Stránka 1 z 4
mezinápravová uzávěrka
Napsal: 30 črc 2008 16:28
od Divingboy
zdravim chci se zeptat jak poznam jestli nemam uzávěrku špatnou?
protože se mi stalo v zimě že jsem zapadl zapl jsem mezi...uzávěrku a zadek mi zahrabal jen občas ale z 90 procent ne.
při zapnutí mi ani nesvítí kontrolka ted jsem to kontroloval pod autem když jsem spojil konektory pro kontrolu tak ta funguje ale jestli to může být něco v uzávěrce.
jo je to na diso I.
Dan díky za radu
Napsal: 30 črc 2008 18:13
od karel
kontrola je jednoduchá.zvedni auto na velký dílenský zvedák tak aby jsi měl všechna kola ve vzduchu a zařaď mezinápravu.Pak zatoč třeba předním kardanem a musí se ti točit i zadní kardan, pokud stojí není mezináprava funkční.

Napsal: 30 črc 2008 18:25
od Divingboy
tak že normálně bez mezinápravové by zadek neměl zabírat vůbec jestli to dobře chápu?
Napsal: 30 črc 2008 20:18
od Land Jirka
Zadek zabírá taky furt. |Je to trvalá čtyřkolka.
Ale bez zaplé uzávěrky při točení jakýmkoliv kardanem se to bude protáčet v mezinápravovém diferenciálu.
Když zapneš
funkční mezinápravovou uzávěrku je předek a zadek natvrdo.

Takže při točení jedním z kardanů se bude točit i ten druhej.
Napsal: 30 črc 2008 20:25
od karel
Divingboy píše:tak že normálně bez mezinápravové by zadek neměl zabírat vůbec jestli to dobře chápu?
NE nechápeš, Mezinápravový diferenciál rozděluje sílu na jednotlivé nápravy podle momentálního odporu tzn že pokud není zařazena uzávěrka a kterékoliv kolo se dostane na kluzký povrch nebo jinak ztratí adhezi ostatní tři kola stojí a ty s nima

Když dáš uzávěrku tak se budou točit minimálně 1 přední a 1 zadní kolo.Už tomu rozumíš

Napsal: 01 srp 2008 17:46
od Josef-Z (Jugin)
Zdarec, možná bude stačit když zvedneš 1kolu, zapneš uzávěrku a když s tím kolem nezátočíš tak je uzávěrka dobra.
Napsal: 03 srp 2008 09:17
od cyril
Nesvítí ti
kontrolka? Možná děláš chybu při řazení. Ta malá páka je při zařazení dozadu (směrem k zadním kolům)
v pravé kulise určena pro jízdu po silnici bez zátěže. Když ji odřadíš dopředu (v pravé kulise) není to zavřený, ale pouze jsi přepnul na redukci, tedy silnější ale pomalejší převod. Je to pro jízdu v trerénu, nebo s těžším vlekem do rychlosti 35km/hod. když tuto malou páku přeřadíš z jedné nebo druhé (H/L) polohy doleva, zapínáš teprve nyní uzávěrku mezinápravového diferáku. Teprve teď jdou obě nápravy stejně. No a po dosednutí kol do záběru se ti teprve rozsvítí
kontrolka. Pozor!! ne po přeřazení doleva, ale teprve po sepnutí kol.....Toť z návodu,který mi laskavě zapůjčil Atol a podle kterého jsem to okamžitě vyzkoušel a zjistil, že jsem vůbec nevěděl že má disko na této páce 4 polohy.....

Jóóó člověk se pořád učí. Pokud jej to baví, není co řešit....

Napsal: 03 srp 2008 10:44
od RudaK
cyril píše:Nesvítí ti
kontrolka? Možná děláš chybu při řazení. Ta malá páka je při zařazení dozadu (směrem k zadním kolům)
v pravé kulise určena pro jízdu po silnici bez zátěže. Když ji odřadíš dopředu (v pravé kulise) není to zavřený, ale pouze jsi přepnul na redukci, tedy silnější ale pomalejší převod. Je to pro jízdu v trerénu, nebo s těžším vlekem do rychlosti 35km/hod. když tuto malou páku přeřadíš z jedné nebo druhé (H/L) polohy doleva, zapínáš teprve nyní uzávěrku mezinápravového diferáku. Teprve teď jdou obě nápravy stejně. No a po dosednutí kol do záběru se ti teprve rozsvítí
kontrolka. Pozor!! ne po přeřazení doleva, ale teprve po sepnutí kol.....Toť z návodu,který mi laskavě zapůjčil Atol a podle kterého jsem to okamžitě vyzkoušel a zjistil, že jsem vůbec nevěděl že má disko na této páce 4 polohy.....

Jóóó člověk se pořád učí. Pokud jej to baví, není co řešit....

Tak tak.Mě to baví ustavičně.

Ruda
Napsal: 05 srp 2008 19:14
od Divingboy
jo zapinám to správně jak popisujete.
těd jsem to zkoušel po zapnutí zadek nejde... tak co s tim může být?
Napsal: 05 srp 2008 22:19
od karel
Divingboy píše:jo zapinám to správně jak popisujete.
těd jsem to zkoušel po zapnutí zadek nejde... tak co s tim může být?
Když jsi zapadnul, která kola měla lepší přilnavost, přední nebo zadní?Stále zde totiž píšeš, že ti předek hrabe vždy a zadek na 90 % ne(viz tvůj první příspěvek)spíš vůbec.Pokud by byla v háji uzávěrka tedy nešla by řadit tak by ti v každé situaci hrabalo jiné kolo(to které má nejhorší adhezi, většinou to, na kterém je nejmenší váha auta).Co
kontrolka svítí?
Zkoušel jsi mezinápravu řadit i na silniční kvalty tak na redukce?
Napsal: 06 srp 2008 07:27
od Divingboy
na sněhu mi občas prohrábnul zadek, ale teď jsem to zkoušel na trávě a zadek vůbec nehrábne. zkoušel jsem se obě varianty jak na redukci tak i na silniční. (kontrolka stále nesvítí)
Napsal: 06 srp 2008 08:01
od karel
Na té trávě jsi jezdil po rovině nebo do kopce? Pokud totiž není zařazená mezináprava tak při jízdě dopředu do kopce začnou z důvodu odlehčení přední nápravy hrabat právě přední kola a zadní skutečně stojí.Když provedeš výjezd stejného kopce na zpátečku budou hrabat zase zadní kola.Pokud je to tak, vypadá to, že ve skříni mezinápravového diferenciálu může chybět zasouvací vidlička nebo je jinak poškozená

Napsal: 06 srp 2008 08:30
od erik
Divingboy píše:na sněhu mi občas prohrábnul zadek, ale teď jsem to zkoušel na trávě a zadek vůbec nehrábne. zkoušel jsem se obě varianty jak na redukci tak i na silniční. (kontrolka stále nesvítí)
Hrabe vzdy predek. Zadek stoji...
Napsal: 06 srp 2008 08:33
od karel
To Erik: kdyby byl poškozený pohon zadní nápravy třeba kardan diferák poloosy tak by auto bez zařazené
mezinápravy nejelo vůbec, takže proto mi nejde do palice proč se stále píše, že jde bez
mezinápravy jen předek

Napsal: 06 srp 2008 11:56
od jezbera ivan
karel píše:To Erik: kdyby byl poškozený pohon zadní nápravy třeba kardan diferák poloosy tak by auto bez zařazené
mezinápravy nejelo vůbec, takže proto mi nejde do palice proč se stále píše, že jde bez
mezinápravy jen předek

Tak ako pise karel, ak jeden z kardanov nema "odpor" tak ten druhy sa nepohne a je jedno ci je predny alebo zadny. Pohne sa az po uzatvoreni medzinapravy, ale to je asi jasne.
Napsal: 06 srp 2008 13:58
od erik
jezbera píše:karel píše:To Erik: kdyby byl poškozený pohon zadní nápravy třeba kardan diferák poloosy tak by auto bez zařazené
mezinápravy nejelo vůbec, takže proto mi nejde do palice proč se stále píše, že jde bez
mezinápravy jen předek

Tak ako pise karel, ak jeden z kardanov nema "odpor" tak ten druhy sa nepohne a je jedno ci je predny alebo zadny. Pohne sa az po uzatvoreni medzinapravy, ale to je asi jasne.
Jasne. Ja som len potvrdil, ze v beznej praxi je vatsi zaber na zadne kolesa/a do kopca....tak to je pripad, ked potrebujes medzinapravu/
No, ked sme u tej problematiky kedy pouzivat a nepouzivat medzinapravu, tak len par mojich postrehov.
Pri jazde z kopca velmi zvazujem na zaradeni medzinapravy. Ked je cesta priecne rovna, tak ju tam necham. No, ked je priecne sikma a su tam kamene, je klzko a auto sa smyka doboku tak vypnu vsetky uzaverky, vratanie medzinapravy. Auto lahsi drzi smer a nesmykne zadkom dolu z kopca. Niekedy takove miesto idem aj zo presliapnutou spojkou, ci cez spojku len napolovic presliapnem. No popisujem styl jazdy 90 tky. 110 je smerovo stabilnejsia.
A ked zme u tych stylov jazdy, tak do kopca je to problematicke treba v pripade priecneho spadu/ tak tam medzinaprava je samozrejmostou a ked je dobry podklad a auto ide do boku pri kazdom pridani plynu, tak je metodou ist velmi pomali-1 redukovana ,bez plynu,mozno aj cez spojku-no tak aby sa kolesa nepresmykli. A Ked sa trocha presmyknu, auto ide doboku/
Ked mam ojazdene gumy, tak na zadok davam tie lepsie...
Napsal: 06 srp 2008 20:17
od RudaK
Tak todle neznám.Kybernetická

D III si s tím poradí a já jen točím volantem

a přidávám plyn

.Někdy i přibrzdím.
Jó abych nezapoměl ještě volím kulatým kolečkem program ve kterém terajnu se nacházím

. ( mexické kaktusy nebo něco jiného

)
Ani řadit mě to nedovolí,jen předvolovat.
Hold pokrok a prd nezastavíš .

Z původního rozhodování zůstalo jen podhušťování pneu ( a to jsem loni na písku neudělal a proto sem se divil proč já ten kopec na písku vyjedu až na potřetí ) Stále se člověk učí.A to je dobře,aspoň nezakrní.A když elektronika funguje,tak není co řešit.

Napsal: 06 srp 2008 22:51
od DjALF
A když elektronika funguje,tak není co řešit.

[/quote]
To je pravda Rudo

knoflik je knoflik
Re: mezinápravová uzávěrka
Napsal: 11 dub 2011 23:47
od lesapan
Tak to jsem s toho taky tupej. Sem si myslel že mezinápr. uzaverka dělá něco jiného než vlastně s auta čtyrkolku. Jaká tedy náprava je poháněna bez jakéhokoliv zařazení skrátka po silnici? Sem si myslel že při zařazení třeba redukce tak aut. se přiřadí i pohon obou náprav. Bavím se o 300Tdi.
Re: mezinápravová uzávěrka
Napsal: 12 dub 2011 00:22
od peto
Tak to jsem s toho taky tupej. Sem si myslel že mezinápr. uzaverka dělá něco jiného než vlastně s auta čtyrkolku. Jaká tedy náprava je poháněna bez jakéhokoliv zařazení skrátka po silnici? Sem si myslel že při zařazení třeba redukce tak aut. se přiřadí i pohon obou náprav. Bavím se o 300Tdi.
tu mas popisane ako pouzit pridavnu prevodovku dufam ze to pomoze
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=1&t=8974" onclick="window.open(this.href);return false;
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=1&t=8992" onclick="window.open(this.href);return false;
jsi přepnul na redukci, tedy silnější ale pomalejší převod. Je to pro jízdu v trerénu, nebo s těžším vlekem do rychlosti 35km/hod.
ta rychlost plati len pri tahani tazkych privesov,nakladov bez zapnutej uzavierky alebo aj v terene so zapnutou sperou
