jedna vec je čo chcem a čo sa mi páči a druhá čo naozaj uskutočním, nakoľko na offroady teraz používame RR L322, ale tú moju Diskošku chceme mať ako prípadnú alternatívu..zatiaľ len lavírujem, pozerám inšpirácie...určite prvé čo teraz chcem uskutočniť je disky a kola cveloročné a vhodné aj do terénu, čo tie čo si mi poslal Wrangelr sú
Kola na Discovery 4, motor 3.0 188 kW SDV6 , r.2016
Moderátor: Acon
- Ivet
- Příspěvky: 68
- Registrován: 08 srp 2019 20:16
- tel.: +420601320630
- auto: RR L322 + Discovery4
- Bydliště: Jasenice CZ + Košice SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kola na Discovery 4, motor 3.0 188 kW SDV6 , r.2016
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
Czech Highland Adventure Team
Czech Highland Adventure Team
- jareku
- Příspěvky: 1766
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: Kola na Discovery 4, motor 3.0 188 kW SDV6 , r.2016
Já uvažoval, že dám tyto kola. Je to celkem rozumná volba
Live long and prosper.
Re: Kola na Discovery 4, motor 3.0 188 kW SDV6 , r.2016
Aha, tak to soráč - jsem si nevšiml, že nechce neschválené. Pak je výběr velmi úzký...
Šnorch jde legalizovat a jak píšeš, je třeba to udělat pořádně, neboť se chlapci kryjí a píšou, že je jen proti prachu a ne proti vodě... Mám ale šikovného mechoše, který to udělal pořádně..
Re: Kola na Discovery 4, motor 3.0 188 kW SDV6 , r.2016
Šnorchl koupíš jen proti prachu - musí se to ale dobře zaizolovat a pak to jde i proti vodě. Jednou jsem brodil (jako že to nemám rád) s vodou přes kapotu a vše OK.
Držád rezervy jsem koupil zde:
https://www.opservis.cz/drzak-rezervy-lr-d3/4
mají víc druhů:
https://www.opservis.cz/drzak-rezervy-n ... --plus--iv
nebo:
https://www.opservis.cz/zadni-pevnostni ... bez-drzaku
Re: Kola na Discovery 4, motor 3.0 188 kW SDV6 , r.2016
Ještě jedna poznámka - tak jak je moje D4 na fotkách, tak prošla přes STK, jen ty kola musely být origo. Mám zapsaný šnorchl, naviják a nášlapy. Zadní držák nikdo neřešil.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Kola na Discovery 4
Mám presne tú motorizáciu, prešli sme s tým svet a jediný raz som necítil nedostatok výkonu ani nedostatok výkonu bŕzd. Práve naopak, nikdy som nevyužil ani to čo tam mám. A na 17kach s pneu s vysokým profilom je to super pohodlná kára. Aj keď na 18kach..
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Kola na Discovery 4, motor 3.0 188 kW SDV6 , r.2016
Tak ona D4 s 2,7 je vlastně čistě design facelift proti D3. Proto jsou jízdní výkony stejně jako u D3 kde to opravdu není tragédie. Jasně 188kw je super, ale se 140kw není problém fungovat.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Kola na Discovery 4
jelikož jsem D3 s 2,7 několik let měl a pak jsem přešel na D4 s 3,0, tak vím, proč to píšu.
Ano, máš pravdu, výkon má řekl bych adekvátně, auto jede, kopec to vyjede a když jsi přešel z D2, tak jsi vnímal změnu, ale to další turbo navíc motoru prostě chybí. A je to sakra velký rozdíl.
Interiér D4 je o velký kus dále než v D3 (bavím jsem o nejvyšších verzích, tzn. HSE).
Tak za mě koupit D4 s 2,7 je krok zpět. Jak píše habakuk - D3 po faceliftu, ale nic ve zlém. jen můj názor.
edit: a o brzdách nikdo nepolemizuje, když D3 je dokonce těžší než D4
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Kola na Discovery 4, motor 3.0 188 kW SDV6 , r.2016
Netvrdím, že 3l a 260HP nie je viac, len toľko, že tá 2,7 je úplne postačujúca a pri mojom spôsobe jazdy sa takmer nikdy nedostanem nad 2600-2700ot, tzn ten výkon mne absolútne postačuje a stále mám bohatú rezervu. Vlastne sa u mňa všetko deje do 2200ot.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- erik
- Příspěvky: 2871
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kola na Discovery 4, motor 3.0 188 kW SDV6 , r.2016
nahoře Ivet píšeš, že neschválenou variantu kol nechceš, ale auto si chceš dovybavit věcmi, které neschválené jsou
šnorchl je primárně proti vodě netěsný, ale dá se udělat vodotěsně
[/quote]
Já vúbec nevidím potřebu na D4 18" kol... pokud-li nechce jezdit Podkarpatdkou Rus nebo Rumunsko v nejtěžším terénu. Expediční terén na 19 je v pohodě - je to daleko a daleko o volbě pneu AT /možná i MT/
a ad šnorchl?
Tak to je spolehlivá volba proti odpadnutí lišty předního skla...
šnorchl je primárně proti vodě netěsný, ale dá se udělat vodotěsně
[/quote]
Já vúbec nevidím potřebu na D4 18" kol... pokud-li nechce jezdit Podkarpatdkou Rus nebo Rumunsko v nejtěžším terénu. Expediční terén na 19 je v pohodě - je to daleko a daleko o volbě pneu AT /možná i MT/
a ad šnorchl?
Tak to je spolehlivá volba proti odpadnutí lišty předního skla...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- Ivet
- Příspěvky: 68
- Registrován: 08 srp 2019 20:16
- tel.: +420601320630
- auto: RR L322 + Discovery4
- Bydliště: Jasenice CZ + Košice SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kola na Discovery 4, motor 3.0 188 kW SDV6 , r.2016
A ja celkom vážne uvažujem že obujem tieto :jareku píše:Já uvažoval, že dám tyto kola. Je to celkem rozumná volba
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
Czech Highland Adventure Team
Czech Highland Adventure Team
- jareku
- Příspěvky: 1766
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: Kola na Discovery 4, motor 3.0 188 kW SDV6 , r.2016
Tak jestli se to podaří, tak klobouk dolů!
Live long and prosper.
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Kola na Discovery 4, motor 3.0 188 kW SDV6 , r.2016
Já chci hlavně vidět držák na rezervu. Předpokládám, že bude mí samostatný podvozek a možná mí motor.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Ivet
- Příspěvky: 68
- Registrován: 08 srp 2019 20:16
- tel.: +420601320630
- auto: RR L322 + Discovery4
- Bydliště: Jasenice CZ + Košice SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kola na Discovery 4, motor 3.0 188 kW SDV6 , r.2016
Já vúbec nevidím potřebu na D4 18" kol... pokud-li nechce jezdit Podkarpatdkou Rus nebo Rumunsko v nejtěžším terénu. Expediční terén na 19 je v pohodě - je to daleko a daleko o volbě pneu AT /možná i MT/erik píše:nahoře Ivet píšeš, že neschválenou variantu kol nechceš, ale auto si chceš dovybavit věcmi, které neschválené jsou
šnorchl je primárně proti vodě netěsný, ale dá se udělat vodotěsně
a ad šnorchl?
Tak to je spolehlivá volba proti odpadnutí lišty předního skla...[/quote]
práveže Rumunsko ťažké terény jazdíme a na Rus sa tiež chystáme…pozerám napríklad aj na tie plechové disky 18”…máte niekto skúsenosti?
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Z VYSOČINY DO DIVOČINY
Czech Highland Adventure Team
Czech Highland Adventure Team
Re: Kola na Discovery 4, motor 3.0 188 kW SDV6 , r.2016
práveže Rumunsko ťažké terény jazdíme a na Rus sa tiež chystáme…pozerám napríklad aj na tie plechové disky 18”…máte niekto skúsenosti?Ivet píše: ↑02 říj 2021 19:50Já vúbec nevidím potřebu na D4 18" kol... pokud-li nechce jezdit Podkarpatdkou Rus nebo Rumunsko v nejtěžším terénu. Expediční terén na 19 je v pohodě - je to daleko a daleko o volbě pneu AT /možná i MT/erik píše:nahoře Ivet píšeš, že neschválenou variantu kol nechceš, ale auto si chceš dovybavit věcmi, které neschválené jsou
šnorchl je primárně proti vodě netěsný, ale dá se udělat vodotěsně
a ad šnorchl?
Tak to je spolehlivá volba proti odpadnutí lišty předního skla...
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
[/quote]
Za mě je to hlavně o tom, abys tam dostala 32" kola = Xlifter, nebo jinak přizvednout. Ty 30" jsou podle mě malý, já jsem projel část Podkarpatský na 30" kolech a už bych to neopakoval. Potom jsem dal na D4 32" kola a je to prostě velký rozdíl, na většině cest Albánie, Rumunska atd. jsem díky těm 2" navíc byl o dost větší pohodě.
No a pak teprve s tím přicházejí 18" disky - protože výběr 32" gum na 19" disky je dost limitovaný...
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
Re: Kola na Discovery 4
Zdravím můžu se zeptat jak dlouho vám ty pneumatiky GY vydržely děkujixxx píše: ↑22 zář 2021 09:45obecně máš pravdu, vyšší bočnice je do terénu lepší, ale v rozměrech, které jsou pro D4 schválené není žádná vhodná OFF pneumatikaIvet píše: ↑22 zář 2021 09:21 Ahoj, prosím poradiť, mám Discovery 4, v technickom preukaze mám zapísané len kola priemer 19 a 20, na offroad by som však chcela priemer 18, je možné ich zapísať do technického preukazu? Prípadne poraďte či je 19 do terénu vhodné, ja si myslím, že lepšie je 18 aby bola pneumatika vyššia, ale nechám si poradiť skúsenými. Ďakujem vopred za relevantné odpovede. Ivet
255/60 R18 112H
255/55 R19 111H
tak pokud chceš nějakou aspoň trochu hrubší pneumatiku, tak ve schváleném rozměru je snad pouze GY Wrangler Duratrac, která je takový kompromis mezi asfaltem a šotolinou, je fajn, není ani hlučná, jezdil jsem ji a můžu doporučit
Další problém jsou schválené 18" disky, které vyrábí jen 2 firmy, protože všechny ostatní se perou s velikosti brzdičů, takže počítej s cenou za jeden disk okolo +/- 10tis. kč
Vše ostatní znamená jít cestou neschválené varianty
na D3 jsem měl ještě i schválený rozměr 265/70/17, ve kterém je už dobrý výběr pneu, ale u D4 na to bez úprav můžeš zapomenout