011 20:13
od Geo
Práve. Budu to totiz potrebovat na DII
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 14 čer 2011 20:17
od Benjamin
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 14 čer 2011 20:38
od MadTom
Pro oba, ono ke správnému využití je potřeba ten správný software do řídící jednotky, jinak to není ono.
Ale určitě se domluvíme.
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 14 čer 2011 20:43
od Geo
sicher

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 14 čer 2011 20:50
od Benjamin
OK, já hlavně aby to mělo smysl budu muset začít u převodovky a měniče

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 14 čer 2011 20:51
od DanoDEF
...

Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 22 čer 2011 23:15
od MadTom
Hezké Dano, jsi pravní o kom vím, že má čipnuto "starou" jednotku. Předpokládám, že se uvidíme u Patrika a probereme to.
Já jsem dneska kromě dokončení montáže šnorchlu, otestoval jednotku z automatu přeprogamovanou na manuál a vypadá to, že to funguje. Akorát to byl Euro3 automat, tak to hlásí nějaké nesmyslné chyby. Ještě to musím porovnat s jednotkou z manuálu, jestli to jede stejně. Výkonu je dost - na dálnici jsem to vyhnal na 160km/h a auto by šlo ješte víc, akorát kola už to moc nedávají a točit motor přes 4000ot taky není to pravé.
A dál jsem vyčistil tlakové čidlo co je v sání (měří tlak vzduchu za turbem) a vypadá to, že jak bylo zašvihané, tak proměřovalo a auto mělo snahu kouřit. Ještě to otestovat se stejnou jednotkou a uvidím, jestli se to potvrdí. Na více místech už jsem četl, že vyčištění motoru pomůže a dává to i smysl, protože tohle je čidlo, které se používá pro regulaci motoru. Teda spolu s váhou vzduchu, ale tohleto je rychlejší.
Re: TD5 - řídící jednotka - oprava
Napsal: 13 črc 2011 19:18
od Radim
Tak jsem si od MadToma nechal dát před cestou do Rumunska čipnutou ŘJ do mé DII TD5
a je to super
Tam kde jsem dříve podřazoval na 4 a někdy i na 3 jsem jel furt na 5ku
Maximální spokojenost

a ješte jednou díky
