Papamobil kupodivu nebyl žádný tuning, ale originál LR produkt, konkrétně oddělení Special Vehicles.
Co se odkazu na GAZ týká, tak k tomu asi toto: Ale no tak, soudruzi, běžte někam s tou bolševickou pakáží. Stačí, že se rojí na jakémkoli srazu vojenských veteránů jak komáři v bažinách, tady je mít nemusíme. Mimochodem, kdysi jsme se byli podívat na podobné akci v Jarově u Berouna a všechno, co projel bolševik, dal můj Series 2A LR s prstem v nose.
Jinak s těmi Range Rovery, na fotkách z předchozí strany nebyl L322, tedy velký současný Rangie, ale Sport, tedy menší bráška, který má úplně jiné šasi, konkrétně zkrácené Disco 3. A to projede opravdu hodně (vlastní zkušenost). Často jste limitováni daleko dřív strachem, že tomu autu nebo sobě ublížíte, než vlastnostmi auta. Potvrzuji, že nezávislé zavěšení kombinované s diagonálně propojenými vzduchovými jednotkami (levé zadní s pravým předním a naopak) dovolují překvapivé křížení, navíc při napumpování podvozku do nejvyšší polohy zůstávají narozdíl od tuhé nápravy diferenciály nahoře pod podlahou. Díky Terrain Response systému umí s D3 nebo RR Sport dát úplný nováček daleko víc, než kdyby si sednul do Defa.
ALE!!!, je to počítač na kolečkách, takže je to někdy trochu hypochondr, díky své velikosti a konfortu je to tak těžké auto, že na bahně má tendenci utíkat bokem ze svahu snáze než lehčí klasické LR a úpravy nejsou tak snadné, jako třeba u Defa, RRC nebo D1. Def nemá žádné plasty, takže se sním dá jezdit daleko srdnatěji, je to pracovní stroj, takže ho člověk (s výjimkou ALFa

) nemusí příliš šetřit a vdůsledku toho všeho je pochopitelně dobře řízený Defender v terénu schopnější. Konec konců i v Series 2A jsem se v terénu navzdory poměrně malé křižitelnosti náprav v důsledku listových per, cítil jistější než s Discovery 3.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250