VIN na D3
Moderátor: Miky_CZ
- ladapes
- Příspěvky: 377
- Registrován: 10 led 2008 23:21
- tel.: 725*708*083
- auto: už jen D3 4.4 V8
- Bydliště: Prachatice
VIN na D3
Ahoj, řešil jste někdo na D3, ošetření VINka? Čím to a jak ošetřit aby vydrželo? A připadně jak to udělat aby to vylezlo víc ven, když už to není moc viditelné?
D2, D1 Camel, D2 a teď D3
- Tazik1992
- Příspěvky: 1320
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: VIN na D3
Nevím kde přesně je na D3 vinko, čemu je vystavené a jak trpí, ale myslím, že to může být obecná rada.
Já to na Defu očistil kartáčem na kov, stříknul 3vrstvama antikorzního laku, který má i pěkný vzhled. Může být zinkový, nerezový,.. já použivám nerez Makranox od Makry. A přesto jsem dal 3 vrstvy 2K laku. Můžu doporučit Förch 2K bezbarvý lak Rapid L207 (6210 2513). Je to malý 250ml sprej vhodný právě na takové malé drobné opravy. Obě složky jsou uvnitř, před použitím stačí aktivovat ventil s tužidlem, který se vstříkne do laku. Není potřeba schánět a srát se s velkýma pixlama a míchat to. Pokud je to VINko po okartáčování v dobrým stavu, sice mělký ale čistý na kov, jakože tam nejsou takové ty bulky a škraloupy rzi, které kartáč jen rozleští, tak je ještě dobrý to stříknout aktivátorem(transformátorem) na rez, např. Förch Korrostop L296. Jeho výhoda je, že už se dá přelakovat po 6hodinách, většina transformátorů potřebuje aspoň 24hodin. Pokud je VINko ve špatným stavu, tak transformátor radši nepoužívat, může se dostat do pórů a způsobit nabobtnání rzi a pak by to mohlo opadat celý a z vinka nic nezbýt.
Aby to víc vylezlo, tak jedině ubrat na vrstvách, tam je pak dobrý použít jako základ ten aktivátor rzi. A moc se neosvědčuje použít třeba černý lak přes vin.
Takhle vypadá moje vinko po 2letech bez nějakého retušování
Já to na Defu očistil kartáčem na kov, stříknul 3vrstvama antikorzního laku, který má i pěkný vzhled. Může být zinkový, nerezový,.. já použivám nerez Makranox od Makry. A přesto jsem dal 3 vrstvy 2K laku. Můžu doporučit Förch 2K bezbarvý lak Rapid L207 (6210 2513). Je to malý 250ml sprej vhodný právě na takové malé drobné opravy. Obě složky jsou uvnitř, před použitím stačí aktivovat ventil s tužidlem, který se vstříkne do laku. Není potřeba schánět a srát se s velkýma pixlama a míchat to. Pokud je to VINko po okartáčování v dobrým stavu, sice mělký ale čistý na kov, jakože tam nejsou takové ty bulky a škraloupy rzi, které kartáč jen rozleští, tak je ještě dobrý to stříknout aktivátorem(transformátorem) na rez, např. Förch Korrostop L296. Jeho výhoda je, že už se dá přelakovat po 6hodinách, většina transformátorů potřebuje aspoň 24hodin. Pokud je VINko ve špatným stavu, tak transformátor radši nepoužívat, může se dostat do pórů a způsobit nabobtnání rzi a pak by to mohlo opadat celý a z vinka nic nezbýt.
Aby to víc vylezlo, tak jedině ubrat na vrstvách, tam je pak dobrý použít jako základ ten aktivátor rzi. A moc se neosvědčuje použít třeba černý lak přes vin.
Takhle vypadá moje vinko po 2letech bez nějakého retušování
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: VIN na D3
A na to silnou vrstvu vazelíny 

- ladapes
- Příspěvky: 377
- Registrován: 10 led 2008 23:21
- tel.: 725*708*083
- auto: už jen D3 4.4 V8
- Bydliště: Prachatice
Re: VIN na D3
Díky, udělal jsem dle rad. VINko je celkem pěkné, tak to půjde dobře. Tedy odrbal jsem jemným kartáčem a 600 smirkem, vzal to odrezovačem Chelade (mimochodem doporučuji) a zítra to stříknu antioxidační šedou barvou a nakonec lak. A pak tu vazelínu 

D2, D1 Camel, D2 a teď D3