TD5 - problem s chladiacim systemom
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 15008
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Přesně tak, jsem před dvěma týdny měnil vodní pumpu, protože tekla, a měl jsem hodně velkej problém na místě auto ohřát, aby se alespoň pootevřel termostat, abych mohl zkontrolovat, že to nikde neteče.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Zatiaľ som sa s tým pohol takto, že som preventívne dal nový termostat, aj to čidlo teploty pri hlave je vymenené voda netečie nikde vrtuľa sa točí stále a dokonca som ju skúsal zastaviť rukou ale neda sa , takže si myslim žeby mala fungovať dobre , ale nemam k dispozícii diagnostiku takže neviem pomerať teplotu... Podľa budika je stale OK. Ale ked som mal auto nastartovane na mieste a ked trochu stúpla teplota držal som motor na 3000 ot kym sa nezohrial poriadne aby sa otvoril termostat tak sa to krasne teplota dvihla, ale ked auto ostalo bežať na volnobeh asi 10 min hned spadla teplota asi na 1/4 podľa budíka... a to dokonca bez vrtule.
Zozeniem diagnostiku a budem skusať merať dalej
Zozeniem diagnostiku a budem skusať merať dalej
-
- Příspěvky: 15008
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
TD5ka se na místě neohřeje, prostě toho tepelného výkonu tam není dost. Když jsem dělal vodní pumpu, tak jsem měl velkej problém motor ohřát, aby se teplá voda dostala i skrz chladič. Tohle není chyba, ale vlastnost. Bez sundané vrtule se to nechtělo ohřívat vůbec.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Uvidime ako to bude za jazdy ale chcem to merat diagnostikou a nie iba sledovať podľa budika .... Keby som sa teraz v takom počasi isiel previest bez vrtule mohol by som to uvariť ? Bojim sa len toho že ked auto zohrejem viacej ako treba a vrtula tam nebude, elektricka sa nezopne čo s tym potom.... ? Rozmýšlam ešte nad dalším pridavným budikom teploty kľudne aj diginalnym aby som videl ako pracuje teplota, lebo podľa toho budíku , čo je v v pristrojovke je to tažko hodnotit, pretože on sa dlho drží napriklad na 1/4 stupnice potom rychlo stupne na stredu hodnotu stupnice a zase sa drží tam...
-
- Příspěvky: 15008
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Normálně to projeď s namontovanou vrtulí a uvidíš.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Neuvaris to. Elektronika jednoducho obmedzi vykon.
Ja som teraz namontoval novy termostat a ten drzi 96st takze Defik paradne kuri.
Termostat standardne drzi 88st.
Ja som teraz namontoval novy termostat a ten drzi 96st takze Defik paradne kuri.
Termostat standardne drzi 88st.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Stale nemam diagnostiku k dispozicii , ale podarilo sa mi spraviť test funčnosti prídavného elektrického ventilátora. Konektor z povodného čídla teploty som odpojil a do konektora som pripojil dalšie čidlo ktore bolo mimo motora, nahrial som ho teplovzdušnou pištolou a pridavný elektricky ventilátor sa pekne zopol.... takže aspon tento fakt mam overený, že to funguje.
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Ked mne sa stalo to že sa auto zohrialo podľa diagnostiky az na 118 stupnou , vrtulu som mal, priadavnu som mal odpojenu a zohrialo sa to....
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
... teraz ked si otestoval funkcnost. Ked zapnes klucik spusti sa pridavny vrntilator?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Toto som si nevšimol ale podľa zvuku , ktorý vydaval ventilator, ked sa spustil pri planovanom prehriati si myslim že sa nespusta, lebo nepučuť nič, žiadne hučanie.
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Pokračovanie.
Ťahal som za autom 3.5t asi 100km a zase na diaľnici auto prestalo ťahať, ale pre zmenu ručička na teplomery stále držala vodorovné polohu a zrazu spadla na nulu a auto stratilo výkon. Vypol som kľuč zapol som kľúč, ručička sa vrátila do vodorovnej polohy a auto išlo normálne ale už ostal stále spustený prídavný ventilátor. Aj keď som vypol motor a zapol kľúčik ventilátor bol zopnut.....
Napojil som auto na diagnostiku Delphi ale nebola tam žiadna chyba o prehratí iba o cidle teploty ale to som mal odpojenie takže to vysvetľuje chybu. Dal som zmazať chyby ventilátor sa vypol a auto ide. Ono ma problém len keď ťahá vlek ťažký...
Chladiče sú čisté z vonku, z vnútra neviem nepoužíval som žiaden prostriedok na prečistenie... V žiadnom bahne vode sa nejazdí... Na prednej maske mam pripevnenu ŠPZ. Nemôže to obmedzovať prietok vzduchu cez chladič? A za maskou je ovládací jednotka na navijak. Čiže toho voľného miesta pred chladičom nie je veľa. Alebo nemôže to byť tým ze sa to dostatočné neodvzdusnilo pri výmene termostatu? Viem to nejako preveriť?
Ťahal som za autom 3.5t asi 100km a zase na diaľnici auto prestalo ťahať, ale pre zmenu ručička na teplomery stále držala vodorovné polohu a zrazu spadla na nulu a auto stratilo výkon. Vypol som kľuč zapol som kľúč, ručička sa vrátila do vodorovnej polohy a auto išlo normálne ale už ostal stále spustený prídavný ventilátor. Aj keď som vypol motor a zapol kľúčik ventilátor bol zopnut.....
Napojil som auto na diagnostiku Delphi ale nebola tam žiadna chyba o prehratí iba o cidle teploty ale to som mal odpojenie takže to vysvetľuje chybu. Dal som zmazať chyby ventilátor sa vypol a auto ide. Ono ma problém len keď ťahá vlek ťažký...
Chladiče sú čisté z vonku, z vnútra neviem nepoužíval som žiaden prostriedok na prečistenie... V žiadnom bahne vode sa nejazdí... Na prednej maske mam pripevnenu ŠPZ. Nemôže to obmedzovať prietok vzduchu cez chladič? A za maskou je ovládací jednotka na navijak. Čiže toho voľného miesta pred chladičom nie je veľa. Alebo nemôže to byť tým ze sa to dostatočné neodvzdusnilo pri výmene termostatu? Viem to nejako preveriť?
-
- Příspěvky: 15008
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
A funguje ti mechanická vrtule? Když začne zabírat, tak je to v autě hodně slyšet.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
No 3,5t pro D2 už je sakra zápřah to je fakt. Já bych se snažil maximálně uvolnit prostor pro chlazení tedy vše co tam nepatří dal pryč.vlado742 píše: ↑12 led 2020 12:01 Na prednej maske mam pripevnenu ŠPZ. Nemôže to obmedzovať prietok vzduchu cez chladič? A za maskou je ovládací jednotka na navijak. Čiže toho voľného miesta pred chladičom nie je veľa. Alebo nemôže to byť tým ze sa to dostatočné neodvzdusnilo pri výmene termostatu? Viem to nejako preveriť?
Další věc je jízdní styl nevím jak jezdíš, ale třeba je potřeba zvolnit.
Pokud se auto začne hřát tak prvně je to poznat na poklesu výkonu kdy ti přestane fungovat intercooler pak teprve ručička pozoruješ to?
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 15008
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
TD5ka toho utáhne hodně, ale v táhlých stoupáních to prostě není kamion, takže může být nutné zpomalit, nebo alespoň podřadit, aby se motor pořádně točil a tím pádem i chladil.
Chladiče mohou být ucpané i uvnitř, docela blbě se to kontroluje, minimálně je potřeb ten chladič vymontovat.
Nepochopil jsem, co máš na mysli tím, že teplotní čidlo jsi měl odpojené? TD5ka když se "přehřeje", tak si motor sepne navíc elektrický chladič, ale ne vždy - je to myšleno jako chlazení v kolonách. Při rychlé jízdě si to motor nesepne. I tento elektrický ventilátor chce zkontrolovat, jestli se točí, a jestli fouká tím správným směrem. Už jsem jednou viděl přehozné dráty, ono se to potom točí opačně a místo pomoci to chlazení zhoršuje.
Chladiče mohou být ucpané i uvnitř, docela blbě se to kontroluje, minimálně je potřeb ten chladič vymontovat.
Nepochopil jsem, co máš na mysli tím, že teplotní čidlo jsi měl odpojené? TD5ka když se "přehřeje", tak si motor sepne navíc elektrický chladič, ale ne vždy - je to myšleno jako chlazení v kolonách. Při rychlé jízdě si to motor nesepne. I tento elektrický ventilátor chce zkontrolovat, jestli se točí, a jestli fouká tím správným směrem. Už jsem jednou viděl přehozné dráty, ono se to potom točí opačně a místo pomoci to chlazení zhoršuje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
MadTom
Tym odpojeným čídlom som myslel to, že ked som daval druhé čidlo teploty vody, mal som zapnutý kľučík, a tým pádom diagnostika zaznamenala chybu čidla preto ostala zapísana v pameti... Nebol som si istý či neni na motore viacej čidiel a čidlo ktoré je na výstupe vody z hlavy som odpojil a sledoval som, či prestane ukazovať budík na pristrojovke a prestal, tým padom to bolo správne čidlo.
Prídavný ventilátor mam nový fuknčný, ale neni originál, original nefungoval bolzadretý, mam ho z vw passat B5,5 za podstatne lepsie peniaze ako original. A aký ma byť správny smer fukania toho prídavného ventilátora ? ťahá vzduch z vonku do chladiča ? alebo vytahuje vzduch cez chladič smerom von ? Musím si to pozrieť ako to mám zapojené len chcem vedieť ako to ma byť správne.
Ten ventilátor sa mi spusta len pri dlhšom stupaní na dilanici ale už ho nevypnem až diagnostikou, teda bol prehriaty motor.
Mechanicka vrtula funguje nebucha, neviem ju ani zastaviť rukou a fučí celkm dosť, ked som mal predny elektricky ventilator dole tak som skúsal ako to fúka a krasne to prefukne celý všetky chladiče až vo z auta.
habakuk
Z toho priestoru viem dať preč iba ŠPZ, ovladanie na naviják musí ostat neni to kde dať...
A je to automat, čiže pri takom vleku zaradím 3 nepoužívam D, a nechavam to na motor a prevodovku. ale aj ked mam HD menič a chip tak hlavne pri rozbehoch ma auto čo robiť s takým vlekom.
Ten pokles výkonu som zaznamenal ale ručička sa ani nepohne len zrazu spadne na nulu a už auto netaha...
Ked som mal stare čidlo tak sa ručička zača dvíhať hore nad vodorovnú polohu až ku maximu a tak auto začalo strácať výkon, ale zaujimave je že ked vypnem kluč a zapnem počas jazdy ručička sa vrati do normalnej polohy a auto ide zase slušný čas.....
Škoda že sa to vždy stane na dialnici, a tým padom neviem prekontrolovať či ja voda fakt prehriata, lebo nezastavujem, len zresetujem a idem dalej.
Mam kupený prídavný budík na teplotu vody , tak si ho musím domontovať aby som videl reálny priebeh teploty.
Tym odpojeným čídlom som myslel to, že ked som daval druhé čidlo teploty vody, mal som zapnutý kľučík, a tým pádom diagnostika zaznamenala chybu čidla preto ostala zapísana v pameti... Nebol som si istý či neni na motore viacej čidiel a čidlo ktoré je na výstupe vody z hlavy som odpojil a sledoval som, či prestane ukazovať budík na pristrojovke a prestal, tým padom to bolo správne čidlo.
Prídavný ventilátor mam nový fuknčný, ale neni originál, original nefungoval bolzadretý, mam ho z vw passat B5,5 za podstatne lepsie peniaze ako original. A aký ma byť správny smer fukania toho prídavného ventilátora ? ťahá vzduch z vonku do chladiča ? alebo vytahuje vzduch cez chladič smerom von ? Musím si to pozrieť ako to mám zapojené len chcem vedieť ako to ma byť správne.
Ten ventilátor sa mi spusta len pri dlhšom stupaní na dilanici ale už ho nevypnem až diagnostikou, teda bol prehriaty motor.
Mechanicka vrtula funguje nebucha, neviem ju ani zastaviť rukou a fučí celkm dosť, ked som mal predny elektricky ventilator dole tak som skúsal ako to fúka a krasne to prefukne celý všetky chladiče až vo z auta.
habakuk
Z toho priestoru viem dať preč iba ŠPZ, ovladanie na naviják musí ostat neni to kde dať...
A je to automat, čiže pri takom vleku zaradím 3 nepoužívam D, a nechavam to na motor a prevodovku. ale aj ked mam HD menič a chip tak hlavne pri rozbehoch ma auto čo robiť s takým vlekom.
Ten pokles výkonu som zaznamenal ale ručička sa ani nepohne len zrazu spadne na nulu a už auto netaha...
Ked som mal stare čidlo tak sa ručička zača dvíhať hore nad vodorovnú polohu až ku maximu a tak auto začalo strácať výkon, ale zaujimave je že ked vypnem kluč a zapnem počas jazdy ručička sa vrati do normalnej polohy a auto ide zase slušný čas.....
Škoda že sa to vždy stane na dialnici, a tým padom neviem prekontrolovať či ja voda fakt prehriata, lebo nezastavujem, len zresetujem a idem dalej.
Mam kupený prídavný budík na teplotu vody , tak si ho musím domontovať aby som videl reálny priebeh teploty.
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
To ovládání předělej, jde dát do motorového prostoru a vyzkoušej chvíli jezdit bez masky.
Fakt si myslím že se ti to prostě hřeje z důvodu, že máš malou chladicí plochu a neproudi ti na chladič vzduch.
Fakt si myslím že se ti to prostě hřeje z důvodu, že máš malou chladicí plochu a neproudi ti na chladič vzduch.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- pojir
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Ja bych jako prvni vec dal pryc tu znacku (proc je vubec v tom ramecku, ktery akorat zvetsuje jeji plochu?) a otocil kobru na snorchlu normalne dopredu, at to ma vic vzduchu do motoru.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 130
- Registrován: 02 lis 2017 18:12
- tel.: +421908470979
- auto: Discovery II TD5 Aut
- Bydliště: SK, BARDEJOV
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Tu značku neviem kde mam dať,,, jedine na strechu, vyskušam... a nasavaniu čo ma snorchel nebude vadiť ked bude napríklad pršať že to bude zbierať všetku vodu a tahať rovno do motora ? Alebo vyhodiť uplne snorchel ? lebo myslim že na stranke TD5 inside , čo ponúkaju upravy motorov TD5 sa píše že neodporučaju montaž snorchla pri upravenom motore ? može to mať vplyv ?
Mate niekto foto ako a kde mate uložené ovladanie na predný naviják ? lebo ja si to neviem inde prestaviť.
Mate niekto foto ako a kde mate uložené ovladanie na predný naviják ? lebo ja si to neviem inde prestaviť.
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
1.Vody se neboj a kobru dej v pohodě dopředu nebo nahoď cyklon.
2. RZ dej na držák s pantem před průvlak
3. Ovládání je dát do prostoru buď místo heveru nebo je hromada místa v prostoru kde je z továrny bufík.
2. RZ dej na držák s pantem před průvlak
3. Ovládání je dát do prostoru buď místo heveru nebo je hromada místa v prostoru kde je z továrny bufík.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- pojir
- Příspěvky: 2553
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 - problem s chladiacim systemom
Vody pri desti se neni treba bat, je to na to staveny: https://offroadaussie.com/wp-content/up ... norkel.jpg
A rele navijaku se da dat zhruba sem (fotka je z auta s pravostrannym rizenim, takze je tam navic posilovac brzd s brzdovym valcem a stejne se to tam vejde): http://www.discovery2.co.uk/images/winc ... wiring.jpg
A rele navijaku se da dat zhruba sem (fotka je z auta s pravostrannym rizenim, takze je tam navic posilovac brzd s brzdovym valcem a stejne se to tam vejde): http://www.discovery2.co.uk/images/winc ... wiring.jpg
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.