D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
kubavlc
Příspěvky: 139
Registrován: 27 lis 2012 16:24

D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4

#1 Příspěvek od kubavlc » 02 pro 2023 13:10

Ahoj, ventilator mi funguje jen v poloze 4 a to jeste dost slabě, přijde mi.Skoro jak na jedničku.V ostatních polohách je slyšet relatko zpod palubky.Co s tim?Diky moc k
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4

#2 Příspěvek od Tazik1992 » 02 pro 2023 14:21

Tak na st.4 by měl vrtět nejvíc. Regulační rezistor je v téhle poloze zcela vyřazen, tak to musí být někde na trase - zem-kabel-přepínač-ventilátor-relé-pojistka :grin:
Asi se budeš muset dostat k ventilátoru.
Jako první můžeš zkusit prohodit relátko a zkontrolovat kontakty pojistky MF2 60A (i patici).
Pak bych kdyžtak zkusil vyndat tu maxi pojistu MF2 od okruhu, zapnul zapalování, sepnul bych spínač do polohy 4 a změřil odpor od kostry E200 k ventilátoru (popř. aspoň od nějaké kostry nebo mínus polu baterie). Tím se ověří cesta přes přepínač a dráty. A pak to změřit z druhé strany od výstupu z pojistky přes sepnutý kontakt relé až k ventilátoru. Pokud budou dobré tak zkusit opatrně přes dráty a provizorní pojistku pustit ventilátor samotný odpojený od okruhu.
To relé spíná plus přívod ve všech stupních - ovládá ho jedna část přepínače (ve schématu vlevo). Druhá půlka přepínače postupně zkratuje předřadné rezistory v regulačním bloku. Na čtyřku je blok zcela vyřazen - viz trasa červeně.
Disco1 - ventilátor topení.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 14949
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4

#3 Příspěvek od MadTom » 02 pro 2023 18:20

Jestli se rozumně dostaneš na vývody od vlastniho ventilátoru, tak odpojit od auta a připojit přímo na baterku, tím ověříš, že je ventilátor funkční. Musí funět naplno.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Kyanid Sodný
Příspěvky: 311
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4

#4 Příspěvek od Kyanid Sodný » 02 pro 2023 18:32

,to je furt dokola :grin:
nic nekomplikuj nebo to rozesereš kompletně :mrgreen: , Sundej katlík před spolujezdc. tam najdi kobektor C2070 (velkej asi tak 2x1cm) vod toho předřadnýho vodporu (Z214 )a proklemuj 1 a 4 ,když se vent rozběhne, pak už to už najdeš raz dva :grin: :mrgreen:

kubavlc
Příspěvky: 139
Registrován: 27 lis 2012 16:24

Re: D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4

#5 Příspěvek od kubavlc » 02 pro 2023 20:15

Diky vsem, jak budu u toho, tak to zkusim.Ja si uplne nepamatuju, jak na tu 4 jel driv.Ale oproti starejm Volvum, co mam je tohle opravdu takovej vanek.Predpokladam, ze ten ventilator bud jede normalne, nebo nejede vubec...nemyslim, ze by starnutim slabnul :-)
LR D1 300TDI - 2" lift, HD nárazníky, přední ARB, zadní ARB-poloosy HD Ashcroft, Warn winch+syntetika
VOLVO C303,VOLVO 940 TURBO,VOLVO 740 TURBO,VOLVO 740 pohřebák, VOLVO 850 TURBO

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1393
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4

#6 Příspěvek od Tazik1992 » 03 pro 2023 08:32

kubavlc píše: 02 pro 2023 20:15 bud jede normalne, nebo nejede vubec...nemyslim, ze by starnutim slabnul :-)

Tak můžou být chycený ložiska, nic není věčný. Koroze od vlhkosti nebo unavená vazelína s prachem by ho mohly brzdit a na nižších stupních s předřadným odporem už by se nemusel kvůli tomu roztočit vůbec. Ale taky by na dotek víc hřál a asi by se po délší době chodu mohl z ventilace nést odér "spáleniny"....
Nebo je tam někde špatný kontakt - v konektoru, na kostře, přepínači nebo na kontaktu relé - na kterém je úbytek a motor pak běží na nížší napětí.
Námětů k pátrání máš fůru :grin:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Kyanid Sodný
Příspěvky: 311
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: D1 300: ventilátor topení - funguje jen na 4

#7 Příspěvek od Kyanid Sodný » 03 pro 2023 16:24

Kolik tomá vlastně najeto? Klidně sem dej fotku , nebo pár fotek ,tej D1 . :-)

Odpovědět