Renovace Itala
Moderátor: Rover
Renovace Itala
Ahoj znalci a přátelé Dědků,
můj kamarád si z cesty do Itálie přivezl tohoto těžce nemocného Itala a požádal mě o jeho renovaci Dle výrobního čísla to je Series II. r.v. 1967. Renovací vozidel už mám za sebou několik, ale LR jsem ještě nikdy nedělal a tak jsem tady a doufám že mě vezmete mezi sebe a svými cennými zkušenostmi přispějete k renovaci tohoto stroje do původní podoby. Po rozebrání jsem zjistil, že škody napáchané kutilem na chassis jsou stejně veliké jako škody od hnědého moru, nicméně se renovace rámu po skoro dvou spotřebovaných tabulí plechu již blíží do finále a já začínám mít otázky
Na různých webech jsem se snažil najít jaká byla originální barva rámu a motoru, dozvěděl jsem se, že to bylo odvislé od typu a roku výroby. Rád bych aby v budoucnu tento dědek vypadal tak, jako když vyjel z fabriky a tudíž se ptám jestli myslíte, že s černou barvou udělám chybu, popř. kde bych tuto informaci k tomuto konkrétnímu kusu získal? Nevíte jakou mohly mít původní barvu kola? Tipuju že asi tu béžovou co je na střeše, ale jistý si nejsem.
A další otázka (z mnoha co ještě přijdou ) Nemáte někdo na prodej 2-hý list (svrchu) na 11-ti listové přední péro? Bohužel má ulomený ten oblouk kolem silentbloku, popřípadě obě přední pružiny, klidně v orezlém stavu jako na obr.? Kamarádovi se nechce kupovat nové a rád by aby se zrenovovaly ty původní.
Předem díky za rady
Jarda
můj kamarád si z cesty do Itálie přivezl tohoto těžce nemocného Itala a požádal mě o jeho renovaci Dle výrobního čísla to je Series II. r.v. 1967. Renovací vozidel už mám za sebou několik, ale LR jsem ještě nikdy nedělal a tak jsem tady a doufám že mě vezmete mezi sebe a svými cennými zkušenostmi přispějete k renovaci tohoto stroje do původní podoby. Po rozebrání jsem zjistil, že škody napáchané kutilem na chassis jsou stejně veliké jako škody od hnědého moru, nicméně se renovace rámu po skoro dvou spotřebovaných tabulí plechu již blíží do finále a já začínám mít otázky
Na různých webech jsem se snažil najít jaká byla originální barva rámu a motoru, dozvěděl jsem se, že to bylo odvislé od typu a roku výroby. Rád bych aby v budoucnu tento dědek vypadal tak, jako když vyjel z fabriky a tudíž se ptám jestli myslíte, že s černou barvou udělám chybu, popř. kde bych tuto informaci k tomuto konkrétnímu kusu získal? Nevíte jakou mohly mít původní barvu kola? Tipuju že asi tu béžovou co je na střeše, ale jistý si nejsem.
A další otázka (z mnoha co ještě přijdou ) Nemáte někdo na prodej 2-hý list (svrchu) na 11-ti listové přední péro? Bohužel má ulomený ten oblouk kolem silentbloku, popřípadě obě přední pružiny, klidně v orezlém stavu jako na obr.? Kamarádovi se nechce kupovat nové a rád by aby se zrenovovaly ty původní.
Předem díky za rady
Jarda
Re: Renovace Itala
Černou barvou rámu rozhodně chybu neuděláš, SIIA z roku 1967 měla rám černý z výroby. Blok motoru by měl být v "light admiralty grey", což je ve skutečnosti takový zvláštní odstín světle zelené. Přístrojovka, bulkhead a panty dveří dokládají, že výrobní číslo k tomuto autu patří, předek auta žel nikoli. Někdo ho v minulosti vytunil na SIII. SIIA '67 musí mít světla v masce, nikoli v blatnících a samotná mřížka chladiče je samozřejmě drátěná. Bouda je hardtop s přidanými okny, ale jsem si téměř jist, že nejsou originální (zadní by nemělo být otevíratelné) a tzv. alpin lights (oválná okénka ve střeše) mají být pouze dvě - na každé straně jedno a to pouze z station wagonu, u hardtopu nemají co dělat. To jen tak, co jsem si všimnul na první pohled.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
Re: Renovace Itala
Barva chassis černý lesk jak píše Neklan.Kola a střecha NCJ Limestone,hodně blízko je RAL1013
Karosérie HCD Light Green.Lepší prodejny autolaků to dokážou namíchat.
Renovovat listové pružiny je dle mých zkušeností ztráta času,vyplatí se koupit nové.
Karosérie HCD Light Green.Lepší prodejny autolaků to dokážou namíchat.
Renovovat listové pružiny je dle mých zkušeností ztráta času,vyplatí se koupit nové.
Re: Renovace Itala
ahoj, tady máš odkaz kde si stáhneš katalog ND etc http://smithies.co.nz/land_rover/
Re: Renovace Itala
Chlapi díky! Vidím, že se mám hodně co učit! Měl jsem za to, že SII. už měla světla na blatnících a ono ne ty v masce se nám stejně líbí více a asi to nebude zas takový problém předělat, ale raději si nechám nejdříve z UK poslat certifikát, jestli ten typ a r.v. co jsem našel na netu podle výrobního čísla opravdu sedí. Ale jestli Bulkhead, panty,..sedí tak to tak asi bude. Zásahy kutila jsou rozsáhlejší, než jsem doufal....
Dnes jsem dělal první větší očistu motoru a blok je sice celý orezlý, nicméně pod nánosem oleje jsem objevil světle zelenou hlavu.
S těmi pery je to asi pravda ,koukal jsem na ceny a asi se to renovovat nevyplatí.
No a ta střecha je docela rána - mám pocit, že mě čeká shánění nové, originální Ale to má ještě pár měsíců čas.
Zapoměl jsem dnes v dílně foťák, ale až se tam zase dostanu tak dám nějakou fotku aktuálního stavu.
Dnes jsem dělal první větší očistu motoru a blok je sice celý orezlý, nicméně pod nánosem oleje jsem objevil světle zelenou hlavu.
S těmi pery je to asi pravda ,koukal jsem na ceny a asi se to renovovat nevyplatí.
No a ta střecha je docela rána - mám pocit, že mě čeká shánění nové, originální Ale to má ještě pár měsíců čas.
Zapoměl jsem dnes v dílně foťák, ale až se tam zase dostanu tak dám nějakou fotku aktuálního stavu.
Re: Renovace Itala
při procházení lr stránek jsem narazil na knížku k S2 https://www.bits4landys.co.uk/bookshop.htm
mám shodnou pro S1, je docela podrobná
asi se ti bude hodit, pokud již ji nemáš
mám shodnou pro S1, je docela podrobná
asi se ti bude hodit, pokud již ji nemáš
Re: Renovace Itala
Díky Alberte, khiha bude asi dost přínosná, už ji objednávám
Re: Renovace Itala
Tak jsem v mezičase zase trochu pracoval a rám už začíná získávat finální podobu, ještě než ho definitivně dokončím a nalakuju jsem se pustil do Bulkheadu, abych vše nejdříve pořádně spasoval. Po bližší obhlídce Bulkheadu jsem se rozhodl, že ho postavím komplet znova s použitím starého jako předlohy. Takže jsem se pomalu vydal na dlouhou cestu....
Re: Renovace Itala
Ahoj, kdyby ta střecha nakonec přebývala, tak kamarád by o ní měl zájem, shání jí na S3.
Re: Renovace Itala
Ahoj, nějak jsem byl koncem roku zavalený dodělávkama na jiných projektech, že jsem se na Itala dostal zase až teď. Abych si trochu odpočinul od ztrouchnivělého Bulkheadu tak jsem zase trochu zapracoval na chassis. Snad už bude brzo na kolech a vyrazí na první cestu napříč dílnou
Re: Renovace Itala
ještě foto
Re: Renovace Itala
a ještě jedna.....ty přílohy mi dnes nějak nejdou....
Re: Renovace Itala
Vypadá to super,šikula!
- 1960SeriesII
- Příspěvky: 3221
- Registrován: 04 kvě 2007 07:45
- tel.: 774747556
- Bydliště: Přes kopec od Hořovic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Itala
To je nádhera, dobrá práce! Je krása vidět, jak to roste zpět do podoby auta
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"
Re: Renovace Itala
To je aspoň krásná práce ! Rám vypadá jako nový a na komplet nový bulkhead jsem fakt zvědav... když si vezmu kolik času mi zabrala jen výměna footwelů a sloupků, tak novovýroba musí být ´úplně jiná liga... Klobouk dolů!
Re: Renovace Itala
Chlapi, děkuju moc za komentáře, hned se mi o víkendu půjde do dílny s lepší náladou vyřídím pochvalu i kamarádovi co spolu děláme. Ten rám i s nápravami jak je to vidět na fotkách zatím sežraly ca. 300 hodin a když se podívám na ten Bulkhead a od rzi zarostlé kanály v motoru tak se bojím odhadovat kolik víkendů mě ještě manželka neuvidí
- eliott
- Příspěvky: 11492
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace Itala
Jojo, to jsou někdy nekonečné příběhy...Jarda N. píše: ↑16 led 2018 21:18 Chlapi, děkuju moc za komentáře, hned se mi o víkendu půjde do dílny s lepší náladou vyřídím pochvalu i kamarádovi co spolu děláme. Ten rám i s nápravami jak je to vidět na fotkách zatím sežraly ca. 300 hodin a když se podívám na ten Bulkhead a od rzi zarostlé kanály v motoru tak se bojím odhadovat kolik víkendů mě ještě manželka neuvidí
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Renovace Itala
Ahoj, tak jsem se po delší době strávené nad jiným projektem dostal k dodělání Bulkheadu. Ještě chybí panty na okno, přecínovat sváry a pár drobností, ale to přijde dodělat až po kontrole spasování s blatníky a kapotou. Bouchly jsme s kamarádem šampáňo, byla to nekonečná práce .
Abych se trochu odreagoval tak jsem se v mezičasech pustil do motoru a převodovky a mám hned dotaz. Nevíte někdo, jestli se někde dají koupit ty bronzové kameny do řadící vidličky na overdrive? V nejhorším si je dám vyrobit, ale pokud by někde byly, byl bych raději .
Olejová vana na motoru má originál také tu světle modrou barvu, nebo byla černá? Jo a mám pocit, že jsem udělal chybu, když jsem nárazník stříknul černě, asi měl být v zinku, nebo se pletu? No aspoň budu mít co předělávat
Předem děkuju za rady. Jarda
Abych se trochu odreagoval tak jsem se v mezičasech pustil do motoru a převodovky a mám hned dotaz. Nevíte někdo, jestli se někde dají koupit ty bronzové kameny do řadící vidličky na overdrive? V nejhorším si je dám vyrobit, ale pokud by někde byly, byl bych raději .
Olejová vana na motoru má originál také tu světle modrou barvu, nebo byla černá? Jo a mám pocit, že jsem udělal chybu, když jsem nárazník stříknul černě, asi měl být v zinku, nebo se pletu? No aspoň budu mít co předělávat
Předem děkuju za rady. Jarda
Naposledy upravil(a) Jarda N. dne 28 čer 2018 10:34, celkem upraveno 1 x.
Re: Renovace Itala
Krásná práce !!
Olejová vana by měla být černá..
Nárazník určitě v žárovém zinku (stejně jako lišty v dělící rovině karoserie, plechy pod zadními světly, obvodový rámeček/žlábek střechy a rám předního okna.. a další drobnosti
Na otázku ohledně overdrive bude muset odpovědět někdo zkušenější....
Olejová vana by měla být černá..
Nárazník určitě v žárovém zinku (stejně jako lišty v dělící rovině karoserie, plechy pod zadními světly, obvodový rámeček/žlábek střechy a rám předního okna.. a další drobnosti
Na otázku ohledně overdrive bude muset odpovědět někdo zkušenější....