P38 4,6, r. 98 - tlak oleje

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
KDB
Příspěvky: 460
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

P38 4,6, r. 98 - tlak oleje

#1 Příspěvek od KDB » 15 zář 2024 16:52

Přišel jsem k autu po cca 2 měsících, nastartoval, ale nezhaslo mazání. Podle zvuku to opravdu nemaže. Běželo to cca půl minuty, pak se přiznám, že jsem to ještě dvakrát na několik vteřin zkusil, ale bez změny.
Koupil jsem ho v květnu jako provozního Range, předchozí majitel nalítal za rok 25 tkm, servis u Eliota, poslední olej pár tisíc před koupí, líbilo se mi, že u studenýho motoru rychle zhasínalo mazání. Ujel jsem 1000km a dal novou 10W40 s filtrem (Mahle). Potom jsem ujel ještě 600km, víceméně vcelku a pak ty dva měsíce stál.
Je pravda, že při některých startech zhasnutí mazání trvalo déle než zpočátku, a někdy zacvakaly hydroštely - to přestalo, když se lehce prošlápl plyn. Uvnitř motoru je docela karbon. Výměny u Eliota po 10 tkm, předtím těžko říct.
Co s tím ? Nejmenší, co mě napadá je kontrola olejový pumpy - ale jsou vůbec u tohohle modelu (4,6 - Lucas) nějaký potíže. Nebo zalepenej sací koš ?
Takový péče po koupi dostal, ujedu 1600km a tohle.. :Ja blb: :Ja blb:

freeland
Příspěvky: 68
Registrován: 26 srp 2012 15:11
auto: Land Rover Freečko

Re: P38 4,6, r. 98 - tlak oleje

#2 Příspěvek od freeland » 15 zář 2024 19:49

Vydřená Vačková hřídel a propouští olej. Nedotlačí nahoru....
Ale může to být spousta dalších možností.
Včetně špatného olejového čerpadla.
Držím palce... :yes
Ať to nebolí

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: P38 4,6, r. 98 - tlak oleje

#3 Příspěvek od Kokesek » 15 zář 2024 19:50

Celkem casty problem. Vymen olejovku.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Kyanid Sodný
Příspěvky: 410
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: P38 4,6, r. 98 - tlak oleje

#4 Příspěvek od Kyanid Sodný » 16 zář 2024 10:15

KDB píše: 15 zář 2024 16:52 Přišel jsem k autu po cca 2 měsících, nastartoval, ale nezhaslo mazání. Podle zvuku to opravdu nemaže. Běželo to cca půl minuty, pak se přiznám, že jsem to ještě dvakrát na několik vteřin zkusil, ale bez změny.
Koupil jsem ho v květnu jako provozního Range, předchozí majitel nalítal za rok 25 tkm, servis u Eliota, poslední olej pár tisíc před koupí, líbilo se mi, že u studenýho motoru rychle zhasínalo mazání. Ujel jsem 1000km a dal novou 10W40 s filtrem (Mahle). Potom jsem ujel ještě 600km, víceméně vcelku a pak ty dva měsíce stál.
Je pravda, že při některých startech zhasnutí mazání trvalo déle než zpočátku, a někdy zacvakaly hydroštely - to přestalo, když se lehce prošlápl plyn. Uvnitř motoru je docela karbon. Výměny u Eliota po 10 tkm, předtím těžko říct.
Co s tím ? Nejmenší, co mě napadá je kontrola olejový pumpy - ale jsou vůbec u tohohle modelu (4,6 - Lucas) nějaký potíže. Nebo zalepenej sací koš ?
Takový péče po koupi dostal, ujedu 1600km a tohle.. :Ja blb: :Ja blb:
Péče mušíš dát tak akorát , ani moc ani málo : :mrgreen:
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly

KDB
Příspěvky: 460
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: P38 4,6, r. 98 - tlak oleje

#5 Příspěvek od KDB » 16 zář 2024 12:30

Kokesek píše: 15 zář 2024 19:50 Celkem casty problem. Vymen olejovku.
Myslíš teda olejové olejové čerpadlo..?
Mám samozřejmě i obavu, jak dopadl zbytek motoru..
Mazání ani při volnoběhu nemělo tendenci probliknout, a to jsem měl za sebou jízdy s vlekem v těch 35°C začátkem července.
Jedině, a to mě asi mělo varovat, při zkušební jízdě mě jednou, nebo dvakrát problikla kontrolka oleje při dobrždování a zatáčení na kruhák - zastavil jsem, olej byl na minimu (takže dost ), dolil jsem doplna a pak se to už neopakovalo - aspoň myslím.

Takže, když to shrnu, sundat vanu, zkontrolovat koš, ložiska a když to bude jsoucí, sundat prsa a zkontrolovat čerpadlo.

Kurva, kdybych měl dělat motor, tak se na to vykašlu, koupil jsem to jako hned provozní auto (nemám čas a kapacitu), protože na mé staré P38 je nějaká práce (měchy, olej chladič) aby byla spolehlivá nejen kolem komína, kdybych měl dělat motor, tak časově úplně v háji.
A to pominu, že mám v záloze docela hezkou, málo jetou (125tkm) P38, které chybí "jen" udělat motor.....
Jsem si chtěl ušetřit práci a čas.....jsem v pasti :Ja blb:

s_vlacil
Příspěvky: 6
Registrován: 14 říj 2014 13:09
tel.: 776598331
auto: -

Re: P38 4,6, r. 98 - tlak oleje

#6 Příspěvek od s_vlacil » 15 bře 2025 18:39

Ahoj, řeším problém s tlakem oleje na RR P38 motor 4.6 r.v. 2000 verze motoru BOSCH. Po zahřátí oleje se rozsvítí kontrolka mazání. Po přidání plynu zhasne. Měření tlaku ukázalo nízký tlak. Za tepla na volnoběh se rafička tlakoměru ani nezvedla po přidání na 2000 otáček tlak asi necelý 1bar. Dle manuálu má být 3,45bar při 2000 otáčkách. Volnoběh jsem v dílenském manuálu našel jen pro diesel, ale předpokládám, že by to mělo být podobné, tedy kolem 2bar na volnoběh. Mrknul jsem na čerpadlo a vnější kroužek čerpadla byl na tři kusy. Celkem nechápu, že se to celé nerozletělo. Čerpadlo jsem tedy vyměnil. Kryt čerpadla byl trochu poškrábaný, tak jsem jej nechal přebrousit. Změřil tolerance dle manuálu. Vše ok. Myslel jsem, že se to tím vyřeší, ale po startu a zahřátí se kontrolka opět rozblikala. Měření ukázalo, že došlo ke zlepšení. Na volnoběh už ručička tlakoměru jen neleží, ale tlak je nedostatečný cca 0,2bar. Při 2000 asi 2bar. Jelikož mazání asi nebylo úplně ok, tak když byla vana dole kontroloval jsem ojniční ložiska. Žádné znatelné vůle, motor ani přetím neklepal. Díval se na to se mnou kamarád, co dělá motory(sice ne Land Rover) a ten říkal, že to vypadá velmi dobře, že zde žádný problém není. Šel jsem tedy nahoru na vačky/vahadla. Ty mám venku. Bohužel v manuálu je napsáno akorát, že se má zkontrolovat opotřebení, ale o nějakém měření ani zmínka. Jak objektivně učit, že jsou vahadla a tyče opotřebené ? Měřil jsem otvory ve vahadlech a ve směru opotřebení(ovalita) jsou o 0,1mm vychozená. Na tyčích i vahadlech jsou oleštěné plochy. Na tyči vahadel je nehtem cítit zub. Něz koupím vše nové. Je to tedy problém, který hledám ? Vůbec nevím jak vypadá nový stav. Popřípadě kam všude dál se kouknout. Díky za rady.

s_vlacil
Příspěvky: 6
Registrován: 14 říj 2014 13:09
tel.: 776598331
auto: -

Re: P38 4,6, r. 98 - tlak oleje

#7 Příspěvek od s_vlacil » 16 bře 2025 20:45

Tak jsem zapátral a na jednom fóru jsem našel člověka se stejným problémem. Stalo se mu, že mu vyjelo ložisko na vačce. Nedalo mi to a znovu jsem to prozkoumal a neviděl jsem, co bylo před očima. Takže snad to bude po výměně ok.
Přílohy
PXL_20250316_083940811.jpg

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: P38 4,6, r. 98 - tlak oleje

#8 Příspěvek od teslo » 20 bře 2025 16:11

zaujimave :shock: Co vsetko sa pomlelo?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět