DEFENDER - NORSKO
- AlesNorway
- Příspěvky: 143
- Registrován: 23 úno 2014 20:44
- tel.: +47/96678442
- auto: Disco II 2003 TD5
- Bydliště: Norway - vysoko v lesich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEFENDER - NORSKO
hm.... tak to budu muset... dalku k tomu nemaji....nekde ji ztratili...mam jen ten ovladac na palubce.... ten nesviti kdyz nastartuju, jen kdyz ho manualne zapnu.... Tak je to asi jak rikas v kompu a sam to nevypnu...ale dekuji..poptam se jak k nim pojedu
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)
- AlesNorway
- Příspěvky: 143
- Registrován: 23 úno 2014 20:44
- tel.: +47/96678442
- auto: Disco II 2003 TD5
- Bydliště: Norway - vysoko v lesich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEFENDER - NORSKO
Zdravim Landaky tak jsem dnes narazil na jednu mouzna mouchu, jestli by mi ji nekdo mohl objasnit ..... Kdyz nastartuju auto a necham ohrat, po chvili je slyset, jak motor bezi kolisave..... je to poznat i na rucicce otackomeru, jak se pohupuje....a kdyz se poprve rozjedu, zda se jako by v plynu byla vterinova dira zadne reakce, ale to jen kdyz je to studene .... je to znamka nejake vetsi prihody co prijde posleze?? Dekuji Co si nejsem jisty, ze nevim kdy a zda byl menen naftovy filtr.. nevim jestli to muze mit nejaky vliv na to... Diky
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DEFENDER - NORSKO
Jenom pro jistotu - motor tam máš 2,4 TDCi - tedy jinak řečeno Puma, upravenej motor od Forda?
Palivovej filtr jedině Delphi, nebrat žádné náhrady. On je totiž jemnější, což je docela zásadní věc, aby to dlouhodobě přežívaly vstřikovače Common rail systému.
To kolísání otáček můžou dělat, kromě jiného, dvě věci - přidřené ovládání turba - mě na Mondeu pomohlo ho rozhýbat rukou, a druhá věc může být regulace tlaku nafty v railu - zásobní tlakové nádrži, odkud jde nafta do vstřikovačů. To už je spíš poznat na diagnostice.
U Mondea, které má podobný motor, ale pouze 2,2l, mi docela pomohlo přidat do nafty několikrát po sobě čistič palivového systému - většina problémů zmizela. Bohužel tady v ČR je nafta kvality různé, dost často horší, což motorům s common rail systémem dlouhodobě nesvědčí. Kupodivu TD5 je na tom docela dobře.
Palivovej filtr jedině Delphi, nebrat žádné náhrady. On je totiž jemnější, což je docela zásadní věc, aby to dlouhodobě přežívaly vstřikovače Common rail systému.
To kolísání otáček můžou dělat, kromě jiného, dvě věci - přidřené ovládání turba - mě na Mondeu pomohlo ho rozhýbat rukou, a druhá věc může být regulace tlaku nafty v railu - zásobní tlakové nádrži, odkud jde nafta do vstřikovačů. To už je spíš poznat na diagnostice.
U Mondea, které má podobný motor, ale pouze 2,2l, mi docela pomohlo přidat do nafty několikrát po sobě čistič palivového systému - většina problémů zmizela. Bohužel tady v ČR je nafta kvality různé, dost často horší, což motorům s common rail systémem dlouhodobě nesvědčí. Kupodivu TD5 je na tom docela dobře.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- AlesNorway
- Příspěvky: 143
- Registrován: 23 úno 2014 20:44
- tel.: +47/96678442
- auto: Disco II 2003 TD5
- Bydliště: Norway - vysoko v lesich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEFENDER - NORSKO
Ahoj, jo jasne, je tam 2,4 Ford.. Hm... trochu jsi mne vystrasil.....jak slysim turbo, vidim ten hybrid za tu desnou palku co jsem videl na netech Ovladani turba mas tedy namysli pouze to manualni tahlo jestli se nemylim ? Priznam se ze u forda jsem to nikdy nestudoval, bot jsem se vzdy ridil heslem : Fordem tam a vlakem zpatky...
Napadl mne jedine ten filtr, i kdyz nafta je tu kvalitni i zimni..... zjistim si kdy ho menili naposledy a pri te prilezitosti bych nechal cuchnout auto k diagnostice ..... Dekuji za navod..asi toho bude casem vic
Napadl mne jedine ten filtr, i kdyz nafta je tu kvalitni i zimni..... zjistim si kdy ho menili naposledy a pri te prilezitosti bych nechal cuchnout auto k diagnostice ..... Dekuji za navod..asi toho bude casem vic
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)
- eliott
- Příspěvky: 11492
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEFENDER - NORSKO
To heslo je správné, to je třeba mít stále na pamětiAlesNorway píše:Ahoj, jo jasne, je tam 2,4 Ford.. Hm... trochu jsi mne vystrasil.....jak slysim turbo, vidim ten hybrid za tu desnou palku co jsem videl na netech Ovladani turba mas tedy namysli pouze to manualni tahlo jestli se nemylim ? Priznam se ze u forda jsem to nikdy nestudoval, bot jsem se vzdy ridil heslem : Fordem tam a vlakem zpatky...
Napadl mne jedine ten filtr, i kdyz nafta je tu kvalitni i zimni..... zjistim si kdy ho menili naposledy a pri te prilezitosti bych nechal cuchnout auto k diagnostice ..... Dekuji za navod..asi toho bude casem vic
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
- Příspěvky: 15007
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: DEFENDER - NORSKO
Forda se neboj - pohledej informace k 2,4 nebo 2,2 TDCi motoru co se dával do Tranzita nebo do Mondea. On je skoro stejný, jak v Defenderu.
Regulace turba - je tam variabilní turbo, ze kterého jde ovládací tyčka a tohle celé je schopné zatuhnout, když se oska přicpe přímo v turbu od sazí - mě pomohlo rukou rozhýbat, ono to chodí skoro samo. Ale já to mám na Monderu ovládaná ještě podtlakem, novější už měli ovládání elektrické, tam potom opatrně.
To samé platí pro EGR ventil - na Mondeu jsem ho zaslepil přepážkou z kusu nerezového plechu, protože ten hnus v sání byl obpornej - cca 5mm vrstva černého hustého mazu. Díky tomu, že mám ještě relativně staré auto, tak to motor nepoznal a nehlásí žádnou chybu.
Poslední věc co se občas stává je přidřenej regulační ventil tlaku nafty v railu - to je na diagnostiku.
V ČR se prvních pár let ty motory docela kazily - odcházely vstřikovače a vysokotlaká čerpadla nafty. Časem to vylepšili, hlavní je ale používat jemnej naftovej filtr. Celé je to ale hlavně dané kvalitou nafty u nás. A přidávání biosložek do nafty tomu moc nepřidalo - mají malou skladovatelnost a pokud se to nedodrží, tak se vysráží "rosol" a má snahu všechno ucpat.
Regulace turba - je tam variabilní turbo, ze kterého jde ovládací tyčka a tohle celé je schopné zatuhnout, když se oska přicpe přímo v turbu od sazí - mě pomohlo rukou rozhýbat, ono to chodí skoro samo. Ale já to mám na Monderu ovládaná ještě podtlakem, novější už měli ovládání elektrické, tam potom opatrně.
To samé platí pro EGR ventil - na Mondeu jsem ho zaslepil přepážkou z kusu nerezového plechu, protože ten hnus v sání byl obpornej - cca 5mm vrstva černého hustého mazu. Díky tomu, že mám ještě relativně staré auto, tak to motor nepoznal a nehlásí žádnou chybu.
Poslední věc co se občas stává je přidřenej regulační ventil tlaku nafty v railu - to je na diagnostiku.
V ČR se prvních pár let ty motory docela kazily - odcházely vstřikovače a vysokotlaká čerpadla nafty. Časem to vylepšili, hlavní je ale používat jemnej naftovej filtr. Celé je to ale hlavně dané kvalitou nafty u nás. A přidávání biosložek do nafty tomu moc nepřidalo - mají malou skladovatelnost a pokud se to nedodrží, tak se vysráží "rosol" a má snahu všechno ucpat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- iYary
- Příspěvky: 577
- Registrován: 01 pro 2013 21:19
- tel.: 6O2791O2O
- auto: ex. Defender 11O Td5
- Bydliště: Troppau
Re: DEFENDER - NORSKO
K te nafte, Ales je v Norsku a defa kupoval tam.
DEFENDER !
http://www.foxcoffee.cz
http://www.foxcoffee.cz
- AlesNorway
- Příspěvky: 143
- Registrován: 23 úno 2014 20:44
- tel.: +47/96678442
- auto: Disco II 2003 TD5
- Bydliště: Norway - vysoko v lesich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEFENDER - NORSKO
ok, no tak ja asi dnes udelam rozborku a podivam se pro zacatek na to tahlo,nic vic tu stejne sam neudelam v lese.... jak jsem koukal, je to jen zakryte tim tepelnym plechem.. uvidime.... je to divne, nafta nepada, chytne na cvrknuti i prvni chvili bezi jak hodinky, zacne to delat az po chvilce kdyz to stoji... ta dira v plynu je taky jen velmi zridka, prevazne kdyz se prvne rozjizdim... nejak mne to ani neotravuje, pridam vic plynu a zmizi to..ale pokud se to ma horsit, radsi tomu predejdu .... mam trochu fobii, za posledni 3 mesice jsem byl donuceny vymenit 2 auta kvuli totalnim porucham.... ale kazdy rika, ze mne to domu vzdy doveze, tak nebudu vyšilovat Joooo, jeste mne napadlo.... pomohly by treba dobre adetiva, jako napriklad pro vycisteni vstriku, palivove soustavy ? Nasel jsem , kde to nekdo resil v prizpevcich o nafte..... Nasel jsem tu toto, ze to komplet cisti vstriky, pumpy, vedeni a vse kolem palivove soustavy....ale ten filtr bude asi alfa omega vseho myslim teda jak rikas.. Dekuji
http://www.mister-auto.no/no/tilsetning ... 61218.html
http://www.mister-auto.no/no/tilsetning ... 61218.html
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)
- AlesNorway
- Příspěvky: 143
- Registrován: 23 úno 2014 20:44
- tel.: +47/96678442
- auto: Disco II 2003 TD5
- Bydliště: Norway - vysoko v lesich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEFENDER - NORSKO
Tebuch ja myslim, ze je to jedno, auta tady a u vas asi nebudou mit veliky rozdil, mozna pouze v te "zimni" verzi.. otazka v jake Prolejzal jsem to uvnitr a tepelne izolovane to neni jine nez Puma co jsem jednou v Cesku videl. Nori si to tu dodelavaji po garazich, co jsem zjistil sami..odkaz na material dole. hodne se to taky dela kvuli tomu aby nekondenzovala voda uvnitr, jako jsem mel v dodavce pred tim, kdy jsem rano prisel do auta a vzadu byl strop plny vody...je tu proste vlhke klima a neschne to jako nekde v Italii....mozna je zmena z fabriky jako ty bufiky, co jsem se tu ptal, vyhrivane sedacky a okno je asi automaticke... Kdyz jsem si to auto prebiral, upozornili mne na to, ze mam vlastne luxusni vybavu, protoze mam stahovaci elektricke okynka, na to mne dealer upozornoval 2xiYary píše:K te nafte, Ales je v Norsku a defa kupoval tam.
http://low-e.no/
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)
- iYary
- Příspěvky: 577
- Registrován: 01 pro 2013 21:19
- tel.: 6O2791O2O
- auto: ex. Defender 11O Td5
- Bydliště: Troppau
Re: DEFENDER - NORSKO
Kdyz jsem si to auto prebiral, upozornili mne na to, ze mam vlastne luxusni vybavu, protoze mam stahovaci elektricke okynka, na to mne dealer upozornoval 2x
Me by stacilo aby to svihadlo bylo blize
Me by stacilo aby to svihadlo bylo blize
DEFENDER !
http://www.foxcoffee.cz
http://www.foxcoffee.cz
- AlesNorway
- Příspěvky: 143
- Registrován: 23 úno 2014 20:44
- tel.: +47/96678442
- auto: Disco II 2003 TD5
- Bydliště: Norway - vysoko v lesich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEFENDER - NORSKO
jak blize ??? Ja myslim ze sedis dost k leve strane uz ne ? nebo jako ze je moc vepredu u pantu ? Hele, zase ber to tak, ze vy uz dole, muzete jezdit s loktem venku, to ja tak max, kdyz se priblizim dolu k DanskuiYary píše:Kdyz jsem si to auto prebiral, upozornili mne na to, ze mam vlastne luxusni vybavu, protoze mam stahovaci elektricke okynka, na to mne dealer upozornoval 2x
Me by stacilo aby to svihadlo bylo blize
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)
- AlesNorway
- Příspěvky: 143
- Registrován: 23 úno 2014 20:44
- tel.: +47/96678442
- auto: Disco II 2003 TD5
- Bydliště: Norway - vysoko v lesich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEFENDER - NORSKO
Tak ze moje akce skoncila asi predcasne.... to tahlo do turba vede z te krabicky pred tou hadici /viz foto/ tak ze je to myslim ovladane elektricky, radeji jsem s tim nehybal pro jistotu.. asi budu muset investovat do diagnostiky, nez se s kazdou kravinou vypravovat do Oslo 150km... ale, vsiml jsem si jeste jedne veci.... na prsou jak vede remen, jsem nasel neco, co tam treba neni nevypadlo neco z toho zavitu co je tam ? pripada mi to jako cerstve vytocene a zavit je uvnitr.... fakt paranoia asi Nicmene alespon akce folie dokoncena... Muze se spat Uz to ale nikdy nedelam.... ty kulate rohy oken jsou desny delat....
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)
- eliott
- Příspěvky: 11492
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEFENDER - NORSKO
Turbo je u Defendera 2.4 samozřejmě ovládané elektricky. Na motoru ti nic nechybí, u auta bez klimatizace je tam vodící kladka.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEFENDER - NORSKO
Aleši, s největší pravděpodobností podle info od "tranzitářů" je to regulátor na čerpadle. Umístěný je zezadu čerpadla na dvou šroubech a vede k němu konektor s dvěma dráty. Stojí v rozmezí 110 - 130liber.AlesNorway píše:Zdravim Landaky tak jsem dnes narazil na jednu mouzna mouchu, jestli by mi ji nekdo mohl objasnit ..... Kdyz nastartuju auto a necham ohrat, po chvili je slyset, jak motor bezi kolisave..... je to poznat i na rucicce otackomeru, jak se pohupuje....a kdyz se poprve rozjedu, zda se jako by v plynu byla vterinova dira zadne reakce, ale to jen kdyz je to studene .... je to znamka nejake vetsi prihody co prijde posleze?? Dekuji Co si nejsem jisty, ze nevim kdy a zda byl menen naftovy filtr.. nevim jestli to muze mit nejaky vliv na to... Diky
Napiš pak, jestli to houpání přestalo.
Tato "muška" se může opakovat prý po 30-50tis.km jak mě bylo řečeno.
P.S. Mě to nedělá a mám najeto přes 100tis. Cyrilovi to dělalo má najeto také tak a jestli to odstranil, nevím.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEFENDER - NORSKO
Jelikož v mém okolí jsou výhradně Toyotáři (celkem 3, slovem tři) a s Def jsem tu sám, často slyším "Jedeš na výpravu, jeď klidně LR, chceš-li se ale i vrátit, jeď Toyotou"eliott píše:To heslo je správné, to je třeba mít stále na pamětiAlesNorway píše:Ahoj, jo jasne, je tam 2,4 Ford.. Hm... trochu jsi mne vystrasil.....jak slysim turbo, vidim ten hybrid za tu desnou palku co jsem videl na netech Ovladani turba mas tedy namysli pouze to manualni tahlo jestli se nemylim ? Priznam se ze u forda jsem to nikdy nestudoval, bot jsem se vzdy ridil heslem : Fordem tam a vlakem zpatky...
Napadl mne jedine ten filtr, i kdyz nafta je tu kvalitni i zimni..... zjistim si kdy ho menili naposledy a pri te prilezitosti bych nechal cuchnout auto k diagnostice ..... Dekuji za navod..asi toho bude casem vic
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
- AlesNorway
- Příspěvky: 143
- Registrován: 23 úno 2014 20:44
- tel.: +47/96678442
- auto: Disco II 2003 TD5
- Bydliště: Norway - vysoko v lesich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEFENDER - NORSKO
No tady jasne prevazuji takyToyoty a ameriky, ale denne potkam dost Disco 3 a 4 je jich tu jako much....tak vzdy vidim takovy ten skodoliby usmev kdyz se mijime... ale Defendru je tu hodne, neni tyden abych nekoho nepotkal a dokonce mavaji, smeji se, sviti a troubi je radost mit Defender i za cenu, ze se kolem toho porad skace...
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEFENDER - NORSKO
správně a za to ho mám rád.AlesNorway píše:No tady jasne prevazuji takyToyoty a ameriky, ale denne potkam dost Disco 3 a 4 je jich tu jako much....tak vzdy vidim takovy ten skodoliby usmev kdyz se mijime... ale Defendru je tu hodne, neni tyden abych nekoho nepotkal a dokonce mavaji, smeji se, sviti a troubi je radost mit Defender i za cenu, ze se kolem toho porad skace...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
- Tommysimone
- Příspěvky: 62
- Registrován: 19 dub 2012 18:26
- Bydliště: Praha
Re: DEFENDER - NORSKO
Taky mi to dělá.EGR vypnutej a dělá to furtAlesNorway píše:Zdravim Landaky tak jsem dnes narazil na jednu mouzna mouchu, jestli by mi ji nekdo mohl objasnit ..... Kdyz nastartuju auto a necham ohrat, po chvili je slyset, jak motor bezi kolisave..... je to poznat i na rucicce otackomeru, jak se pohupuje....a kdyz se poprve rozjedu, zda se jako by v plynu byla vterinova dira zadne reakce, ale to jen kdyz je to studene .... je to znamka nejake vetsi prihody co prijde posleze?? Dekuji Co si nejsem jisty, ze nevim kdy a zda byl menen naftovy filtr.. nevim jestli to muze mit nejaky vliv na to... Diky
- AlesNorway
- Příspěvky: 143
- Registrován: 23 úno 2014 20:44
- tel.: +47/96678442
- auto: Disco II 2003 TD5
- Bydliště: Norway - vysoko v lesich
- Kontaktovat uživatele:
Re: DEFENDER - NORSKO
Ahoj a resis to nejak, nebo to nechas nahode ??? Premyslel jsem o te zmene filtru a adetivu do nadrze to vse procistit.... mozna i voda jen...nevim...
Jinak panove, dnes perlicka ...jeste ted mam tik na ruce Rano nez vyrazim do prace, bezne jdu ven a ohreju si motor na 10-15 min.... dnes rutinne delam to same, jenze....jak jsem nastartoval, nechal jsem parkovacky, byla jeste tma /3h rano/ bouchnu s dverma a Defik se sam zamknul Ja tam stal v trenkach oparenej..samozrejmne jako na potvoru druha dalka nefungovala /prazdna baterka/.... klicem jsem to proste neodevrel u ridice, nevim proc ......ze zadu se tam nedostal / mriz/ a od spolujezdce zaslepeny zamek To jsem d.bil, co ?? ale kdo by to cekal, ze si ten central zije vlastnim zivotem....... nastesti prijezd do prace pouze o 23 min...pohoda, vyreseno... Pekny den vsem
Jinak panove, dnes perlicka ...jeste ted mam tik na ruce Rano nez vyrazim do prace, bezne jdu ven a ohreju si motor na 10-15 min.... dnes rutinne delam to same, jenze....jak jsem nastartoval, nechal jsem parkovacky, byla jeste tma /3h rano/ bouchnu s dverma a Defik se sam zamknul Ja tam stal v trenkach oparenej..samozrejmne jako na potvoru druha dalka nefungovala /prazdna baterka/.... klicem jsem to proste neodevrel u ridice, nevim proc ......ze zadu se tam nedostal / mriz/ a od spolujezdce zaslepeny zamek To jsem d.bil, co ?? ale kdo by to cekal, ze si ten central zije vlastnim zivotem....... nastesti prijezd do prace pouze o 23 min...pohoda, vyreseno... Pekny den vsem
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)
- Tommysimone
- Příspěvky: 62
- Registrován: 19 dub 2012 18:26
- Bydliště: Praha
Re: DEFENDER - NORSKO
Dělá mi to už 25tis.km a nezhoršuje se to.nikde mě auto nenechalo.ještě zkusim regulátor na čerpadle